Over het algemeen werkt op de ongeopende envelop "Retour afzender. Geadresseerde is verhuisd." schrijven ook prima.quote:Op zondag 8 april 2018 22:53 schreef macuscam het volgende:
Een brief/email naar de afzender sturen dat je geen brieven meer wenst te ontvangen omdat de geadresseerde er niet meer woonachtig is.
Dit is één stap verder voor als dat niet werktquote:Op zondag 8 april 2018 22:56 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Over het algemeen werkt op de ongeopende envelop "Retour afzender. Geadresseerde is verhuisd." schrijven ook prima.
Op social media heb ik Ziggo aangeschreven dat ze mijn adres wel eens uit hun systeem mogen halen. Antwoord "Uw adres staat niet in ons systeem! Waarschijnlijk krijgt u reclame van Ziggo en dat gaat via het spambureau dat wij hebben ingehuurd. Als u nou even naar bla@spambedrijf.nl mailt om uw gegevens uit hun systeem te laten halen, dan is het zo opgelost!". (ze zeiden niet 'spambedrijf' trouwens)quote:Op zondag 8 april 2018 22:57 schreef macuscam het volgende:
Dit is één stap verder voor als dat niet werkt
Zie nu je edit; inderdaad, sommige snappen het niet. Of op de één of andere manier komt het dan ergens anders aan als dat je bijv. de klantenservice aanschrijft.
Dan moet je verzendkosten betalen, tenzij antwoordnummer.quote:Op zondag 8 april 2018 23:09 schreef ITrade het volgende:
Een beetje beton in de envelop gooien en dan retour afzender.
Als je toch een brief op de post doet met dat adres maar zonder postzegel dan moet op zijn hoogst de ontvangende partij de kosten betalen volgens mij.quote:Op zondag 8 april 2018 23:09 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dan moet je verzendkosten betalen, tenzij antwoordnummer.
quote:Op zondag 8 april 2018 23:20 schreef ITrade het volgende:
[..]
Als je toch een brief op de post doet met dat adres maar zonder postzegel dan moet op zijn hoogst de ontvangende partij de kosten betalen volgens mij.
https://www.postnl.nl/ont(...)bij-onderfrankering/quote:Portokosten betalen
Binnenlandse post
Ontvangt u binnenlandse post waarop geen of niet genoeg postzegels zijn geplakt? Als de afzender niet bij ons bekend is, dan vragen we ú daarvoor te betalen. Indien de afzender bekend is worden de kosten bij de afzender in rekening gebracht.
quote:Op maandag 9 april 2018 07:25 schreef LurkJeRot het volgende:
Paar keer retour sturen met op de envelop dat die persoon er niet meer woont. Blijven ze dan toch sturen, dan flikker ik het meteen weg.
Alles gewoon wegflikkeren. Wie niet luisteren wil, moet maar voelen. Daarnaast melding maken bij de reclame code commissie als het reclamedrukwerk betreft dat je niet wilt.quote:Op zondag 8 april 2018 22:22 schreef Werkman het volgende:
Oke, voor de formaliteit: Klacht ik na zes jaar nog steeds post van de vorige bewoners krijg.
eerste jaren alles keurig retour gestuurd, Twee keer via de woningbouw contact gezocht met het verzoek of ze hun zaken beter willen regelen, ze zijn een keer aan de deur geweest om de post op te halen en nu gaat het na zes jaar nog door....het gaat nu ongeopend het ronde archief in met de klep.
Maar mijn vraag aan jullie, wat zouden jullie doen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |