abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 4 april 2018 @ 10:45:48 #101
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_178297320
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 12:55 schreef Adrie072 het volgende:

[..]

Heeft dat serieus met sterkere verlichting te maken?
Nee natuurlijk niet. Die tekst slaat als een lul op een sluisdeur.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 4 april 2018 @ 11:09:44 #102
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_178297805
quote:
1s.gif Op woensdag 4 april 2018 09:01 schreef James1988 het volgende:
Goedemorgen! The journey begins.


[ afbeelding ]
Jeeej goodies :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 4 april 2018 @ 11:45:05 #103
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_178298494
quote:
14s.gif Op woensdag 4 april 2018 09:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik zeg alleen maar dat er veel te makkelijk geschermd wordt met "alternatieven" die soms helemaal niet bestaan :)
Tja, je kan het ook anders bekijken, zonder het relatief goedkope transportmiddel "auto" had het evenement waar je heen zou willen waarschijnlijk helemaal niet bestaan omdat het voor de meeste mensen simpelweg te duur zou zijn om er te komen.

Daarnaast blijft het onwaarschijnlijk dat als de trein hét transportmiddel zou zijn, er na evenementen wél treinen zouden rijden. Omdat er dan zoveel mensen afhankelijk van zouden zijn om überhaupt te kunnen werken moet de prijs wel laag zijn, maar door die lagere tarieven is er ondanks het grotere reizigersaantal niet direct meer inkomsten om laat in de avond voor nog steeds een beperkte groep mensen treinen te laten rijden.
So we just called him Fred
  woensdag 4 april 2018 @ 13:17:26 #104
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178300251
Mooi zeg, vanaf Londen alles op tijd en vlak voor Amsterdam Centraal moeten we wachten op een vertraagde ICd :')
  woensdag 4 april 2018 @ 13:25:57 #105
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_178300419
We hebben het telkens over de kosten

Maar NS is er VOOR de reizigers. En maakt miljoenen winst elke jaar weer. Maar een extra trein laten rijden zodat mensen naar huis kunnen is een brug te ver. Welke abonnementen die mensen hebben is volstrekt irrelevant. Zij hebben ervoor betaald dus mogen ook best service verwachten.
pi_178302152
24 miljoen winst waarvan een derde naar algemene middelen vloeit middels dividenden voor het Rijk. Dat is niet bepaald een marge waar je u tegen zegt.
Bier.
  woensdag 4 april 2018 @ 15:01:42 #107
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178302739
Eindoordeel na een rit Londen -> Amsterdam in een e320: wat een bazentrein. _O_
  woensdag 4 april 2018 @ 15:41:58 #108
164018 nijnja
Nimmer alcohol, enkel Fristi
pi_178303622
quote:
1s.gif Op woensdag 4 april 2018 13:17 schreef James1988 het volgende:
Mooi zeg, vanaf Londen alles op tijd en vlak voor Amsterdam Centraal moeten we wachten op een vertraagde ICd :')
Dan wacht je nog ergens voor. Vaak genoeg staan wachten op leeg mat. Dat is ook erg leuk :r.

Ja ok, dan wacht je ook ergens voor, maar toch ...
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
pi_178304115
quote:
18s.gif Op woensdag 4 april 2018 15:41 schreef nijnja het volgende:

[..]

Dan wacht je nog ergens voor. Vaak genoeg staan wachten op leeg mat. Dat is ook erg leuk :r.

Ja ok, dan wacht je ook ergens voor, maar toch ...
In die ICMmetjes die naar 13b komen?
  woensdag 4 april 2018 @ 16:14:03 #110
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_178304174
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 13:25 schreef Frozen-assassin het volgende:
We hebben het telkens over de kosten
Tja, we zijn nu eenmaal geen communistisch land, dus draait het uiteindelijk altijd om de knaken.
NS rijdt nou eenmaal niet gratis. De conducteurs, machinisten en ander personeel dat nodig is om de trein te laten rijden willen ook graag een salaris voor het werk wat ze verrichten.

quote:
Maar NS is er VOOR de reizigers. En maakt miljoenen winst elke jaar weer. Maar een extra trein laten rijden zodat mensen naar huis kunnen is een brug te ver.
De NS (en elke andere vervoerder) heeft alleen de verplichting om treinen conform de gewonnen (of toebedeelde) concessies te vervoeren, aangevuld met andere (commerciële) contracten. In de huidige opzet zijn reizigers dan ook het lijdend voorwerp en niet het onderwerp van spoorvervoer.

De extra treinen voor evenementen zijn geen onderdeel van de concessie en is er geen enkele reden voor de NS om zonder meer treinen te laten rijden.
quote:
Welke abonnementen die mensen hebben is volstrekt irrelevant. Zij hebben ervoor betaald dus mogen ook best service verwachten.
Die "service" krijgen ze toch ook: abonnementhouders mogen in elk trein stappen die voldoet aan de voorwaarden van hun abonnement. En áls de NS extra treinen laat rijden dan mogen ze ook gewoon mee.
So we just called him Fred
  woensdag 4 april 2018 @ 16:43:01 #111
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178304731
quote:
14s.gif Op woensdag 4 april 2018 11:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Jeeej goodies :D
  woensdag 4 april 2018 @ 16:51:42 #112
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178304910
Het treinstel dat vanochtend van Londen naar Amsterdam is gereden (4013/4014) is hetzelfde treinstel dat 2 jaar geleden als eerste e320 bij Roosendaal de grens over kwam voor testritten.

Toeval, of expres zo gepland? :s)

pi_178305282
dat zijn de goodies die van Londen naar Amsterdam meekomen.
naar Londen gaan vreemde pillen, zakjes 'bakpoeder' en kleine zakjes groen spul.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_178305478
Vanochtend vanuit Amsterdam geen goodies gekregen.

Wel een apple turnover en een kopje thee n de Standard Premier klasse.


Overigens kreeg ik in de Thalys erna toch wel beter te vreten:


Maar in vergelijking met de e320, wat een ouderwetse armoe is zo'n Thalys opeens.
  woensdag 4 april 2018 @ 17:27:07 #115
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178305563
Dit was het ontbijt in de Eurostar:



Ze kwamen tussentijds nog een keer langs om te vragen of je nog een broodje wilde (graag), en ze kwamen ook nog een paar keer met koffie, thee en water.

In Brussel was er een wisseling van treinpersoneel, en nam een Nederlandse crew het over. Toen kwamen ze nog langs met wijn (of frisdrank/fruitsap voor de liefhebbers) en nootjes.
pi_178305670
dit was wat ik kreeg met de bakkerbart actie
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  woensdag 4 april 2018 @ 17:35:16 #117
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_178305747
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 17:23 schreef Ireyon het volgende:
Vanochtend vanuit Amsterdam geen goodies gekregen.

Wel een apple turnover en een kopje thee n de Standard Premier klasse.
[ afbeelding ]

Overigens kreeg ik in de Thalys erna toch wel beter te vreten:
[ afbeelding ]

Maar in vergelijking met de e320, wat een ouderwetse armoe is zo'n Thalys opeens.
die kleur beginnen we maar niet over, maar hoe voelt het? In de thalys heb ik altijd een benauwde gevoel alof ik bij mijn oma in haar woonkamer zit, is dit meer ICE-3 gevoel?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 4 april 2018 @ 17:41:19 #118
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178305897
Ik vind de Eurostar e320 een prima trein. Het is inderdaad meer een ICE3-gevoel: het is wat minder 'warm' dan de Thalys, maar kil zou ik het zeker niet noemen. De stoel waar ik op zat vond ik prima voor de rit die toch ruim 3,5 uur duurde.

De ligging van de trein op de baan vond ik ook prima. Op HS1 vond ik 'm stabieler aanvoelen dan een Eurostar TGV-TMST, die wat beweeglijker is. Ook op de LGV-1, HSL-4 en HSL-Zuid was de ligging subliem. En het ding accelereert als een raket. :D
pi_178306015
Poeh lastig te omschrijven. Sowieso veel beter dan de Thalys, aanzienlijk meer licht(inval) en een stuk minder benauwd opgezet. In vergelijking met de ICE3 zijn de stoelen, in ieder geval 1ste klas, nog een flink stuk ruimer en de (klap)tafels tenminste degelijk materiaal in plaats van plastic fantastic. Het is wel opgedeeld in een stuk meer compartimenten, gescheiden door ondoorzichtige tussendeuren, waardoor het geheel niet direct zo ruimtelijk aanvoelt als de ICE.

En hij rijdt verder heerlijk. Trekt ook bizar snel op; bij het ringvaartaquaduct (waar de HSL vanuit Hoofddorp de A4 ontmoet) zat-ie al op de 280 km/h!

Tenslotte natuurlijk een geweldige dienstregeling. Gewoon Schiphol en Antwerpen, hetzij op een bescheiden tempo, voorbij rijden. Ook Rotterdam kan gewoon eruit worden gegooid trouwens, die stop voegde voor niemand iets toe.
  woensdag 4 april 2018 @ 17:50:44 #120
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178306125
Wat me negatief opviel aan de e320: de stoelopstelling is niet overal goed afgestemd op de ramen. Ik zat in Standard Premier (1e klas), de helft van mijn "uitzicht" bestond uit een plastic zijpaneel. Dat had niet gehoeven.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 17:46 schreef Ireyon het volgende:
Ook Rotterdam kan gewoon eruit worden gegooid trouwens, die stop voegde voor niemand iets toe.
Niet mee eens. De ritten zitten nu vol met mensen die de hele route Amsterdam - Londen willen doen "omdat het kan", wanneer het nieuwe eraf is en de Rotterdammerts ontdekken dat er een rechtstreekse trein is van/naar hun stad zal die steeds meer gebruikt gaan worden.

Rotterdam heeft net zo veel vervoerswaarde als Amsterdam. Misschien nog wel meer, als je kijkt naar het achterland (Utrecht, Den Haag) dat vanuit Rotterdam beter bereikbaar is dan met een omweg via Amsterdam.
  Redactie Sport woensdag 4 april 2018 @ 18:06:02 #121
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_178306531
Het uitzicht op een wand is sowieso een trend van de laatste jaren, je ziet het bij vrijwel alle nieuwe en gemoderniseerde treinen...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_178306894
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 17:50 schreef James1988 het volgende:
Wat me negatief opviel aan de e320: de stoelopstelling is niet overal goed afgestemd op de ramen. Ik zat in Standard Premier (1e klas), de helft van mijn "uitzicht" bestond uit een plastic zijpaneel. Dat had niet gehoeven.

Stom is dat inderdaad. Maar kon je dan niet zelf een zitplek uitzoeken? Ik heb specifiek Coach 3, Stoel 65 gepakt met behulp van die seatplan.
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 4 april 2018 @ 18:23:10 #123
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_178306925
Ben ik in CUL beland of zo? :Y)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 4 april 2018 @ 18:26:06 #124
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178306995
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 18:22 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Stom is dat inderdaad. Maar kon je dan niet zelf een zitplek uitzoeken? Ik heb specifiek Coach 3, Stoel 65 gepakt met behulp van die seatplan.
Een maat van me had de tickets gekocht. Toen we vanochtend bij het poortje stonden mochten we er niet in, "see member of staff". Eenmaal bij het loket bleek dat we nieuwe zitplaatsen toegewezen hadden gekregen.

quote:
10s.gif Op woensdag 4 april 2018 18:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Ben ik in CUL beland of zo? :Y)
Krijg je honger? :P
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 4 april 2018 @ 18:31:55 #125
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_178307100
Beetje :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')