abonnement Unibet Coolblue
pi_178345332
Allen,

Kunnen jullie mij helpen/meedenken met mijn wens: Ik ben een thuiswerkplek aan het inrichten. Mijn ultieme wens is dat ik mijn desktop met dualscreen neerzet en hier wanneer ik thuis werk mijn laptop op aansluit zodat ik dezelfde twee schermen/muis/tb kan gebruiken. Liefst met laptop dichtgeklapt. Daarnaast zou het fijn zijn als ondertussen mijn desktop draait op een 3e scherm aan de muur waarop ik dan Spotify of een TV uitzending kan draaien. Hoe zou ik dit kunnen verwezelijken zonder steeds stekkers om te gooien (liefst dus laptop neerzetten, 1 usbtje er in en gáán) en teveel poespas...

Hoor graag jullie visie/creativiteit!
  Moderator vrijdag 6 april 2018 @ 14:11:14 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_178345534
Niet, want die 2 schermen zitten nu op je desktop zeg je, en je wil daar je laptop neer kunnen zetten en dat die 2 schermen vervolgens het beeld van je laptop ipv je desktop weergeven. Dan zul je die stekkers toch echt om moeten gaan steken lijkt mij?
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 6 april 2018 @ 14:16:44 #3
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_178345656
gewoon docking station kopen met meerdere hdmi aansluitingen
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
pi_178345821
kvm switches
pi_178345951
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 14:00 schreef Badhouse het volgende:
Allen,

Kunnen jullie mij helpen/meedenken met mijn wens: Ik ben een thuiswerkplek aan het inrichten. Mijn ultieme wens is dat ik mijn desktop met dualscreen neerzet en hier wanneer ik thuis werk mijn laptop op aansluit zodat ik dezelfde twee schermen/muis/tb kan gebruiken. Liefst met laptop dichtgeklapt. Daarnaast zou het fijn zijn als ondertussen mijn desktop draait op een 3e scherm aan de muur waarop ik dan Spotify of een TV uitzending kan draaien. Hoe zou ik dit kunnen verwezelijken zonder steeds stekkers om te gooien (liefst dus laptop neerzetten, 1 usbtje er in en gáán) en teveel poespas...

Hoor graag jullie visie/creativiteit!
Een docking station met uitgebreide garantie (want die krengen gaan nog al eens stuk voor je laptop en twee schermen. Je desktop gewoon aan een derde scherm. Alles aangesloten op een UPS voor de filtering en netjes af kunnen sluiten. Backup naar een Synology NAS.

Als je max twee schermen wilt, gewoon 1 daarvan aansluiten als hdmi en de ander als een andere bron (vga, displayport, dvi) en dan op de monitor zelf de bron bepalen.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_178351975
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 14:28 schreef Mr_Belvedere het volgende:
UPS
Heb je in Nederland niet echt nodig.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_178353717
Uitgangspunt zou voor mij zijn:
Je werkt thuis vanaf je desktop.

Thuis plug je de laptop in met USB en deel je de HD/SSD van je laptop met je desktop.
Zo kan je de bestanden op je laptop benaderen vanaf je desktop.
Je kan dan de verschillende open bestanden naar je 2e monitor slepen.

Een 3e monitor zal tevens een tv kunnen zijn (goedkoper dan een monitor als je voor flink formaat gaat), die je direct op het tv kastje van je provider aansluit.
De 3e monitor heeft 2 HDMI kabels; 1 naar de desktop en één naar het genoemde tv kastje. Heb je 3 monitoren.

Nadelen:
- als de batterij van je laptop leeg raakt, moet je toch weer gaan klooien met de oplader aansluiten en zo komt inderdaad een docking station in beeld.
-daarnaast moet je (met waarschijnlijk een AB) gaan klooien om het 3e scherm om te schakelen van HDMI 1 (tv) naar HDMI 2 (dt) of andersom :P

Dat laatste kan je voorkomen door een tv-kaart in de desktop te zetten. Dan kan je met een muisklik overschakelen van desktop naar tv beeld en omgekeerd.
In feite is je 3e scherm ook je bureaublad, maar heb je tv software die je al dan niet wegklikt of 'kleinklikt'.
D.w.z. in een hoekje op je 3e bureaublad hebt staan, al of niet met audio. Is handig als je bijv. CNN wil volgen voor het laatste nieuws.

Je kan dan zelfs de audio van tv en desktop (ik noem maar op Dumpert filmpje) tegelijk horen.
Het voordeel van het laatste is dat je met je muiswiel de tv harder/zachter kan zetten en je Dumpert filmpje ook, afhankelijk van wat je wil horen. Hoef je niet telkens die AB te pakken. Doe je alles met je muis.

Snap je het nog; ik niet meer :9 geintje
  vrijdag 6 april 2018 @ 21:45:49 #8
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_178355538
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 14:23 schreef CarltonBanks het volgende:
kvm switch
Makkelijkste oplossing. Misschien port replicator ervoor hangen die je aan de kvm switch zet zodat TS alsnog aan de 1 USB limiet zit :P.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_178404352
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 18:42 schreef oranjevogel1 het volgende:

Heb je in Nederland niet echt nodig.
Dat zou je nog verbazen. Niet voor stroomuitval, maar pieken genoeg in het Nederlandsche net.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_178418418
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 12:12 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Dat zou je nog verbazen. Niet voor stroomuitval, maar pieken genoeg in het Nederlandsche net.
Als je aantoonbaar last hebt van pieken die buiten de toleranties liggen, is het zaak om contact te leggen met de netbeheerder. Pieken die voor schade aan je apparatuur zorgen, lijken mij vrij zeldzaam. Een te lage spanning in een wijk met veel wietplantages komt wel geregeld voor.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_178448430
Tussendoortje: Alvast bedankt voor de vele opties! Het duizeld nog en tis nog niet klip en klaar (lees: plug and play) voor me, maar ik heb weer wat om me in te verdiepen!
pi_178618196


Idee? voor je verzoek.

[ Bericht 33% gewijzigd door jogy op 19-04-2018 11:58:12 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')