quote:Meisje (17) in tranen als school opdraagt haar 'afleidende' borsten af te plakken
Een 17-jarige scholiere uit Amerika is woest op haar school nadat ze afgelopen week werd opgedragen haar tepels af te plakken omdat ze zonder bh in de klas was verschenen. De borsten van het meisje leidden andere leerlingen enorm af en moesten worden verborgen, vond de decaan.
Lizzy Martinez uit Bradenton was zich afgelopen maandag van geen kwaad bewust toen ze besloot geen bh te dragen onder haar donkergrijze Calvin Klein-shirt. Tot haar verbazing werd ze bij de decaan geroepen, omdat een leraar had opgemerkt dat andere scholieren naar Lizzy's voorgevel staarden.
Eenmaal bij de decaan, zelf ook een vrouw, begon volgens het meisje de ellende. ,,Ze zei dat ik een shirt aan moest doen onder mijn eigen shirt'', vertelt Lizzy aan de Bradenton Herald. ,,Om mijn borsten strakker in te pakken, om ze op hun plaats te houden.''
Vervolgens moest Lizzy van de decaan heen en weer bewegen. Het shirt was kennelijk niet strak genoeg, want de vrouw stuurde Lizzy naar de schooldokter. Die overhandigde haar vier pleisters, twee voor op iedere tepel. Op dat moment hield het meisje het niet meer droog. ,,Ik schaamde me ontzettend voor mijn lichaam.''
Ik ben niet het probleem
Martinez zelf had overigens niets gemerkt van loerende medescholieren, maar een aantal van hen zou haar hebben uitgelachen toen ze naar het toilet ging. ,,Zij hadden moeten worden aangesproken, niet ik'', zegt Lizzy. ,,Ik was niet het probleem.''
Lizzy, die uit protest van plan is voorlopig geen bh meer te dragen, kaartte de kwestie onder meer aan op Twitter. Maar na een verwijtende tweet richting haar school ('hou op met het seksualiseren van mijn lichaam') kreeg ze naar eigen zeggen een block om haar oren.
Kari Knop, de moeder van Lizzy, heeft inmiddels met het schoolbestuur gesproken. De vrouw was verbijsterd toen ze het verhaal van haar dochter hoorde en noemt het beleid seksistisch. ,,Dit zouden ze nooit aan een man hebben gevraagd'', zegt ze. ,,Als een jongen een korte broek aan heeft en je ziet zijn zaakje zitten, dan zouden ze hem nooit heen en weer laten bewegen.''
De regionale koepelorganisatie van scholen erkent dat de kwestie veel beter afgehandeld had moeten worden. Maar de organisatie vindt het wel goed dat de school heeft ingegrepen. De borsten van Lizzy leidden andere studenten af en dat mag niet volgens de kledingvoorschriften. Daarin wordt weliswaar met geen woord over bh's gesproken, maar wel over 'net kleden om te leren'.
https://www.ad.nl/buitenl(...)te-plakken~ae39e0ac/
Moet ze toch lekker zelluf wetenquote:Op zaterdag 7 april 2018 09:39 schreef Drekkoning het volgende:
Doe dan ook gewoon een BH aan naar school..
Als je dat doortrekt zou ik dus ook in een strakke speedo naar school kunnen gaan. Niet zo gek dat school een beetje let op waardigheid.quote:
Dat is onhygiënisch, omdat je dan met je blote benen en buttcheeks op de stoelen en dergelijke zit.quote:Op zaterdag 7 april 2018 09:46 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Als je dat doortrekt zou ik dus ook in een strakke speedo naar school kunnen gaan. Niet zo gek dat school een beetje let op waardigheid.
De manier van afhandelen is overigens minder chique. “Schud je tieten eens heen en weer”...
Als ze dat zwarte shirt ook op school aan had was er in mijn optiek niets mis met de zogenaamde waardigheid.quote:Op zaterdag 7 april 2018 09:46 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Als je dat doortrekt zou ik dus ook in een strakke speedo naar school kunnen gaan. Niet zo gek dat school een beetje let op waardigheid.
Toch nog even snel iets over islam zeggen hequote:Op zaterdag 7 april 2018 09:53 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Zit ze op een islamitische school ofzo?
Amerika, zo zie je maar weer wat een "vrij" land het is.
Als iets overduidelijk achterlijk is, is het niet vreemd dat je soortgelijke gevallen gaat vergelijken met dat achterlijke.quote:Op zaterdag 7 april 2018 09:54 schreef Dven het volgende:
[..]
Toch nog even snel iets over islam zeggen heFixaties
oke manquote:Op zaterdag 7 april 2018 09:56 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Als iets overduidelijk achterlijk is, is het niet vreemd dat je soortgelijke gevallen gaat vergelijken met dat achterlijke.
Dat is stilstaand beeld, ik weet niet of je wel eens jonge, forse en stevige borsten zonder bh in een truitje zoals op de foto hebt gezien, maar dat gaat echt alle kanten op tijdens het lopen.quote:Op zaterdag 7 april 2018 09:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als ze dat zwarte shirt ook op school aan had was er in mijn optiek niets mis met de zogenaamde waardigheid.
Zowel daar als hier niet. (afhankelijk van de staat, dat dan weer wel)quote:Op zaterdag 7 april 2018 09:58 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat is stilstaand beeld, ik weet niet of je wel eens jonge, forse en stevige borsten zonder bh in een truitje zoals op de foto hebt gezien, maar dat gaat echt alle kanten op tijdens het lopen.
Wat dat betreft snap ik dat jongens er opmerkingen over maken als ze langs loopt, en snap ik ook dat de school liever heeft dat ze een beha aan doet. Dat recht hebben ze mijn inziens ook.
Ook een klein beetje ter bescherming van haarzelf, ze is gewoon nog een minderjarig meisje.
Wat niet?quote:Op zaterdag 7 april 2018 09:59 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Zowel daar als hier niet. (afhankelijk van de staat, dat dan weer wel)
Dat ze minderjarig is, dat klopt niet.quote:
Als ze 18 was mocht het dan wel? Geef al die mannen die opeens niet rationeel kunnen denken bij de aanblik van een mooie dame in het echte leven dan maar een antitestosteron spuitje.quote:Op zaterdag 7 april 2018 09:58 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat is stilstaand beeld, ik weet niet of je wel eens jonge, forse en stevige borsten zonder bh in een truitje zoals op de foto hebt gezien, maar dat gaat echt alle kanten op tijdens het lopen.
Wat dat betreft snap ik dat jongens er opmerkingen over maken als ze langs loopt, en snap ik ook dat de school liever heeft dat ze een beha aan doet. Dat recht hebben ze mijn inziens ook.
Ook een klein beetje ter bescherming van haarzelf, ze is gewoon nog een minderjarig meisje.
Ik had het over minderjarig, niet over of je eroverheen mag.quote:Op zaterdag 7 april 2018 10:03 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat ze minderjarig is, dat klopt niet.
In Nederland mag je er gewoon overheen hoor. (als ze dat wil natuurlijk he #NotMe )
In de meeste staten in Amerika ook.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |