abonnement Unibet Coolblue
  zondag 8 april 2018 @ 21:56:53 #1
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_178396499
Onlangs ben ik op vakantie geweest naar Amerika met vrienden. Er zijn een hoop foto's gemaakt en deze hebben we allemaal in een online map gegooid. Het probleem als je nu foto's gaat kijken: Je kijkt de reis als het ware 4x en maar dan door de ogen van verschillende personen. Ik wil graag 1 map maken waar alle foto's chronologisch instaan. Met al die verschillende bronnen is dat een probleem, de foto's hebben een datumstempel van tijd uploaden.

Hoe maak ik 1 map van die reis waar ik alle slechte foto's uitgooi zodat ik één map overhoud met alle goede foto's chronologisch?

Het betreft 3x een Iphone, 1x een Sony X en een Sony A5000 systeemcamera.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
pi_178396815
Dat is niet te automatiseren, tenzij de foto's in de EXIF nog de datum en tijd van het máken van de foto hebben.
Dus: alle foto's downloaden, degenen die je niet wilt houden weggooien.
Dan (als de EXIF nog de datum/tijd van het maken van de foto heeft) Irfanview downloaden en m.b.v. de batch rename optie de EXIF data als bestandsnaam gebruiken.
Als de EXIF die datum/tijd niet meer heeft, dan wordt het handmatig uitzoeken wanneer de foto's gemaakt zijn en die dan 0001.jpg, 0002.jpg, etc, of iets van die strekking, noemen.

En dan weer uploaden naar 1 online map.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  Moderator zondag 8 april 2018 @ 22:25:05 #3
9859 crew  Karina
Woman
pi_178397003
Beetje in aanvulling op spijkerbroek, als je de foto's in flickr (of misschien een soortgelijk online programma) 'gooit' kun je ze in je camera roll sorteren op 'date taken'. Als idd de exif er in zit. Flickr kun je dan meteen gebruiken als je online map om de foto's te kijken.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zondag 8 april 2018 @ 23:21:28 #4
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_178397911
quote:
99s.gif Op zondag 8 april 2018 22:25 schreef Karina het volgende:
Beetje in aanvulling op spijkerbroek, als je de foto's in flickr (of misschien een soortgelijk online programma) 'gooit' kun je ze in je camera roll sorteren op 'date taken'. Als idd de exif er in zit. Flickr kun je dan meteen gebruiken als je online map om de foto's te kijken.
Bedankt, behoud je bij Flickr het orginele bestandsformaat?
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  Moderator zondag 8 april 2018 @ 23:42:00 #5
9859 crew  Karina
Woman
pi_178398254
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 23:21 schreef KimJong-un het volgende:

[..]

Bedankt, behoud je bij Flickr het orginele bestandsformaat?
ja hoor en je kunt ze als je wil in een ander formaat downloaden vanaf flickr. Overigens is het leuker om ze vanaf de cameraroll in een album te zetten in flickr maar dat kan heel simpel.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_178398435
Je kan in de Windows-map ook ergens meer eigenschappen van de foto's boven water halen dan de gebruikelijke naam, datum, grootte en extensie. Is op een vrij voor de hand liggende plek, maar weet zo even niet hoe of waar. Dan kan je namelijk ook sorteren op 'date taken' of 'genomen op'. Volgens mij met je rechtermuisknop in de map, en dan bij 'sorteren op' 'meer opties...' of bij 'eigenschappen'.
Somebody that I used to know
pi_178398602
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 23:52 schreef Postbus100 het volgende:
Je kan in de Windows-map ook ergens meer eigenschappen van de foto's boven water halen dan de gebruikelijke naam, datum, grootte en extensie. Is op een vrij voor de hand liggende plek, maar weet zo even niet hoe of waar. Dan kan je namelijk ook sorteren op 'date taken' of 'genomen op'. Volgens mij met je rechtermuisknop in de map, en dan bij 'sorteren op' 'meer opties...' of bij 'eigenschappen'.
Het heet EXIF.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_178403111
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Het heet EXIF.
Dat zou kunnen, ik ben niet bekend met de officiële termen :)
Somebody that I used to know
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')