abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_178282273
registreer om deze reclame te verbergen
Ik heb een Corsa uit 2003 en die loopt op 3 poten.
De ene keer doet hij het perfect en 5km verder gaat hij nog maar 80km/h
Stationair klinkt hij als een boxermotor.
De wagen rijd op LPG en benzine en op beide brandstoffen doet hij hetzelfde.
Screenshot_20180403-171626.png?dl=1
Wat heb ik al gedaan:
Nieuwe bougies,
Nieuwe lambda
Nieuwe o2 sensor
Verdamper gereviseerd
Ander bobineblok geprobeerd
Nieuwe EGR-klep

Aangezien alleen cilinder 2 raar doet zat ik te denken aan een kapotte klepstoter maar waarom doet hij het dan de ene keer wel goed en de andere keer niet?
Misschien is de computer kapot of kan het een kabelbreuk zijn?
Het is een 1.4 motor en heeft 310.000km gelopen
pi_178282353
Staat de distributieriem op tijd?
Bougiekabels rot?
Verderkap open maken en schoon maken? (weet niet of je auto die heeft)
Vacuumlek? of lek na de lucht massa meter?
pi_178282641
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 17:37 schreef aegir_de_viking het volgende:
Staat de distributieriem op tijd?
Bougiekabels rot?
Verderkap open maken en schoon maken? (weet niet of je auto die heeft)
Vacuumlek? of lek na de lucht massa meter?
Ding heeft een bobineblok, dus geen kabels en verdelerkap.
Distributieriem is in september vervangen, en dan zou hij constant slecht moeten lopen.
Vacuum kan ik nog wel even naar kijken
pi_178282656
registreer om deze reclame te verbergen
Bougiekabel/verdeler dacht ik als eerste, maar schijnbaar heb je zo’n bobine:


0110040100338-1.jpg

Injector verrot, dan zou het alleen gas of benzine moeten zijn.
.
pi_178282678
een corsa met LPG?

klepzittingen ingeslagen, doe eens een compressietest. :7
life happens while you're pusing the throttle.
  dinsdag 3 april 2018 @ 17:57:53 #6
70357 Hyperdude
Happiness Is a Warm Gun
pi_178282681
Uitlezen geeft geen storingen?
Anders eens een ouderwetsche compressietest?
#ivorytowerlivesmatter
pi_178282747
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 april 2018 17:57 schreef Hyperdude het volgende:
Uitlezen geeft geen storingen?
Anders eens een ouderwetsche compressietest?
Doet de foto in de OP het niet?
Ja ik probeer eerst jullie expertise te gebruiken anders ga ik een compressietest doen.
pi_178282772
Kabelbreukje van de ECU naar de gas-ecu, of gas-ecu kapot?
.
  dinsdag 3 april 2018 @ 18:02:44 #9
70357 Hyperdude
Happiness Is a Warm Gun
pi_178282795
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 18:00 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

Doet de foto in de OP het niet?
Ja ik probeer eerst jullie expertise te gebruiken anders ga ik een compressietest doen.
Ligt aan me iPad. Die heeft wat problemen met grote foto's.
Die 4-trapsbobine hierboven zie ik wel.
Ff foon er bij pakken. :)
#ivorytowerlivesmatter
pi_178282848
Gas 310dkm?

95% kans op een inlaatklepje die niet meer goed is.
pi_178282882
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_178283174
quote:
Lijkt er wel op maar ik rij op LPG en benzine en op LPG heeft hij het probleem ook.
pi_178283194
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 april 2018 18:01 schreef Fer het volgende:
Kabelbreukje van de ECU naar de gas-ecu, of gas-ecu kapot?
De storingen zijn niet afhankelijk van de brandstof.
pi_178283212
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 17:57 schreef eXplorer1 het volgende:
een corsa met LPG?

klepzittingen ingeslagen, doe eens een compressietest. :7
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 april 2018 18:05 schreef ColtZ40 het volgende:
Gas 310dkm?

95% kans op een inlaatklepje die niet meer goed is.
Dat zijn niet de antwoorden waar ik op hoopte.....
Wel waar ik bang voor was.
pi_178283222
hoe zien je bougies eruit? is het mogelijk voor je om een cylindertest uit te voeren.
...omdat we dachten dat het wel kon....
pi_178283294
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 18:24 schreef spectrumanalyser het volgende:
hoe zien je bougies eruit? is het mogelijk voor je om een cylindertest uit te voeren.
De bougies zijn net nieuw en ze zien er nog allemaal hetzelfde uit.
Ja ik heb een setje liggen om een compressietest te doen.
Maar de problemen lijken bij warme motor erger dan bij koude motor en ook niet altijd, daarom dacht ik eerder aan een elektrische storing.
pi_178283733
De current en pending fouten geloof ik wel.
Maar daarna verslikt je scanner zich en op de laatste fouten zou ik me niet blind staren.
Bxxx en Cxxx fouten komen niet voor bij een motor en P003A heeft met een turbo te maken die je niet hebt.
pi_178283825
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 18:22 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

De storingen zijn niet afhankelijk van de brandstof.
De bezine injectoren lopen evenwel via de gas-ecu. Om ze uit te schakelen als je op gas rijdt. De vraag is alleen of de zowel de gasinjector als de benzineinjector beide worden getriggerd door dit signaal.
.
pi_178284297
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 18:52 schreef oldford het volgende:
De current en pending fouten geloof ik wel.
Maar daarna verslikt je scanner zich en op de laatste fouten zou ik me niet blind staren.
Bxxx en Cxxx fouten komen niet voor bij een motor en P003A heeft met een turbo te maken die je niet hebt.
Ok, mooi dan kan ik me op die andere concentreren.
  Moderator / FP / PTA's redder in nood woensdag 4 april 2018 @ 08:17:07 #20
88754 crew  Sounddragon
Broem broem
pi_178295501
Compressietestje lijkt me geen overbodige luxe, maar dat verklaart niet dat hij het soms wl goed doet.. Wellicht temperatuur gerelateerd, en dan denk ik meer richting koppakking, maar dan zou de auto koelvloeistof verbruiken en mooi wit pluimen.

Er is duidelijk iets aan de hand in ieder geval.
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_178298142
quote:
1s.gif Op woensdag 4 april 2018 08:17 schreef Sounddragon het volgende:
Compressietestje lijkt me geen overbodige luxe, maar dat verklaart niet dat hij het soms wl goed doet.. Wellicht temperatuur gerelateerd, en dan denk ik meer richting koppakking, maar dan zou de auto koelvloeistof verbruiken en mooi wit pluimen.

Er is duidelijk iets aan de hand in ieder geval.
Hij rookt niet en verbruikt geen vloeistoffen.
  Moderator / FP / PTA's redder in nood woensdag 4 april 2018 @ 13:25:28 #22
88754 crew  Sounddragon
Broem broem
pi_178300406
quote:
1s.gif Op woensdag 4 april 2018 11:26 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

Hij rookt niet en verbruikt geen vloeistoffen.
Dan zou ik richting ontsteking of injectie zoeken. En laat hem eens uitlezen door een ekte ekte.. Ik neem aan dat die misfire melding nou niet echt als een verrassing kwam :+
Niet teveel mee doorrijden en zeker niet gaan stampen om hem tch op snelheid te houden.. Krukassen zijn daar niet op berekend.
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_178303813
quote:
1s.gif Op woensdag 4 april 2018 08:17 schreef Sounddragon het volgende:
Compressietestje lijkt me geen overbodige luxe, maar dat verklaart niet dat hij het soms wl goed doet.. Wellicht temperatuur gerelateerd, en dan denk ik meer richting koppakking, maar dan zou de auto koelvloeistof verbruiken en mooi wit pluimen.

Er is duidelijk iets aan de hand in ieder geval.
Waarschijnlijk Helaas voor TS maar een verbande klepzetting functioneert nog enigszins ok met koude motor, warme motor wordt dan drama.

Tot die klepzetting helemaal gaar wordt, dan wel koude en warme motor.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_178307476
Je eigen even aanmelden op het Opelforum via Facebook. Daar zitten sowieso een paar mensen met zeer veel verstand van dit spul.
pi_178308370
Ok, duidelijk.
Zodra ik tijd heb ga ik een compressietest doen.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')