abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 31 maart 2018 @ 15:24:33 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178213815
Werd door de buurvrouw gevraagd of ik een audio cd voor haar kon branden. Tuurlijk, heb je schijfjes? Nee, heb jij? Ik de kelder rommelend vond ik nog twee spindels dvd-ROM een doosje blu-ray’s en zowaar her en der nog een paar cd’s om te branden.
In geen jaren meer gebrand en moest ff kijken hoe dat ook alweer ging.
Branden jullie nog wel eens?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_178213991
Nooit. Ik heb trouwens nog nooit een dvd of blu-ray gebrand. Cd-roms en daarna niets meer.
pi_178213994
Nee
Moeten zij weten
pi_178214081
Ik, maar wel op een RW zodat ik niet straks stapels cd's in de auto heb liggen. Vind een CD in de autoradio trouwens wel relax, dat is niet zo omslachtig als muziek via je telefoon afspelen.

Gewoon hup op knopje van CD drukken, en je eigen mix begint met spelen :D
pi_178214145
Al jaren niet meer.

Vroeger een heel gedoe met branden op bepaalde snelheden; bepaalde merken cd's.
pi_178215429
Heel Af en toe, maar dan voornamelijk voor mijn broer. Hij koopt nog steeds cd's in de winkel met muziek. Hij heeft ook Spotify maar in de auto met name blijft hij trouw aan cd's. Maar aangezien sommige cd's hij niet kwijt zou willen raken (en sommige kosten ook aardig wat) vraagt hij soms wel eens of ik hem ff kopieer, de cd's die hij het belangrijkst vind. Dan gebruikt hij de kopie in de auto, het origineel bewaart hij.
pi_178217818
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 15:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Werd door de buurvrouw gevraagd of ik een audio cd voor haar kon branden. Tuurlijk, heb je schijfjes? Nee, heb jij? Ik de kelder rommelend vond ik nog twee spindels dvd-ROM een doosje blu-ray’s en zowaar her en der nog een paar cd’s om te branden.
In geen jaren meer gebrand en moest ff kijken hoe dat ook alweer ging.
Branden jullie nog wel eens?
Ja, zeer regelmatig. En er moeten veel meer mensen zijn die dat nog doen, want op Usenet worden audio CD's nog altijd gepost als EAC image of een setje FLAC bestanden inclusief cuesheet. En voor goede Plextor branders waarmee je o.a. C1 en C2 errors alsmede beta en jitter kunt meten worden op sites zoals eBay astronomische bedragen gevraagd. Go figure ...
pi_178219038
Nero 5.5, 6.3 en 7 met plugins.samengesteld door Burnerman, waarbij je tijdens installatie het liedje Burnin hoorde. goeie oude tijd O+

Heb nog een HP en Plextor en Asus brandertje van ¤ 29,= en Alcohol 52% en een spinjdeltje - en + en een paar RW's.
Kijk er naar, maar gebruik die zooi haast nooit meer. :)

En als ik nog eens een oude game wil spelen kopieer ik de CD of DVD naar de Alcohol map als iso.
pi_178222152
Ja, maar dan vooral images van OSsen. Dat is veiliger en handzamer (bij grote hoeveelheden) dan een USB stick (usb stick kan gemakkelijk beschreven worden).
En ik maak backups van mijn allerbelangrijkste data. Meeste backup ik offsite.

Toch zijn er nogal wat mensen die CD's gebruiken. Vooral omdat het een wegwerpartikel is.
pi_178222494
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 15:40 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ik, maar wel op een RW zodat ik niet straks stapels cd's in de auto heb liggen. Vind een CD in de autoradio trouwens wel relax, dat is niet zo omslachtig als muziek via je telefoon afspelen.

Gewoon hup op knopje van CD drukken, en je eigen mix begint met spelen :D
In de auto usb, veel makkelijker dan cd.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  zaterdag 31 maart 2018 @ 22:38:17 #11
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_178222651
Ik speel in de auto nog muziek van zo'n ding af:

Ben ik nu ouderwetsch? :@

Maar ff serieus: USB is de shizzle tegenwoordig :Y
pi_178222705
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 22:38 schreef DemonRage het volgende:
Ik speel in de auto nog muziek van zo'n ding af:
[ afbeelding ]
Ben ik nu ouderwetsch? :@

Maar ff serieus: USB is de shizzle tegenwoordig :Y
Hier mijn 'muziekdrager' :P

pi_178222745
Maar zonder gekheid, nog nooit gedaan, weet niet eens hoe dat moet.
Ik heb wel al mijn bestanden gekopieerd naar die schijfjes, als reserve.
pi_178223347
Het was wel een leuke manier om voor vrienden of je liefje muziek te compileren. Dan kan je er ook nog een mooi hoesje bij printen.

Het is alleen jammer dat CD-Rs vaak op den duur minder leesbaar tot helemaal niet leesbaar worden. Ik geloof dat nu Verbatim Crystal de beste keus zijn en dat die lang houdbaar zijn.

Je kan tegenwoordig beschrijfbare DVDs en BluRays van koolstof kopen die veel duurzamer zijn. Daar heb je een speciale brander voor nodig. Helaas zijn die schijfjes er niet voor CDs
pi_178223903
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 23:11 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Het was wel een leuke manier om voor vrienden of je liefje muziek te compileren. Dan kan je er ook nog een mooi hoesje bij printen.

Het is alleen jammer dat CD-Rs vaak op den duur minder leesbaar tot helemaal niet leesbaar worden. Ik geloof dat nu Verbatim Crystal de beste keus zijn en dat die lang houdbaar zijn.

Je kan tegenwoordig beschrijfbare DVDs en BluRays van koolstof kopen die veel duurzamer zijn. Daar heb je een speciale brander voor nodig. Helaas zijn die schijfjes er niet voor CDs
Hoe lang gaan de CD's en DVD's die je tegenwoordig kunt kopen mee?
pi_178234352
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 23:37 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Hoe lang gaan de CD's en DVD's die je tegenwoordig kunt kopen mee?
Verbatim beweert in ieder geval dat AZO Crystal CD's 100 jaar meegaan. De levensduur is trouwens behalve van de kwaliteit ook sterk afhankelijk van de manier waarop je ermee omgaat en de condities waaronder je ze bewaart (temperatuur, vochtigheidsgraad, blootstelling aan licht) én afhankelijk van de brandkwaliteit (die je alleen met speciale drives na kunt meten). Ik heb zelf eigenlijk nooit problemen gehad met de houdbaarheid van gebrande CD's of DVD's. Ook CD's die ik eind jaren '90 heb gebrand zijn vandaag nog foutloos uit te lezen en - als het audio CD's betreft - probleemloos af te spelen. Maar ik heb dan ook altijd uitsluitend A-merken gebruikt (bij voorkeur Taiyo Yuden), hoogwaardige branders gebruikt, én schijven direct na het branden nagemeten om er zeker van te zijn dat ze correct waren gebrand. Voor audio CD's hield dat in dat een pas gebrande CD geen enkele C2 error mocht hebben. Was dat wel het geval, dan werden ze afgekeurd.
pi_178234449
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 23:37 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Hoe lang gaan de CD's en DVD's die je tegenwoordig kunt kopen mee?
Is verschillend. Hangt ook af van de manier hoe je ze brandt en of je ze netjes bewaart. Het grootste probleem is dat een merknaam weinig zegt wat de kwaliteit is. De schijfjes worden in een paar fabrieken geproduceerd en diverse handelaars kopen dat op. Bij goedkopere merken zitten relatief meer exemplaren die minder duurzaam zijn, maar je kan nergens van op aan.

De enige manier om erachter te komen in welke fabriek een schijfje is gemaakt, is door te kijken naar een nummer/code op het schijfje zelf. Maar dat kan je dus pas doen als je ze al hebt aangeschaft.

Die koolstofschijfjes zijn van anorganisch materiaal, dus die blijven veel langer goed. Maar de brander moet beschikken over een sterkere laser.

Brandsoftware bepaalt volgens mij ook heel veel. Vooral bij video-DVDs trouwens.
pi_178234665
Voor het starten van wat oudere computers is optische media nog altijd het meest compatibel, daarvoor heb ik nog een externe USB fikker liggen. Dat is ook meteen het enige waar ik het nog voor gebruik :P
pi_178235155
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 22:38 schreef DemonRage het volgende:
Ik speel in de auto nog muziek van zo'n ding af:
[ afbeelding ]
Ben ik nu ouderwetsch? :@

Maar ff serieus: USB is de shizzle tegenwoordig :Y
Lach er maar om. Maar die bandrecorders worden steeds populairder. De band is veel breder dan bij audio-cassette, dus je kan daar wel een goede geluidskwaliteit mee verkrijgen.
pi_178236234
quote:
7s.gif Op zondag 1 april 2018 14:41 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Lach er maar om. Maar die bandrecorders worden steeds populairder. De band is veel breder dan bij audio-cassette, dus je kan daar wel een goede geluidskwaliteit mee verkrijgen.
De bandsnelheid is veel hoger, dat is belangrijker.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 1 april 2018 @ 20:29:07 #22
78918 SeLang
Black swans matter
pi_178243297
CD branden zal meer dan twaalf jaar geleden zijn dat ik dat heb gedaan. DVD branden heb ik een paar jaar geleden nog wel eens gedaan om installatie DVD's te branden van Windows.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_178250176
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 19:00 schreef Riparius het volgende:

[..]

Ja, zeer regelmatig. En er moeten veel meer mensen zijn die dat nog doen, want op Usenet worden audio CD's nog altijd gepost als EAC image of een setje FLAC bestanden inclusief cuesheet. En voor goede Plextor branders waarmee je o.a. C1 en C2 errors alsmede beta en jitter kunt meten worden op sites zoals eBay astronomische bedragen gevraagd. Go figure ...
Vraag me toch af waarom en waarvoor jij CD's en zo nog gebruikt?
Ben nieuwsgierig :P
pi_178253065
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 15:40 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ik, maar wel op een RW zodat ik niet straks stapels cd's in de auto heb liggen. Vind een CD in de autoradio trouwens wel relax, dat is niet zo omslachtig als muziek via je telefoon afspelen.

Gewoon hup op knopje van CD drukken, en je eigen mix begint met spelen :D
Dat is met een bluetooth verbinding niet veel anders toch? Verbind automatisch, dus een app als spotify starten, en dan de muziek afspelen en klaar ben je.
Music was my first love, and it will be my last.
pi_178253301
Ik heb al jaren niet eens meer een DVD drive in mijn PC of laptop.
pi_178253323
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 11:37 schreef Bartje1981 het volgende:

[..]

Dat is met een bluetooth verbinding niet veel anders toch? Verbind automatisch, dus een app als spotify starten, en dan de muziek afspelen en klaar ben je.
Nee hoor dat is toch anders hoor, je zegt het zelf al. Bij het afspelen van de CD, hoef ik maar op een knopje te drukken.
pi_178253363
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 11:52 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Nee hoor dat is toch anders hoor, je zegt het zelf al. Bij het afspelen van de CD, hoef ik maar op een knopje te drukken.
Ik begrijp het. Het is toch een stuk praktischer. Je zit dan ook niet met het gedoe dat je playlists moet maken etc.
pi_178253438
Ja ik maak gewoon een mix op de computer, die ik om de zoveel tijd bijwerk: dus nummers verwijderen en nieuwe nummers ervoor in de plaats zetten.

Dan CD wissen, en de bijgewerkte afspeellijst branden.
pi_178253451
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 11:50 schreef Sapstengel het volgende:
Ik heb al jaren niet eens meer een DVD drive in mijn PC of laptop.
Dit. Heb een usb dvd brander liggen voor als ik om wat voor reden ook zo'n ding moet lezen of schrijven, maar heb hem al jaren niet meer hoeven te gebruiken. (en heb al minimaal 10 jaar geen drive meer in mijn pc zelf zitten).
pi_178257398
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 11:52 schreef Diqiu-Long het volgende:
Nee hoor dat is toch anders hoor, je zegt het zelf al. Bij het afspelen van de CD, hoef ik maar op een knopje te drukken.
Het is maar hoe je er naar wil kijken. Cd in er in stoppen is hetzelfde als een app starten.
Kiezen van welke cd is hetzelfde als kiezen welke playlist
Aanmaken van een playlist is hetzelfde als uitkiezen/samenstellen van een cd.

Knopje drukken om af te spelen is hetzelfde als op play drukken in een app.

Kortom wat betreft handelingen maakt het eigenlijk maar bar weinig uit.
Music was my first love, and it will be my last.
pi_178257614
Gisteren nog
  maandag 2 april 2018 @ 15:21:09 #32
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_178257793
Moet ergens 12 jaar geleden geweest zijn ofzo.

Mijn laptop heeft zowaar nog een speler, onlangs een keer voor de grap een 'backup cd' uit 2003 erin gestopt. Persoonlijke nostalgie :+.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_178258353
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 15:07 schreef Bartje1981 het volgende:

[..]

Het is maar hoe je er naar wil kijken. Cd in er in stoppen is hetzelfde als een app starten.
Kiezen van welke cd is hetzelfde als kiezen welke playlist
Aanmaken van een playlist is hetzelfde als uitkiezen/samenstellen van een cd.

Knopje drukken om af te spelen is hetzelfde als op play drukken in een app.

Kortom wat betreft handelingen maakt het eigenlijk maar bar weinig uit.
De CD zit er uiteraard altijd in, want ik heb slechts een CD in de auto liggen. Iedere keer als ik hem opnieuw brand, doe ik hem ook direct weer terug in de CD speler in de auto.
  maandag 2 april 2018 @ 15:55:01 #34
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178258654
Voor in de auto heb ik gewoon mijn iPod en zelfs dat is al oude school
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_178258828
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 15:07 schreef Bartje1981 het volgende:

[..]
Knopje drukken om af te spelen is hetzelfde als op play drukken in een app.
Voor oom agent niet, dus als de telefoon niet in de houder zit gaat het sowieso niet.
  maandag 2 april 2018 @ 16:05:12 #36
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_178258879
ik brand wel eens CD s. een hele leuke bezigheid hoor. maar wel een beetje veel gedoe vind ik.
Maar niet heus.....Daaaag.
  maandag 2 april 2018 @ 16:10:47 #37
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178258988
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 16:05 schreef Samuel24 het volgende:
ik brand wel eens CD s. een hele leuke bezigheid hoor. maar wel een beetje veel gedoe vind ik.
Vind je?
Playlist aanmaken
Cd in brander
Selecteer brand playlist op schijf
Brand
Klaar
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_178259138
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 16:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vind je?
Playlist aanmaken
Cd in brander
Selecteer brand playlist op schijf
Brand
Klaar
Inderdaad, best makkelijk en nog een leuke bezigheid ook :D
  maandag 2 april 2018 @ 16:26:30 #39
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178259282
Bedenk me dat voordat ik van de week een voor mijn buuv Brande, de laatste keer voor de vakantie moet zijn geweest waar ik een stapeltje gebrand heb voor in de huurauto en dat ik die map met een cd of 20 in de huurauto heb laten liggen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_178259443
Bijna 1x per 2 mnd. In mn auto zit alleen een radio/cd-spelert.(aux plug is gaar)

Ik beuk dan een mix in elkaar met Virtual DJ, lekker een beetje beuktrance voor in t waggie.

Vond 3 jaar geleden nog een 100cd-spindle met sony cd-r's, perfect.

Windows10 had standaard niet eens een fikprogramma. Gelukkig doet BurnerXP het nog steeds. :)
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  maandag 2 april 2018 @ 16:43:39 #41
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_178259537
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 16:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vind je?
Playlist aanmaken
Cd in brander
Selecteer brand playlist op schijf
Brand
Klaar
uuh....je vergeet nog het configureren van de nummers van youtube naar mp3 bestand. dat kost ook allemaal tijd hoor. of denk je soms dat de kaboutertjes dat allemaal voor mij doen? :')
Maar niet heus.....Daaaag.
  maandag 2 april 2018 @ 16:45:14 #42
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178259570
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 16:43 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

uuh....je vergeet nog het configureren van de nummers van youtube naar mp3 bestand. dat kost ook allemaal tijd hoor. of denk je soms dat de kaboutertjes dat allemaal voor mij doen? :')
:')
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 2 april 2018 @ 16:46:45 #43
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178259600
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 16:37 schreef Het_Bokje het volgende:
Bijna 1x per 2 mnd. In mn auto zit alleen een radio/cd-spelert.(aux plug is gaar)

Ik beuk dan een mix in elkaar met Virtual DJ, lekker een beetje beuktrance voor in t waggie.

Vond 3 jaar geleden nog een 100cd-spindle met sony cd-r's, perfect.

Windows10 had standaard niet eens een fikprogramma. Gelukkig doet BurnerXP het nog steeds. :)
iTunes is dan wel een kutprogramma, maar fikt prima je cd’s
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 2 april 2018 @ 16:47:50 #44
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_178259618
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 16:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

:')
en bovendien komt het soms voor dat ik teveel nummers in mijn playlist heb verzameld en dan moet ik daar ook weer een gepaste oplossing voor gaan vinden. allemaal een hoop gedoe.
maar afgezien daarvan vind ik het nog wel steeds leuk om te doen hoor. en als de cd eenmaal klaar is dan is het alle moeite waard vind ik.
Maar niet heus.....Daaaag.
pi_178259916
Infrarecorder schijnt trouwens beter te zijn dat BurnerXP

Als ik CDs brand, gebruik ik daarvoor bij voorkeur audiobestanden die niet lossy zijn gecomprimeerd. Om tracks te rippen gebruik ik Exact Audio Copy
pi_178260533
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 17:04 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Infrarecorder schijnt trouwens beter te zijn dan BurnerXP
Waarom?
quote:
Als ik CDs brand, gebruik ik daarvoor bij voorkeur audiobestanden die niet lossy zijn gecomprimeerd. Om tracks te rippen gebruik ik Exact Audio Copy
Ik brand audio CD's met EAC, altijd van EAC images of FLAC of APE bestanden met cuesheet. EAC is één van de weinige brandprogramma's die rekening houden met de offset (zowel bij het rippen als bij het branden). Voor data CD's en andere optische schijven gebruik ik ImgBurn.
pi_178260842
Heel soms een muziek cd met een (flac) opname van een live concert. Het meeste stream ik met een Chromecast, maar deze kan geen bestanden gapless afspelen. Bij een live concert, wat in principe 1 continue opname is, vind ik die pauzes van 2 seconde irritant.
pi_178260915
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 16:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

iTunes is dan wel een kutprogramma, maar fikt prima je cd’s
Ja, alsof je voor alleen fikken iTunes installeert. Geen Appletyphus op mn pc graag.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  maandag 2 april 2018 @ 18:05:44 #49
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_178261320
Ik brand nog wel eens cd’s met beats erop om uit te delen. USB sticks weggeven is mij toch iets te prijzig. :P
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_178261710
Als het om sneakernet gaat, dan is het voor mij een usb-stick. Anders blaas ik het over in een zipfile (eventueel met wachtwoord) via email of zo'n dienst om grote bestanden aan anderen door te geven.

CD's? Nooit meer. Zwaar verouderd.
pi_178267185
Hooguit om mee te booten als het echt niet anders kan.
pi_178267475
M'n auto is nog net van een modeljaar (V50 2006) dat je geen externe bronnen kon aansluiten op je radio dus brand ik af en toe eens wat nieuws op een CD.

Voor de rest doe ik thuis 95% met Spotify...
pi_178267905
Muziek afspelen in de auto via bluetooth klinkt theoretisch leuk, in de praktijk is het vaak huilen met de pet op is mijn ervaring.

Ik geloof dat ik pioneer dab+ radio heb (merk weet ik niet zeker, let ik nooit op😅) en echt heel vaak herkent ie mn telefoon niet meer. Allerlei trucjes proberen zoals bluetooth uit op mobiel, verwijderen en opnieuw laten “trouwen” etc. Heb een iPhone maar het is al zolang in die radio heb 1,5 jaar ongeveer. Een maat van mij heeft die er in gebouwd en die gaf ook aan dat die radio’s gewoon op dat moment van introductie compitable zijn met een bepaald telefoon os, maar dat kan dus op den duur minder goed werken als je je tel update. Dit is hoe ik het begreep van hem.
pi_178272046
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 16:02 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Voor oom agent niet, dus als de telefoon niet in de houder zit gaat het sowieso niet.
Uiteraard zit hij hier altijd in de houder. Daarbij als jij een ongeluk veroorzaakt terwijl je op zoek bent naar een cd ga je ook niet vrij uit :p
Music was my first love, and it will be my last.
pi_178277877
ik als het moet

Waar bemoei je je mee trouwens
pi_178283972
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 15:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Werd door de buurvrouw gevraagd of ik een audio cd voor haar kon branden. Tuurlijk, heb je schijfjes? Nee, heb jij? Ik de kelder rommelend vond ik nog twee spindels dvd-ROM een doosje blu-ray’s en zowaar her en der nog een paar cd’s om te branden.



In geen jaren meer gebrand en moest ff kijken hoe dat ook alweer ging.
Branden jullie nog wel eens?
Soms, heel soms. Gelukkig heb ik nog wat oud spul staan dat gewoon goed werkt, dus kwestie van schijfje erin en branden maar wat je wilt branden.
pi_178285937
Alleen met Sinterklaas.
pi_178304237
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 17:30 schreef Riparius het volgende:

[..]

Waarom?

[..]

Ik brand audio CD's met EAC, altijd van EAC images of FLAC of APE bestanden met cuesheet. EAC is één van de weinige brandprogramma's die rekening houden met de offset (zowel bij het rippen als bij het branden). Voor data CD's en andere optische schijven gebruik ik ImgBurn.
https://alternativeto.net/software/infrarecorder/reviews/

Check deze comments. Dat wil nog niks bewijzen, maar het zegt wel iets.

Het is mij somehow nog niet gelukt om te branden met EAC, maar dan is er vast iets niet goed afgesteld in de systeemvoorkeuren of ik doe iets anders niet goed.

Qua rippen vind ik deze software geweldig. Ik ken het al vanaf 2003: toen zat er bij een computertijdschrijft een CD-ROM waar een versie opstaat. De claim "Exact Audio Copy" klopt echt. Als je de muziek ript met andere software, bijvoorbeeld iTunes en dan de beste settings, dan hoor je toch een klein beetje verschil als je goed luistert met koptelefoon. Bij EAC hoor je exact hetzelfde als op de originele CD
pi_178305668
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 16:17 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

https://alternativeto.net/software/infrarecorder/reviews/

Check deze comments. Dat wil nog niks bewijzen, maar het zegt wel iets.
Tja, dat zijn comments van gebruikers die tevreden zijn als het werkt en verder geen bijzondere eisen hebben.

Je kunt met InfraRecorder geen Blu-ray's branden en bij het branden van dual layer DVD's kun je de layer break niet bepalen. Toch is dat laatste nodig omdat dual layer DVD's op Usenet nogal eens worden gepost zonder bijbehorend .MDS bestand (dat o.a. de layer break info bevat).

Voor een overzicht van verschillende generieke brandprogramma's en hun belangrijkste eigenschappen en mogelijkheden moet je hier maar eens kijken.
quote:
Het is mij somehow nog niet gelukt om te branden met EAC, maar dan is er vast iets niet goed afgesteld in de systeemvoorkeuren of ik doe iets anders niet goed.
Als je destijds de wizard hebt gebruikt om EAC te installeren en te configureren dan zou het branden van audio CD's zeker moeten werken. Selecteer hiervoor het menu Extra | Schrijf CD-R... en vervolgens in het nieuwe venster dat dan opent het menu Bestand | Laden CUE Sheet...

Uiteraard moet je dan wel een CUE sheet hebben van de audio CD die je wil branden. Verder moeten de audio bestanden waar dat CUE sheet aan refereert .wav bestanden zijn met de juiste bitdiepte en samplefrequentie (16 bits stereo met 44,1 kHz samplefrequentie). Heb je in plaats daarvan FLAC bestanden, dan moet je deze eerst omzetten naar .wav bestanden óf gebruikmaken van AutoFLAC dat de omzetting voor je kan doen en de .wav bestanden na afloop ook weer netjes opruimt.

EAC ondersteunt native APE bestanden, maar dit type lossless compressie (Monkey's Audio) is niet meer populair en in de documentatie van EAC wordt dan ook niet meer aangegeven hoe je dit werkend kunt krijgen om een audio CD te branden als je beschikt over een CUE sheet en bijbehorende APE bestanden. Hiervoor moet je eerst het bestand MACDll.dll uit Monkey's Audio in de directory (folder) plaatsen waar zich ook het bestand EAC.exe bevindt en dan deze directory aangeven als werkdirectory in de snelkoppeling (meestal in het startmenu van Windows) waarmee je EAC start. Daarna kan EAC APE bestanden met de juiste bitdiepte en samplefrequentie automatisch converteren ten behoeve van het branden van een audio CD aan de hand van een bijbehorend CUE sheet.

quote:
Qua rippen vind ik deze software geweldig. Ik ken het al vanaf 2003: toen zat er bij een computertijdschrijft een CD-ROM waar een versie opstaat. De claim "Exact Audio Copy" klopt echt. Als je de muziek ript met andere software, bijvoorbeeld iTunes en dan de beste settings, dan hoor je toch een klein beetje verschil als je goed luistert met koptelefoon. Bij EAC hoor je exact hetzelfde als op de originele CD
Ik heb geen ervaring met iTunes maar het zou me niets verbazen als dit programma niet lossless ript maar je audio CD omzet in .mp3 of in .m4a bestanden, en uiteraard zul je dan verschil horen.

Om na te gaan of je een audio CD foutloos hebt gedupliceerd kun je gebruik maken van de in EAC ingebouwde optie om twee .wav bestanden met elkaar te vergelijken. Het is niet mogelijk hiervoor een eenvoudig filecompare programma te gebruiken omdat dit geen rekening houdt met offsetverschillen. Eenvoudiger is het gebruik van het programma CDvergleich. Zie ook mijn antwoord aan jou hier.

[ Bericht 0% gewijzigd door Riparius op 04-04-2018 21:45:14 ]
  zondag 8 april 2018 @ 16:14:45 #60
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_178388441
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 15:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Werd door de buurvrouw gevraagd of ik een audio cd voor haar kon branden. Tuurlijk, heb je schijfjes? Nee, heb jij? Ik de kelder rommelend vond ik nog twee spindels dvd-ROM een doosje blu-ray’s en zowaar her en der nog een paar cd’s om te branden.
In geen jaren meer gebrand en moest ff kijken hoe dat ook alweer ging.
Branden jullie nog wel eens?
Heb mijn pc anderhalf jaar terug 2e hands gekocht en heb zelfs het laatje nooit open gedaan.

Laatst bij herorganisatie van hd's en ssd's heb ik de kabels eruit getrokken en niet eens de moeite genomen om terug t pluggen.

Dvd :W
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  zondag 8 april 2018 @ 16:39:44 #61
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_178389025
Ja, regelmatig MP3 cd's voor in de auto. Auto heeft geen USB aansluiting en op de Aux aansluiting heb ik teveel ruis en een heel irritante piep. Maar ik vind het prima zo :) Af en toe een CD'tje branden is zo erg niet.
Don't let my username fool you...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')