abonnement Unibet Coolblue
  FOK!fotograaf dinsdag 3 april 2018 @ 14:33:05 #1
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_178278089
Met angst en beven open ik dit topic aangezien ik zie hoe het in het Ruslandtopic vergaat :')

Maar goed, 14 juni vertrek ik op een roadtrip door Oost-Europa. Het lijkt me heel leuk als jullie tips en advies voor me hebben die betrekking hebben op mijn route:



Ik heb er 16 dagen voor uitgetrokken, maar is rekbaar. De route is ook enigszins rekbaar.
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
pi_178278264
dat is Centraal-Europa.
  dinsdag 3 april 2018 @ 14:42:25 #3
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_178278349
Leuke reis! Veel plezier
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_178278390
Hoeveel kilometer zijn dat? Met hoeveel personen ga je?
Ik vond Sofia maar een lelijke stad. Er waren wel een handjevol leuke (6/10) plekjes, maar ik vond de stad zelf niet bijster interessant. Net ten zuiden heb je wel een mooi natuurgebied: Torfeno Branishte Natural Reserve. Leuk voor een dag wandelen. Maar dan kan je ook nog een paar uur doortuffen naar de Rhodope bergketen in zuidoost Bulgarije, met o.a. Dyavolski Most, Perperikon en Tatul.

Het grappigste van Sofia vond ik nog wel dat ik op een pleintje een marktje vond waar bij een standje een LP van The Shorts (bekend van de superhit Comment ca va) verkocht werd. _O-

Verder de standaarddingen, zoals eventuele visa's checken, verzekeringen nakijken, kijken of er andere (verkeers)regels zijn, etc.

[ Bericht 16% gewijzigd door spijkerbroek op 03-04-2018 14:49:31 ]
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 3 april 2018 @ 14:54:44 #5
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_178278733
Paar dingen die ik heb gedaan en op de route liggen:

- Karlovy Vary.
- Belgrado (leuke stad wel).
- Sla je Wenen bewust over?
- Eger in Hongarije is ook wel mooi.
pi_178278793
Doen: hou er wel rekening mee, deste verder je oostelijk reist deste corrupte de politie is... ja zelfs voor een paar euro, is de politie al corrupt.
pi_178278923
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 14:56 schreef Diqiu-Long het volgende:
Doen: hou er wel rekening mee, deste verder je oostelijk reist deste corrupte de politie is... ja zelfs voor een paar euro, is de politie al corrupt.
In EU-landen, inclusief Bulgarije en Roemenië, niet.
Ik weet niet hoe het in Servië, FYROM, Albanië, Montenegro en Bosnië is, maar dat zal ook wel loslopen. En mocht er echt iets gebeuren op dat vlak: drieg de ambassade te bellen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_178278972
Mocht je willen kamperen, TS, dan kan ik je nog wel een paar plekjes aanbevelen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_178279029
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 15:01 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

In EU-landen, inclusief Bulgarije en Roemenië, niet.
Ik weet niet hoe het in Servië, FYROM, Albanië, Montenegro en Bosnië is, maar dat zal ook wel loslopen. En mocht er echt iets gebeuren op dat vlak: drieg de ambassade te bellen.
In Tsjechië in iedere geval wel: daar heb ik nog een heel drama over aan gehouden. Werd in de Kaufland daar beschuldigd, dat ik een verpakking van een product beschadigd had.

Ging enkel om ¤ 1 in waarde, maar de politie stond erop dat ik het beschadigde product zou kopen.... zo kom je als supermarkt natuurlijk ook van je beschadigde goederen af, lekker met de politie samenzweren.

Bij thuiskomst dus ook meerdere klachten bij Kaufland ingediend en uiteindelijk een excuses gekregen!
pi_178279160
Ah, dus Kaufland is corrupt, en de politie gaat mee met hun versie van het verhaal. Dat is wat anders dan dat de politie corrupt is.
Ik ben toevallig ook in een Kaufland in Praag geweest, en daar gebeurde mij niks. Zullen ze toch wel niet zó corrupt zijn. En in een Kaufland in Kardzhali, Bulgarije. Ook niks aan de hand.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_178279302
Het was buiten Praag: in Praag halen ze zich zo iets niet in hun hoofd!

Maar wel in kleine steden. Dus ja raak maar geen producten aan, waar iemand anders de verpakking van kapot gemaakt heeft. In Nederland, zouden ze zoiets niet flikken.

Maar buiten Praag in Tsjechië, staan ze op de uitkijk om nietsvermoedende toeristen te belazeren. En mijn vriendin was erbij, alleen ik werd apart genomen.

Dus ik weet het wel hoor: politie in Tsjechië is niet te vertrouwen, dus met de auto zou ik er nog niet gratis willen komen. En wat wil de ambassade voor je doen, als je met corrupte politieagenten te maken hebt?
pi_178279367
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 15:14 schreef Diqiu-Long het volgende:
Het was buiten Praag: in Praag halen ze zich zo iets niet in hun hoofd!

Maar wel in kleine steden. Dus ja raak maar geen producten aan, waar iemand anders de verpakking van kapot gemaakt heeft. In Nederland, zouden ze zoiets niet flikken.

Maar buiten Praag in Tsjechië, staan ze op de uitkijk om nietsvermoedende toeristen te belazeren. En mijn vriendin was erbij, alleen ik werd apart genomen.

Dus ik weet het wel hoor: politie in Tsjechië is niet te vertrouwen, dus met de auto zou ik er nog niet gratis willen komen. En wat wil de ambassade voor je doen, als je met corrupte politieagenten te maken hebt?
Als een winkel in Nederland vindt dat jij iets kapot hebt gemaakt, jij ontkent dat en jullie komen er samen niet uit, dan wordt ook hier de politie erbij geroepen.
En je generaliseert weer gigantisch. "Ik werd beschuldigd door een winkel, de politie kwam erbij, en daarom is de politie in heel oost Europa corrupt". Kom nou zeg. Een beetje realiteitszin ajb.

Anyway, dit is offtopic.
Ik ga me niet meer bezighouden met deze bangmakerij.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_178279417
Ja en in Nederland, dan luister de politie naar je en speelt het spelletje van de supermarkt niet mee.

Je bent ja onschuldig, tot het tegendeel bewezen is. De politie had ja ook camera beelden kunnen opvragen, maar dat hebben ze niet gedaan.

Gewoon puur machtsmisbruik van de politie daar, want ik was overduidelijk onschuldig. Ik ben in Nederland namelijk ook wel een paar keer van diefstal beschuldigd: dan komt de Politie, en luistert naar je verhaal en je kunt weer verder gaan.

In Tsjechië, gaat dat dus anders: je word onterecht beschuldigd. De politie komt en oefent vervolgens druk op je uit, om je te dwingen tot koop van een product dat je niet wilde kopen.

En wat je tevens niet beschadigd hebt. In Nederland zou zoiets echt nooit gebeuren: als je onschuldig bent, dan laat de politie je ook al snel gaan. Behalve dat die beveiligers nooit hun excuses aanbieden....
  FOK!fotograaf dinsdag 3 april 2018 @ 15:24:19 #14
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_178279528
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 15:03 schreef spijkerbroek het volgende:
Mocht je willen kamperen, TS, dan kan ik je nog wel een paar plekjes aanbevelen.
Heel graag!
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
  FOK!fotograaf dinsdag 3 april 2018 @ 15:27:05 #15
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_178279597
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 14:43 schreef spijkerbroek het volgende:
Hoeveel kilometer zijn dat? Met hoeveel personen ga je?
Ik vond Sofia maar een lelijke stad. Er waren wel een handjevol leuke (6/10) plekjes, maar ik vond de stad zelf niet bijster interessant. Net ten zuiden heb je wel een mooi natuurgebied: Torfeno Branishte Natural Reserve. Leuk voor een dag wandelen. Maar dan kan je ook nog een paar uur doortuffen naar de Rhodope bergketen in zuidoost Bulgarije, met o.a. Dyavolski Most, Perperikon en Tatul.

Het grappigste van Sofia vond ik nog wel dat ik op een pleintje een marktje vond waar bij een standje een LP van The Shorts (bekend van de superhit Comment ca va) verkocht werd. _O-

Verder de standaarddingen, zoals eventuele visa's checken, verzekeringen nakijken, kijken of er andere (verkeers)regels zijn, etc.
We zijn met zijn tweeën. Het gaat om om en nabij 5000 kilometer.

Dank voor de tips! Ook die Visa's eens even bekijken inderdaad.
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
  FOK!fotograaf dinsdag 3 april 2018 @ 15:28:54 #16
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_178279637
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 14:54 schreef Scuidward het volgende:
Paar dingen die ik heb gedaan en op de route liggen:

- Karlovy Vary.
- Belgrado (leuke stad wel).
- Sla je Wenen bewust over?
- Eger in Hongarije is ook wel mooi.
Dank! Wenen is niet bewust overgeslagen, is het de moeite waard?
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
pi_178279639
Ik zou timisoara en Sofia lekker laten voor wat het is en juist naar belgrado gaan. Verder niet via Oostenrijk naar huis, maar naar Ljubljana gaan ( _O_ ) en dan evt nog Italië voor Venetië, Turijn oid. Echt allemaal een stuk lekker dan die troosteloze meuk in het oosten van Bulgarije en Roemenië.
  FOK!fotograaf dinsdag 3 april 2018 @ 15:30:02 #18
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_178279669
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 15:28 schreef Yreal het volgende:
Ik zou timisoara en Sofia lekker laten voor wat het is en juist naar belgrado gaan. Verder niet via Oostenrijk naar huis, maar naar Ljubljana gaan ( _O_ ) en dan evt nog Italië voor Venetië, Turijn oid. Echt allemaal een stuk lekker dan die troosteloze meuk in het oosten van Bulgarije en Roemenië.
Dank voor de tip, juist dat troosteloze trekt me. Ik ga me eens inlezen!
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
pi_178279684
Bedenk trouwens ook wel dat de wegen in dat gebied echt baggerslecht zijn.
  dinsdag 3 april 2018 @ 15:31:09 #20
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_178279696
quote:
8s.gif Op dinsdag 3 april 2018 15:28 schreef fraubitch het volgende:

[..]

Dank! Wenen is niet bewust overgeslagen, is het de moeite waard?
Ik vond het centrum wel heel erg mooi en sprookjesachtig. Als je niet van het museumbezoeken bent is het wel een geschikte stad om gewoon een dag te struinen. Maar dit zou ik dan laten afhangen van je andere planning. Ik was met de trein, dus 's ochtends aankomen en 's avonds laat weer weg.

edit: je kan Brno omwisselen voor Wenen. Brno is niet lelijk verder ... staat me alleen niks meer van bij.
pi_178279733
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 april 2018 15:30 schreef fraubitch het volgende:

[..]

Dank voor de tip, juist dat troosteloze trekt me. Ik ga me eens inlezen!
dan zou ik juist echt oostelijk gaan. Zeg maar voormalig Sovjet ipv yugoslavia.
pi_178279759
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 april 2018 15:28 schreef fraubitch het volgende:

[..]

Dank! Wenen is niet bewust overgeslagen, is het de moeite waard?
jawel. Misschien makkelijk om met de bus een dagje te doen uit bratislava.
pi_178279916
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 april 2018 15:24 schreef fraubitch het volgende:

[..]

Heel graag!
Beide heerlijk kleinschalig.
Praag: http://www.rivercampingprague.com/
Langs de Moldau. dichtbij een oefen/wedstrijdparkoers voor wildwaterkanoën en naast een hondentrainveldje. Een handjevol plekken voor auto's en campers en een handjevol plekken voor tenten. Een gebouwtje met receptie, en een gebouwtje met 2 douches en 3 wc's, gescheiden voor mannen en vrouwen. Men spreekt Engels. Gras was goed.

Boedapest: http://www.bikercamp.hu/
Achtertuin van een motormuisfamilie. De oprichter (is overleden in een motorongeluk..) vond dat er te weinig kampeerplaatsen waren voor motormuizen, dus heeft hij er zelf een gemaakt in zijn achtertuin. Deze is echter beschikbaar voor iedereen. Campers kunnen het terrein niet op. Auto's weet ik niet zeker. Ze hebben wel een stuk(je) geplaveid naast het huis, en in overleg kan je misschien wat regelen, anders moet ie aan de straat staan, maar dat is ook geen probleem. De camping zelf: mooi gazon, overdekte bbqplaats, overdekte tafels en stoelen en overal verlengsnoeren en -blokken zodat je overal je elektrische apparaten op kan laden _O_ , een klein maar goed uitgerust keukentje waar je je eigen prutje klaar kan maken, en een gemeenschappelijke wasruimte (2 wc's en 2 douches), maar aangezien het zo kleinschalig is, hoef je echt niet lang te wachten. Volgens mij hebben ze ook nog een paar kamers te huur in het huis zelf. Paar minuten lopen naar de metro die naar het centrum gaat, of je wandelt een half uurtje. Men spreekt Engels en wil het liefste contant betaald worden in Forint (hoef je niet op te geven aan de belasting ;) ).
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_178279967
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 april 2018 15:28 schreef fraubitch het volgende:

[..]

Dank! Wenen is niet bewust overgeslagen, is het de moeite waard?
Ik vond Wenen prachtig. Ik hou wel van oude gebouwen enzo. En vergeet bij een bezoek niet naar Schloss Schönbrunn te gaan.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_178280060
Oh, als je in/bij Praag bent en je houdt van kastelen, is Karlstejn ook wel een aanrader.
half uurtje ofzo met de trein, zal ook zoiets zijn met de auto. Achter het kasteel is een heel mooi wandelgebied.

Salzburg in Oostenrijk is trouwens ook een mooie stad.

[ Bericht 13% gewijzigd door spijkerbroek op 03-04-2018 15:52:52 ]
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')