Ik had geen eigen kantoor op de middelbare school.quote:Op donderdag 5 april 2018 10:16 schreef wielrennerdt het volgende:
Een bel hebben op kantoorJe zit toch niet meer op de middelbare school?
Hoewel ik in de softwareontwikkeling zit, komt het wel eens voor dat je bijvoorbeeld wacht op een build die klaar is, of inderdaad gauw een update er uit kan drukken.quote:Op donderdag 5 april 2018 10:18 schreef MaGNeT het volgende:
Als ICT'er is het redelijk gebruikelijk dat je werkt als anderen pauze hebben, omdat dan mooi een update of server herstart doorgevoerd kan worden
Waarom blijf je daar werken?quote:Op donderdag 5 april 2018 10:29 schreef Slabber het volgende:
[..]
Werd eind vd week bij de manager geroepen dat ik me niet aan pauzetijd heb gehouden.
Dat was bij ons gelukkig een stuk soepeler geregeld, als je maar aan je uren kwam.quote:Op donderdag 5 april 2018 10:29 schreef Slabber het volgende:
[..]
Hoewel ik in de softwareontwikkeling zit, komt het wel eens voor dat je bijvoorbeeld wacht op een build die klaar is, of inderdaad gauw een update er uit kan drukken.
Laatst scenario: ik moest een databasebewerking uitvoeren die alle data zou aanpassen. Estimate was een kwartiertje tijd. normaal pauze van 10u tot 10:15. Heb pauze genomen van 9:50 tot 10:05. Werd eind vd week bij de manager geroepen dat ik me niet aan pauzetijd heb gehouden.
Hoezo dat nou weer, die gast is toch niet jouw manager?quote:Op donderdag 5 april 2018 10:29 schreef Slabber het volgende:
[..]
Hoewel ik in de softwareontwikkeling zit, komt het wel eens voor dat je bijvoorbeeld wacht op een build die klaar is, of inderdaad gauw een update er uit kan drukken.
Laatst scenario: ik moest een databasebewerking uitvoeren die alle data zou aanpassen. Estimate was een kwartiertje tijd. normaal pauze van 10u tot 10:15. Heb pauze genomen van 9:50 tot 10:05. Werd eind vd week bij de manager geroepen dat ik me niet aan pauzetijd heb gehouden.
We nemen opdracht op projectbasis aan (soort van detachering) en zitten daar met een groepje van onze medewerkers. Project is leuk, en betaald goed. Gelukkig met een paar maandjes klaarquote:
Nee maar wel degene die alles aanstuurt, en aangezien wij ook gewoon inklokken via hun systeem kreeg hij bericht dat ik en collega van mij dus buiten pauzetijd hebben uit en ingeklokt.quote:Op donderdag 5 april 2018 10:32 schreef LurkJeRot het volgende:
[..]
Hoezo dat nou weer, die gast is toch niet jouw manager?
Man man manquote:Op donderdag 5 april 2018 10:34 schreef Slabber het volgende:
[..]
Nee maar wel degene die alles aanstuurt, en aangezien wij ook gewoon inklokken via hun systeem kreeg hij bericht dat ik en collega van mij dus buiten pauzetijd hebben uit en ingeklokt.
Nouja, ik was een beetje verbijsterd aangezien ik niet wist dat ze er zo zwaar aan zouden tillen. Heb hem de situatie uitgelegd, en gevraagd of ik dan voortaan tien minuten uit mn neus moest gaan vreten. Heeft me bijna mijn plek in het project gekost maar uiteindelijk gaf ie toe dat ik de beste beslissing had gemaakt.quote:Op donderdag 5 april 2018 10:37 schreef LurkJeRot het volgende:
[..]
Man man man
Moest je erg je best doen om je lachen in te houden?
Zou je haast denkenquote:Op donderdag 5 april 2018 10:40 schreef LXIV het volgende:
Moet je ook je hand opsteken als je naar de wc wil?
Werkelijk waar, sommige bedrijvenquote:Op donderdag 5 april 2018 10:40 schreef Slabber het volgende:
[..]
Nouja, ik was een beetje verbijsterd aangezien ik niet wist dat ze er zo zwaar aan zouden tillen. Heb hem de situatie uitgelegd, en gevraagd of ik dan voortaan tien minuten uit mn neus moest gaan vreten. Heeft me bijna mijn plek in het project gekost maar uiteindelijk gaf ie toe dat ik de beste beslissing had gemaakt.![]()
![]()
![]()
![]()
Heb serieus ooit een bijbaan in een callcenter gehad waar je een speciale gelamineerde kaart op je bureau moest leggen als je naar de wc ging, en daar waren er dan maar 2 of 3 vanquote:Op donderdag 5 april 2018 10:40 schreef LXIV het volgende:
quote:Op donderdag 5 april 2018 10:17 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ik had geen eigen kantoor op de middelbare school.
Dat is wel heel nextlevel kinderdagopvangquote:Op donderdag 5 april 2018 10:42 schreef LurkJeRot het volgende:
Heb serieus ooit een bijbaan in een callcenter gehad waar je een speciale gelamineerde kaart op je bureau moest leggen als je naar de wc ging, en daar waren er dan maar 2 of 3 van
Net als vroeger op de kleuterschool, daar had je de plasketting
En maar zeiken dat mensen niet gemotiveerd zijn. Gek he, als je ze als kleine kindertjes behandelt
Ik had ooit bij een callcenter een timer.quote:Op donderdag 5 april 2018 10:42 schreef LurkJeRot het volgende:
[..]
Werkelijk waar, sommige bedrijven
[..]
Heb serieus ooit een bijbaan in een callcenter gehad waar je een speciale gelamineerde kaart op je bureau moest leggen als je naar de wc ging, en daar waren er dan maar 2 of 3 van
Net als vroeger op de kleuterschool, daar had je de plasketting
En maar zeiken dat mensen niet gemotiveerd zijn. Gek he, als je ze als kleine kindertjes behandelt
Das al helemaal pauper, zodat lekker iedereen kan zien hoeveel uurtjes je nog hebtquote:Op donderdag 5 april 2018 10:54 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Ik had ooit bij een callcenter een timer.
15 min per dag voor plaspauzes en roken
30 min voor de lunch
Wanneer je dus uitklokte had je dus zo'n grote timer als screensaver op je pc
Ging er dan ook een alarm af als de timer op 0 sprong?quote:Op donderdag 5 april 2018 10:54 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Ik had ooit bij een callcenter een timer.
15 min per dag voor plaspauzes en roken
30 min voor de lunch
Wanneer je dus uitklokte had je dus zo'n grote timer als screensaver op je pc
Misschien sprong de deur dan wel automatisch van het slotquote:Op donderdag 5 april 2018 11:09 schreef LurkJeRot het volgende:
[..]
Ging er dan ook een alarm af als de timer op 0 sprong?
Plasketting om!quote:Op donderdag 5 april 2018 10:40 schreef LXIV het volgende:
Wel op de sociale werkplaats.quote:Op donderdag 5 april 2018 10:16 schreef wielrennerdt het volgende:
Herkenbaar, alleen de pauzes niet.quote:Op donderdag 5 april 2018 10:32 schreef Slabber het volgende:
[..]
We nemen opdracht op projectbasis aan (soort van detachering) en zitten daar met een groepje van onze medewerkers. Project is leuk, en betaald goed. Gelukkig met een paar maandjes klaar
Bij de vorige klus had ik dit ook, lekker in de pauze stukkie wandelen, broodje halen. Met je aars in het park op een bankje je broodje wegduwen en dan op zn gemakkie weer naar kantoor. +-1u verder en niemand die wat boeide, 8u beginnen en 5u klaar.quote:Op donderdag 5 april 2018 13:18 schreef JaafkeJunior het volgende:
[..]
Herkenbaar, alleen de pauzes niet.
Ben regelmatig een uur weg om een broodje te halen (zolang er maar bezetting is)
Ik zou er gek van worden
Dan heb je toch ook gewoon 8 uur gewerkt op een minimale koffiepauze of toiletbezoek na?quote:Op donderdag 5 april 2018 14:27 schreef Slabber het volgende:
[..]
Bij de vorige klus had ik dit ook, lekker in de pauze stukkie wandelen, broodje halen. Met je aars in het park op een bankje je broodje wegduwen en dan op zn gemakkie weer naar kantoor. +-1u verder en niemand die wat boeide, 8u beginnen en 5u klaar.
Dan ga je je toch gewoon strict aan die tijden houden? En als er updates enz moeten worden uitgerold die ook binnen de werktijden doen. Dat het bedrijf dan een tijdje stil komt te liggen, tja, pech, werktijden zijn kennelijk belangrijker voor ze. Na één keer zo'n downtime draait het bedrijf wel bij.quote:Op donderdag 5 april 2018 10:29 schreef Slabber het volgende:
[..]
Ja lekker toch! Je zit toch met een team? kan je onderling niet iets regelen kwa pauzetijden?quote:Op donderdag 5 april 2018 14:27 schreef Slabber het volgende:
[..]
Bij de vorige klus had ik dit ook, lekker in de pauze stukkie wandelen, broodje halen. Met je aars in het park op een bankje je broodje wegduwen en dan op zn gemakkie weer naar kantoor. +-1u verder en niemand die wat boeide, 8u beginnen en 5u klaar.
Pauzetijden worden geregeld in het kloksysteem en de manager van de afdeling houd toezicht op het naleven hiervan. Kan wel afspraken met t team gaan maken maar die hebben er uiteindelijk geen reet mee te makenquote:Op donderdag 5 april 2018 15:13 schreef JaafkeJunior het volgende:
[..]
Ja lekker toch! Je zit toch met een team? kan je onderling niet iets regelen kwa pauzetijden?
Bouwt de software zich zelf tegenwoordig?quote:Op donderdag 5 april 2018 18:44 schreef epicbeardman het volgende:
Als echte als ICTer de zaakjes goed voor elkaar hebt dan heb je de hele dag pauze.
Als systeembeheerder met Windows Azure omgeving hoef je weinig meer te doen inderdaad voor een kleinbedrijf, af en toe een mail afhandelen waarin ze bestanden niet kunnen openen omdat er geen programma aan toegewezen is of dat ze wachtwoord vergeten zijn.quote:Op donderdag 5 april 2018 18:47 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Bouwt de software zich zelf tegenwoordig?
Voortaan lekker aan je pik trekken als je weer zoiets hebt dus en daarna lekker op pauze met de rest.quote:Op donderdag 5 april 2018 18:14 schreef Slabber het volgende:
[..]
Pauzetijden worden geregeld in het kloksysteem en de manager van de afdeling houd toezicht op het naleven hiervan. Kan wel afspraken met t team gaan maken maar die hebben er uiteindelijk geen reet mee te maken
Systeembeheerders van een klein bedrijf , 10-20 man klinkt eigenlijk in mijn oren als overkill.quote:Op donderdag 5 april 2018 19:04 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Als systeembeheerder met Windows Azure omgeving hoef je weinig meer te doen inderdaad voor een kleinbedrijf, af en toe een mail afhandelen waarin ze bestanden niet kunnen openen omdat er geen programma aan toegewezen is of dat ze wachtwoord vergeten zijn.
Prestaties? gewoon wat ze vragen .quote:Programmeren is dan weer andere koek natuurlijk, daar moet je ook echt prestaties leveren.
"Maar zo hebben we het altijd gedaan."quote:
Dit, Ik zou direct die bel eruit slopen. Kom nouquote:Op donderdag 5 april 2018 10:16 schreef wielrennerdt het volgende:
quote:Op donderdag 5 april 2018 10:34 schreef Slabber het volgende:
[..]
Nee maar wel degene die alles aanstuurt, en aangezien wij ook gewoon inklokken via hun systeem kreeg hij bericht dat ik en collega van mij dus buiten pauzetijd hebben uit en ingeklokt.
Ook ooit met zo'n control freak moeten werken helaas. Vreselijk om te zien dat dat nou juist de typetjes zijn die worden aangetrokken door managersrollen.quote:Op donderdag 5 april 2018 10:40 schreef Slabber het volgende:
[..]
Nouja, ik was een beetje verbijsterd aangezien ik niet wist dat ze er zo zwaar aan zouden tillen. Heb hem de situatie uitgelegd, en gevraagd of ik dan voortaan tien minuten uit mn neus moest gaan vreten. Heeft me bijna mijn plek in het project gekost maar uiteindelijk gaf ie toe dat ik de beste beslissing had gemaakt.![]()
![]()
![]()
![]()
Exact dit.quote:Op donderdag 5 april 2018 23:02 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
"Maar zo hebben we het altijd gedaan."
En dan is ie ook nog manager van het development team zonder enige developmentervaringquote:Op vrijdag 6 april 2018 00:01 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Ook ooit met zo'n control freak moeten werken helaas. Vreselijk om te zien dat dat nou juist de typetjes zijn die worden aangetrokken door managersrollen.
Noordkorea stijl parade buiten op de parkeerplaats.quote:Op vrijdag 6 april 2018 07:13 schreef spiritusbus het volgende:
Moeren jullie ook elke ochtend het bedrijfslied zingen in de kantine met het gehele personeel?
Nee, De Vries, je mag niet naar de WC, er zijn al drie mensen geweest dit lesuur, je blijft maar zitten!quote:Op donderdag 5 april 2018 10:40 schreef LXIV het volgende:
Gezien deze en andere reacties in dit topic denk ik dat je er verstandig aandoet om door te geven aan jouw baas dat nogmaals een opdracht aannemen van dit bedrijf, ongeacht wat ze betalen, niet verstandig is gezien hun bedrijfsvoering jegens personeel die extern is.quote:Op donderdag 5 april 2018 09:58 schreef Slabber het volgende:
TS heeft een project bij een opdrachtgever en daar moet het hele bedrijf pauze nemen wanneer een bel gaat. Voor de productiemedewerkers snap ik dat vastgestelde pauzes nodig zijn ivm doorlooptijd e.d.
Klacht: Verplicht pauzetijden hebben en op je flikker krijgen als je hier buiten komt (bijv kwartiertje langer doorwerken en dan pauze nemen..
Mijn baas is op de hoogte en is het ook niet eens met de manier van omgang, deze klus wordt afgemaakt en daarna voordat er een nieuwe opdracht bij ze wordt aangenomen zullen er andere voorwaarden zijnquote:Op vrijdag 6 april 2018 10:07 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Gezien deze en andere reacties in dit topic denk ik dat je er verstandig aandoet om door te geven aan jouw baas dat nogmaals een opdracht aannemen van dit bedrijf, ongeacht wat ze betalen, niet verstandig is gezien hun bedrijfsvoering jegens personeel die extern is.
Verzin maar een reden zoals " onnodige keurslijf gedrag wat tevens een geestelijke belemmering is inzake jouw werkzaamheden.:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |