abonnement Unibet Coolblue
pi_178360416
het aantal openstaande vacatures gaat nu rap omhoog, tegen de 1300 nu
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 7 april 2018 @ 15:48:55 #28
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_178365825
Vandaag een voor mij onbekende wijk gelopen. Nou, daar mogen ze mij wel vaker heen sturen. Liep heerlijk weg (nadat ik de route hier en daar naar mijn voorkeur iets omgegooid had)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_178369466
Ging vandaag iemand moeilijk lopen doen dat ik te lang probeerde een pakje in de brievenbus te krijgen. Zo'n zak met rare vormen dat je denkt past makkelijk , oh nee toch niet.

Helemaal van waarom doe je dat nou?? Nou, omdat mijn baan is om dingen in je bus te stoppen trut :')
pi_178371787
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 18:29 schreef Yreal het volgende:
Ging vandaag iemand moeilijk lopen doen dat ik te lang probeerde een pakje in de brievenbus te krijgen. Zo'n zak met rare vormen dat je denkt past makkelijk , oh nee toch niet.

Helemaal van waarom doe je dat nou?? Nou, omdat mijn baan is om dingen in je bus te stoppen trut :')
Die dingen in zakjes (H&M, China pakjes) zijn ook gewoon kut. Zelfs als het qua formaat gewoon past zien mensen je soms staan kloten alsof je een matras door de brievenbus probeert te forceren ofzo :')
pi_178373146
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  zondag 8 april 2018 @ 15:34:39 #35
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_178387589
quote:
We staat ook open voor consolidatie”, aldus Sandd-bestuurder Ronald van de Laar, die in het midden wil laten wie de overnemende partij zou zijn.
Alsof Sandd genoeg geld heeft om PostNL over te nemen. :')

Het klinkt natuurlijk mooi, maar het samengaan van deze 2 bedrijven zal natuurlijk ook leiden tot het verloren gaan van duizenden banen. Er lopen dan straks geen 2 bezorgers meer door de wijk (of 3: vergeet Van Straten Post niet, wat ook eigendom van Sandd is). En aangezien er nog zeker duizenden bezorgers van Sandd met een ovo werken, zullen die als eerste eruit vliegen, omdat daar geen ontslagvergunning voor nodig is.

Maar ik zie het niet gebeuren, want die consolidatie zal leiden tot minder postbedrijven en minder concurrentie. En dan zal de overheid volmondig moeten toegeven dat de liberalisering mislukt is, en ook gewoon van meet af aan een slecht idee.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zondag 8 april 2018 @ 17:30:40 #36
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_178390472
Ik denk eerder dat er dan een andere manier krijgt. Bezorgers worden in een apart bedrijf ondergebracht. Beide partijen kopen daar dan bezorgtijd in. 1 Bezorger aan de deur die uit meerdere bundels post haalt.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_178392742
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2018 20:01 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Die dingen in zakjes (H&M, China pakjes) zijn ook gewoon kut. Zelfs als het qua formaat gewoon past zien mensen je soms staan kloten alsof je een matras door de brievenbus probeert te forceren ofzo :')
ik zal eens wat doordrukken
pi_178393821
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 17:30 schreef V__L_N het volgende:
Ik denk eerder dat er dan een andere manier krijgt. Bezorgers worden in een apart bedrijf ondergebracht. Beide partijen kopen daar dan bezorgtijd in. 1 Bezorger aan de deur die uit meerdere bundels post haalt.
In Nijmegen is 1 depot helemaal afgestoten en wordt de post door Cycloon (Breed) weggebracht. Ik weet de details niet, maar dit zou wel een handig systeem zijn, maar dan moet het wel echt goed geregeld worden voor alle partijen.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 8 april 2018 @ 20:15:51 #39
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_178394062
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 20:01 schreef bmp80 het volgende:

[..]

In Nijmegen is 1 depot helemaal afgestoten en wordt de post door Cycloon (Breed) weggebracht. Ik weet de details niet, maar dit zou wel een handig systeem zijn, maar dan moet het wel echt goed geregeld worden voor alle partijen.
Gebeurt in meer steden dat hele wijken uitbesteed worden aan concurrenten.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_178396214
quote:
14s.gif Op zondag 8 april 2018 20:15 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Gebeurt in meer steden dat hele wijken uitbesteed worden aan concurrenten.
Zijn dat dan een soort experimenten om zoiets op grotere schaal te proberen?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 8 april 2018 @ 22:46:05 #41
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_178397344
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 21:42 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Zijn dat dan een soort experimenten om zoiets op grotere schaal te proberen?
Geen idee. Ik hoorde toevallig dat Cycloon in Groningen een werkgebied heeft
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 8 april 2018 @ 23:41:29 #42
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_178398245
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 17:30 schreef V__L_N het volgende:
Ik denk eerder dat er dan een andere manier krijgt. Bezorgers worden in een apart bedrijf ondergebracht. Beide partijen kopen daar dan bezorgtijd in. 1 Bezorger aan de deur die uit meerdere bundels post haalt.
Bezorgen is nu ook al een soort van apart bedrijf. Ik denk dat uit nog meer bundels bezorgen geen succes is. In sommige gebieden lopen ze nu al met 2 of 3 bundels. Ik stel me dan eerder voor dat er meerdere partijen zijn die post inzamelen en evt. een eerste sorteerslag doen, en dat het dan uiteindelijk op een voorbereidingslocatie wordt samengevoegd. Hoe dan ook zullen er veel mensen ontslagen worden. Dat is ook het hele idee van consolidatie. Efficiënter kunnen werken zodat er minder arbeidskrachten nodig zijn en er flink op loonkosten bespaard kan worden.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zondag 8 april 2018 @ 23:43:32 #43
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_178398279
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 20:01 schreef bmp80 het volgende:

[..]

In Nijmegen is 1 depot helemaal afgestoten en wordt de post door Cycloon (Breed) weggebracht. Ik weet de details niet, maar dit zou wel een handig systeem zijn, maar dan moet het wel echt goed geregeld worden voor alle partijen.
Bij ons is ook jarenlang 1 depot compleet uitbesteed aan de sociale werkplaats. Dat was in een gebied waar PostNL moeilijk bezorgers kon krijgen. Maar na een paar jaar is de samenwerking toch gestaakt, want er kwamen te veel klachten. Hah dat niet bezorgd werd, mensen die dagenlang geen post kregen en dan ineens op zondag (!) een hele lading, dat soort werk.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport zondag 8 april 2018 @ 23:47:47 #44
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_178398356
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 23:41 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Bezorgen is nu ook al een soort van apart bedrijf. Ik denk dat uit nog meer bundels bezorgen geen succes is. In sommige gebieden lopen ze nu al met 2 of 3 bundels. Ik stel me dan eerder voor dat er meerdere partijen zijn die post inzamelen en evt. een eerste sorteerslag doen, en dat het dan uiteindelijk op een voorbereidingslocatie wordt samengevoegd. Hoe dan ook zullen er veel mensen ontslagen worden. Dat is ook het hele idee van consolidatie. Efficiënter kunnen werken zodat er minder arbeidskrachten nodig zijn en er flink op loonkosten bespaard kan worden.
Dit jaar sluiten er sowieso weer enkele voorbereidingslocaties en wordt het sorteren via de code verder uitgerold.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 9 april 2018 @ 00:40:27 #45
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_178398929
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 23:47 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dit jaar sluiten er sowieso weer enkele voorbereidingslocaties en wordt het sorteren via de code verder uitgerold.
Ik dacht dat die codeerregel voorlopig niet verder ingevoerd zou worden, omdat er nog teveel mis ging? Bij ons is het in elk geval een puinhoop sinds de codeerregel is ingevoerd. Alle stratenkennis is weg bij voorbereiden, en omdat er alleen maar naar die code wordt gestaard en niet meer naar de adressen, en er ook nog eens 2 wijken naast elkaar op 1 kast zitten (met doorlopend genummerde vakken) gaat er enorm veel fout. Regelmatig heeft zo'n voorbereider dan niet door waar de ene wijk eindigt en de volgende begint, zodat er op wijk 2 ook labels van wijk 1 komen, en de wijk op het verkeerde depot belandt. Dit gaat ook vaak mis met de pakjestassen. En als er bij de vos een bundel in de verkeerde bak belandt, wordt dit door de voorbereider ook niet opgemerkt, want die kijkt alleen maar naar het laatste deel van de codeerregel. Dus dan zitten er weer hele stapels Libelles voor een andere wijk tussen jouw wijk. In theorie is het een goed idee, die codeerregel, maar in de praktijk werkt het niet. Want een fout in de codeerregel of een andere fout ergens in het sorteerproces wordt nu pas door de bezorger opgemerkt. Wat resulteert in veel meer fouten en vertraagde post.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_178401116
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 00:40 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik dacht dat die codeerregel voorlopig niet verder ingevoerd zou worden, omdat er nog teveel mis ging? Bij ons is het in elk geval een puinhoop sinds de codeerregel is ingevoerd. Alle stratenkennis is weg bij voorbereiden, en omdat er alleen maar naar die code wordt gestaard en niet meer naar de adressen, en er ook nog eens 2 wijken naast elkaar op 1 kast zitten (met doorlopend genummerde vakken) gaat er enorm veel fout. Regelmatig heeft zo'n voorbereider dan niet door waar de ene wijk eindigt en de volgende begint, zodat er op wijk 2 ook labels van wijk 1 komen, en de wijk op het verkeerde depot belandt. Dit gaat ook vaak mis met de pakjestassen. En als er bij de vos een bundel in de verkeerde bak belandt, wordt dit door de voorbereider ook niet opgemerkt, want die kijkt alleen maar naar het laatste deel van de codeerregel. Dus dan zitten er weer hele stapels Libelles voor een andere wijk tussen jouw wijk. In theorie is het een goed idee, die codeerregel, maar in de praktijk werkt het niet. Want een fout in de codeerregel of een andere fout ergens in het sorteerproces wordt nu pas door de bezorger opgemerkt. Wat resulteert in veel meer fouten en vertraagde post.
De uitrol is tijdelijk stilgelegd ja, maar ze zijn wel van plan om het dit jaar gewoon weer op te pakken. Op zich wel raar, want ik heb nog niet bepaald vooruitgang gemerkt tussen de invoering en nu. Vooral nog steeds een shitload aan spul zonder codeerregel, of dingen waar je de codeerregel gewoon niet kunt lezen.
pi_178401177
Die verhuisservice is trouwens ook bloedirritant als het weer eens half buiten de sticker valt. Zeker als je niet elke dag dezelfde wijk loopt dan denk je vaak dat het gewoon de zoveelste fout in je wijk is :X
pi_178401292
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 09:00 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Die verhuisservice is trouwens ook bloedirritant als het weer eens half buiten de sticker valt. Zeker als je niet elke dag dezelfde wijk loopt dan denk je vaak dat het gewoon de zoveelste fout in je wijk is :X
en dan vergeet je nog het merendeel van de zetters die niet zien dat die sticker er zit....... elke dag sta je tig van die dingen te herstellen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 9 april 2018 @ 09:23:16 #49
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_178401446
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 00:40 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik dacht dat die codeerregel voorlopig niet verder ingevoerd zou worden, omdat er nog teveel mis ging? Bij ons is het in elk geval een puinhoop sinds de codeerregel is ingevoerd. Alle stratenkennis is weg bij voorbereiden, en omdat er alleen maar naar die code wordt gestaard en niet meer naar de adressen, en er ook nog eens 2 wijken naast elkaar op 1 kast zitten (met doorlopend genummerde vakken) gaat er enorm veel fout. Regelmatig heeft zo'n voorbereider dan niet door waar de ene wijk eindigt en de volgende begint, zodat er op wijk 2 ook labels van wijk 1 komen, en de wijk op het verkeerde depot belandt. Dit gaat ook vaak mis met de pakjestassen. En als er bij de vos een bundel in de verkeerde bak belandt, wordt dit door de voorbereider ook niet opgemerkt, want die kijkt alleen maar naar het laatste deel van de codeerregel. Dus dan zitten er weer hele stapels Libelles voor een andere wijk tussen jouw wijk. In theorie is het een goed idee, die codeerregel, maar in de praktijk werkt het niet. Want een fout in de codeerregel of een andere fout ergens in het sorteerproces wordt nu pas door de bezorger opgemerkt. Wat resulteert in veel meer fouten en vertraagde post.
Tip voor het weten wanneer wijk 2 start is gewoon de labels van wijk 2 in het eerste vakje van de tweede wijk leggen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_178402576
Hé Peterselieman. Hier een vacature voor je! https://www.nationalevaca(...)F%2Fwww.google.nl%2F
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')