abonnement Unibet Coolblue
pi_178253139
Hi!

Wij hebben een Australian Shepherd van 5 jaar in huis (van pups af aan). We willen graag wat uitbreiden wat dieren betreft en we zaten te denken aan een boerderij katje (zo'n kleintje!).

We hebben voorbeelden gezien van een pup en kitten die samen opgroeien en dit gaat in de regel eigenlijk wel goed. Onze hond is heel sociaal en bijv. met konijnen ook prima te combineren, maar het is en blijft natuurlijk een herdershond. Als we buiten tijdens het wandelen een kat/eekhoorn tegenkomen dan wil hij deze het liefst opjagen.

De vraag aan mensen/ervaringsdeskundigen hier is dan ook; in hoeverre is dit realistisch om nu nog te doen? Zou het met wat 'coaching' en aandacht nog te combineren of zouden jullie het ten alle tijden afraden?

Ik hoor graag van jullie.
pi_178253557
Ik zou het niet wagen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_178253798
Hier verschillende honden en katten bij elkaar gehad. Nooit problemen gehad.
De kat lag bij de hond te slapen, de hond besnuffelde de kat in het voorbij gaan en gaf ff gauw een lik.
Vaker wel dan niet, staan ze bij het elkaar tegenkomen neus aan neus O+
De kat gaat zelfs mee de hond uitlaten. Niks aan de hand. Is 'eigen'.
Maar de hond moet geen andere katten zien, want die moeten de boom in })

Laat ze op hun eigen tempo aan elkaar wennen.
Dwingen werkt vaak averechts.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_178253850
Toen wij een hond kregen, ging de kat ineens telkens op rare plekken in huis plassen. :')
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_178254470
Je moet ze of samen tegelijkertijd nemen, of (zoals in jouw geval) moet de hond er eerder zijn.

Honden zijn een stuk toleranter. Indien de kat er eerst is, ziet de kat de hond als indringer.

Aangezien de kat nieuw komt is het niet 'zijn' territorium, en hoort de hond er gewoon.

Met een goede opvoeding komt dat goed, tenminste, in mijn persoonlijke ervaring ;)
pi_178255369
Als hij buiten graag op katten jaagt, zou ik het niet doen. Maar dat betekent niet dat het niet mogelijk is.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 2 april 2018 @ 13:54:14 #7
163650 Greys
pi_178255751
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 13:36 schreef lemmethinkaboutit het volgende:
Als hij buiten graag op katten jaagt, zou ik het niet doen. Maar dat betekent niet dat het niet mogelijk is.
Inderdaad, allebei m'n honden willen elke kat die ze buiten zien pakken. Maar kom niet aan hun eigen kat :D Alles wat onder ons dak woont beschouwen ze gewoon als goed/eigen.

Zijn geen van drie als pup of kitten bij elkaar gekomen.



IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_178255865
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 13:54 schreef Greys het volgende:

[..]

Inderdaad, allebei m'n honden willen elke kat die ze buiten zien pakken. Maar kom niet aan hun eigen kat :D Alles wat onder ons dak woont beschouwen ze gewoon als goed/eigen.

Zijn geen van drie als pup of kitten bij elkaar gekomen.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Supercute O+
  vrijdag 6 april 2018 @ 02:31:53 #9
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_178338240
Je vraagt om ervaringsdeskundigen, en dus krijg je ervaringsdeskundigen met al hun verhalen.
De een is positief, de ander niet of minder positief.

En zo is het ook, je kunt (als je goed bent als pack leader van een hond) in elk geval jouw hond redelijk africhten.
Maar een kat moet zelf beslissen wanneer hij/ zij een hond toelaat in diens leven. Dat kan best een paar jaar duren. Niet dat hun strijd tot die tijd vol op voort duurt... maar voordat ze elkaar accepteren om bij elkaar in de mand te kruipen ben je al snel 3 jaar verder.
pi_178338245
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 13:54 schreef Greys het volgende:

[..]

Inderdaad, allebei m'n honden willen elke kat die ze buiten zien pakken. Maar kom niet aan hun eigen kat :D Alles wat onder ons dak woont beschouwen ze gewoon als goed/eigen.

Zijn geen van drie als pup of kitten bij elkaar gekomen.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jouw kat O+ Echt zo'n mooi beest O+
pi_178338320
Het kan goed gaan, maar dat is vaak de uitzondering die de regel bevestigt.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  vrijdag 6 april 2018 @ 03:08:49 #12
475718 Aansteker707
Voor al uw vuurgenot.
pi_178338335
Ff goed advies inwinnen van de dierenarts!
Ik produceer één van de vijf elementen, en wel de meest explosieve! Watch out!
pi_178338348
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 03:08 schreef Aansteker707 het volgende:
Ff goed advies inwinnen van de dierenarts!
Ja want die kan vooraf met je honden en katten praten en zodoende een accurate inschatting maken. :')
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 6 april 2018 @ 09:04:31 #14
163650 Greys
pi_178340210
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 02:31 schreef Also-von-Oder het volgende:
Je vraagt om ervaringsdeskundigen, en dus krijg je ervaringsdeskundigen met al hun verhalen.
De een is positief, de ander niet of minder positief.

En zo is het ook, je kunt (als je goed bent als pack leader van een hond) in elk geval jouw hond redelijk africhten.
Maar een kat moet zelf beslissen wanneer hij/ zij een hond toelaat in diens leven. Dat kan best een paar jaar duren. Niet dat hun strijd tot die tijd vol op voort duurt... maar voordat ze elkaar accepteren om bij elkaar in de mand te kruipen ben je al snel 3 jaar verder.
Dit is helemaal waar. Ik zette ze als volwassen geadopteerde dieren bij elkaar en het was binnen twee seconden klaar, maar dat is ook omdat die kat al een hond gewend was in z'n vorige huis en juist een huis zonder andere katten maar met honden wilde.

Kortom TS, tis niet te voorspellen. Ook niet door een dierenarts oid. Echt niet. Bij de één gaat het geweldig, bij de ander wordt het een drama en alles ertussenin. Je blijft te maken hebben met dieren en hun instinct en karakter.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_178343242
Wij hadden een oudere herplaatskater. Toen hij een poos bij ons was hebben we daar een pup bij genomen en weer een half jaar later nog een. Dat ging eigenlijk heel prima. Onze honden kwamen allebei van een fokker die ook katten rond had lopen.
pi_178360362
Mijn hond jaagt ook op katten buiten. Maar de kat van mijn ouders die ze nu ongeveer een jaar hebben doet hij niks. Hebben jullie vrienden met katten? Dan kun je kijken wat de hond er in een binnen situatie mee doet.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_178400808
Jaren geleden haalde ik mijn kangal, de vorige eigenaar vertelde nog, ze kon absoluut niet met katten. Ik had twee katten lopen en had zoiets, dat zien we dan wel.
Het was niet de kat die aan het plafon hing toen ze elkaar tegen kwamen, maar de kangal. Die van mij waren al grote honden gewend en die gingen er absoluut niet voor aan de kant.
Op straat herkende ze ook al snel wat de kat van onze 'roedel' was en wat een vreemde kat was want die wilde ze wel pakken.

Als ik dieren voorstelde als ik ze in de armen had van, kijk dit is van mij en jij mag er naar kijken en op passen, dan was het goed, kwam een sullige kat eens over de schutting in de tuin dan was die het haasje.

Cavia's net zo en zelfs de hamster werd, als ik hem voorstelde, gewoon geaccepteerd.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')