abonnement Unibet Coolblue
pi_178303230
Op dit moment zit ik in mijn eerste jaar bedrijfskunde aan de EUR. Met een 8.0 mag ik niet klagen over mijn cijfers maar ik mis toch het economische deel. Heb erg lang getwijfeld vorig jaar tussen de twee studies en weet nu dat ik de verkeerde heb gekozen. Ik heb echter weinig zin om volgend jaar opnieuw te beginnen. Ik kwam erachter dat het mogelijk is om bepaalde masters te volgen aan de school of economics mits je een bepaalde GPA score haalt. Ik vraag mij nu af of werkgevers bij het werven van personeel vooral kijken naar de master of bachelor. Overal lees ik namelijk dat de baankansen voor economie bedrijfseconomie studenten een stuk beter zijn dan voor bedrijfskunde studenten. Een helder antwoord op deze vraag zal mij zeer helpen bij de keuze om wel of niet door te gaan met bedrijfskunde.
pi_178303368
Informeer bij je studieadviseur of het mogelijk is om met een bedrijfskundige bachelor door te stromen naar een economische master. Ongetwijfeld moet dit mogelijk zijn, al dan niet met een schakelprogramma van 30 of 60 ECTS. Er is namelijk best veel overlap tussen bedrijfskunde en economie en bedrijfseconomie.

Je kan er ook naar kijken of het mogelijk is om je mogelijke deficiënties weg te werken tijdens je bachelor. Dus dat je de komende twee jaar je missende economische vakken bijwerkt en dan na drie jaar wel gelijk kan beginnen met een economische master.

Ik raad je niet aan te wisselen van studie omdat die twee studies dicht bij elkaar liggen, er moet een betere mogelijkheid zijn.
pi_178303400
Je kan overigens echt al super veel finance/economie kanten op na een bedrijfskunde bachelor, dit zijn alle masters waar je direct toelaatbaar bent:

Accounting & Financial Management
Business and Management
Business Information Management
Finance and Investments
Finance and Investments Advanced
Global Business and Sustainability
Human Resource Management
International Management / CEMS
Management of Innovation
Marketing Management
Organisational Change & Consulting
Strategic Entrepreneurship
Strategic Management
Supply Chain Management

Bron: eur.nl
pi_178303505
Zitten er geen economische vakken in Bedrijfskunde? Huh?
Ja, inderdaad, economie is een peiler bij BE. Ieder jaar heb je Bedrijfseconomie, en daarnaast heb je nog Algemene en Commerciele economie. En andere peiler is de rechtsvakken, zoals sociaal en fiscaal recht.

Bij BE kom je wel in de financiele functies terecht hoor, daar moet je van houden.
Verder is Bedrijfsadministratie erg belangrijk, ook ieder studiejaar. Het is niet iedereen zijn hobby.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_178303519
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 15:36 schreef Sigaartje het volgende:
Zitten er geen economische vakken in Bedrijfskunde? Huh?
Ja, inderdaad, economie is een peiler bij BE. Ieder jaar heb je Bedrijfseconomie, en daarnaast heb je nog Algemene en Commerciele economie. En andere peiler is de rechtsvakken, zoals sociaal en fiscaal recht.

Bij BE kom je wel in de financiele functies terecht hoor, daar moet je van houden.
Verder is Bedrijfsadministratie erg belangrijk, ook ieder studiejaar. Het is niet iedereen zijn hobby.
Jesus wat een profielfoto :D
pi_178303695
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 15:37 schreef LekkerKopjeKoffie het volgende:

[..]

Jesus wat een profielfoto :D
Moet hem weer veranderen.

Oh wacht even TS doet waarschijnlijk Universiteit. Ik had het over HBO. Dat is natuurlijk wel een verschil. Maar toch lijkt me economie gemakkelijk. Als je er altijd al feeling voor hebt gehad fiets je er zo doorheen. Ik vond Bedrijfseconomie, algemene economie en commerciele economie op hbo-niveau ook niet moeilijk. Hoefde ik weinig voor te doen. Met gemak achten en negens.
Recht is een ander verhaal. Dat gezoek door die wetboeken tijdens de tentamens, vreselijk... :)
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_178307661
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 15:30 schreef LekkerKopjeKoffie het volgende:
Informeer bij je studieadviseur of het mogelijk is om met een bedrijfskundige bachelor door te stromen naar een economische master. Ongetwijfeld moet dit mogelijk zijn, al dan niet met een schakelprogramma van 30 of 60 ECTS. Er is namelijk best veel overlap tussen bedrijfskunde en economie en bedrijfseconomie.

Je kan er ook naar kijken of het mogelijk is om je mogelijke deficiënties weg te werken tijdens je bachelor. Dus dat je de komende twee jaar je missende economische vakken bijwerkt en dan na drie jaar wel gelijk kan beginnen met een economische master.

Ik raad je niet aan te wisselen van studie omdat die twee studies dicht bij elkaar liggen, er moet een betere mogelijkheid zijn.
Dank voor je reactie. Ik heb al eens met een studieadviseur gepraat en zij vertelde mij dat het niet mogelijk is om te switchen omdat er toch wel een heel groot aantal vakken heel anders is. Ik heb al een nieuwe afspraak gemaakt en ga kijken of er toch niet iets anders mogelijk is. Opnieuw beginnen lijkt mij idd niet slim omdat de twee studies toch wel dicht bij elkaar liggen.
pi_178307732
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 15:31 schreef LekkerKopjeKoffie het volgende:
Je kan overigens echt al super veel finance/economie kanten op na een bedrijfskunde bachelor, dit zijn alle masters waar je direct toelaatbaar bent:

Accounting & Financial Management
Business and Management
Business Information Management
Finance and Investments
Finance and Investments Advanced
Global Business and Sustainability
Human Resource Management
International Management / CEMS
Management of Innovation
Marketing Management
Organisational Change & Consulting
Strategic Entrepreneurship
Strategic Management
Supply Chain Management

Bron: eur.nl
Klopt maar wat ik merk met vakken die ik nu heb zoals marktcontext is dat je net als de studie economie bedrijfseconomie de macro economie bekijkt maar op een andere manier. In mijn studie wordt het vooral theoretisch omschrijven en moet je op een theoretische manier leren hoe het in elkaar zit terwijl (wat ik hoor van andere studenten) je bij EBE het op een analytische manier bekijkt en dingen cijfermatig onderbouwt. Dit trekt mij toch meer. Daarom denk ik er sterk over na om voor de master financial economics te kiezen.
pi_178310155
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 19:09 schreef focksels het volgende:

[..]

Klopt maar wat ik merk met vakken die ik nu heb zoals marktcontext is dat je net als de studie economie bedrijfseconomie de macro economie bekijkt maar op een andere manier. In mijn studie wordt het vooral theoretisch omschrijven en moet je op een theoretische manier leren hoe het in elkaar zit terwijl (wat ik hoor van andere studenten) je bij EBE het op een analytische manier bekijkt en dingen cijfermatig onderbouwt. Dit trekt mij toch meer. Daarom denk ik er sterk over na om voor de master financial economics te kiezen.
Ik weet niet waar jij het over hebt, maar als je het vak vergelijkt met het eerste jaars vak macro economie komt er niet veel wiskunde om de hoek kijken om het cijfermatig te onderbouwen, het enige wat je moet kunnen is wisselkoersen uitrekenen en de "steady state" en wat andere kleine dingen. Dit vak is heel theoretisch vergeleken met de vakken die ik ervoor heb gehad.
Wat ik begreep van mijn kamergenoot hij deed vorig jaar E&BE is dat macroeconomie aan ESE wat uitgebreider is dan op RSM


Bron: eerste jaars student IBEB
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')