abonnement Unibet Coolblue
pi_178439829
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 22:52 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Als we dan toch naar relevante doodsoorzaken en bijbehorende cijfers kijken, is het leuk om te kijken naar mensen die zijn overleden als direct gevolg van psychiatrische problematiek.

[..]

Bron: http://ec.europa.eu/euros(...)ed_issues_statistics

Maar dat is natuurlijk een veel minder sexy onderwerp.
Open er een topic over. ^O^

Wie weet word dat onderwerp weer wat opgesexied.

Dit gedoe met islamitisch terreur, of islamitisch gedoe in het algemeen, kaapt alle leuke nieuws, zoooo niet leuk.

Tijd voor meer sexy. Is leuk.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_178440071
quote:
15s.gif Op woensdag 11 april 2018 00:18 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Open er een topic over. ^O^

(...)

Dit gedoe met islamitisch terreur, of islamitisch gedoe in het algemeen, kaapt alle leuke nieuws ...
best een treurige uitspraak als je bedenk dat dit topic geen enkele zier met terrorisme of islamieten te maken heeft en des te meer met een dader die een psychiatrisch motief heeft...

maar bepaalde types zijn zoo sterk geconditioneerd in het roeptoeteren over dat ene onderwerp dat ze niet eens meer merken waar het eigenlijk over gaat en heel brutaal anderen gaan toebitsen 'dat ze maar een eigen topic over dat onderwerp moeten aanmaken'
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_178440962
quote:
15s.gif Op woensdag 11 april 2018 00:18 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Open er een topic over. ^O^

Wie weet word dat onderwerp weer wat opgesexied.

Dit gedoe met islamitisch terreur, of islamitisch gedoe in het algemeen, kaapt alle leuke nieuws, zoooo niet leuk.

Tijd voor meer sexy. Is leuk.
Nee, open jij maar een ander topic over islamitisch terreur, aangezien het hier gaat over een psychiatrische patiënt.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2018 05:13:08 ]
pi_178441759
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 13:57 schreef john2406 het volgende:

[..]

We moeten? Doe jij maar de EU is toch voor een veilig Europa of niet?
Precies. En door wie wordt die veiligheid bedreigd dan? Toen het gerucht nog ging dat het wellicht een moslim was daar in Münster, stonden alle media op scherp (met name GeenStijl). Nu blijkt dat het een verwarde Duitser was, heerst er mediastilte.
In NL azen we nog steeds op het "gevalletje van Gogh" van 13 jaar geleden. In de tussentijd zijn er talloze "aanslagen" van blanke Nederlanders geweest. Alphen aan de Rijn, Koninginnedag. De religieus geïnspireerde moord op Els Borst (van een Christen). Etc.
De veiligheid wordt nog steeds het meest bedreigd door het verkeer. En door de keukentrapjes. En door ziektes.

Maar de NL media (met name GeenStijl) is er altijd op gebrand om islamitische/allochtone terreur te verslaan.
Heel veel mensen hebben nu kennis genomen dat het "waarschijnlijk" een moslim was, maar hebben geen kennis genomen van dat later blijkt dat het niet zo is. Dat blijft kleven en zo krijg je de stereotyperingen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Twentsche_Ros op 11-04-2018 07:53:24 ]
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  Eindredactie Games woensdag 11 april 2018 @ 07:41:13 #280
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_178441802
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 18:14 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Je kunt het benoemen, maar er is geen doodsoorzaak te bedenken waar ik bij 150 doden in 1 jaar over heel West-Europa in paniek raak.
auto ongelukken....
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  woensdag 11 april 2018 @ 08:32:22 #281
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_178442154
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 07:41 schreef Oscar. het volgende:

[..]

auto ongelukken....
Ik zie weinig mensen bibberend en bevend op de weg in hun auto...
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_178442298
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 07:41 schreef Oscar. het volgende:

[..]

auto ongelukken....
Bij vliegen heb ik altijd wel de associatie met ongelukken. Terwijl op vakantie de taxi rit die volgt inderdaad meer angst rechtvaardigt. Raar, want je moet je familie altijd even laten weten dat je veilig geland bent maar de taxi rit interesseert ze niet bijster veel.

Maar geloof dat we wat offtopic gaan :P
  woensdag 11 april 2018 @ 09:06:00 #283
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_178442493
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 18:14 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Je kunt het benoemen, maar er is geen doodsoorzaak te bedenken waar ik bij 150 doden in 1 jaar over heel West-Europa in paniek raak.
Het gaat bij terrorisme niet om de hoeveelheid doden gemiddeld in een jaar maar om een combinatie van de gruwelijkheid waarmee mensen omkomen en de politieke en sociale implicaties.

Terrorisme is vaak een voorbode van meer een heftiger geweld wat nog gaat komen. Daarnaast is het ook een indicatie van een sociaal probleem bij een bepaalde bevolkingsgroep. Voor elke terrorist zijn er 1000-den mensen die dat aanmoedigen 10.000den mensen die dat wel goed en ok vinden en 100.000den mensen die soort van wegkijken omdat ze het wellicht onsmakelijk vinden maar het er niet geheel me oneens zijn.

It takes a village.

En dat is eng op manieren dat willekeurige ongelukken minder eng zijn.

Vliegtuigongelukken zijn dan ook enger door de implicaties. Dat er wellicht een structurele fout is met het ontwerp van een model waar op dat moment 100.000 mensen mee aan het vliegen zijn.

Ik zeg niet dat angst zo rationeel is maar op groepsniveau krijgen dingen met implicaties meer aandacht en dat veroorzaakt meer angst in het individu.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  Eindredactie Games woensdag 11 april 2018 @ 09:20:02 #284
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_178442685
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 08:32 schreef Falco het volgende:

[..]

Ik zie weinig mensen bibberend en bevend op de weg in hun auto...
Dan kijk jij De Allerslechte Chauffeur van Nederland zeker niet.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_178443484
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 09:06 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Het gaat bij terrorisme niet om de hoeveelheid doden gemiddeld in een jaar maar om een combinatie van de gruwelijkheid waarmee mensen omkomen en de politieke en sociale implicaties.

Terrorisme is vaak een voorbode van meer een heftiger geweld wat nog gaat komen. Daarnaast is het ook een indicatie van een sociaal probleem bij een bepaalde bevolkingsgroep. Voor elke terrorist zijn er 1000-den mensen die dat aanmoedigen 10.000den mensen die dat wel goed en ok vinden en 100.000den mensen die soort van wegkijken omdat ze het wellicht onsmakelijk vinden maar het er niet geheel me oneens zijn.

It takes a village.

Lekkere aannames wel weer. Gestoeld op een goede informatieve ondergrond ook.

Kijk alleen al naar dit topic. De aanslag is gepleegd, zoals de afgelopen tig aanslagen hier in Nederland, door iemand met een psychiatrische achtergrond. (en dan doen me voor het gemak maar even alsof Islamitische aanslagen en psychiatrische problematiek niets met elkaar te maken hebben, wat natuurlijk onzin is). In plaats van verontwaardig te zijn over de staat van de psychiatrie, over hoe het zo ver heeft kunnen komen en wat we kunnen doen om het te voorkomen, zit iedereen nog steeds te roeptoeteren over de Islam en sterker nog, zijn er mensen die ronduit niet geloven dat het is gedaan door een blanke niet-moslim.

Wegkijken noemde je dat, toch?
  woensdag 11 april 2018 @ 10:20:29 #286
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_178443694
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 10:07 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Lekkere aannames wel weer. Gestoeld op een goede informatieve ondergrond ook.

Kijk alleen al naar dit topic. De aanslag is gepleegd, zoals de afgelopen tig aanslagen hier in Nederland, door iemand met een psychiatrische achtergrond. (en dan doen me voor het gemak maar even alsof Islamitische aanslagen en psychiatrische problematiek niets met elkaar te maken hebben, wat natuurlijk onzin is). In plaats van verontwaardig te zijn over de staat van de psychiatrie, over hoe het zo ver heeft kunnen komen en wat we kunnen doen om het te voorkomen, zit iedereen nog steeds te roeptoeteren over de Islam en sterker nog, zijn er mensen die ronduit niet geloven dat het is gedaan door een blanke niet-moslim.

Wegkijken noemde je dat, toch?
Ik ken mensen in de Marokkaanse gemeenschap. Ik weet dat psychische problemen (deels veroorzaakt door inteelt overigens) een onderdeel is maar ik weet ook dat wegkijken door "gematigde moslims" een groot probleem is.

Psychisch gestoorde jongens (en soms meisjes) halen hun ideeen ergens vandaan. En men ziet radicalisatie maar doet vaak niks omdat het gezien wordt als je familie/vrienden verraden. Dat in combinatie met wijdverspreid conspiratoriaal denken waardoor veel van die gematigde moslims een idee hebben dat ze voor elkaar moeten dekken en dat ergens dit soort acties wel gerechtvaardigd zijn.

Oh en afgezien van de verhalen die ik heb gehoord uit die gemeenschap ondersteunt simpel PEW research dit soort bevindingen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_178444100
quote:
7s.gif Op woensdag 11 april 2018 10:20 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik ken mensen in de Marokkaanse gemeenschap. Ik weet dat psychische problemen (deels veroorzaakt door inteelt overigens)een onderdeel is maar ik weet ook dat wegkijken door "gematigde moslims" een groot probleem is.
Blijkbaar kijken we met zijn allen massaal weg, want er wordt ook bij 'ons' weinig gedaan aan het feit dat er steeds meer verwarde mensen de straat op komen. Elke keer als je de discussie ook maar enigszins die kant op wil laten gaan, in een topic over nota bene een verwarde man die een aanslag pleegt, begint de 'jamaar moslims'-toeter. Als je dan toch dat wegkijken zo erg vind, doe er zelf niet aan mee.

quote:
Psychisch gestoorde jongens (en soms meisjes) halen hun ideeen ergens vandaan. En men ziet radicalisatie maar doet vaak niks omdat het gezien wordt als je familie/vrienden verraden. Dat in combinatie met wijdverspreid conspiratoriaal denken waardoor veel van die gematigde moslims een idee hebben dat ze voor elkaar moeten dekken en dat ergens dit soort acties wel gerechtvaardigd zijn.

Oh en afgezien van de verhalen die ik heb gehoord uit die gemeenschap ondersteunt simpel PEW research dit soort bevindingen.
Ik ben me prima bewust van de problemen die heersen onder vatbare jongeren. Probleem is dat het in dit geval, en de afgelopen paar gevallen die we hier hebben gehad, niet gaat om een radicale moslim, maar om psychiatrische patiënten. Het zou dus fijn zijn als we het daar over kunnen gaan hebben. Er zijn genoeg andere plekken waar het over radicale moslims gaat (en terecht, want ook dat is een groot probleem).
pi_178444191
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 10:07 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Lekkere aannames wel weer. Gestoeld op een goede informatieve ondergrond ook.

Kijk alleen al naar dit topic. De aanslag is gepleegd, zoals de afgelopen tig aanslagen hier in Nederland, door iemand met een psychiatrische achtergrond. (en dan doen me voor het gemak maar even alsof Islamitische aanslagen en psychiatrische problematiek niets met elkaar te maken hebben, wat natuurlijk onzin is). In plaats van verontwaardig te zijn over de staat van de psychiatrie, over hoe het zo ver heeft kunnen komen en wat we kunnen doen om het te voorkomen, zit iedereen nog steeds te roeptoeteren over de Islam en sterker nog, zijn er mensen die ronduit niet geloven dat het is gedaan door een blanke niet-moslim.

Wegkijken noemde je dat, toch?
Er zullen zeker mensen teleurgesteld zijn geweest dat het geen moslim aanslag was.

Goede post trouwens ^O^
pi_178444393
quote:
9s.gif Op woensdag 11 april 2018 00:45 schreef RM-rf het volgende:

[..]

best een treurige uitspraak als je bedenk dat dit topic geen enkele zier met terrorisme of islamieten te maken heeft en des te meer met een dader die een psychiatrisch motief heeft...

maar bepaalde types zijn zoo sterk geconditioneerd in het roeptoeteren over dat ene onderwerp dat ze niet eens meer merken waar het eigenlijk over gaat en heel brutaal anderen gaan toebitsen 'dat ze maar een eigen topic over dat onderwerp moeten aanmaken'
quote:
2s.gif Op woensdag 11 april 2018 05:07 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Nee, open jij maar een ander topic over islamitisch terreur, aangezien het hier gaat over een psychiatrische patiënt.

Point taken. Excuus.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  woensdag 11 april 2018 @ 14:51:11 #290
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_178448766
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 19:10 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Schaam je je nu dat je zomaar vluchtelingen beschuldigde zonder dat er feiten bekend waren?
Oh? Waar heb ik dat gedaan dan?
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  woensdag 11 april 2018 @ 14:54:11 #291
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_178448814
Der Deutsche Karst Tates war das ja genau.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_178456768
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 10:47 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Er zullen zeker mensen teleurgesteld zijn geweest dat het geen moslim aanslag was.

Goede post trouwens ^O^
Het is tenenkrommend om de volgende reacties te lezen op:
https://www.elsevierweekb(...)18/04/603331-603331/

Als je de reacties leest van de "briesende stieren" van "4 dagen geleden" over "natuurlijk weer een moslim" en "Merkel bedankt".
Zelfs een opmerking van de Duitse politie om "niet te speculeren" wordt weggehoond als "politieke correctheid".

Zoals deze:

quote:
de typisch Duitse politieke correctheid. Ik haat die. De waarheid mag niet meer gezegd worden. Laat het in godsnaam in Nederland nooit zover komen.
2 antwoorden
"De waarheid mag niet gezegd worden" staat er. Welke waarheid? De waarheid van die islamofobe warhoofd. De waarheid was nu juist dat het geen moslim was.

Het is zo typisch dat dit soort lieden even later in geen velden of wegen te bekennen zijn. Een gerucht de wereld in verspreiden waardoor menigeen denkt "alweer de moslims". En dát blijft hangen, en bij "de ontzenuwing" heerst er mediastilte. Dus die krijgt men dan niet mee.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_178459564
En wat zegt een Duitser nu nog dan, heel misschien wel bekeerd tot iets?
pi_178459794
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 22:41 schreef john2406 het volgende:
En wat zegt een Duitser nu nog dan, heel misschien wel bekeerd tot iets?
:') schaamde je je niet een beetje, terwijl je dit typte?
pi_178460052
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 22:48 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

:') schaamde je je niet een beetje, terwijl je dit typte?
Waarom er staat toch duidelijk misschien en zelfs een ?
pi_178463251
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  donderdag 12 april 2018 @ 17:47:37 #297
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_178472532
Inmiddels heeft Beatrix von Storch van de AfD al haar excuses aangeboden. Too little, too late natuurlijk, maar goed.

quote:

AfD deputy apologises for Münster van attack tweet
Beatrix von Storch of far-right party ‘made mistake’ in blaming attack on Islamist extremists


A deputy leader of the far-right party Alternative für Deutschland has apologised for falsely blaming a on Islamist extremists.

Beatrix von Storch said on her Facebook page on Thursday: “I made a mistake with my tweet about Münster and I’m sorry.”

She added: “Like millions of Germans I assumed that it was an Islamic attack.”

The apology comes after widespread criticism of her tweet suggesting Angela Merkel’s open-door refugee policy was to blame after a man drove into a crowd on Saturday. Two people were killed many more injured.

When authorities revealed the van driver to be a German with no known extremist links, Von Storch initially held her line, tweeting that the suspect was an “imitator of Islamist terror”.

In her Facebook post she again criticised the chancellor, saying: “I don’t ever want to be like Angela Merkel, who doesn’t admit her mistakes.”

Two people were killed and about 30 injured when a van drove into a crowd in the western German city. The driver also killed himself at the scene.

The state interior minister, Herbert Reul, criticised people on Saturday for spreading misinformation online and claiming a refugee was responsible.

AfD co-leader Alexander Gauland told foreign correspondents on Thursday that Von Storch had made a mistake with her tweet, but that he accepted her apology.

“For me the matter is resolved,” he said.
https://www.theguardian.c(...)ter-van-attack-tweet
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_178483136
quote:
2s.gif Op donderdag 12 april 2018 17:47 schreef Falco het volgende:
Inmiddels heeft Beatrix von Storch van de AfD al haar excuses aangeboden. Too little, too late natuurlijk, maar goed.

[..]

https://www.theguardian.c(...)ter-van-attack-tweet
Het zou mooi zijn als we allemaal eens bij zinnen kwamen en zouden stoppen om op elke gebeurtenis als een dolle allerlei islamofoob fakenews de wereld in te blazen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  zaterdag 14 april 2018 @ 16:14:58 #299
475818 BlauweHoofd
Nee ik ben geen smurf
pi_178510856
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 20:35 schreef clumsy_clown het volgende:
Dit topic is ook een snelle dood gestorven, toen bleek dat het een Duitser was. Waar zijn die mensen nou, die die eerste topics vulden?
In dezelfde topics als Arthur_Spooner
"Turks klinkt net alsof een aap een andere aap verkracht en tien eromheen schreeuwend masturberen."
GC / Hoe klinkt Turks voor Nederlanders zonder immigratie-achtergrond?
pi_178523020
Wel raar dat deze gebeurtenis alleen maar interessant is mbt de vraag of de dader moslim was of niet. Dat weten we domweg niet. Omdat de dader dood is en geloof een persoonlijke kwestie is, en geen administratieve.
Ik ben wel benieuwd hoe het met de slachtoffers (30 gewonden meen ik) is. Laten we daar onze focus op houden.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')