abonnement Unibet Coolblue
pi_178283192
In eerste instantie was het plan een weekendje Duitsland en een warmer land van de zomer. Echter is er nu een reden om het bij Duitsland te houden.

Wat willen we graag doen?
-Leuke stadjes bezoeken die met de auto ook nog redelijk aan te rijden zijn, Berlijn? Frankfurt?
- Centr-O in Oberhausen?
Iets dus met een leuke grote supermarkt/winkelcentrum.
De camden market in Londen vonden we vorig jaar erg leuk, misschien zoiets in Duitsland?
Ik kan me nog vaag iets herrinenen van een soort action met leuke prul voor in huis. Daar hadden ze bijvoorbeeld een groot mooi schilderij voor aan de muur en betaalbaar.
- Budget max 500 voor 2 personen, is dan een hotel of een huisje haalbaar voor 5 tot 7 dagen?
- Periode laatste week van juli, eerste 2 weken augustus.
Misschien een suptropisch zwembad of andere mooie leuke plekken?

Iemand die hier wat advies over kan geven??
  dinsdag 3 april 2018 @ 18:36:42 #2
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_178283423
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 april 2018 18:22 schreef Martijn_R het volgende:
In eerste instantie was het plan een weekendje Duitsland en een warmer land van de zomer. Echter is er nu een reden om het bij Duitsland te houden.

Wat willen we graag doen?
-Leuke stadjes bezoeken die met de auto ook nog redelijk aan te rijden zijn, Berlijn? Frankfurt?
Wat is jouw definitie van "redelijk aan te rijden"? Hoeveel uur wil je maximaal in de auto zitten?

quote:
- Centr-O in Oberhausen?
Iets dus met een leuke grote supermarkt/winkelcentrum.
De camden market in Londen vonden we vorig jaar erg leuk, misschien zoiets in Duitsland?
Ik kan me nog vaag iets herrinenen van een soort action met leuke prul voor in huis. Daar hadden ze bijvoorbeeld een groot mooi schilderij voor aan de muur en betaalbaar.
- Budget max 500 voor 2 personen, is dan een hotel of een huisje haalbaar voor 5 tot 7 dagen?
- Periode laatste week van juli, eerste 2 weken augustus.
Misschien een suptropisch zwembad of andere mooie leuke plekken?
Je beseft dat je midden in het hoogseizoen wil? Als je dan op een krap budget zit dan is dat niet het meest ideale moment om op pad te gaan.
500 euro voor alleen je hotel of huisje? Of zit je brandstof en eten en drinken daar ook al in?
So we just called him Fred
  dinsdag 3 april 2018 @ 18:38:13 #3
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_178283452
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 april 2018 18:36 schreef FredvZ het volgende:
500 euro voor alleen je hotel of huisje? Of zit je brandstof en eten en drinken daar ook al in?
Lijkt me voor alleen het hotel of huisje.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_178283475
De Eifel of moezelgebied is erg mooi. Een stad als Trier is ook wel de moeite (oud Romeins), Keulen is voor een dagje ook zeker de moeite.

Maar sowieso is Duitsland erg leuk. Ik vind het ondergewaardeerd.
Whatever...
pi_178283501
Ik vond de Moezel prachtig. Wel een beetje ouwelullengebied, maar voor kunst, cultuur, klassieke stadscentra en wandelingen is het een erg mooi gebied.
Schitterend landschap in de zomer, van de groene wijngaarden aan de steile, warme oevers van de Moezel tot de glooiende, goudgele graanvelden.
Mooie steden als Koblenz en Trier en de edelstenenhoofdstad Idar-Oberstein, wat echt de moeite waard is.

Als je even kijkt of je bij particulieren kan huren, dan heb je vaak een hoge kwaliteit verblijfsplaats en red je het met gemak binnen budget. Dan kan je zowat twee weken voor dat geld (even los van brandstof en voedsel)
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_178283538
niks mis met duitsland idd , ik zou als ik je budget zie , regio saarland / moezel doen. Saarbrücken / Trier / Saarburg , Cochem
etc , allemaal leuk, betaalbaar en op bereikbare afstand :)
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_178283625
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 april 2018 18:41 schreef Joene het volgende:
niks mis met duitsland idd , ik zou als ik je budget zie , regio saarland / moezel doen. Saarbrücken / Trier / Saarburg , Cochem
etc , allemaal leuk, betaalbaar en op bereikbare afstand :)
Of Luxemburg, is ongeveer dezelfde afstand.
pi_178283635
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 18:46 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Of Luxemburg, is ongeveer dezelfde afstand.
Klein Zwitserland is echt top! Moet je wel een beetje van wandelen houden.
Whatever...
  dinsdag 3 april 2018 @ 18:48:25 #9
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178283664
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 april 2018 18:22 schreef Martijn_R het volgende:
In eerste instantie was het plan een weekendje Duitsland en een warmer land van de zomer. Echter is er nu een reden om het bij Duitsland te houden.

Wat willen we graag doen?
-Leuke stadjes bezoeken die met de auto ook nog redelijk aan te rijden zijn, Berlijn? Frankfurt?
Berlijn en Frankfurt liggen een takke eind uit elkaar, van Zwolle naar Maastricht en dan weet terug, dan ben jr van Berlijn naar Frankfurt. Veel baustellen.
Berlijn is matig, Frankfurt een lelijke kutstad
quote:
- Centr-O in Oberhausen?
Als je massaal veel mensen wilt en alleen maar ketenwinkels die in elke stad te vinden zijn en niets anders dan dat, keten horeca, geen enkel iets dat eigen of origineel is, ja, dan is Centro wat. En je kan er gratis parkeren
quote:
Iets dus met een leuke grote supermarkt/winkelcentrum.
De camden market in Londen vonden we vorig jaar erg leuk, misschien zoiets in Duitsland?
Ik kan me nog vaag iets herrinenen van een soort action met leuke prul voor in huis. Daar hadden ze bijvoorbeeld een groot mooi schilderij voor aan de muur en betaalbaar.
- Budget max 500 voor 2 personen, is dan een hotel of een huisje haalbaar voor 5 tot 7 dagen?
- Periode laatste week van juli, eerste 2 weken augustus.
Misschien een suptropisch zwembad of andere mooie leuke plekken?

Iemand die hier wat advies over kan geven??
ik zou je een hele waslijst aan tips kunnen geven, maar geloof niet dat je gezien je post dat wat voor jou is.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_178283696
Duitsland is tof :)

Het is mij even onduidelijk of je budget alleen voor overnachtingen geldt, of 'all-in' is, maar indien het alleen voor overnachtingen is dan zou ik me niet zo heel veel zorgen maken; in duitsland moet je voor 500 euro prima overnachtingsadres kunnen regelen voor een weekje voor 2 personen.

Eerder genoemde Moezeleifel is inderdaad leuk. Zit je ook nog in de buurt van leuke steden als Trier en Koblenz, maar ook Luxemburg stad is niet al te ver. Genoeg te doen daaro :)

Ik vond ook de Sachsische Schweiz erg tof: ligt +- 35 kilometer bij Dresden vandaan. Erg mooi natuurgebied met toffe rotsformaties bij het dal van de Elbe :)

En Dresden is gewoon een gave stad!
Voor wat foto's, kijk hier
pi_178283713
iedereen zegt dus eigenlijk doe eifel / moezel / saarland / luxemburg regio :D
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_178283723
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 april 2018 18:36 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Wat is jouw definitie van "redelijk aan te rijden"? Hoeveel uur wil je maximaal in de auto zitten?

[..]

Je beseft dat je midden in het hoogseizoen wil? Als je dan op een krap budget zit dan is dat niet het meest ideale moment om op pad te gaan.
500 euro voor alleen je hotel of huisje? Of zit je brandstof en eten en drinken daar ook al in?
Redelijk aan te rijden vind ik max een uur, die 500 is zonder brandstof.
pi_178283735
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 april 2018 18:46 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Klein Zwitserland is echt top! Moet je wel een beetje van wandelen houden.
Ja, maar ook veel mooie kastelen in de buurt. En een aantal (oorlogs)musea.
pi_178283762
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 april 2018 18:51 schreef Joene het volgende:
iedereen zegt dus eigenlijk doe eifel / moezel / saarland / luxemburg regio :D
Ja, dat zijn geweldige gebieden die relatief dichtbij zijn.
Als je iets verder wilt rijden is de Harz ook echt een aanrader.
pi_178283766
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 18:53 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ja, maar ook veel mooie kastelen in de buurt. En een aantal (oorlogs)musea.
en van veel bejaarden, er zijn toch wel leukere bestemmingen in Duitsland?
pi_178283788
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 april 2018 18:40 schreef Jordy-B het volgende:
Ik vond de Moezel prachtig. Wel een beetje ouwelullengebied, maar voor kunst, cultuur, klassieke stadscentra en wandelingen is het een erg mooi gebied.
Schitterend landschap in de zomer, van de groene wijngaarden aan de steile, warme oevers van de Moezel tot de glooiende, goudgele graanvelden.
Mooie steden als Koblenz en Trier en de edelstenenhoofdstad Idar-Oberstein, wat echt de moeite waard is.

Als je even kijkt of je bij particulieren kan huren, dan heb je vaak een hoge kwaliteit verblijfsplaats en red je het met gemak binnen budget. Dan kan je zowat twee weken voor dat geld (even los van brandstof en voedsel)
Leuk dat je mee denkt, hoe kom je aan particulieren huren?
pi_178283800
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 april 2018 18:55 schreef Martijn_R het volgende:

[..]

Leuk dat je mee denkt, hoe kom je aan particulieren huren?
op booking.com staan ook veel prive vakantiehuizen voor Duitse gebieden, gewoon een deelstaat of gebied kiezen en dan selecteren op goedkoopste.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2018 18:57:00 ]
  dinsdag 3 april 2018 @ 18:56:42 #18
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178283801
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 18:54 schreef MCH het volgende:

[..]

en van veel bejaarden, er zijn toch wel leukere bestemmingen in Duitsland?
Ligt er maar net aan wat je interesses zijn.
Voor de één is dat het Panzermuseum in Munster (en dus niet in Münster), voor de ander de Reeperbahn in Hamburg of de Virtualienmarkt in München
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_178283816
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 18:54 schreef MCH het volgende:

[..]

en van veel bejaarden, er zijn toch wel leukere bestemmingen in Duitsland?
Ik heb me echt nog nooit wat aangetrokken van die bejaarden daar *O*


Bovendien bijten ze niet :Y)

[ Bericht 5% gewijzigd door polariteit op 03-04-2018 19:05:15 ]
Voor wat foto's, kijk hier
pi_178283835
Ik zou trouwens willen opteren voor het zwarte woud. Als je daar verblijft krijg je gedurende je verblijf gratis openbaar vervoer bij je overnachting. Grootste gebied van Duitsland met zo'n gratis kaart.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2018 18:59:07 ]
  dinsdag 3 april 2018 @ 19:04:32 #21
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178283944
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 18:58 schreef MCH het volgende:
Ik zou trouwens willen opteren voor het zwarte woud. Als je daar verblijft krijg je gedurende je verblijf gratis openbaar vervoer bij je overnachting. Grootste gebied van Duitsland met zo'n gratis kaart.
En Stuttgart is een leuke stad, het is een gebied met de meest hoge keuken van Duitsland, je kan in Stuttgart Mercedes en Porsche bezoeken en het heeft een mooie binnenstad met een prachtige overdekte markt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_178284056
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 april 2018 18:41 schreef Joene het volgende:
niks mis met duitsland idd , ik zou als ik je budget zie , regio saarland / moezel doen. Saarbrücken / Trier / Saarburg , Cochem
etc , allemaal leuk, betaalbaar en op bereikbare afstand :)
En daar is ook iets zoals een kaufland/real/Edeka-supermarkt?
pi_178284109
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 april 2018 19:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En Stuttgart is een leuke stad, het is een gebied met de meest hoge keuken van Duitsland, je kan in Stuttgart Mercedes en Porsche bezoeken en het heeft een mooie binnenstad met een prachtige overdekte markt.
Hoe heet die markt?
  dinsdag 3 april 2018 @ 19:15:26 #24
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178284153
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 april 2018 19:13 schreef Martijn_R het volgende:

[..]

Hoe heet die markt?
http://www.markthalle-stuttgart.de/home/
Let wel, levensmiddelen, heel goede en hoogwaardige producten
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_178284231
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 april 2018 18:51 schreef Joene het volgende:
iedereen zegt dus eigenlijk doe eifel / moezel / saarland / luxemburg regio :D
Dus geen Berlijn, Keulen, Frankfurt?
pi_178284262
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 april 2018 19:18 schreef Martijn_R het volgende:

[..]

Dus geen Berlijn, Keulen, Frankfurt?
Vanuit de Eifel ben je toch zo in keuken? Reinland museum is top, net als die brauhausen.
Whatever...
pi_178285362
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 april 2018 19:11 schreef Martijn_R het volgende:

[..]

En daar is ook iets zoals een kaufland/real/Edeka-supermarkt?
dat zit ongeveer in elke duitse stad ja.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_178287475
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 april 2018 18:55 schreef Martijn_R het volgende:

[..]

Leuk dat je mee denkt, hoe kom je aan particulieren huren?
Gewoon gaan zoeken naar Ferienwohnung Mosel, of iets van die strekking. Heel, heel veel mensen aan de Moezel hebben vakantiewoningen erbij als bijverdiensten en ze beconcurreren elkaar dan ook behoorlijk.

Je kan eens kijken op sites als https://www.traum-ferienwohnungen.de
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_178287691
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 18:58 schreef MCH het volgende:
Ik zou trouwens willen opteren voor het zwarte woud. Als je daar verblijft krijg je gedurende je verblijf gratis openbaar vervoer bij je overnachting. Grootste gebied van Duitsland met zo'n gratis kaart.
Zwarte Woud is ook prachtig, maar daar was wel minder te beleven dan rond de Moezel. Als je niet zo van wandelen en koekoeksklokken houdt, is het Zwarte Woud zo-zo
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_178460159
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 21:03 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Gewoon gaan zoeken naar Ferienwohnung Mosel, of iets van die strekking. Heel, heel veel mensen aan de Moezel hebben vakantiewoningen erbij als bijverdiensten en ze beconcurreren elkaar dan ook behoorlijk.

Je kan eens kijken op sites als https://www.traum-ferienwohnungen.de
Is dat anders dan booking.com?
pi_178460723
Trier voor als je het dichtbij zoekt. Of bijv Dusseldorf/Koln/Bonn als je van steden houdt.

Leipzig + Dresden + Klein Zwitserland is ook echt super gaaf, wel wat verder helaas.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_178466270
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 23:00 schreef Martijn_R het volgende:

[..]

Is dat anders dan booking.com?
iets ander aanbod.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  donderdag 12 april 2018 @ 11:41:19 #33
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_178469116
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 april 2018 18:52 schreef Martijn_R het volgende:

[..]

Redelijk aan te rijden vind ik max een uur, die 500 is zonder brandstof.
Dan is de plek waar je woont belangrijk. Ik ben met een uur rijden NL nog niet eens uit...

Laat maar, verkeerd geïnterpreteerd
pi_178475969
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 23:22 schreef ITrade het volgende:
Trier voor als je het dichtbij zoekt. Of bijv Dusseldorf/Koln/Bonn als je van steden houdt.

Leipzig + Dresden + Klein Zwitserland is ook echt super gaaf, wel wat verder helaas.
Dan kun je het subtropisch zwembad deel doen bij Tropical Islands :)

Harz gebied is ook nog een optie en idd, Moezelstreek of eventueel zwarte woud.

Kwa verblijf: Hotel is vaak in de stad, dus als je dat ook mee wilt beleven is dat het meest ideaal.

Vakantiewoning is ruimer, rustiger, en je kan ook zelf nog eens wat koken (Scheelt ook aardig op je budget tov elke dag uit eten). Nadeel is dat je dan wat minder van het stadsleven meeneemt (Dus lam in een duitse kroeg hangen of een wijnfeest is wat minder haalbaar)

Denk je wel aan de umweltsticker als je die nog niet hebt? (5 eur @ gemeente keulen https://www.stadt-koeln.d(...)ion-emission-sticker )
Als je een weekje of 2-3 geduld hebt is dat een stuk goedkoper dan via de ANWB (16 euro)

[ Bericht 15% gewijzigd door DJSmiley op 12-04-2018 20:37:16 ]
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 12 april 2018 @ 22:08:22 #36
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_178478845
TRV / Duitsland (deel 2)

misschien kan je hier ook nog wat vinden
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_178484148
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 23:22 schreef ITrade het volgende:
Trier voor als je het dichtbij zoekt. Of bijv Dusseldorf/Koln/Bonn als je van steden houdt.

Leipzig + Dresden + Klein Zwitserland is ook echt super gaaf, wel wat verder helaas.
Klein Zwitserland is naar mijn weten het Mullerthal in Luxemburg; volgens mij bedoel jij Saksisch Zwitserland ;)

Klein miereneukerig detail, maar scheelt wel een paar honderd kilometer rijden. Is allebei schitterend trouwens :)
Voor wat foto's, kijk hier
pi_178487210
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 07:53 schreef polariteit het volgende:

[..]

Klein Zwitserland is naar mijn weten het Mullerthal in Luxemburg; volgens mij bedoel jij Saksisch Zwitserland ;)

Klein miereneukerig detail, maar scheelt wel een paar honderd kilometer rijden. Is allebei schitterend trouwens :)
Haha ja dat klopt, ik bedoelde saksisch idd.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  Moderator vrijdag 13 april 2018 @ 13:19:06 #39
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_178489039
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 14:13 schreef SummerBreeze het volgende:
Dan is de plek waar je woont belangrijk. Ik ben met een uur rijden NL nog niet eens uit...

Laat maar, verkeerd geïnterpreteerd
Je bent niet de enige hoor.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_178575195
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 18:50 schreef polariteit het volgende:
Duitsland is tof :)

Het is mij even onduidelijk of je budget alleen voor overnachtingen geldt, of 'all-in' is, maar indien het alleen voor overnachtingen is dan zou ik me niet zo heel veel zorgen maken; in duitsland moet je voor 500 euro prima overnachtingsadres kunnen regelen voor een weekje voor 2 personen.

Eerder genoemde Moezeleifel is inderdaad leuk. Zit je ook nog in de buurt van leuke steden als Trier en Koblenz, maar ook Luxemburg stad is niet al te ver. Genoeg te doen daaro :)

Ik vond ook de Sachsische Schweiz erg tof: ligt +- 35 kilometer bij Dresden vandaan. Erg mooi natuurgebied met toffe rotsformaties bij het dal van de Elbe :)

En Dresden is gewoon een gave stad!
Heeft die omgeving ook zoiets als dit? http://www.markthalle-stuttgart.de/home/ ?
pi_178575519
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 07:53 schreef polariteit het volgende:
Klein Zwitserland is naar mijn weten het Mullerthal in Luxemburg
Kleine Luxemburger Schweiz heet dat meestal...

Een 'schweiz' is een romantisch natuurlandschap...
heel veel regionen kennen een gebied dat bekendstaat als 'schweiz' en vaak is dat een erg geschikt wandelgebied met een 'vrije natuur, maar ook zeer toegankelijk en vaak met geschikte toeristische uitkijkpunten. (Het is vaak een 19e eeuws begrip van natuur en toerisme)

https://de.wikipedia.org/wiki/Schweiz_(Landschaftsbezeichnung)

volgens dat artikel zijn er meer dan 100 gebieden in duitsland die bekendstaan als lokale/regionale 'Schweiz'

Overigens, op basis van de Openingspost heb ik de indruk dat TS niet specifiek veel intersse in natuur en/of wandelen heeft...
althans, het staat nergens genoemd, eerder winkelen en een zwemparadijs en grote steden/stadscentra;
Dan lijkt me juist die natuurgebieden maar ook bv het moezelgebied of de efel absoluut niet echt geschikt.... juist stedelijke omgeving vind je daar eerder niet
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_178577860
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 12:59 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Kleine Luxemburger Schweiz heet dat meestal...

Een 'schweiz' is een romantisch natuurlandschap...
heel veel regionen kennen een gebied dat bekendstaat als 'schweiz' en vaak is dat een erg geschikt wandelgebied met een 'vrije natuur, maar ook zeer toegankelijk en vaak met geschikte toeristische uitkijkpunten. (Het is vaak een 19e eeuws begrip van natuur en toerisme)

https://de.wikipedia.org/wiki/Schweiz_(Landschaftsbezeichnung)

volgens dat artikel zijn er meer dan 100 gebieden in duitsland die bekendstaan als lokale/regionale 'Schweiz'

Overigens, op basis van de Openingspost heb ik de indruk dat TS niet specifiek veel intersse in natuur en/of wandelen heeft...
althans, het staat nergens genoemd, eerder winkelen en een zwemparadijs en grote steden/stadscentra;
Dan lijkt me juist die natuurgebieden maar ook bv het moezelgebied of de efel absoluut niet echt geschikt.... juist stedelijke omgeving vind je daar eerder niet
Eigenlijk willen we gewoon dagjes shoppen in leuke steden bijvoorbeeld Trier/Luxemburg/Koblenz als dat de redelijk leuke grote steden zijn maar dat weet ik dus niet, was omdat iemand dit hier had gemeld. Ook kan ik me een leuke grote Duitse supermarkt en winkelcentrum herinneren (geen idee meer waar) waar we dan heen willen gaan :) Daarnaast wilden we graag ook in een mooi gebied zitten waar je mooie 'romantische' uitkijk plekjes hebt.. en dat zwembad zou leuk zijn.. maar geen must.. misschien zijn we wat te veel eisend
pi_178583492
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 12:59 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Kleine Luxemburger Schweiz heet dat meestal...

Een 'schweiz' is een romantisch natuurlandschap...
heel veel regionen kennen een gebied dat bekendstaat als 'schweiz' en vaak is dat een erg geschikt wandelgebied met een 'vrije natuur, maar ook zeer toegankelijk en vaak met geschikte toeristische uitkijkpunten. (Het is vaak een 19e eeuws begrip van natuur en toerisme)

https://de.wikipedia.org/wiki/Schweiz_(Landschaftsbezeichnung)

volgens dat artikel zijn er meer dan 100 gebieden in duitsland die bekendstaan als lokale/regionale 'Schweiz'

Overigens, op basis van de Openingspost heb ik de indruk dat TS niet specifiek veel intersse in natuur en/of wandelen heeft...
althans, het staat nergens genoemd, eerder winkelen en een zwemparadijs en grote steden/stadscentra;
Dan lijkt me juist die natuurgebieden maar ook bv het moezelgebied of de efel absoluut niet echt geschikt.... juist stedelijke omgeving vind je daar eerder niet
Grappig om te lezen, nooit geweten :)

Wel leuk om te weten, ik ben wel fan van dit soort toegankelijke natuurgebieden :)
Voor wat foto's, kijk hier
pi_178594444
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 14:35 schreef Martijn_R het volgende:

[..]

Eigenlijk willen we gewoon dagjes shoppen in leuke steden bijvoorbeeld Trier/Luxemburg/Koblenz als dat de redelijk leuke grote steden zijn maar dat weet ik dus niet, was omdat iemand dit hier had gemeld.
Koblenz ken ik niet zo heel goed...
Trier en Luxembrug zijn beide eigenlijk kleine steden (100K inwoners)

Trier heeft een redelijk groot stadscentrum vol winkels (grootste winkeldichtheid per inwoner van duitsland)..
maar echt grote ketens vind je daar eerder minder, momenteel trekken ook de grote ketens weg (H&M gaat sluiten, evenals Karlstadt en mogelijk ook Kaufhof)
er is in het centrum één overdekte gallerie in het centrum (waarvoor ze de resten van een romeinse laat-antieke villa gesloopt hebben, aan ruines hebben ze nl. wel genoeg) maar de winkels daar zijn ook eigenlijk vooral lokaal inkopen en hebben geen echt grote uitstraling.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niemand zou aanraden voor het inkopen/winkelen naar Trier te reizen, tenzij ze ook gewoon een beetje de oude binnenstad, de vele monumenten en lokale atmosfeer willen meekrijgen.

Luxemburg is eigenlijk nog kleiner dan Trier, maar heeft en veel internationalere en duurdere uitstraling... Aan kleine kledingzaken in het duurdere segment hebben ze zeker meer, en het heeft wel een ietwat sterkere snob-uitstraling...
Ook wat grotere winkelcentra op bv de Kirchberg (het zakelijk centrum waar bv ook de vele europese instellingen zitten.

Maar ook hiervoor geld dat enkel voor winkelen het de reis volgens mij niet echt waard is.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_178600041
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 09:54 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Koblenz ken ik niet zo heel goed...
Trier en Luxembrug zijn beide eigenlijk kleine steden (100K inwoners)

Trier heeft een redelijk groot stadscentrum vol winkels (grootste winkeldichtheid per inwoner van duitsland)..
maar echt grote ketens vind je daar eerder minder, momenteel trekken ook de grote ketens weg (H&M gaat sluiten, evenals Karlstadt en mogelijk ook Kaufhof)
er is in het centrum één overdekte gallerie in het centrum (waarvoor ze de resten van een romeinse laat-antieke villa gesloopt hebben, aan ruines hebben ze nl. wel genoeg) maar de winkels daar zijn ook eigenlijk vooral lokaal inkopen en hebben geen echt grote uitstraling.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niemand zou aanraden voor het inkopen/winkelen naar Trier te reizen, tenzij ze ook gewoon een beetje de oude binnenstad, de vele monumenten en lokale atmosfeer willen meekrijgen.

Luxemburg is eigenlijk nog kleiner dan Trier, maar heeft en veel internationalere en duurdere uitstraling... Aan kleine kledingzaken in het duurdere segment hebben ze zeker meer, en het heeft wel een ietwat sterkere snob-uitstraling...
Ook wat grotere winkelcentra op bv de Kirchberg (het zakelijk centrum waar bv ook de vele europese instellingen zitten.

Maar ook hiervoor geld dat enkel voor winkelen het de reis volgens mij niet echt waard is.
Wat zijn dan wel bijvoorbeeld wat leuke grote steden die ook nog redelijk aan te rijden zijn? Ik zou zelf dan denken, Berlijn, Hamburg, München, Keulen, Leipzig??? Maar vind dan ook maar een mooie plaats daar tussen met wat leuk uitzicht e.d. en wat dan ook nog aan te rijden is..
pi_178625823
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 14:36 schreef Martijn_R het volgende:

[..]

Wat zijn dan wel bijvoorbeeld wat leuke grote steden die ook nog redelijk aan te rijden zijn? Ik zou zelf dan denken, Berlijn, Hamburg, München, Keulen, Leipzig??? Maar vind dan ook maar een mooie plaats daar tussen met wat leuk uitzicht e.d. en wat dan ook nog aan te rijden is..
  donderdag 19 april 2018 @ 20:16:41 #47
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_178627353
Kijk anders eens naar de minder grote steden buiten de vakantieregio's.
Bijvoorbeeld Hannover en dan uitstapjes maken naar Braunschweig, Goslar, Hameln, Höxter, etc. Of in de kleinere plaatsen een onderkomen zoeken en dan in Hannover shoppen.
Misschien niet tropisch maar is Bad Pyrmont wat?

Ook mooi: gebied ten oosten en zuiden van Paderborn. Shoppen in Paderborn, hotel in Bad Driburg, Bad Lippspringe of zo.

Goedkoop onderkomen: kijk eens naar Feriendorf. Of check hrs.de
  donderdag 19 april 2018 @ 20:20:33 #48
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_178627437
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 14:36 schreef Martijn_R het volgende:

[..]

Wat zijn dan wel bijvoorbeeld wat leuke grote steden die ook nog redelijk aan te rijden zijn? Ik zou zelf dan denken, Berlijn, Hamburg, München, Keulen, Leipzig??? Maar vind dan ook maar een mooie plaats daar tussen met wat leuk uitzicht e.d. en wat dan ook nog aan te rijden is..
Ligt er ook aan wat je verstaat onder "aan te rijden". München, Leipzig en Berlijn vind ik een teringeind rijden.

Als je kiest voor Hamburg, zoek dan een hotel in Blankenese.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 20 april 2018 @ 00:40:21 #49
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_178633200
Trier is een mooie stad, de Eifel is mooi en je rijdt er zo heen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_178636710
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 20:20 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ligt er ook aan wat je verstaat onder "aan te rijden". München, Leipzig en Berlijn vind ik een teringeind rijden.

Als je kiest voor Hamburg, zoek dan een hotel in Blankenese.
Het liefst hebben we dus een mooie plek in de bergen ofzo en dan in de buurt van redelijk grote steden max op een uurtje rijden. Maar vind het wel lastig nu te bepalen waar we goed aan doen :)
pi_178636858
Eifel (Trier of Koblenz) is prima aan te rijden.

Berlijn is wel buitenklasse en erg on-Duits, maar ook ergens tussen de 5 en 10 uur rijden.
Als je Camden Lock leuk vind dan is Berlijn (misschien Hamburg) wel je beste bestemming. Zeker zondag in Mauerpark heeft een aardige Camden Lock vibe.

Berlijn is vooral gaaf, omdat het relatief goedkoop is ten opzichte van andere wereldsteden, punt is wel een beetje dat je goed moet verdiepen in die stad. Als je in het centrum (Mitte) blijft, dan zal je de stad toch heel anders ervaren.
pi_178637063
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 april 2018 09:29 schreef Martijn_R het volgende:

[..]

Het liefst hebben we dus een mooie plek in de bergen ofzo en dan in de buurt van redelijk grote steden max op een uurtje rijden. Maar vind het wel lastig nu te bepalen waar we goed aan doen :)
Bergen heeft duitsland hooguit in Bayern en dan zou je het beste naar München kunnen gaan...

als de reistijd daarheen verder geen probleem is lijkt me dat een aardige tip als je enerzijds en mooie grotere stad wilt bezoeken met ook natuur redelijk in de nabijheid
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_178637557
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 09:54 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Bergen heeft duitsland hooguit in Bayern en dan zou je het beste naar München kunnen gaan...

als de reistijd daarheen verder geen probleem is lijkt me dat een aardige tip als je enerzijds en mooie grotere stad wilt bezoeken met ook natuur redelijk in de nabijheid

Hmmm okey duidelijk! Ik denk dat we een paar dagen naar leuke stadjes willen, een dagje naar iets in de natuur of een mooie wandeling..
Met bergen bedoelde ik dan ook iets van een mooie uitkijk plek :)
pi_178638413
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 09:41 schreef NikeyAjax het volgende:
Eifel (Trier of Koblenz) is prima aan te rijden.

Berlijn is wel buitenklasse en erg on-Duits, maar ook ergens tussen de 5 en 10 uur rijden.
Als je Camden Lock leuk vind dan is Berlijn (misschien Hamburg) wel je beste bestemming. Zeker zondag in Mauerpark heeft een aardige Camden Lock vibe.

Berlijn is vooral gaaf, omdat het relatief goedkoop is ten opzichte van andere wereldsteden, punt is wel een beetje dat je goed moet verdiepen in die stad. Als je in het centrum (Mitte) blijft, dan zal je de stad toch heel anders ervaren.
Hamburg heeft zoiets niet. Misschien een heel klein beetje het schanzenviertel.
  vrijdag 20 april 2018 @ 12:02:34 #55
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178638941
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 11:28 schreef MCH het volgende:

[..]

Hamburg heeft zoiets niet. Misschien een heel klein beetje het schanzenviertel.
LOL
Tweede hit op DuckDuckGo met Schanzenviertel
https://de.indymedia.org/node/17100
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_178657373
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 april 2018 09:29 schreef Martijn_R het volgende:

[..]

Het liefst hebben we dus een mooie plek in de bergen ofzo en dan in de buurt van redelijk grote steden max op een uurtje rijden. Maar vind het wel lastig nu te bepalen waar we goed aan doen :)
Als je een paar flinke heuvels ook goed vindt is zo ongeveer een derde van Duitsland geschikt.

Eifel, Moezel, Bayern, tauern, Harz.
Whatever...
pi_178658020
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2018 17:10 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Als je een paar flinke heuvels ook goed vindt is zo ongeveer een derde van Duitsland geschikt.

Eifel, Moezel, Bayern, tauern, Harz.
En welk van deze gebieden heeft de meeste leukste grote steden er om heen?
  zaterdag 21 april 2018 @ 18:05:07 #58
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_178658173
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2018 17:53 schreef Martijn_R het volgende:

[..]

En welk van deze gebieden heeft de meeste leukste grote steden er om heen?
Eifel en Moezel. Is daarnaast ook dichtbij
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zaterdag 21 april 2018 @ 21:33:53 #59
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_178661655
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 april 2018 09:29 schreef Martijn_R het volgende:

[..]

Het liefst hebben we dus een mooie plek in de bergen ofzo en dan in de buurt van redelijk grote steden max op een uurtje rijden. Maar vind het wel lastig nu te bepalen waar we goed aan doen :)
Ga ergens bij Hameln zitten (Weserbergland), is dichtbij Hannover en Paderborn als grote steden. Tenzij je natuurlijk de echte megasteden wilt.
Het Weserbergland (met aangrenzend Eggegebirge en Teutoburgerwoud) heeft zijn charme, het ligt aan een sprookjesroute (Rattenvanger, Baron van Münchhausen in Bodenwerder).

Wat dichter bij Nederland: Teutoburgerwoud met steden als Osnabrück, Bad Oeynhausen, Bielefeld.

Vlak achter het Ruhrgebiet is ook gebergte. Bij Burg Altena in de buurt en zo, Sauerland. Zijn enkele fraaie Stauseen.

Natuurlijk kun je naar de Eifel maar daar barst het van de Nederlanders in het hoogseizoen. Het is daar beslist fraai, maar mooie plekken heb je overal als je het wilt zien. Mooie oude steden heb je overal (kijk eens naar Marburg, Wetzlar, Wertheim).
Voor vulkanische fraaiheid is de Vogelsberg ook geschikt (bij Frankfurt).

Hou er rekening mee dat je een milieusticker moet hebben voor de steden.
pi_178662120
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 april 2018 18:22 schreef Martijn_R het volgende:
In eerste instantie was het plan een weekendje Duitsland en een warmer land van de zomer. Echter is er nu een reden om het bij Duitsland te houden.

Wat willen we graag doen?
-Leuke stadjes bezoeken die met de auto ook nog redelijk aan te rijden zijn, Berlijn? Frankfurt?
Monschau!

quote:
Misschien een suptropisch zwembad of andere mooie leuke plekken?
Grootste ter wereld! https://www.vakantie24.nl(...)-islands-bij-berlijn
pi_178664827
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2018 21:33 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ga ergens bij Hameln zitten (Weserbergland), is dichtbij Hannover en Paderborn als grote steden. Tenzij je natuurlijk de echte megasteden wilt.
Het Weserbergland (met aangrenzend Eggegebirge en Teutoburgerwoud) heeft zijn charme, het ligt aan een sprookjesroute (Rattenvanger, Baron van Münchhausen in Bodenwerder).

Wat dichter bij Nederland: Teutoburgerwoud met steden als Osnabrück, Bad Oeynhausen, Bielefeld.

Vlak achter het Ruhrgebiet is ook gebergte. Bij Burg Altena in de buurt en zo, Sauerland. Zijn enkele fraaie Stauseen.

Natuurlijk kun je naar de Eifel maar daar barst het van de Nederlanders in het hoogseizoen. Het is daar beslist fraai, maar mooie plekken heb je overal als je het wilt zien. Mooie oude steden heb je overal (kijk eens naar Marburg, Wetzlar, Wertheim).
Voor vulkanische fraaiheid is de Vogelsberg ook geschikt (bij Frankfurt).

Hou er rekening mee dat je een milieusticker moet hebben voor de steden.
Hier heb ik denk ik wel wat aan fijn! Ik dacht dat het kiezen werd tussen mooie plekken of juist grote steden en minder knus.. Eifel wel gekeken maar of ik vanaf die streek een week vol kan maken... Ik en vriendinlief zijn gewoon van de leuke stadjes en marktjes bezoeken, misschien eens een wandeling of een toeristisch uitstapje..
De afstand naar Duitsland maakt ons op zich niet zoveel uit.. we willen gewoon graag op een mooie plek iets vinden maar het moet er ook weer niet dood saai en zonder beleving zijn.. tuurlijk plezier moet je zelf maken maar sommige dingen maken dat weer makkelijker

Dus gewoon eigenlijk een dagje naar een leuke stad.. dan is een dagje misschien iets met een kabelbaan..? Een middagje naar een winkelcentrum met zo n DM/kaufland, middagje naar een strandje/meertje of een wandeling ergens maken met mooi uitzicht.. misschien was ik zelf wel wat onduidelijk in wat ik zocht..

Van die sticker ben ik op de hoogte!

[ Bericht 4% gewijzigd door Martijn_R op 22-04-2018 00:07:47 ]
  Moderator zondag 22 april 2018 @ 07:49:30 #62
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_178667325
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 00:01 schreef Martijn_R het volgende:
Ik en vriendinlief zijn gewoon van de leuke stadjes en marktjes bezoeken, misschien eens een wandeling of een toeristisch uitstapje..

De afstand naar Duitsland maakt ons op zich niet zoveel uit.. we willen gewoon graag op een mooie plek iets vinden maar het moet er ook weer niet dood saai en zonder beleving zijn.. tuurlijk plezier moet je zelf maken maar sommige dingen maken dat weer makkelijker

Dus gewoon eigenlijk een dagje naar een leuke stad.. dan is een dagje misschien iets met een kabelbaan..? Een middagje naar een winkelcentrum met zo n DM/kaufland, middagje naar een strandje/meertje of een wandeling ergens maken met mooi uitzicht.. misschien was ik zelf wel wat onduidelijk in wat ik zocht..
Check dan ook zeker Heidelberg (leuke studentenstad en mooie omgeving waar van alles te doen is zoals de Sommerrodelbahn Wald Michelbach) en Würzburg (mooie stad en begin van de Romantische Straße).

[ Bericht 5% gewijzigd door UIO_AMS op 23-04-2018 09:47:04 ]
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_178668967
quote:
14s.gif Op zondag 22 april 2018 07:49 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Check dan ook zeker Heidelberg (leuke studentenstad en mooie omgeving waar van alles te doen is zoals de Sommerrodelbahn Wald Michelbach) en Würzburg (mooie stad en begin van de Romantische Straße).
Maar dat is dan dus weer 3,5 uur als we naar Weserbergland zouden gaan 😁
  Moderator maandag 23 april 2018 @ 09:45:58 #64
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_178687836
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 10:19 schreef Martijn_R het volgende:
Maar dat is dan dus weer 3,5 uur als we naar Weserbergland zouden gaan 😁
Ik reageerde op het tweede deel van de post. Zal het aanpassen voor de duidelijkheid.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_179564369
We hebben uiteindelijk een heel hotel aan de Rijn in Boppard gevonden!!

Tussen Koblenz met Dortmund en Keulen op de route.
Enige wat we nog eigenlijk zoeken is een overdekt winkelcentrum met een grote Duitse supermarkt en een DM drogist, iemand een idee waar deze daar ergens zit?
  zaterdag 2 juni 2018 @ 19:34:31 #66
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_179564501
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 19:29 schreef Martijn_R het volgende:
We hebben uiteindelijk een heel hotel aan de Rijn in Boppard gevonden!!

Tussen Koblenz met Dortmund en Keulen op de route.
Enige wat we nog eigenlijk zoeken is een overdekt winkelcentrum met een grote Duitse supermarkt en een DM drogist, iemand een idee waar deze daar ergens zit?
Neem oordoppen mee. Het is een prachtige omgeving, maar aan beide zijden van de Rijn denderen vrachttreinen door het dal.
In Koblenz, prachtige stad trouwens, vind je supermarkten en DM denk ik. Een overdekt winkelcentrum is daar denk ik niet.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator zaterdag 2 juni 2018 @ 20:42:58 #67
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_179566264
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 19:29 schreef Martijn_R het volgende:
We hebben uiteindelijk een heel hotel aan de Rijn in Boppard gevonden!!

Tussen Koblenz met Dortmund en Keulen op de route.
Enige wat we nog eigenlijk zoeken is een overdekt winkelcentrum met een grote Duitse supermarkt en een DM drogist, iemand een idee waar deze daar ergens zit?
Ik denk dat je dat bij iedere grote stad wel kunt vinden ;) vergeet Aken trouwens niet, ook een leuke stad voor een dagje.

In Keulen vind je de wijk Belgisches Viertel waarschijnlijk leuk, dit heeft een beetje de sfeer van Camden. Super hip met allemaal leuke cafeetjes en winkeltjes. De ketens vind je hier dus juist niet ;)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')