Ja, ik zie het zo vaak dat ik begon te denken dat het een manier van praten is, maar volgens mij toch niet correct.quote:Op vrijdag 30 maart 2018 08:07 schreef Cue_ het volgende:
Toegewenst klinkt wat dubbelop, want als je zegt gewenst, snapt men ook wel dat je dat diegene toewenst.
Maar volgens de officiele regels, geen idee.
Fijne verjaardag toegewenst =quote:Op vrijdag 30 maart 2018 07:58 schreef Hexx. het volgende:
Moet het niet zijn:
Een fijne (verjaar)dag toegewenst
ipv
Een fijne (verjaar)dag gewenst?
Want toegewenst wens je iemand toe en gewenst dan wens je?
Als 'Ik wens je een fijne (verjaar)dag toe' en 'Ik wens een fijne verjaar(dag)'?
Oke, fijne avond!quote:Op vrijdag 30 maart 2018 08:22 schreef FredvZ het volgende:
Ik vind beiden eigenlijk niets.
Gewoon "Fijne verjaardag".
(Nog afgezien dat ik het ridicuul vind om mensen alleen op een hun verjaardag een fijne dag te wensen, die andere 364,25 dagen per jaar mag iedereen van mij ook een fijne dag hebben)
Ik denk toch niet dat het alleen op die gelegenheden gebruikt wordt. Het staat ook in de binnenkant van verjaardagskaarten 'toegewenst'.quote:Op vrijdag 30 maart 2018 09:06 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Fijne verjaardag toegewenst =
als iemand in minder leuke omstandigheden zit, bijv. ziekte, scheiding
--> ondanks alles wens ik je een fijne verjaardag TOE
Ja, maar of dat correct is is de vraag. Het wordt blijkbaar wel het meest gebruikt.quote:Fijne verjaardag gewenst =
in normale omstandigheden.
Die ken ik nietquote:Op zaterdag 31 maart 2018 11:17 schreef hugecooll het volgende:
En dan heb je ook nog toebidden [ afbeelding ]
Nu heb jij ook een foutje in je zin: "hun" ipv "zij".quote:Op dinsdag 3 april 2018 20:24 schreef Haushofer het volgende:
De irritantste fout welke hun maken waar ik me dood aan irriteer, is "groter als".
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |