abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_178396954
Oke, voor de formaliteit: Klacht ik na zes jaar nog steeds post van de vorige bewoners krijg.

eerste jaren alles keurig retour gestuurd, Twee keer via de woningbouw contact gezocht met het verzoek of ze hun zaken beter willen regelen, ze zijn een keer aan de deur geweest om de post op te halen en nu gaat het na zes jaar nog door....het gaat nu ongeopend het ronde archief in met de klep.

Maar mijn vraag aan jullie, wat zouden jullie doen?
  zondag 8 april 2018 @ 22:23:31 #2
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_178397117
Krijg hier zoveel post van verschillende mensen die ik niet ken.
Gaat allemaal bij het oud papier.
pi_178397123
Bij 2 bedrijven heb ik het uiteindelijk via social media aangekaart (en toen kon het ineens na 4 jaar wél in een week geregeld worden..).
Maar als dat ook niet was gelukt, had ik de brieven idd gearchiveerd onder "Zak, Vuilnis".
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_178397458
Een brief/email naar de afzender sturen dat je geen brieven meer wenst te ontvangen omdat de geadresseerde er niet meer woonachtig is.

Dat werkte bij mij over het algemeen prima, behalve bij één stichting. Daar heb ik daarna een handvol 'minder vriendelijke' brieven heen gestuurd tav ieder directielid die ik kon vinden op hun website/linkedin. Toen was het ook wel klaar.
pi_178397511
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 22:53 schreef macuscam het volgende:
Een brief/email naar de afzender sturen dat je geen brieven meer wenst te ontvangen omdat de geadresseerde er niet meer woonachtig is.
Over het algemeen werkt op de ongeopende envelop "Retour afzender. Geadresseerde is verhuisd." schrijven ook prima.

Edit: maar er blijven altijd bedrijven die dat niet snappen (Ziggo, Nuon..)
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_178397534
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 22:56 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Over het algemeen werkt op de ongeopende envelop "Retour afzender. Geadresseerde is verhuisd." schrijven ook prima.
Dit is één stap verder voor als dat niet werkt :)

Zie nu je edit; inderdaad, sommige snappen het niet. Of op de één of andere manier komt het dan ergens anders aan als dat je bijv. de klantenservice aanschrijft.
pi_178397700
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2018 22:57 schreef macuscam het volgende:
Dit is één stap verder voor als dat niet werkt :)

Zie nu je edit; inderdaad, sommige snappen het niet. Of op de één of andere manier komt het dan ergens anders aan als dat je bijv. de klantenservice aanschrijft.
Op social media heb ik Ziggo aangeschreven dat ze mijn adres wel eens uit hun systeem mogen halen. Antwoord "Uw adres staat niet in ons systeem! Waarschijnlijk krijgt u reclame van Ziggo en dat gaat via het spambureau dat wij hebben ingehuurd. Als u nou even naar bla@spambedrijf.nl mailt om uw gegevens uit hun systeem te laten halen, dan is het zo opgelost!". (ze zeiden niet 'spambedrijf' trouwens)
Dus ik antwoord daarop: "Ja ho wacht ff! Jullie huren een bedrijf in om mijn adres te spammen, dus dan moeten jullie ook zorgen dat mijn adres uit hun systeem gehaald wordt!"
Ziggo: "mopper mopper ja okee je hebt een punt. Ik heb hen zojuist gemaild".
Dat was enkele maanden geleden en ik heb geen spam meer van ze gekregen. So far, so good.
pi_178397725
Een beetje beton in de envelop gooien en dan retour afzender.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_178397727
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 23:09 schreef ITrade het volgende:
Een beetje beton in de envelop gooien en dan retour afzender.
Dan moet je verzendkosten betalen, tenzij antwoordnummer.
pi_178397886
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 23:09 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dan moet je verzendkosten betalen, tenzij antwoordnummer.
Als je toch een brief op de post doet met dat adres maar zonder postzegel dan moet op zijn hoogst de ontvangende partij de kosten betalen volgens mij.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_178397958
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 23:20 schreef ITrade het volgende:

[..]

Als je toch een brief op de post doet met dat adres maar zonder postzegel dan moet op zijn hoogst de ontvangende partij de kosten betalen volgens mij.
quote:
Portokosten betalen
Binnenlandse post

Ontvangt u binnenlandse post waarop geen of niet genoeg postzegels zijn geplakt? Als de afzender niet bij ons bekend is, dan vragen we ú daarvoor te betalen. Indien de afzender bekend is worden de kosten bij de afzender in rekening gebracht.
https://www.postnl.nl/ont(...)bij-onderfrankering/
pi_178399381
De post die ik krijg ik in het Grieks dus snap ik toch niks van.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_178400295
Post verscheuren en weggooien
Zonder wrijving geen glans
  maandag 9 april 2018 @ 06:59:08 #15
372149 VarkensHart
Het geweten van fokkend Nederl
pi_178400430
Klaagbaak geen vraagbaak
pi_178400551
Paar keer retour sturen met op de envelop dat die persoon er niet meer woont. Blijven ze dan toch sturen, dan flikker ik het meteen weg.
pi_178403330
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 07:25 schreef LurkJeRot het volgende:
Paar keer retour sturen met op de envelop dat die persoon er niet meer woont. Blijven ze dan toch sturen, dan flikker ik het meteen weg.
  maandag 9 april 2018 @ 11:17:25 #18
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_178403362
Ik krijg nog maandelijks post voor de oude bewoner. Ik woon hier nu 11 jaar en die oude bewoner is inmiddels 3 jaar dood. :').
And so is the past
pi_178403509
Eerste halfjaar deed ik het nog wel netjes bewaren, daarna heb ik alles weggeflikkerd. Kan me geen zak schelen of het een aanmaning is of een brief van de koning.

Ik krijg nu nog post bijna 4 jaar later.
pi_178403513
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 22:22 schreef Werkman het volgende:
Oke, voor de formaliteit: Klacht ik na zes jaar nog steeds post van de vorige bewoners krijg.

eerste jaren alles keurig retour gestuurd, Twee keer via de woningbouw contact gezocht met het verzoek of ze hun zaken beter willen regelen, ze zijn een keer aan de deur geweest om de post op te halen en nu gaat het na zes jaar nog door....het gaat nu ongeopend het ronde archief in met de klep.

Maar mijn vraag aan jullie, wat zouden jullie doen?
Alles gewoon wegflikkeren. Wie niet luisteren wil, moet maar voelen. Daarnaast melding maken bij de reclame code commissie als het reclamedrukwerk betreft dat je niet wilt.
  dinsdag 10 april 2018 @ 21:18:41 #21
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_178435165
Ik zou de post openmaken en daar serieus op ingaan. Zo kreeg ik eens per ongeluk een bekeuring voor iemand anders in de bus. Daar heb ik op een belachelijke manier bezwaar tegen gemaakt :')

In de zin van dat de betreffende agent waarschijnlijk te dronken zou zijn geweest en ik met die ontvoerde asielzoekers in mijn achterbak nooit te hard zou hebben kunnen rijden _O-
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  dinsdag 10 april 2018 @ 21:26:06 #22
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_178435458
En ik zou dickpics terug sturen.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')