abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_178264126
Ik krijg van mijn werkgever geen reiskostenvergoeding voor de trein dus ik wil mijn gemaakte reizen graag opgeven bij de belastingaangifte van 2017 (inkomstenbelasting), zodat ik er nog wat van terugkrijg. Ik heb van mijn werkgever een reisverklaring gekregen voor het gemiddeld aantal dagen dat ik gereisd heb in 2017.

Echter dit houdt geen rekening met vakanties, ziekte, vrije dagen rondom de maand mei, etc. Kan ik gewoon het gemiddelde aanhouden wat de werkgever aangeeft in de reisverklaring? Of is het verstandiger om je exacte aantal reizen uit de NS reishistorie te halen en dit in te vullen in de belastingaangifte?

De Belastingdienst kan achteraf om een overzicht van je gemaakte reizen vragen en daarbij kom ik dus iets onder het gemiddeld aantal dagen, zoals genoteerd in de reisverklaring van mijn werkgever.

Alvast bedankt.
pi_178284379
Je vult in: Je gemaakte kosten met het ov min het geld wat je van je werkgever hebt gekregen.

Het geld wat je van je werkgever hebt gekregen staat in je maandelijkse loonstrookje

Zo simpel is het.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 3 april 2018 @ 21:38:30 #3
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_178288892
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 19:25 schreef sjorsie1982 het volgende:
Je vult in: Je gemaakte kosten met het ov min het geld wat je van je werkgever hebt gekregen.

Het geld wat je van je werkgever hebt gekregen staat in je maandelijkse loonstrookje

Zo simpel is het.
Ja, nee; niet dus.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zelf btw ook benieuwd :) ik wist niet dat dit überhaupt kan.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_178292203
De aftrekpost: reisaftrek openbaar vervoer gaat uit van forfaitaire bedragen. Dat wil zeggen vastgestelde bedragen. U vult in het aantal dagen dat u per week naar uw werk reisde. De keuze is uit 1 t/m 5 dagen. Om in aanmerking te komen voor reisaftrek moet er minimaal 40 dagen per jaar zijn gereisd. De afstand enkele reis woonadres - werkplek moet meer zijn dan 10 km. Vier of vijf dagen invullen maakt voor de reisaftrek niets uit.

U vult het tijdvak in, bijvoorbeeld 1 januari t/m 31 december. U vult in het aantal dagen dat er per week werd gereisd in dit tijdvak. U geeft aan hoeveel de werkgever aan reiskostenvergoeding betaalde (staat soms in de vooringevulde gegevens. Of op de jaaropgave) Het programma rekent vervolgens de aftrek uit. Dit is niet het bedrag dat u terugkrijgt, maar dit is het bedrag waarmee uw inkomen wordt verlaagd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')