abonnement Unibet Coolblue
pi_178412915
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 18:36 schreef Manke het volgende:

[..]

Weet je toevallig of de kerkvaders citeerden uit matt28:16+?
Misschien was het wel Ignatius die dit eind erbij heeft geschreven. In die tijd circuleerde toen reeds tientallen kopijen van kopijen. In elk geval een overijverige kopiist.
pi_178413392
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 16:53 schreef dop het volgende:

[..]

verbazend dat je zo stellig kunt zijn.

Je bent een mens, elk mens heeft soms zijn twijfels.
dan zou niemand moslim of christen kunnen zijn

als ik tegen jou zeg ik geloof dat je een aardige vent bent, dan betekend dit toch ook net gelijk dat ik het met alles wat je zegt eens ben.
okay ik heb dan nog niet gezegd dat ik in je geloof.
Maar ook als ik zeg dat ik in je geloof bedoel ik niet dat je alleen nog maar goed kan doen en dat je nooit meer fouten zult maken.

maar nu het volgende wie komt er tot geloof in een God.
en dan wel pas op het moment dat hij of zij alles heeft gelezen gehoord en gezien over die god wat er ook maar te vinden is.

Niemand, kun je dan werkelijk oprecht beloven dat je in die God geloofd.
Niemand kent zijn of haar God volledig.
En op het moment dat je een keer twijfels hebt over een verhaal van of over jou God.
Ben je dan gelijk Ongelovig?
Man de eerste mens die geen twijfels heeft en alles snapt moet nog geboren worden.
Waar staat dan dat je gelijk ongelovig bent?
Volgens mij was de vraag of je dan een christen/moslim bent of niet. Ik zeg "Nee" omdat op het moment dat je een verhaal in de bijbel/koran niet meer gelooft, je ook niet meer gaat geloven dat het boek geïnspireerd is.
Maar daarom kun je nog wel in een God geloven.
Meestal blijven mensen dan wel hun geloof belijden, maar dat is dan meer uit gewenning (dat is gewoon de God die zij wel kennen) of angst dan dat ze werkelijk christen of moslim zijn. Dat zie je dan ook aan hun werken. Ze geloven in Allah of God, maar echt moslim of christen zijn ze niet omdat ze hun heilige boeken nauwelijks meer onderhouden.

quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 17:50 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

U hebt iets bijgeleerd?
Zeker.
Namelijk dat de bijbel helemaal niet door God is geïnspireerd en discussies over geloof nooit een einde hebben.
Dat intelligente gelovigen zichzelf een beetje voor de gek houden omdat ze hopen op iets.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-04-2018 19:58:38 ]
  dinsdag 10 april 2018 @ 05:53:22 #228
545 dop
:copyright: dop
pi_178420029
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 19:57 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Waar staat dan dat je gelijk ongelovig bent?
Volgens mij was de vraag of je dan een christen/moslim bent of niet. Ik zeg "Nee" omdat op het moment dat je een verhaal in de bijbel/koran niet meer gelooft, je ook niet meer gaat geloven dat het boek geïnspireerd is.
Maar daarom kun je nog wel in een God geloven.
Meestal blijven mensen dan wel hun geloof belijden, maar dat is dan meer uit gewenning (dat is gewoon de God die zij wel kennen) of angst dan dat ze werkelijk christen of moslim zijn. Dat zie je dan ook aan hun werken. Ze geloven in Allah of God, maar echt moslim of christen zijn ze niet omdat ze hun heilige boeken nauwelijks meer onderhouden.

[..]

Zeker.
Namelijk dat de bijbel helemaal niet door God is geïnspireerd en discussies over geloof nooit een einde hebben.
Dat intelligente gelovigen zichzelf een beetje voor de gek houden omdat ze hopen op iets.
Ik ken zat mensen die bepaalde verhalen niet geloven, maar ze wel zien als lessen over het geloof.
Ook als twijfel of niet geloven in delen voldoende is om geen christen of moslim te zijn dan stel ik dat er geen christenen of moslims bestaan.
Als de mens niet twijfelt de en zocht zou nooit iemand tot een geloof gekomen zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door dop op 10-04-2018 07:25:09 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_178420413
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 05:53 schreef dop het volgende:

[..]

Ik ken zat mensen die bepaalde verhalen niet geloven, maar ze wel zien als lessen over het geloof.
Ook als twijfel of niet geloven in delen voldoende is om geen christen of moslim te zijn dan stel ik dat er geen christenen of moslims bestaan.
Als de mens niet twijfelt de en zocht zou nooit iemand tot een geloof gekomen zijn.
Als je op de Bijbel of Koran moet afgaan zijn er, strikt gezien, heel weinig christenen en moslims.
  dinsdag 10 april 2018 @ 08:23:22 #230
37248 BertV
Handgemaakt
pi_178420698
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 07:31 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Als je op de Bijbel of Koran moet afgaan zijn er, strikt gezien, heel weinig christenen en moslims.
Dat is het mooie van interpretatie... ze zullen het zelf allemaal ontkennen.
(maar volledig eens)
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  dinsdag 10 april 2018 @ 08:32:03 #231
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_178420779
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 07:31 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Als je op de Bijbel of Koran moet afgaan zijn er, strikt gezien, heel weinig christenen en moslims.
Gelukkig moet dat helemaal niet en zijn er vele.
pi_178420819
Volgens mij wordt of je al dan niet christen bent, door de meeste christenen gedefinieerd door of je de Niceense belijdenis aanvaard, en niet per se door welke mate van autoriteit je aan de bijbel toekent.
  dinsdag 10 april 2018 @ 09:07:34 #233
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_178421095
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 08:37 schreef Lokasenna het volgende:
Volgens mij wordt of je al dan niet christen bent, door de meeste christenen gedefinieerd door of je de Niceense belijdenis aanvaard, en niet per se door welke mate van autoriteit je aan de bijbel toekent.
Of je een christen bent bepaal je zelf inderdaad. Wat een ander daarvan vindt is bijzaak.
pi_178421149
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 09:07 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Of je een christen bent bepaal je zelf inderdaad. Wat een ander daarvan vindt is bijzaak.
Is (moet) dat niet altijd zo in het leven (zijn)? Jij bepaalt zelf wie bent.
pi_178421606
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 08:37 schreef Lokasenna het volgende:
Volgens mij wordt of je al dan niet christen bent, door de meeste christenen gedefinieerd door of je de Niceense belijdenis aanvaard, en niet per se door welke mate van autoriteit je aan de bijbel toekent.
Je word christen volgens mij als iemand de geloofsbelijdenis doet:

https://www.rkkerk.nl/geloof/geloofsbelijdenis/

Of

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_Geloofsbelijdenis

Jehova’s hebben dat stukje ook sterk verwoord:

https://www.jw.org/nl/jeh(...)ovah-getuige-geloof/

Want: jongvolwassenen kiezen rond hun 18e meestal om voor hun geloof ‘openbaar’ uit te komen. Nemen dus deel aan de openbare geloofsbelijdenis in een/de gemeente.

Moslims hebben dat een beetje, net even wat anders volgens mij: (?)

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Sjahada

[ Bericht 8% gewijzigd door Faz3D op 10-04-2018 10:23:48 ]
  dinsdag 10 april 2018 @ 10:48:24 #236
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_178422480
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 09:51 schreef Faz3D het volgende:
Je word christen volgens mij als iemand de geloofsbelijdenis doet:
Ik heb geloofsbelijdenis gedaan omdat ik christelijk ben opgevoed.
pi_178423445
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 10:48 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Ik heb geloofsbelijdenis gedaan omdat ik christelijk ben opgevoed.
Ik heb geen belijdenis gedaan omdat ik die ja niet gegeven had :P Ik wilde toen al uit de kerk ;)

Bij de geloofsbelijdenis geeft iemand pas het ja woordje. Die die bij de doop natuurlijk niet kon geven. Zo zie ik dat een beetje :P
  dinsdag 10 april 2018 @ 11:51:10 #238
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_178423507
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 11:47 schreef Faz3D het volgende:

[..]

Ik heb geen belijdenis gedaan omdat ik die ja niet gegeven had :P Ik wilde toen al uit de kerk ;)

Bij de geloofsbelijdenis geeft iemand pas het ja woordje. Die die bij de doop natuurlijk niet kon geven. Zo zie ik dat een beetje :P
Babydoop slaat imho ook nergens op. Het is gewoon een (RK) angst dat als de baby vroegtijdig sterft, wat natuurlijk vroeger veel voorkwam, de baby in ieder geval was gedoopt en dus zalig of gered of in de hemel of hoe je het ook noemt.

Wel sneu voor die babietjes, ben je gedoopt en dus in de hemel en dan blijf je eeuwig een zuigeling... nou leuk hoor...
pi_178424360
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 17:05 schreef ATON het volgende:

[..]

:D _O- Hij was zijn tijd ver vooruit.
Dat deed hij na zijn opstanding en voor zijn hemelvaart.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_178424440
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 12:44 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Dat deed hij na zijn opstanding en voor zijn hemelvaart.
Dit is wel baarlijke nonsens hoor. Je zal iets anders moeten verzinnen.
pi_178424496
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 09:51 schreef Faz3D het volgende:

[..]

Je word christen volgens mij als iemand de geloofsbelijdenis doet:

https://www.rkkerk.nl/geloof/geloofsbelijdenis/

Of

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_Geloofsbelijdenis

Jehova’s hebben dat stukje ook sterk verwoord:

https://www.jw.org/nl/jeh(...)ovah-getuige-geloof/

Want: jongvolwassenen kiezen rond hun 18e meestal om voor hun geloof ‘openbaar’ uit te komen. Nemen dus deel aan de openbare geloofsbelijdenis in een/de gemeente.

Moslims hebben dat een beetje, net even wat anders volgens mij: (?)

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Sjahada

Geloofsbelijdenis heeft niks te maken of je christen bent of wordt of niet.
Je bent christen als je gelooft in Jezus en een volgeling van Hem wilt zijn.

Dus je kunt wel geloofsbelijdenis doen, maar als je na 2 jaar je in eens stort in oculte zaken of wat dan ook wat tegen de bijbel ingaat dan geloof je niet meer dat Jezus je je heiland en redder etc is.
want zoals de bijbel zegt kun je geen 2 heren dienen,
Dus als je aan de ene kant zegt in Jezus te geloven en aan de andere kant houd je bezig met glaasje draaien en kaartleggingen en andere zogenaamde waarzeggerij bijvoorbeeld, dan ben je geen christen mijn insziens en bijbels gezien lijkt mij ook niet.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  dinsdag 10 april 2018 @ 13:05:02 #242
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_178424700
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 12:52 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Je bent christen als je gelooft in Jezus en een volgeling van Hem wilt zijn.

Je bent christen als je gelooft in de Chistus-figuur die er van Jezus gemaakt is.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
pi_178424731
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 12:52 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Geloofsbelijdenis heeft niks te maken of je christen bent of wordt of niet.
Je bent christen als je gelooft in Jezus en een volgeling van Hem wilt zijn.

Dus je kunt wel geloofsbelijdenis doen, maar als je na 2 jaar je in eens stort in oculte zaken of wat dan ook wat tegen de bijbel ingaat dan geloof je niet meer dat Jezus je je heiland en redder etc is.
want zoals de bijbel zegt kun je geen 2 heren dienen,
Dus als je aan de ene kant zegt in Jezus te geloven en aan de andere kant houd je bezig met glaasje draaien en kaartleggingen en andere zogenaamde waarzeggerij bijvoorbeeld, dan ben je geen christen mijn insziens en bijbels gezien lijkt mij ook niet.
Elk pad dat naar God leidt past binnen de universele katholieke kerk, er is maar 1 God en elk pad dat naar Hem leidt is valide ;)

"Onder het katholicisme wordt de grootste stroming in het christendom verstaan. De term is een afleiding van het woord katholiek en komt uit het Grieks (καθολικός-ή-όν - katholikos), wat algemeen of universeel betekent."

Het communiceren met demonen en andere geesten hoort ook bij het katholieke geloof inclusief glaasje draaien en waarzeggerij en exorcisme.
  dinsdag 10 april 2018 @ 13:07:22 #244
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_178424748
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 12:44 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Dat deed hij na zijn opstanding en voor zijn hemelvaart.
Waarom heeft Johannes geen hemelvaart in zijn verhaal? Heeft niet zo'n indruk gemaakt op hem? Geloof je't zelf? En Mattheüs heeft het alleen maar over "het gaan naar de berg" en bij Marcus is het er later aangeplakt.

Het hele verhaal rammelt.
  dinsdag 10 april 2018 @ 13:09:44 #245
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_178424789
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 14:20 schreef Hexxenbiest het volgende:
Nee
Exorcisme is ook een christelijke uitwas.
pi_178424803
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 13:09 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Exorcisme is ook een christelijke uitwas.
Er is wel data dat de effectiviteit van exorcisme aantoont maar da's een heel ander verhaal :P
pi_178425036
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 13:09 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Exorcisme is ook een christelijke uitwas.
glaasje draaien etc is wat anders dan het verbannen van een demon uit iemand wat dus gebeurd bij zo'n exorcisme.
Glaasje draaien heeft te maken met het aanroepen van demonen of dode mensen of zo, daardoor stel je je geest dus open voor demonen die dan bezit van je nemen waardoor je je anders kunt gaan gedragen, of waanbeelden krijgt of weet ik veel wat voor nare dingen.

Jezus dreef ook demonen uit mensen.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  dinsdag 10 april 2018 @ 13:26:18 #248
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_178425088
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 13:23 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

glaasje draaien etc is wat anders dan het verbannen van een demon uit iemand wat dus gebeurd bij zo'n exorcisme.
Glaasje draaien heeft te maken met het aanroepen van demonen of dode mensen of zo, daardoor stel je je geest dus open voor demonen die dan bezit van je nemen waardoor je je anders kunt gaan gedragen, of waanbeelden krijgt of weet ik veel wat voor nare dingen.

Jezus dreef ook demonen uit mensen.
Nee glaasje draaien heeft niets te maken met het aanroepen van demonen of dode mensen maar alles met illusie en mindfuck.
pi_178425110
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 13:23 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

glaasje draaien etc is wat anders dan het verbannen van een demon uit iemand wat dus gebeurd bij zo'n exorcisme.
Glaasje draaien heeft te maken met het aanroepen van demonen of dode mensen of zo, daardoor stel je je geest dus open voor demonen die dan bezit van je nemen waardoor je je anders kunt gaan gedragen, of waanbeelden krijgt of weet ik veel wat voor nare dingen.

Jezus dreef ook demonen uit mensen.
Het klopt dat je demonen kunt aanroepen maar wat is er mis met het aanroepen van engelen? Wat is er mis met het communiceren met de doden?
  dinsdag 10 april 2018 @ 14:06:07 #250
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_178425879
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 13:06 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Elk pad dat naar God leidt past binnen de universele katholieke kerk, er is maar 1 God en elk pad dat naar Hem leidt is valide ;)

"Onder het katholicisme wordt de grootste stroming in het christendom verstaan. De term is een afleiding van het woord katholiek en komt uit het Grieks (καθολικός-ή-όν - katholikos), wat algemeen of universeel betekent."

Het communiceren met demonen en andere geesten hoort ook bij het katholieke geloof inclusief glaasje draaien en waarzeggerij en exorcisme.
Alle wegen leiden naar Rome, en één weg naar God.
Spiritisme wordt vgm veroordeeld door de rkk.
pi_178426204
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 13:06 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Elk pad dat naar God leidt past binnen de universele katholieke kerk, er is maar 1 God en elk pad dat naar Hem leidt is valide ;)

"Onder het katholicisme wordt de grootste stroming in het christendom verstaan. De term is een afleiding van het woord katholiek en komt uit het Grieks (καθολικός-ή-όν - katholikos), wat algemeen of universeel betekent."

Het communiceren met demonen en andere geesten hoort ook bij het katholieke geloof inclusief glaasje draaien en waarzeggerij en exorcisme.

Daarom kun je RK echt niet christelijk noemen.
Christelijk zijn is niet alleen maar de bijbel als het boek zien.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-04-2018 14:24:55 ]
  dinsdag 10 april 2018 @ 14:37:10 #252
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_178426456
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 13:27 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Het klopt dat je demonen kunt aanroepen maar wat is er mis met het aanroepen van engelen? Wat is er mis met het communiceren met de doden?
Ja hoor, en Caesar en Bin-Laden... _O-
pi_178426492
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 13:26 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Nee glaasje draaien heeft niets te maken met het aanroepen van demonen of dode mensen maar alles met illusie en mindfuck.
Is glaasje draaien niet zoiets als een flesje draaien en naar wie het wijst krijgt een kusje?
  dinsdag 10 april 2018 @ 14:38:59 #254
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_178426499
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 14:24 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Daarom kun je RK echt niet christelijk noemen.
Christelijk zijn is niet alleen maar de bijbel als het boek zien.
Dus christelijk zijn betekent eigenlijk JG zijn want alleen die....

ja hoor, tuurlijk...
pi_178426536
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 14:38 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Dus christelijk zijn betekent eigenlijk JG zijn want alleen die....

ja hoor, tuurlijk...
Helemaal niet.
Christelijk zijn is niet het boek geloven en dan iets tegenstrijdigs doen.
pi_178426537
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 14:24 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Daarom kun je RK echt niet christelijk noemen.
Christelijk zijn is niet alleen maar de bijbel als het boek zien.
De katholieke kerk is sowieso de beste kerk omdat ze aan exorcisme doen ^O^

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 14:37 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Ja hoor, en Caesar en Bin-Laden... _O-
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 14:38 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Is glaasje draaien niet zoiets als een flesje draaien en naar wie het wijst krijgt een kusje?
Jullie kunnen het wel belachelijk maken maar als jullie serieus gaan proberen demonen aan te roepen hebben jullie wel een exorcist nodig want demonen bestaan.

Serieus.
pi_178426602
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 14:40 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

De katholieke kerk is sowieso de beste kerk omdat ze aan exorcisme doen ^O^

[..]

Kerk der demonen, ja! :D

quote:
[..]

Jullie kunnen het wel belachelijk maken maar als jullie serieus gaan proberen demonen aan te roepen hebben jullie wel een exorcist nodig want demonen bestaan.

Serieus.
Je hebt geen katholieke exorcist nodig. Ga naar Cuba ofzo, die kunnen ook goed demonen aanroepen.
Nee, Jamaica is het.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-04-2018 14:43:25 ]
pi_178426688
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 14:43 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Kerk der demonen, ja! :D

[..]

Je hebt geen katholieke exorcist nodig. Ga naar Cuba ofzo, die kunnen ook goed demonen aanroepen.
Nee, Jamaica is het.
Doen die lui in Jamaica niet aan voodoo? Ik weet er niet zo veel van.

Wat ik wel weet is dat ik ooit bezeten ben door een entiteit (er kwam onvrijwillig zang uit mijn mond), ik kwam in contact met mijn overleden vader, en ik barstte in huilen uit en gaf een spijtgetuigenis voor wat ik hem had aangedaan ooit en toen was alles goed.

Dit was na een hele hoge dosis paddo's. Ik ga dus niet fucken met zwarte magie want ik ken de kracht van de spirituele dimensie.
pi_178426715
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 14:46 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Doen die lui in Jamaica niet aan voodoo? Ik weet er niet zo veel van.

Wat ik wel weet is dat ik ooit bezeten ben door een entiteit (er kwam onvrijwillig zang uit mijn mond), ik kwam in contact met mijn overleden vader, en ik barstte in huilen uit en gaf een spijtgetuigenis voor wat ik hem had aangedaan ooit en toen was alles goed.

Dit was na een hele hoge dosis paddo's. Ik ga dus niet fucken met zwarte magie want ik ken de kracht van de spirituele dimensie.
:') :') :')
pi_178426753
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 14:46 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Doen die lui in Jamaica niet aan voodoo? Ik weet er niet zo veel van.

Ja. Gevaarlijk.

quote:
[

Wat ik wel weet is dat ik ooit bezeten ben door een entiteit (er kwam onvrijwillig zang uit mijn mond), ik kwam in contact met mijn overleden vader, en ik barstte in huilen uit en gaf een spijtgetuigenis voor wat ik hem had aangedaan ooit en toen was alles goed.

Dit was na een hele hoge dosis paddo's. Ik ga dus niet fucken met zwarte magie want ik ken de kracht van de spirituele dimensie.
Je wil niet weten wat ik allemaal ook heb meegemaakt/gezien.
Ik weet nog steeds niet of ik het moet geloven of dat ze met mijn mind hebben gefucked.

Ow, bij jou deed de paddo's het.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-04-2018 14:51:17 ]
pi_178426775
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 14:47 schreef MrAero het volgende:

[..]

:') :') :')
Het is mogelijk via paddo's en ayahuasca (DMT derivaten) in contact te komen met de Heer of met de spirituele dimensie (demonen/engelen/alle spirituele entiteiten).

Check de Santo Daime kerk (geaccepteerd door de RKK volgens mij):

http://www.santodaime.nl/
pi_178426858
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 14:38 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Is glaasje draaien niet zoiets als een flesje draaien en naar wie het wijst krijgt een kusje?
nee, bedoelde het meer in de trant van zo'n ouija bord ;)
dus een vorm van geesten oproeping.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_178426868
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 14:49 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Ja. Gevaarlijk.

[..]

Je wil niet weten wat ik allemaal ook heb meegemaakt/gezien.
Ik weet nog steeds niet of ik het moet geloven of dat ze met mijn mind hebben gefucked.

Ow, bij jou deed de paddo's het.
Je 'mind' is de Heilige Geest in jouzelf dus wat valt er niet te geloven?

Denk aan meister Eckhart:

https://en.wikisource.org/wiki/Sermons_(Meister_Eckhart)/The_Self-Communication_of_God

Denk aan Hildegard von Bingen (cosmic Christ principe):

https://www.sol.com.au/kor/5_02.htm
pi_178426880
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 14:53 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

nee, bedoelde het meer in de trant van zo'n ouija bord ;)
dus een vorm van geesten oproeping.
Glaasje draaien heb ik nog nooit gehoord dan....
  dinsdag 10 april 2018 @ 14:56:20 #265
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_178426913
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 14:46 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Doen die lui in Jamaica niet aan voodoo? Ik weet er niet zo veel van.

Wat ik wel weet is dat ik ooit bezeten ben door een entiteit (er kwam onvrijwillig zang uit mijn mond), ik kwam in contact met mijn overleden vader, en ik barstte in huilen uit en gaf een spijtgetuigenis voor wat ik hem had aangedaan ooit en toen was alles goed.

Dit was na een hele hoge dosis paddo's. Ik ga dus niet fucken met zwarte magie want ik ken de kracht van de spirituele dimensie.
:r (mijn ervaring)

Dat laatste denk je. Het is nog erger dan je denkt.

Paddo's is toverij (pharmakeia in het Grieks), je hebt nu Here Jezus nodig voor vergeving en reiniging, want de demonen heb je gewoon nog bij je, maar daar merk je nog weinig van.
  dinsdag 10 april 2018 @ 14:57:09 #266
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_178426925
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 14:40 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Helemaal niet.
Christelijk zijn is niet het boek geloven en dan iets tegenstrijdigs doen.
Vindt JG. En nog een paar. Een ander heeft daar totaal geen moeite mee.Persoonlijk vind ik het heel dom om zaken van een paar duizend jaar geleden na te lopen. Behalve daar waar het fatsoensnormen betreft (niet doden, liegen stelen etc) maar dat is weer niet uniek voor het boek dat jij bedoelt.
  dinsdag 10 april 2018 @ 14:57:58 #267
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_178426933
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 14:40 schreef Libertarisch het volgende:

Jullie kunnen het wel belachelijk maken maar als jullie serieus gaan proberen demonen aan te roepen hebben jullie wel een exorcist nodig want demonen bestaan.

Serieus.
Dan vraag ik Sinterklaas om mij te bevrijden. :( <O)
pi_178426949
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 14:57 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Dan vraag ik Sinterklaas om mij te bevrijden. :( <O)
Gelukkig voor jou heeft God ook alomvattende liefde voor jou dus je krijgt geen ticket to hell omdat je ongelovig bent.

Je reïncarneert misschien wel in een kut leven :P
pi_178426951
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 14:56 schreef Manke het volgende:

[..]

:r (mijn ervaring)

Dat laatste denk je. Het is nog erger dan je denkt.

Paddo's is toverij (pharmakeia in het Grieks), je hebt nu Here Jezus nodig voor vergeving en reiniging, want de demonen heb je gewoon nog bij je, maar daar merk je nog weinig van.
Waarom denk je dat het tovenarij is? Volgens mij is het gewoon scheikunde.
pi_178426964
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 14:56 schreef Manke het volgende:

[..]

:r (mijn ervaring)

Dat laatste denk je. Het is nog erger dan je denkt.

Paddo's is toverij (pharmakeia in het Grieks), je hebt nu Here Jezus nodig voor vergeving en reiniging, want de demonen heb je gewoon nog bij je, maar daar merk je nog weinig van.
Ik ben van plan straks even naar de kerk te gaan en te mediteren, eens kijken of ik wat van die demonen merk.
  dinsdag 10 april 2018 @ 15:00:18 #271
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_178426969
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 14:59 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Gelukkig voor jou heeft God ook alomvattende liefde voor jou dus je krijgt geen ticket to hell omdat je ongelovig bent.

Je reïncarneert misschien wel in een kut leven :P
Die alomvattende liefde blijkt oa uit zijn boek?
  dinsdag 10 april 2018 @ 15:01:13 #272
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_178426979
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 14:59 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Waarom denk je dat het tovenarij is? Volgens mij is het gewoon scheikunde.
Met de juiste elektronen op je hoofd krijgt zelfs de meest verstokte atheïst fantastische goddelijke ervaringen.

Deus ex machina.
pi_178426983
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 15:00 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Die alomvattende liefde blijkt oa uit zijn boek?
God heeft zichzelf geopenbaard aan primitieve mensen die Zijn woord feilbaar hebben opgeschreven.

God zelf is onfeilbaar maar de overlevering van Zijn woord is wel feilbaar, vandaar alle gruwelijke shit die erin staat.

Jezus was wel duidelijk overtuigd van de ware aard van de Heer (wang toekeren etc).
pi_178426985
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 14:50 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Het is mogelijk via paddo's en ayahuasca (DMT derivaten) in contact te komen met de Heer of met de spirituele dimensie (demonen/engelen/alle spirituele entiteiten).

Check de Santo Daime kerk (geaccepteerd door de RKK volgens mij):

http://www.santodaime.nl/
_O- _O- :')
pi_178427018
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 15:01 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Met de juiste elektronen op je hoofd krijgt zelfs de meest verstokte atheïst fantastische goddelijke ervaringen.

Deus ex machina.
Hoe ontstaat uit elektriciteit in een normaal orgaan een ervaring van contact met de Heer?

Hint: de Heilige Geest speelt een rol.
pi_178427021
Ik heb best vaak psychedelica gebruikt. Ben er van overtuigd dat er niets uit gekomen is dat niet al in mezelf zat.
pi_178427038
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 15:03 schreef Lokasenna het volgende:
Ik heb best vaak psychedelica gebruikt. Ben er van overtuigd dat er niets uit gekomen is dat niet al in mezelf zat.
Dat komt omdat jij niet begrijpt waarom elektrische communicatie in neuronen niet logischerwijs leidt tot contact met de Heer omdat bewustzijn onmogelijk uit elektrische communicatie kan ontstaan.
pi_178427075
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 14:57 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Vindt JG. En nog een paar. Een ander heeft daar totaal geen moeite mee.Persoonlijk vind ik het heel dom om zaken van een paar duizend jaar geleden na te lopen. Behalve daar waar het fatsoensnormen betreft (niet doden, liegen stelen etc) maar dat is weer niet uniek voor het boek dat jij bedoelt.
Maar jij kijkt dan ook met de ogen van de stroming waar je vroeger behoorde. Dat zijn van die kerken die alles tolereren, zelfs bijv homoseksualiteit. Terwijl dat toch duidelijk een zonde is in Gods ogen, ook volgens hun eigen bijbel.
pi_178427086
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 15:04 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Dat komt omdat jij niet begrijpt waarom elektrische communicatie in neuronen niet logischerwijs leidt tot contact met de Heer omdat bewustzijn onmogelijk uit elektrische communicatie kan ontstaan.
Gelukkig begrijp jij het wel allemaal. :P
pi_178427145
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 15:06 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Gelukkig begrijp jij het wel allemaal. :P
Ja, zoals ik zeg, aangezien bewustzijn evolutie drijft en niet andersom heeft de Heer zichzelf ontegenzeggelijk geopenbaard aan ons (of in ieder geval de Heilige Geest).

Er zijn nog veel meer fenomenen die Zijn bestaan aantonen zoals de BDE.
  dinsdag 10 april 2018 @ 15:10:51 #281
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_178427174
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 15:00 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Ik ben van plan straks even naar de kerk te gaan en te mediteren, eens kijken of ik wat van die demonen merk.
Ze werken door misleiding. Als ik zeg: blijf bij het woord van God, de bijbel (= Jezus, rots, standvastigheid), dan heb, of krijg je daar direct een mening over.
pi_178427200
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 14:53 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Je 'mind' is de Heilige Geest in jouzelf dus wat valt er niet te geloven?

Denk aan meister Eckhart:

https://en.wikisource.org/wiki/Sermons_(Meister_Eckhart)/The_Self-Communication_of_God

Denk aan Hildegard von Bingen (cosmic Christ principe):

https://www.sol.com.au/kor/5_02.htm
Ik ben te nuchter om hierin mee te gaan.
  dinsdag 10 april 2018 @ 15:13:04 #283
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_178427236
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 15:01 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

God heeft zichzelf geopenbaard aan primitieve mensen die Zijn woord feilbaar hebben opgeschreven.

God zelf is onfeilbaar maar de overlevering van Zijn woord is wel feilbaar, vandaar alle gruwelijke shit die erin staat.

Jezus was wel duidelijk overtuigd van de ware aard van de Heer (wang toekeren etc).
Ok dus alles waar God er niet zo best van af komt is eigenlijk niet waar maar opgeschreven door slechte mensen?

Over Jezus gesproken: Je kent de gelijkenis van de Koning en de drachmen? Daarin wordt de koning (God) precies zo afgespiegeld als in het OT, namelijk als een kwaaie vorst die zijn tegenstanders "voor zijn ogen" laat slachten als ze hem niet aannemen.
pi_178427260
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 15:06 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Maar jij kijkt dan ook met de ogen van de stroming waar je vroeger behoorde. Dat zijn van die kerken die alles tolereren, zelfs bijv homoseksualiteit. Terwijl dat toch duidelijk een zonde is in Gods ogen, ook volgens hun eigen bijbel.
Daarover bestaan al meerdere interpretaties, maar dat terzijde.
Als je ervan overtuigd bent dat het een zonde is, wat moet een kerk er dan mee doen als iemand homoseksueel is? De toegang tot het samenkomen met God in de kerk ontzeggen? Dat werkt dan toch alleen maar averechts?
  dinsdag 10 april 2018 @ 15:14:53 #285
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_178427284
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 15:03 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Hoe ontstaat uit elektriciteit in een normaal orgaan een ervaring van contact met de Heer?

Hint: de Heilige Geest speelt een rol.
Apart dat de HG daar bij ongelovigen elektriciteit voor nodig heeft. Het lukt overigens ook aardig met drugs. Ook de HG?
pi_178427369
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 15:13 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Daarover bestaan al meerdere interpretaties, maar dat terzijde.
Als je ervan overtuigd bent dat het een zonde is, wat moet een kerk er dan mee doen als iemand homoseksueel is? De toegang tot het samenkomen met God in de kerk ontzeggen? Dat werkt dan toch alleen maar averechts?
Volgens de bijbel moet je degenen (die praktizerend zijn) idd uitsluiten (ik zeg dit niet omdat ik JG was, maar het is een bijbelse regel, zo uit een tekst). Dat is niet hetzelfde als de toegang tot de kerk ontzeggen.
Voor onze beschaving is het een wrede maatregel, maar wat is niet wreed in de bijbel? Het hele boek past niet meer in deze tijd.
Snap ook wel dat geen enkel kerk zich meer houdt aan vele regels, maar daarom heb je ook bijna geen echte christenen meer.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-04-2018 15:20:19 ]
  dinsdag 10 april 2018 @ 15:24:24 #287
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_178427461
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 15:06 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Maar jij kijkt dan ook met de ogen van de stroming waar je vroeger behoorde. Dat zijn van die kerken die alles tolereren, zelfs bijv homoseksualiteit. Terwijl dat toch duidelijk een zonde is in Gods ogen, ook volgens hun eigen bijbel.
De Chr Geref kerk was een zware kerk in mijn jeugd hoor.

Homosexualiteit was een doodzonde voor diegenen (hetero's natuurlijk) die Deuteronomium samenstelden in de tijd van Hizkia. Is je wel eens opgevallen dat in die tijd er bij "renovatiewerkzaamheden" in de tempel (die overigens volstond met afgodsbeelden..) plotseling een boek werd gevonden met zo'n beetje de gehele wet?
pi_178427499
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 15:24 schreef hoatzin het volgende:

[..]

De Chr Geref kerk was een zware kerk in mijn jeugd hoor.

Homosexualiteit was een doodzonde voor diegenen (hetero's natuurlijk) die Deuteronomium samenstelden in de tijd van Hizkia. Is je wel eens opgevallen dat in die tijd er bij "renovatiewerkzaamheden" in de tempel (die overigens volstond met afgodsbeelden..) plotseling een boek werd gevonden met zo'n beetje de gehele wet?
Neee....
Ik was er toen niet bij.....

:P
  dinsdag 10 april 2018 @ 15:27:24 #289
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_178427521
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 15:26 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Neee....
Ik was er toen niet bij.....

:P
en je kent de bijbel niet.... ;(
pi_178427534
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 15:27 schreef hoatzin het volgende:

[..]

en je kent de bijbel niet.... ;(
Jawel, maar niet zoals jij die kent.
  dinsdag 10 april 2018 @ 15:30:06 #291
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_178427571
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 15:27 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Jawel, maar niet zoals jij die kent.
Waarom weet je dit dan niet? Het was overigens bij koning Josia, die geweldigste koning ooit, eigenlijk nog beter dan David. Althans volgens de bijbel. Ik werkelijkheid liep het allemaal wat anders en werd hij wreed gedood door een Egyptische koning.
pi_178427661
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 15:30 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Waarom weet je dit dan niet? Het was overigens bij koning Josia, die geweldigste koning ooit, eigenlijk nog beter dan David. Althans volgens de bijbel. Ik werkelijkheid liep het allemaal wat anders en werd hij wreed gedood door een Egyptische koning.
Ik weet heel veel niet meer.
Wonderbaarlijk hoeveel er uit het geheugen weggaat wanneer je je er niet meer mee bezighoudt.
Maar wat is de clue?
  dinsdag 10 april 2018 @ 15:43:57 #293
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_178427820
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 15:36 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Ik weet heel veel niet meer.
Wonderbaarlijk hoeveel er uit het geheugen weggaat wanneer je je er niet meer mee bezighoudt.
Maar wat is de clue?
Die clue is dat de afschuw over homosexualteit niet van god komt maar van heteromannen die Deuteronomium schreven in de 6e eeuw en net deden alsof het een oeroud boek was dat door Mozes geschreven zou zijn.
pi_178428697
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 13:05 schreef Panterjong het volgende:

[..]

Je bent christen als je gelooft in de Chistus-figuur die er van Jezus gemaakt is.
^O^
pi_178428829
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 14:46 schreef Libertarisch het volgende:
Dit was na een hele hoge dosis paddo's. Ik ga dus niet fucken met zwarte magie want ik ken de kracht van de spirituele dimensie.
De kracht van paddo's zal je bedoelen. :Y
pi_178428897
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 14:56 schreef Manke het volgende:

[..]

:r (mijn ervaring)

Dat laatste denk je. Het is nog erger dan je denkt.

Paddo's is toverij (pharmakeia in het Grieks), je hebt nu Here Jezus nodig voor vergeving en reiniging, want de demonen heb je gewoon nog bij je, maar daar merk je nog weinig van.
Dat jij nog zoiets in 2018 durft te schrijven.
pi_178428935
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 14:59 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Waarom denk je dat het tovenarij is? Volgens mij is het gewoon scheikunde.
Toch nog iemand met gezond verstand.
pi_178428988
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 15:04 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Dat komt omdat jij niet begrijpt waarom elektrische communicatie in neuronen niet logischerwijs leidt tot contact met de Heer omdat bewustzijn onmogelijk uit elektrische communicatie kan ontstaan.
Vraag dat maar eens aan je huisdokter. 8-)
  dinsdag 10 april 2018 @ 17:02:24 #299
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_178429412
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 14:59 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Waarom denk je dat het tovenarij is? Volgens mij is het gewoon scheikunde.
Is het ook, toverij is altered states of consciousness bereiken door chemie om je 'geest' open te stellen, niet hocus-pocus met een toverstok. Dat doet santodaime ook.
Menig persoon die dit ervaren heeft weet dat er iets achterzit wat van buiten de persoon is. Heb het zelf niet ervaren, maar wel ervaringen gelezen.
  dinsdag 10 april 2018 @ 17:03:24 #300
37248 BertV
Handgemaakt
pi_178429431
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 09:07 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Of je een christen bent bepaal je zelf inderdaad. Wat een ander daarvan vindt is bijzaak.
Je moet het allemaal maar zelf bepalen.
Maar het is als een vegetariër die ook vis eet... en kip, en af en toe een biefstukje in het weekend.

quote:
Die clue is dat de afschuw over homosexualteit niet van god komt maar van heteromannen die Deuteronomium schreven in de 6e eeuw en net deden alsof het een oeroud boek was dat door Mozes geschreven zou zijn.
Welk deel is nog wel oorspronkelijk dan? Volgens mij hoe ouder hoe gekker. (en bloederiger)
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')