Dat zal dan gaan over iemand die hele 2017 gewerkt heeft,gok ik.quote:Op zondag 8 april 2018 16:28 schreef xo34aj het volgende:
Bedankt voor je antwoord. Ik weet het zelf niet zo goed hoe het werkt. Ik had ergens gelezen dat iemand die normaal 100 euro verdiende 50 euro winstuitkering kreeg, dus daarom dat ik me afvroeg waarom ik dan maar 4 euro krijg.
Die iemand heeft dan behoorlijke onzin verkochtquote:Op zondag 8 april 2018 16:28 schreef xo34aj het volgende:
Bedankt voor je antwoord. Ik weet het zelf niet zo goed hoe het werkt. Ik had ergens gelezen dat iemand die normaal 100 euro verdiende 50 euro winstuitkering kreeg, dus daarom dat ik me afvroeg waarom ik dan maar 4 euro krijg.
De marge in de supers ligt op 2%, dus het zal nooit een vetpot zijn.quote:Op zondag 8 april 2018 16:28 schreef Embraer89 het volgende:
Wat had je dan verwacht? Dat je 5% van de winst uitbetaald kreeg?
Klinkt dan wel correct eigenlijk. Dit ging wel over 2016. Maar doe vier euro lijkt prima te kloppen.quote:Als je maar een paar maanden bij AH gewerkt hebt, krijg je minder winstuitkering. Doe het gemiddelde wat je per maand verdient hebt (bijvoorbeeld 500 euro) keer het aantal maanden dat je gewerkt hebt (bijvoorbeeld 3). Dat is samen 1500 euro. Dat bedrag deel je door 13 (Albert Heijn heeft 13 periode’s per jaar). Het bedrag waar je nu op uitkomt is je gemiddelde loon in 2016. Daarvan krijg je 54% uitbetaald (bruto).
Door wat ik via Google vind, lijkt het te kloppen, ongeveer. Belangrijk detail wel is dat het bruto is, en bij winstuitkeringen en bonussen wordt er nog meer op ingehouden dan je normale loon.quote:Op zondag 8 april 2018 16:29 schreef Falco het volgende:
[..]
Die iemand heeft dan behoorlijke onzin verkocht.
Of die 50 euro geldt voor het hele jaar. Als diegene op jaarbasis 1200 euro verdient, klinkt die 50 euro een stuk minder vreemd.quote:Op zondag 8 april 2018 16:33 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Door wat ik via Google vind, lijkt het te kloppen, ongeveer. Belangrijk detail wel is dat het bruto is, en bij winstuitkeringen en bonussen wordt er nog meer op ingehouden dan je normale loon.
Nou, met wat quick maffs:quote:Op zondag 8 april 2018 16:35 schreef Falco het volgende:
[..]
Of die 50 euro geldt voor het hele jaar. Als diegene op jaarbasis 1200 euro verdient, klinkt die 50 euro een stuk minder vreemd.
Als ik ervanuit ga dat TS 80 euro per maand verdient, en met de instructies van de info hierboven (bron: https://ahuitbetaaldata.nl/winstuitkering-2017-ah/)quote:Als je maar een paar maanden bij AH gewerkt hebt, krijg je minder winstuitkering. Doe het gemiddelde wat je per maand verdient hebt (bijvoorbeeld 500 euro) keer het aantal maanden dat je gewerkt hebt (bijvoorbeeld 3). Dat is samen 1500 euro. Dat bedrag deel je door 13 (Albert Heijn heeft 13 periode’s per jaar). Het bedrag waar je nu op uitkomt is je gemiddelde loon in 2016. Daarvan krijg je 54% uitbetaald (bruto). Nog vragen? Stel ze hier onder, ik help je graag!
Als ts gewoon loonheffingskorting laat berekenen zal het wel meevallen met zulke bedragen.quote:Op zondag 8 april 2018 16:50 schreef Vanillekwark het volgende:
Daar gaat dan nog een sloot belasting van af, want dat is bruto. Dus 4 euro klinkt heel logisch. Enige kanttekening hierbij is dat ik dit berekend heb met informatie van winstuitkering 2016, maar zoveel zal dat niet anders zijn gok ik
Ik mag zelfs mijn koffie betalen.quote:Op zondag 8 april 2018 20:30 schreef nelisb het volgende:
Je moet blij zijn met alles wat je extra krijgt. Weet je hoeveel mensen überhaupt geen extratje krijgen van de baas.
Ik hoor dit vaker, maar volgens mij klopt dit niet. Ik weet niet beter als dat je volledige inkomen (inclusief bonussen / winstuitkeringen / etc) bij elkaar wordt opgeteld en dat je daar uiteindelijk je loonbelastingschaal over betaald.quote:Op zondag 8 april 2018 16:33 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Door wat ik via Google vind, lijkt het te kloppen, ongeveer. Belangrijk detail wel is dat het bruto is, en bij winstuitkeringen en bonussen wordt er nog meer op ingehouden dan je normale loon.
Ik heb in het verleden een baan gehad waar met een bonusstructuur gewerkt werd, en op deze bonussen werd, zichtbaar op de loonstrook, fors meer belasting op ingehouden.quote:Op maandag 9 april 2018 12:55 schreef Its_Muppet het volgende:
[..]
Ik hoor dit vaker, maar volgens mij klopt dit niet. Ik weet niet beter als dat je volledige inkomen (inclusief bonussen / winstuitkeringen / etc) bij elkaar wordt opgeteld en dat je daar uiteindelijk je loonbelastingschaal over betaald.
Op een loonstrook lijkt het zo, maar bij definitieve aangifte wordt dat rechtgetrokken.quote:Op maandag 9 april 2018 12:57 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Ik heb in het verleden een baan gehad waar met een bonusstructuur gewerkt werd, en op deze bonussen werd, zichtbaar op de loonstrook, fors meer belasting op ingehouden.
Dat is ook letterlijk mijn enige kennis/ervaring hierover, dus misschien sla ik de plank helemaal misMaar toendertijd (wel al acht jaar terug) was dat iig zo
WGR / FAQ en huishoudelijke zaken...quote:Op maandag 9 april 2018 12:57 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Ik heb in het verleden een baan gehad waar met een bonusstructuur gewerkt werd, en op deze bonussen werd, zichtbaar op de loonstrook, fors meer belasting op ingehouden.
Dat is ook letterlijk mijn enige kennis/ervaring hierover, dus misschien sla ik de plank helemaal misMaar toendertijd (wel al acht jaar terug) was dat iig zo
Ah, mooi verhaal, weer wat geleerdquote:Op maandag 9 april 2018 14:32 schreef Armani XL het volgende:
[..]
WGR / FAQ en huishoudelijke zaken...
Lees in plaats van vakantiegeld winstuitkering en leer
en de winstdeling daarvan in z'n zak gestoptquote:Op zondag 8 april 2018 16:29 schreef Falco het volgende:
[..]
Die iemand heeft dan behoorlijke onzin verkocht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |