abonnement Unibet Coolblue
pi_178219441
Beste Fokkers,

Ik zit met een probleem waar ik maar niet uit kom.
Ik heb een perfecte vrijstaande foto van mezelf ( met gitaar)
Als ik in Photoshop, een vrij witte achtergrond neem, en daar mijn foto daarin plaats zie ik tot mijn verbazing dat de snaren van mijn gitaar niet helemaal strak worden weergegeven.
Er komt een vreemd onduidelijk randje om de snaren heen.
Weet iemand wat ik fout doe?
Als we niet bereid zijn een tolerante samenleving te verdedigen tegen de aanvallen van de intolerante medemens, dan zal de tolerante mens te gronde gaan, en met hem de tolerantie
  zaterdag 31 maart 2018 @ 20:23:00 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_178219722
Gebruik je de magic wand tool?
pi_178219891
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 20:23 schreef BasEnAad het volgende:
Gebruik je de magic wand tool?
ik gebruik helemaal niks.
De foto die ik heb die is helemaal vrijstaand gemaakt door een professional .(Het is een *.psd bestand van 22Mb)
Als ik deze in een viewer bekijk dan zijn de snaren rete-strak.
Open ik dezelfde foto in Photoshop dan zijn de snaren niet strak meer....
Dan lijkt het wel of er om de centimeter een onderbreking komt.....
ik wil eventueel wel beide voorbeelden uppen?
Als we niet bereid zijn een tolerante samenleving te verdedigen tegen de aanvallen van de intolerante medemens, dan zal de tolerante mens te gronde gaan, en met hem de tolerantie
pi_178219964
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 20:31 schreef sloopkogel het volgende:
ik wil eventueel wel beide voorbeelden uppen?
Yes please :Y
Eventueel alleen een crop van het snaardeel (als je de rest van de foto niet wilt delen).

Maar begrijp ik je nou goed, dat als je alleen al de foto opent in PS, dat hij er al slecht uit ziet? Komt het niet gewoon omdat je niet op 100% zoom zit te kijken? Uitgezoomt krijg je vaak aliasing.

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2018 20:35:43 ]
  zaterdag 31 maart 2018 @ 20:37:19 #5
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_178220040
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 20:31 schreef sloopkogel het volgende:

[..]

ik gebruik helemaal niks.
De foto die ik heb die is helemaal vrijstaand gemaakt door een professional .(Het is een *.psd bestand van 22Mb)
Als ik deze in een viewer bekijk dan zijn de snaren rete-strak.
Open ik dezelfde foto in Photoshop dan zijn de snaren niet strak meer....
Dan lijkt het wel of er om de centimeter een onderbreking komt.....
ik wil eventueel wel beide voorbeelden uppen?
Ik denk dat het komt door de transparantie dat het er gek uitziet in photoshop.
Er zijn misschien ook delen van de snaren mee weggeknipt tijdens het vrij maken van jou met de gitaar. Die delen zijn nu ook doorzichtig.
pi_178220087
quote:
99s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 20:34 schreef CrashO het volgende:

[..]

Yes please :Y
Eventueel alleen een crop van het snaardeel voor en nadat je de achtergrond eronder zet. (als je de rest van de foto niet wilt delen)
https://www.mupload.nl/img/zyfbao3pijo.jpg (met een viewer)

https://www.mupload.nl/img/zdhj9xthto.jpg (inphotoshop )
Als we niet bereid zijn een tolerante samenleving te verdedigen tegen de aanvallen van de intolerante medemens, dan zal de tolerante mens te gronde gaan, en met hem de tolerantie
pi_178220128
quote:
99s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 20:34 schreef CrashO het volgende:

[..]

Yes please :Y
Eventueel alleen een crop van het snaardeel (als je de rest van de foto niet wilt delen).

Maar begrijp ik je nou goed, dat als je alleen al de foto opent in PS, dat hij er al slecht uit ziet? Komt het niet gewoon omdat je niet op 100% zoom zit te kijken? Uitgezoomt krijg je vaak aliasing.
https://www.mupload.nl/img/zyfbao3pijo.jpg (met een viewer)

https://www.mupload.nl/img/zdhj9xthto.jpg (inphotoshop )
Als we niet bereid zijn een tolerante samenleving te verdedigen tegen de aanvallen van de intolerante medemens, dan zal de tolerante mens te gronde gaan, en met hem de tolerantie
pi_178220160
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 20:37 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Ik denk dat het komt door de transparantie dat het er gek uitziet in photoshop.
Er zijn misschien ook delen van de snaren mee weggeknipt tijdens het vrij maken van jou met de gitaar. Die delen zijn nu ook doorzichtig.
Delen van de snaren zijn niet weggeknipt wat die liggen op de hals van de gitaar.
en daar hoeft niks aan geknipt te worden....wel langs de hals van de gitaar
Als we niet bereid zijn een tolerante samenleving te verdedigen tegen de aanvallen van de intolerante medemens, dan zal de tolerante mens te gronde gaan, en met hem de tolerantie
pi_178220222
quote:
Als ik hem in Photoshop open heb ik dat probleem. de viewer laat het perfect zien
ik snap trouwens niet wat je bedoelt met ömdat je niet op 100% zoom zit te kijken
Als we niet bereid zijn een tolerante samenleving te verdedigen tegen de aanvallen van de intolerante medemens, dan zal de tolerante mens te gronde gaan, en met hem de tolerantie
  zaterdag 31 maart 2018 @ 20:48:13 #10
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_178220240
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 20:47 schreef sloopkogel het volgende:

[..]

Als ik hem in Photoshop open heb ik dat probleem. de viewer laat het perfect zien
ik snap trouwens niet wat je bedoelt met ömdat je niet op 100% zoom zit te kijken
Is je achtergrond een nieuw leeg document, of een ander plaatje? (dat vrijwel wit is)
pi_178220268
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 20:48 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Is je achtergrond een nieuw leeg document, of een ander plaatje? (dat vrijwel wit is)
Een nieuw leeg document dat wit is
Als we niet bereid zijn een tolerante samenleving te verdedigen tegen de aanvallen van de intolerante medemens, dan zal de tolerante mens te gronde gaan, en met hem de tolerantie
  zaterdag 31 maart 2018 @ 20:56:31 #12
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_178220426
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 20:49 schreef sloopkogel het volgende:

[..]

Een nieuw leeg document dat wit is
Heb je echt niet ingezoomd?

Probeer anders eens vanuit photoshop op te slaan naar jpg, met de hoogste kwaliteit en bekijk die afbeelding eens in de viewer. Dan zou het gewoon scherp moeten zijn.
pi_178220601
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 20:56 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Heb je echt niet ingezoomd?

Probeer anders eens vanuit photoshop op te slaan naar jpg, met de hoogste kwaliteit en bekijk die afbeelding eens in de viewer. Dan zou het gewoon scherp moeten zijn.
In de viewer is ie al scherp.....waarom zou ik hem dan als jpg bekijken?
Als we niet bereid zijn een tolerante samenleving te verdedigen tegen de aanvallen van de intolerante medemens, dan zal de tolerante mens te gronde gaan, en met hem de tolerantie
  zaterdag 31 maart 2018 @ 21:06:39 #14
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_178220633
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 21:04 schreef sloopkogel het volgende:

[..]

In de viewer is ie al scherp.....waarom zou ik hem dan als jpg bekijken?
Om erachter te komen of het ligt aan de manier waarop je de afbeelding bekijkt in photoshop, of dat de afbeelding echt veranderd wordt.
pi_178220638
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 21:04 schreef sloopkogel het volgende:

[..]

In de viewer is ie al scherp.....waarom zou ik hem dan als jpg bekijken?
Omdat de viewer los staat van photoshop.
Als je psd in de viewer scherp is, maar gaten heeft in photoshop, is er wat mis. Dan kan aan je photoshop weergave instellingen liggen, of aan PS zelf (versie, etc) of aan de psd.
Heeft de psd gaten in photoshop, maar wanneer je hem dan exporteert naar JPG vanuit photoshop, dan is er wat mis met je view-settings. Heeft je JPG dan ook die problemen, dan ligt het aan je photoshop. Oude versie, verkeerde settings. Whatever. Is gewoon weer iets wat je dan uit kan sluiten. Het is een simpel geval van zoeken waar je probleem ligt.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2018 21:08:25 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')