abonnement Unibet Coolblue
pi_178350293
Is het mogelijk jezelf in te schrijven voor een studie in stad B, terwijl je dezelfde studie al volgt in stad A? Wegens familieomstandigheden ga ik het jaar waarschijnlijk niet redden en wil ik de studie, die wel echt mijn voorkeur geniet, opnieuw in een andere stad gaan volgen. Er is echter nog een 10% kans dat ik de studie dit jaar haal, dus ik wilde me eigenlijk alvast inschrijven in een andere stad met het oog op de situatie dat ik een negatief BSA haal (dus een soort Plan B, om te voorkomen dat ik niet met een tussenjaar zit). De deadline voor inschrijven in dit geval is namelijk 1 mei.
pi_178350334
Lijkt mij niet. Maar bel de universiteit en leg je verhaal uit.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_178353794
Stap naar je studieadviseur en vertel diegene over je plannen. Probeer daarnaast gewoon door te gaan en zo veel mogelijk vakken te halen. Wie weet kom je uit op iets minder punten dan je BSA vereist maar dan doet je studieadviseur wel een goed woordje voor je bij de examencommissie in de hoop dat je mag blijven. Je resultaten moeten waarschijnlijk wel vanaf nu verbeteren. Als je aan het einde van het jaar op, bijvoorbeeld, 40 EC zit en je moet voor je BSA op 45 EC zitten, dan kan de uni wel wat begrip en coulance tonen. Maar als je op 20 punten blijft steken word je er wel uitgedonderd.
pi_178356890
Ja, dit kan.

In dit geval kun je je gewoon inschrijven voor een studie, mits het aan een andere onderwijsinstelling is in verband met de BSA. Je schrijft je tenslotte altijd onder voorbehoud in voor een studie in het volgend schooljaar. Je hebt het recht om je uit te schrijven voor de studie tot en met ongeveer 31 augustus. Dit doe je heel gemakkelijk via Studielink.

Het lijkt me echter verstandig om contact op te nemen met de betreffende instellingen om dit te bevestigen. Ik zou niet zomaar ervan uitgaan dat de informatie die wij posten ook daadwerkelijk klopt.
pi_178504931
Kan wel. De enige beperking aan je bsa is dat je niet in de zelfde stad de studie mag vervolgen. Maar kan gewoon in een andere stad.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')