Ik hoop niet dat de jeugd van nu emimen of nelly als rap zien.
quote:
Op dinsdag 24 december 2002 00:34 schreef haaahaha het volgende:Ik hoop niet dat de jeugd van nu emimen of nelly als rap zien.
quote:zeker.
Op dinsdag 24 december 2002 00:35 schreef Salvad0R het volgende:[quote]The Chronic
Goed album!
quote:
Op dinsdag 24 december 2002 00:36 schreef Quitter het volgende:[..]
nerd hoe wil je het dan noemen? Is gewoone volutie van rap, en eminem doet het zeker wel goed
[Dit bericht is gewijzigd door ZanderZ op 24-12-2002 00:39]
quote:
Op dinsdag 24 december 2002 00:38 schreef ZanderZ het volgende:
Nerd is niet echt rap (meer R&B gericht), maar Eminem is wel goed
quote:Zoals ik zeg: meer R&B gericht
Op dinsdag 24 december 2002 00:39 schreef Quitter het volgende:
geen rap? wat is het dan? country muziek?
quote:Nas? Je noemt nas toch geen rapper?
Op dinsdag 24 december 2002 00:44 schreef Quitter het volgende:
Ja is wel aardig, Reunited is ook koel... Maar hou zowiezo niet van east coast rappers die muziek is zo allemaal 'net-niet' vind ik... Behalve Nas dan
quote:ej man, Nelly en Eminem rijmen op bouncy beats. Dat noemt men rap. Of je t mooi vindt of niet moet je zelf weten.
Ik hoop niet dat de jeugd van nu emimen of nelly als rap zien.
trouwens, toen ik 13 was kocht ik 36th chambers, ik vind die zooi echt zwaar ok..
quote:Nee, dan niet. Maar qua muziek wel. Voorbeeld: What's wrong with me/Stay together (weet de titel niet)
Op dinsdag 24 december 2002 00:44 schreef Quitter het volgende:
ZanderZ als je de lyrics leest dan zieje toch geen vergelijking met r&b?
/edit
Of je het mooi vindt of niet, dat is persoonlijk vanzelfsprekend, maar laten we dit topicje wel effe 'puur' houden
[Dit bericht is gewijzigd door haaahaha op 24-12-2002 00:50]
quote:
Op dinsdag 24 december 2002 00:49 schreef haaahaha het volgende:
Ik noem wat nas of nelly of pdiddy doet commercieel beboppen, rap kan ik het echt niet noemen.
Enimem is leuk voor 15/16 jarigen, maar ook dat vind ik geen rap.
Enimem is toch een product van Dr Dre? Puur commercieel man, zie het als de Britney Spears van de *ahum* rap
quote:Tjonge, ik had hier toch wel een paar flames op verwacht...
Op dinsdag 24 december 2002 00:37 schreef Zander het volgende:
Tupac heb ik eigenlijk nooit echt interessant gevonden, ik snap niet dat die gast zo bejubeld wordt.
quote:
neptunes...
quote:Neptunes is toch n.e.r.d?
Op dinsdag 24 december 2002 00:53 schreef Salvad0R het volgende:[..]
rules. ze maken momenteel wel heel veel cash met al die zeikmuziek a la Britney vs Justin collabo shit enzo, maar desalniettemin, neptunes zijn Goed !
quote:jooohh laat je nakijken!
Enimem is toch een product van Dr Dre? Puur commercieel man, zie het als de Britney Spears van de *ahum* rap
[Dit bericht is gewijzigd door Salvad0R op 24-12-2002 00:58]
quote:public enemy
Op dinsdag 24 december 2002 00:50 schreef Rulin het volgende:[..]
de echte goede rap kennen de meesten juist niet, en waarom juist daarom
quote:
Op dinsdag 24 december 2002 00:56 schreef Salvad0R het volgende:[..]
jooohh laat je nakijken!
ff voro duidelijkheid Dr. Dre is een zeer gerespecteerde persoonlijkheid in de hiphopwereld van de jaren '80 TOT nu.
Eminem freestylede een keer live op de radio, Dre hoorde dat, contacte en contracteerde hem. Bats globaal respect voor Eminem, zeker dankzij Dre, aangezien hij die shit producede, maar ik denk, als Dre Eminem niet ontdekt had was een andere producer het wel en was ie net zo groot geworden.
quote:Tjah.. zou je die eerste single van hem "My Name Is" ook nog zo dope vinden als je wist dat die HELE beat in z'n totaal gewoon gejat is van Labi Siffre ("I Got The") .. ?! Skills heeft-ie zeker, maar dat soort acties.. zijn toch minder, ZWAAR minder.
Op dinsdag 24 december 2002 00:47 schreef Salvad0R het volgende:
Eminem daarentegen vind ik rulen sinds dat ie de My Name Is! single uitbracht. Gelijk Slim Shady LP gekocht en shit, sindsdien veel van hem verzameld, echt veel.
quote:gebeurd dat niet al 20 jaar? beats gebruiken van anderen...?
Op dinsdag 24 december 2002 13:44 schreef dunniecash het volgende:[..]
Tjah.. zou je die eerste single van hem "My Name Is" ook nog zo dope vinden als je wist dat die HELE beat in z'n totaal gewoon gejat is van Labi Siffre ("I Got The") .. ?! Skills heeft-ie zeker, maar dat soort acties.. zijn toch minder, ZWAAR minder.
2Pac?? goede artiest zeker wel een van de grootste in zij genre, alleen na zijn dood had het ook moeten ophouden....jammer dat ze nog zoveel geld eruit willen krijgen.
Hoe dna ook mijn favo's blijf ik luisteren hoe dan ook....Wu-Tang Clan, Gravediggaz.
Zeker het werk van de Clan tussen 1993 en 1997 is het rauwste en puuste hiphop wat de wereld denk ik gezien heeft............_O_
Tegenwoordig is het allemaal teveel toegespitst op commercialiteit, met als gevolg dat het een grote pot nat wordt. Alle muziek lijkt op elkaar, ze proberen mekaar de loef af te steken met hoe slecht ze wel niet zijn enzo.
Nee, voor mij hoeft het niet meer. Ik zet af en toe gewoon nog een stukje OldSkool vinyl op en dan vindt ik het goed.
quote:Er is een verschil tussen een HELE beat jatten en een sample'tje uit een nummer halen en dit verdelen/cutten/choppen hoe je het ook wilt noemen. Je kan er iets origineels mee doen of je kan er niks veranderen en het gewoon JATTEN dus. Die shit van Eminem was gewoon jatwerk, er was niks aan veranderd.
Op dinsdag 24 december 2002 13:58 schreef MurW het volgende:
gebeurd dat niet al 20 jaar? beats gebruiken van anderen...?
quote:
Op dinsdag 24 december 2002 01:01 schreef Quitter het volgende:
The roots.. mjah tsja mwaoh nee niet echt vind ik, vind 50 cent wel wat hebben...
That's it, you're out of the discussion. .
quote:Eej Zander stomme nerd. Tupac is wel ff de shit ja! Hij is die echte gangsta en rapt over echt shit weetje. En dat ie in de cel zat en shit, ja weetje, maar hij heeft wel dope nummers gemaakt weetje. Echte gangsta!!
Op dinsdag 24 december 2002 00:52 schreef Zander het volgende:
Tjonge, ik had hier toch wel een paar flames op verwacht...
Tupac 4 LifE! ThugLife!!!
quote:
Op woensdag 26 april 2000 17:31 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Wat Dr Dre betreft , als ik nog een keer zijn CD hoor ga ik spontaan kotsen {je hoort hem zowat overal}![]()
En Wat 2pac betreft : Doden hebben niks nieuws te zeggen
quote:
Company Flow -- Vital NerveWith hip-hop guidelines I state I never liked authority
When sales control stats I place no faith in the majority
[Dit bericht is gewijzigd door PaRoDiUzZ op 24-12-2002 19:14]
quote:
The Herbaliser feat Latyrx -- 8.pt Agenda
{Lateef the Truth Speaker}
[Lyrics born]
Both{We don't believe in other people thieving the ideas That our cerebrums cultivate and create, but if you're stealing them} [Now that's a calculated mistake] {A combination infinite involving digitized code.. you can't break,
point two:} [We believe in unconditional control Not under supervision of another operator] {so} [What that means is our beliefs our boundaries shall all be balanced properly Without restriction, limitation or revoke,
Point three:] {We don't believe in you controlling we} [That's point three] {I'm not obligated to listen to shit that you're telling me That's the type of thing that could lead to a felony, I don't give a fuck You yellin' at me at the top of your lungs, you do it Otherwise it isn't gonna get done}, I hold the reins to my tongue {And decide when to close and open the door}
quote:
Jean Grae -- Block PartyIt's every man for himself
That's why the black community is lackin in wealth, there's no unity
We soon to be chillin with rich white folk
and that means that we made it
Let our kids go hungry before our wardrobe is outdated
Rap careers are drug related, ballplayers, we need more lawyers
More housin and job created, why we waitin for it to be given?
We need to get up, and get out, and make our own livin
[Dit bericht is gewijzigd door PaRoDiUzZ op 25-12-2002 00:59]
en dunnie ik ben het geheel met je eens over de laatste CD , maar ik beoordeel een 'artiest' niet op een album , en alhoewel ik jay-z solo behoorlijk monotoom vind klinken , vinnik het nog wel leuk om hem in bepaalde joint ventures aan te horen
quote:Waarom vanaf N.W.A.? Die begonnen pas in '86.
Op dinsdag 24 december 2002 00:22 schreef Martijn23 het volgende:
Wie heeft rap gevolgd en dan bedoel ik vannaf NWA tot tupac en alles wat daar tussen viel, en wat vindt je er nu van als je het terug hoort?
quote:Rock steady Crew -- Hey You (1984) bedoel je zeker
Op woensdag 25 december 2002 21:17 schreef AcidFog het volgende:[..]
Waarom vanaf N.W.A.? Die begonnen pas in '86.
De eerste plaat die ik kocht was van The Rock Steady Crew. Ik weet alleen niet meer precies in welk jaar dat was.
En waarom tot 2Pac? Daarna zijn er echt nog wel goeie dingen uitgekomen.
Het is alleen goed zoeken...
maar kurtis blow en afrika bambattaa scoorden al hits rond '80-'82
Enne, voor NWA was het World Class Wreckin' Cru...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |