abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 april 2018 @ 16:58:08 #1
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_178326290
Vroeger, toen Fok! zich nog kon verkleden als indiaantje zonder daar inkomsten door mis te lopen, had BG al een heus baajguardiaanse taal ontwikkeld op het forum waar menigeen gebruik van maakte. Later begon populaire cultuur hier van te leentjebuurtjen en er waren zelfs hipsters die met hont en kad kwamen. (allemaal dus BGtje copycats)

Goed, om korte mette te maken met alle geruchtjens hieronder een overzicht van Baajguardiaanse taal. (lijkt lichtelijk op suid afrikaans) Nooit meer verwarring! (niet te uitgebreid anders zit ik overmorgen nog te typen hiero)

We beginnen deze episode bij algemene praktische woordjens tijdens het winkelen zoals je dus elke dag nodig hebt (op vakantie in Nederland bijvoorbeeld, moest het eens)

1: Een bestelling maken van een glas bier of een broodje dood diervolk.
In een restaurant of een kraampje is dit erg handig!

Ik wil graag een patat met en een bami alstublieft:
BGtjaans: "Doe maar de patatjen en zoeene bami maar niet die met de vlees, smerig toch die"

Ik wil graag een milkshake, een met aardbijen alstublieft:
BGtjaans: "Ik lus nie die kutshake doe liever gwoon een sinas ofzo, je haar zit leuk btw"

Ik zou wat meer mayonaisse lusten bij mijn patat:
BGtjaans: "die mayo is op toch, doe nog wat dan"

Mag ik even afrekenen mischien?:
BGtjaans: "moek nog betale ofwa"

-

2: Contact met cassieres in een willekeurige supermarkt of overige goederenwinkel!
Hier gaat het vaak mis bij Fok!kend Nederland, dus een beetje hulp via het Baajguardiaans is natuurlijk dan welkom.

Kan ik nog aansluiten bij deze kassa of gaat u sluiten?:
BGtjaans: "He meisjen, andere? ok joh"

Er zat nog bonus op dat artikel en dat heeft u er niet vanaf gedaan:
BGtjaans: "Laat maar joh ben mn moeder niet die is joods, ik ook maar boeit me eg nie"

Ik sta weer eens bij jou in de rij en je bent mijn favoriete cassiere!:
BGtjaans: "je zat zo alleen, meisjen.. dacht ik doe je even gezelschap toch, ja glimlach maar ebbe"

Ik heb geen artikelen ik moet er alleen even langs:
BGtjaans: "alleen koffie gejat einz, kom straks nog wel ff boodskappe"

-

3: Het harde straatleven voor de supermarkt (hangjeugd en ouderen etc) en hoe daar mee om te gaan.
De meeste Fok!kers kennen dit want die staan er altijd namelijk maar het is toch handig om een beetje te kunnen communiceren met elkander, anders doe je weinig meer dan blikjes werpen.

Mag ik er even langs ik zou graag de supermarkt betreden:
BGtjaans: "Gas aandekant gofderdomme aap, ben der zo weer mn fiets staat er ook"

Zouden jullie de muziek iets zachter kunnen doen want de sfeer is een beetje aggressief zo:
BGtjaans: "Wat ne kut herrie, tjonge"

Hoe gaat het met jullie, beetje gezellig?
BGtjaans: "Staan jullie hier nog? tjonge"

(in geval van dat u wordt gevraagd om sigaretten te halen voor minderjarigen) Nee, die regels zijn er niet voor niks sorry.
BGtjaans: "Wat denk je zellef"

-

4: Het aanspreken van winkeliersvolk voor hulp bij het vinden van artikelen.
In uw eentje is de wereld niet te veranderen, en ook niet de cohesie van de geoliede personeelsmachine niet.. met BGtiaans kunt u hier een stok tussen de wielen mee steken zoals het hoort.

Ik zou graag de chinese tomaten soep willen vinden die met lente ui en waterkastanje van de unox, niet die van de eigen merk of dat andere merk want dat is te zout:
BGtjaans: "Ik zou graag de chinese tomaten soep willen vinden die met lente ui en waterkastanje van de unox, niet die van de eigen merk of dat andere merk want dat is te zout"

Hebben jullie dit en dat biermerk niet meer?
BGtjaans: "Ist al lente dan, geen winter bok? Godfdrnrendomme domme kutwinkel ook"

Er ligt daar een pak open tussen, mischien even weghalen:
BGtjaans: "Kijk die troep dan, kutkindertjen zeker.. ga maar ff opruimtjen"

Deze is over datum, krijg ik hier korting op?
BGtjaans: "Ik hoef em niet hoor maar die is niet meer goed, zelf weten verder"

De koffie apparatuur werkt niet en de suiker is op:
BGtjaans: "Ik keek net in de kast voor de suikerts maar dat kutding doet t toch niet dus laat maar dan"

-

Tot zover deze eerste les in BGtiaans.
Doe er uw voordeel mee. ®©BGtiaans is a registered copyrighted trademark from the unox company.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_178326364
Wederom de OP overgeslagen, nog nooit zo snel een topic gelezen _O_
pi_178326368
Dat heb je gekopieerd van die tuig-serie van tien jaar geleden, de maaskantjes.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  donderdag 5 april 2018 @ 17:03:27 #4
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_178326422
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 17:01 schreef Sigaartje het volgende:
Dat heb je gekopieerd van die tuig-serie van tien jaar geleden, de maaskantjes.
Nognooit gezien tbh. Ik kijk uberhaupt nooit tv.
Oh en was nog vergeten te vermelden.. mensen tiepen tegenwoordig weleens 'HAAAA' als comment.
Ja.. daar begon ik dus ook mee ja.

Zeg het maar gewoon ebbe.
pi_178326428
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 17:01 schreef LurkJeRot het volgende:
Wederom de OP overgeslagen, nog nooit zo snel een topic gelezen _O_
same here
pi_178326557
quote:
1s.gif Op donderdag 5 april 2018 17:03 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

same here
  Moderator donderdag 5 april 2018 @ 17:24:34 #7
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_178326771
Ogen uitgestoken
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
  donderdag 5 april 2018 @ 17:41:08 #8
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_178327210
quote:
15s.gif Op donderdag 5 april 2018 16:58 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik zou graag de chinese tomaten soep willen vinden die met lente ui en waterkastanje van de unox, niet die van de eigen merk of dat andere merk want dat is te zout:
BGtjaans: "Ik zou graag de chinese tomaten soep willen vinden die met lente ui en waterkastanje van de unox, niet die van de eigen merk of dat andere merk want dat is te zout"
Instinkertje dit }:|
pi_178327224
Dus als jij met een uitdrukking komt is het orgineel, maar als een ander ergens mee komt is het een copycat? :?
pi_178329971
HA
quote:
1s.gif Op donderdag 5 april 2018 17:10 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

AAAAAAAAAA
pi_178330447
Ik vind het erg mooi voor jouzelf dat je je stempel hebt weten te leggen op fok! zoals je hebt gedaan met je HAAAAA
Dat is heel knap en bewonderenswaardig, keep up the good work
  donderdag 5 april 2018 @ 22:13:56 #12
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_178334254
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 17:41 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Instinkertje dit }:|
Zo vraag ik dat nu eenmaal in de winkel.
  donderdag 5 april 2018 @ 22:14:19 #13
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_178334266
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 20:07 schreef TheNightIsFullOfTerrors het volgende:
Ik vind het erg mooi voor jouzelf dat je je stempel hebt weten te leggen op fok! zoals je hebt gedaan met je HAAAAA
Dat is heel knap en bewonderenswaardig, keep up the good work
Geen probleem ik deed het graag.
pi_178334380
quote:
14s.gif Op donderdag 5 april 2018 22:14 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Geen probleem ik deed het graag.
Ik wilde gewoon even zien of jij het nog was, maar je komt nog steeds zelfverzekerd en sterk over, dus ik geloof je. Wilde even zeker weten dat je niet gehackt was ofzo
  donderdag 5 april 2018 @ 22:22:49 #15
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_178334523
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 22:18 schreef TheNightIsFullOfTerrors het volgende:

[..]

Ik wilde gewoon even zien of jij het nog was, maar je komt nog steeds zelfverzekerd en sterk over, dus ik geloof je. Wilde even zeker weten dat je niet gehackt was ofzo
Ik ben het ook maar ook niet helemaal want ben nu een totaal ander mens en herken mezelf totaal niet meer in degene die ik zelfs een jaar geleden was, laat staan degene die ik 5 jaar geleden was oid.

Verantwoordelijkheden en veel sporten etc doet dat men einz mensch.

Weet niet of ik uberhaupt nog lang op internet zit overigens hoor dus geniet nog maar van mijn Fok!aanwezigheid. Heb geeneens fb meer :P
pi_178334544
quote:
11s.gif Op donderdag 5 april 2018 22:22 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ik ben het ook maar ook niet helemaal want ben nu een totaal ander mens en herken mezelf totaal niet meer in degene die ik zelfs een jaar geleden was, laat staan degene die ik 5 jaar geleden was oid.

Verantwoordelijkheden en veel sporten etc doet dat men einz mensch.

Weet niet of ik uberhaupt nog lang op internet zit overigens hoor dus geniet nog maar van mijn Fok!aanwezigheid. Heb geeneens fb meer :P
Jaja nu push je het naar het melo-dramatische. Blijf gewoon en ga niet dreigen erover dat je ooit misschien weggaat ofzo, dat scoort nooit punten, zelfs niet als vrouwen het doen.
pi_178338254
:')
pi_178339241
Zonder wrijving geen glans
pi_178339250
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  vrijdag 6 april 2018 @ 11:18:34 #20
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_178342790
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 22:24 schreef TheNightIsFullOfTerrors het volgende:

[..]

Jaja nu push je het naar het melo-dramatische. Blijf gewoon en ga niet dreigen erover dat je ooit misschien weggaat ofzo, dat scoort nooit punten, zelfs niet als vrouwen het doen.
Vrouwen doen wel meer maar ik vind het internet gewoon briek. Verder dreig ik er niet mee het is gewoon een gegeven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')