abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_178248708
Ik wil mijn gazon onderhouden, ik denk dat mijn grond best wel een hoge zuurtegraad heeft (zeer veel mos). Ik weet dat ik best om de 2 maanden kalkkorrels kan strooien en verticuteren best wat achterwege laat wil ik over een jaar niet nog veel meer mos hebben.

Maar wat met gedroogde koemest, deze organische mest heeft een traagwerkend effect en kan het bodemleven verbeteren. Maar strooi ik beter veel of weinig? Koemest verzuurt de grond ook weer enorm!
Tussen mijn heide of hortensia zou ik het dan wel kunnen gooien, want deze planten houden van zure gronden.

Wat doen jullie?
Cindy De Vuyst
pi_178250418
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_178250481
Koemest heeft trouwens weinig bemestingswaarde. Dan kan je beter kijken naar specifieke gazonmest of iets met vergelijkbaar NPK-gehalte. Met name het kaliumgehalte mag hoog zijn.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_178520323
Sowieso 1x per maand mesten met gazonmest, 2x per jaar goed kalk strooien, verticureren in het voorjaar, en 1x per week maaien, mulchen kan afhankelijk van je grond soort ook goed helpen .

Wanneer je gazon gezond is krijgt mos (bijna) geen kans
pi_178541890
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 00:36 schreef MrDrako het volgende:
Sowieso 1x per maand mesten met gazonmest, 2x per jaar goed kalk strooien, verticureren in het voorjaar, en 1x per week maaien, mulchen kan afhankelijk van je grond soort ook goed helpen .

Wanneer je gazon gezond is krijgt mos (bijna) geen kans
Gazonmest: Ik doe het om de 2 maanden
Kalk strooien: Check
Verticuteren: Niet meer gedaan, naar het schijnt stimuleert het mosgroei.
1x per week maaien: Check
Mulchen: Check (af en toe)
Cindy De Vuyst
pi_178542407
Verticuteren, als je het goed doet, geeft de wortels van het gras de kans zich beter te ontwikkelen.
Gezond gras=kansloos mos.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')