abonnement Unibet Coolblue
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 27 maart 2018 @ 00:15:46 #1
163650 Greys
pi_178113487
'"Outlaw In Em"
in spiegelschrift Chinees voor "Waarom ben je een baby kameel?"'



Lyrics:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Waylon gaat Nederland op het Songfestival vertegenwoordigen met het nummer Outlaw in em.

De 37-jarige zanger maakte het nummer bekend in De Wereld Draait Door. De afgelopen dagen speelde hij vijf nummers in het televisieprogramma, de keuze viel op het tweede liedje. De zanger heeft het nummer zelf uitgekozen, na overleg met zijn team. "Je zit met een man of 7 of 8 aan tafel en iedereen heeft een mening. Ik luister naar iedereen die iets te zeggen heeft, maar uiteindelijk maak je je eigen kaarten op", zei de zanger in het programma.

Het is een hernieuwde kennismaking met wie ik daadwerkelijk ben.
Waylon
Het liedje is in Nashville door de zanger zelf geschreven. "Het is een hernieuwde kennismaking met wie ik daadwerkelijk ben", zei Waylon. "Met dit liedje kun je eerste of laatste worden, maar je kan in ieder geval zeggen dat je je nek hebt uitgestoken."

Het nummer is hem op het lijf geschreven, vindt songfestivalkenner Cornald Maas. "Het heeft een heel duidelijk verhaal."
(bron: NOS)

Luister de 5 nummers van Waylon hier terug:
#1 Back Together
#2 Outlaw In Em
#3 The World Can Wait
#4 That's How She Goes
#5 Thanks But No Thanks
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_178113519
Ik wilde nog editen :o Ik las later dus dat er beelden waren dat Waylon zowel in dat dorp als natuurgebied. Als ie z'n cape (zie albumcover) maar heeft meegenomen!
~The present is all there is~
  ESF Reporter dinsdag 27 maart 2018 @ 06:50:34 #3
87554 Cee
Welluk?
pi_178116555
Ik droomde vannacht dat ik in het cowboydorp was. Heb de hele tijd naar Waylon lopen zoeken, ben doodop nu. _O-
pi_178117778
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 23:15 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik kan me oprecht niet voorstellen dat ie ooit heeft gedacht dat Back Together z'n mogelijk winnende lied was :@ Vooral gezien z'n passievolle pleidooi ver van tevoren (met Wennemars toen :X) al dat ie echt iets anders wilde gaan doen. Back Together is best mooi maar niet opvallend of bijzonder of anders. Hij zou voor de dood of de gladiolen gaan. Dat past veel meer bij Outlaw dan bij een van de ballads..

Waarom die als enige op Spotify staat is wel raar. Hoewel, huh, Outlaw stond er toch juist als eerste op? :@ Zo kwamen we er toch achter dat die het werd? Of haal ik dingen door de war nu?
Jaa klopt hoor dat Outlaw eerst geplaatst werd! Maar ik dacht even dat hij misschien toch geswitcht was omdat ik het vreemd vond dat Back Together daarna ook op Spotify werd geplaatst. Denk nu niet meer dat het zo is, dan hadden we het vast al geweten. :Y
  dinsdag 27 maart 2018 @ 09:43:12 #5
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_178117922
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 09:34 schreef Em31 het volgende:

[..]

Jaa klopt hoor dat Outlaw eerst geplaatst werd! Maar ik dacht even dat hij misschien toch geswitcht was omdat ik het vreemd vond dat Back Together daarna ook op Spotify werd geplaatst. Denk nu niet meer dat het zo is, dan hadden we het vast al geweten. :Y
Back Together heeft toch nooit op Spotify gestaan...?
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 27 maart 2018 @ 10:10:47 #6
163650 Greys
pi_178118347
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 00:18 schreef grazz het volgende:
Ik wilde nog editen :o Ik las later dus dat er beelden waren dat Waylon zowel in dat dorp als natuurgebied. Als ie z'n cape (zie albumcover) maar heeft meegenomen!
Oeh ja :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 27 maart 2018 @ 10:12:49 #7
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_178118391
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 06:50 schreef Cee het volgende:
Ik droomde vannacht dat ik in het cowboydorp was. Heb de hele tijd naar Waylon lopen zoeken, ben doodop nu. _O-
Dit begint ernstige vormen aan te nemen. En het is nog niet eens april.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_178118392
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 09:43 schreef lashatumbai het volgende:

[..]

Back Together heeft toch nooit op Spotify gestaan...?
Nee inderdaad, volgens mij maakte iemand daar toen een grap over (zodat iedereen weer zou gaan hyperen) :P
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 27 maart 2018 @ 10:18:19 #9
163650 Greys
pi_178118483
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 10:13 schreef libranl het volgende:

[..]

Nee inderdaad, volgens mij maakte iemand daar toen een grap over (zodat iedereen weer zou gaan hyperen) :P
Net even teruggezocht, de grap ging over nummer 5. Thanks but no thanks. Dat die er vlak na ook in drie minuten versie op stond. Maar dat was niet zo :D

God wat hyperden we _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_178118693
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 10:18 schreef Greys het volgende:

[..]

Net even teruggezocht, de grap ging over nummer 5. Thanks but no thanks. Dat die er vlak na ook in drie minuten versie op stond. Maar dat was niet zo :D

God wat hyperden we _O-
Oke, dank voor het terugzoeken ^O^ Ik dacht even dat Em dat bedoelde met dat Back Together vlak na Outlaw werd geplaatst. Juist vanwege dat hyperen toen inderdaad :D Dan bedoelt ze vast wat anders ja :P
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 27 maart 2018 @ 10:37:47 #11
163650 Greys
pi_178118824
Zie Albanië topic jongens. Die hebben een tweede 'official video' laten uploaden door ESC YouTube! Dus dat moet met die nieuwe van Waylon dan ook mogen *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_178119122
Oh huh hahaha sorry _O- Dacht dat iemand dat later een keer zei? Niet tijdens de bekendmaking, maar paar dagen later. Gedroomd zeker. :@
pi_178119207
Nee kijk toch wel, op 4 maart

quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 21:34 schreef grazz het volgende:
Back Together staat ook op Spotify https://open.spotify.com/(...)S-UK1-QIixXJO-ae8pag

Verwacht dat de overige 3 er dan ook snel op komen te staan.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 27 maart 2018 @ 11:05:55 #14
163650 Greys
pi_178119254
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 11:02 schreef Em31 het volgende:
Nee kijk toch wel, op 4 maart

[..]

Ah dan was die als tweede geupload kennelijk :Y Maar kan me niet voorstellen dat dat eigenlijk z'n eerste keus was gezien alle uitspraken over 'iets heel anders'. Maar qua oorspronkelijke lengte was het wel de enige die meteen paste, dat wel!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_178119285
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 11:05 schreef Greys het volgende:

[..]

Ah dan was die als tweede geupload kennelijk :Y Maar kan me niet voorstellen dat dat eigenlijk z'n eerste keus was gezien alle uitspraken over 'iets heel anders'. Maar qua oorspronkelijke lengte was het wel de enige die meteen paste, dat wel!
Nee ik achteraf ook niet hoor, maar alleen dat ik daardoor even twijfelde. :P

Hopelijk wordt de officiële clip snel geplaatst zodat ze die kunnen gaan gebruiken in de preview shows in het buitenland. :Y
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 27 maart 2018 @ 11:12:03 #16
163650 Greys
pi_178119386
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 11:07 schreef Em31 het volgende:

[..]

Nee ik achteraf ook niet hoor, maar alleen dat ik daardoor even twijfelde. :P

Hopelijk wordt de officiële clip snel geplaatst zodat ze die kunnen gaan gebruiken in de preview shows in het buitenland. :Y
Ja, ik zag bij Albanië alleen dat het ESC youtube account dan gewoon allebei de clips als 'official clip' online zet. Dus dan heb je kans dat ze alsnog de oude pakken als die meer views heeft dan de nieuwe :{ Dus liever zorgt AvroTros dat die oude blauwe eraf wordt gehaald en de nieuwe in plaats van. Maar ik ben bang dat ze allebei naast elkaar gaan bestaan :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_178119466
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 11:02 schreef Em31 het volgende:
Nee kijk toch wel, op 4 maart

[..]

Ik begrijp wel een beetje wat je bedoelt nu. :)

Weet niet of die andere liedjes inmiddels al op Spotify staan, anders is het wel een beetje raar dat uitgerekend Back Together in 3 minuten versie ook online is gezet inderdaad.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 27 maart 2018 @ 11:22:38 #18
163650 Greys
pi_178119590
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 11:16 schreef libranl het volgende:

[..]

Ik begrijp wel een beetje wat je bedoelt nu. :)

Weet niet of die andere liedjes inmiddels al op Spotify staan, anders is het wel een beetje raar dat uitgerekend Back Together in 3 minuten versie ook online is gezet inderdaad.
Volgens mij was Back Together direct al kort genoeg in de oorspronkelijke versie.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_178119689
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 11:22 schreef Greys het volgende:

[..]

Volgens mij was Back Together direct al kort genoeg in de oorspronkelijke versie.
Klopt ja, ik bedoelde eigenlijk als die andere liedjes niet online worden gezet (wat inmiddels misschien wel gedaan is?) en een ander lied wat al precies 3 minuten duurt (Back Together) wel, dat dat twijfel kan oproepen. :)
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 27 maart 2018 @ 11:34:49 #20
163650 Greys
pi_178119872
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 11:27 schreef libranl het volgende:

[..]

Klopt ja, ik bedoelde eigenlijk als die andere liedjes niet online worden gezet (wat inmiddels misschien wel gedaan is?) en een ander lied wat al precies 3 minuten duurt (Back Together) wel, dat dat twijfel kan oproepen. :)
Da's waar!
Al geloof ik echt nooit dat dat ooit z'n eerste keus is geweest. Misschien was het de keuze van de commissie :P

Ik vond net nog een artikel terug waarin Cornald zei:

quote:
Zelf koos hij een ander liedje, maar Cornald Maas kan zich helemaal vinden in Waylons keuze voor Outlaw in ’Em. „Hij gelooft er heilig in, en dat is het belangrijkste”, zegt de songfestivalkenner, die in een kleine selectiecommissie zat die Waylon adviseerde.

„Een artiest die zich meer dan gemiddeld betrokken voelt bij een lied, die de urgentie voelt, dat werkt goed voor Nederland”, aldus Cornald. Ook de uitgesprokenheid van Outlaw in ’Em bevalt de songfestivalkenner. „Het is erop of eronder. Dat is altijd beter dan iets wat gemiddeld oké is. Daar gaat de jury misschien nog wel voor, maar het publiek kiest al snel wat anders.”
'Hij gelooft er heilig in', 'voelt zich meer dan gemiddeld betrokken bij het lied en voelt de urgentie' klinkt echt niet alsof ie het niet zeker wist en later alsnog gewisseld heeft naar Outlaw. ;) Dit klinkt alsof ie het toch wel héél zeker wist.

https://www.telegraaf.nl/(...)n-songfestivalnummer
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_178119975
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 11:34 schreef Greys het volgende:

[..]

Da's waar!

Al geloof ik echt nooit dat dat ooit z'n eerste keus is geweest. Misschien was het de keuze van de commissie :P

Ik vond net nog een artikel terug waarin Cornald zei:

[..]

'Hij gelooft er heilig in', 'voelt zich meer dan gemiddeld betrokken bij het lied en voelt de urgentie' klinkt echt niet alsof ie het niet zeker wist en later alsnog gewisseld heeft naar Outlaw. ;) Dit klinkt alsof ie het toch wel héél zeker wist.
Klopt en ik denk het ook niet hoor. :) Waylon zei op de eerste avond bij DWDD al dat hij zelf een uitgesproken keuze had gemaakt.

Begrijp nu alleen wel waar Em op doelde. :)
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 27 maart 2018 @ 11:40:49 #22
163650 Greys
pi_178120023
Ik ook :D

En geen idee of de andere nummers er inmiddels ook op staan trouwens want ik heb geen Spotify :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_178120086
Ja, en hij zei voordat de 5 nummers in DWDD werden gezongen in het interview met Matthijs dat het een ‘uitgesproken’ nummer is. Wat mij betreft is er maar één liedje dat aan die kwalificatie voldoet. Die is echt niet geswitcht hoor.

Feit dat er nog geen clip is kan ook door weinig tijd oid komen. Hij had een idee wat meer tijd zou kosten. En dat blijkt. :P

Die DWDD clip op het Eurovision kanaal heeft trouwens al 5000 reacties. Ter vergelijking, de semi-finale clip van CATS 6100.
(Al zijn er wel lui die dagelijks op de video van Outlaw reageren, maar dat terzijde).
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 27 maart 2018 @ 11:53:29 #24
163650 Greys
pi_178120384
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 11:43 schreef Zen90 het volgende:
Ja, en hij zei voordat de 5 nummers in DWDD werden gezongen in het interview met Matthijs dat het een ‘uitgesproken’ nummer is. Wat mij betreft is er maar één liedje dat aan die kwalificatie voldoet. Die is echt niet geswitcht hoor.

Feit dat er nog geen clip is kan ook door weinig tijd oid komen. Hij had een idee wat meer tijd zou kosten. En dat blijkt. :P

Die DWDD clip op het Eurovision kanaal heeft trouwens al 5000 reacties. Ter vergelijking, de semi-finale clip van CATS 6100.
(Al zijn er wel lui die dagelijks op de video van Outlaw reageren, maar dat terzijde).
Aangezien hij in echt alle recente interviews zei dat ie vond dat ie een dikke kop had en teveel pizza en hamburgers had gegeten in Nashville wilde hij misschien gewoon eerst even wat afvallen voordat ie de clip opnam? :) Zou ook nog best kunnen.

Hij had in januari idd nog wat tripjes naar Nashville en veel werk aan The Voice shows. En in februari ook druk. En idd in het buitenland opnemen kost wat meer tijd dan even een dagje in een studio ergens in Nederland.

Het DWDD filmpje was ook echt meer dan prima voor in de tussentijd. AvroTros had het gewoon daarbij moeten houden tot de echte clip klaar is. Hij had waarschijnlijk zoiets van 'die clip kan ook makkelijk begin april uitkomen'. Die van Anouk kwam immers pas in mei.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_178122923
Dat er nog geen clip is kan ook wijzen op gedoseerde aandacht. Als de clip is gelanceerd wordt er weer over de act gesproken, zal het waarschijnlijk ook weer stijgen bij de bookies en zal er individuele aandacht voor hemzelf zijn. Kan er dus niet om treuren dat die clip er nog niet is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')