abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_178088968
Dat is denk ik wel vaker een probleem als iedereen fulltime gaat werken, een relatie krijgt enzo.

Waar je eerst nog toffe dingen met elkaar ging doen, kom je op een gegeven moment in zo'n flow dat je eens in de zoveel weken gaat ''bijpraten''.

Maar op een gegeven moment is er alleen nog maar sprake van bijpraten, maar worden er geen nieuwe herinneringen meer gemaakt samen, waardoor je eigenlijk nog maar 3 dingen te bespreken hebt:

- Constant dezelfde anekdotes over vroeger;
- Je werk, waar ik persoonlijk nooit zin heb om over te praten in het weekend. Niemand luistert ook naar de werkverhalen van de ander, maar reageert meteen weer met een anekdote over zijn eigen werk :')
- Oninteressante dingen die gebeuren in je privé-leven, wat de ander niet echt interesseert
omdat je elkaar in het dagelijks leven amper spreekt.

Van alle vrienden die ik had, zijn er nog maar twee over met wie ik het nog leuk vind om iets te doen. Met de rest voel ik de vermoeidheid al in mijn benen sijpelen bij alleen al het idee om met hen af te spreken. Ik weet dan immers al van tevoren : Dan gaan we weer ouwehoeren over dat ene festival in 2015 wat zo leuk was. Of ik zit opeens te luisteren naar een verhaal over de vriendin van de desbetreffende vriend die laatst een aanvaring had op haar werk, wat me geen reet kan interesseren want ik zie / spreek die vriendin nauwelijks tot nooit.
pi_178088991
heb je ook nog een vraag? :?
pi_178089003
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 23:29 schreef paddestoelensoep het volgende:
Het is toch geen vraagbaak idioot
pi_178089010
quote:
Het is een klacht; anders stond het wel in Vraagbaak :+

OT: herkenbaar wel.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_178089017
Ik vind het wel een herkenbare klacht ja, Komt wel heel dichtbij zo :{
  zondag 25 maart 2018 @ 23:33:59 #6
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_178089030
quote:
:')
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
pi_178089032
En met de jaren wordt dat steeds erger/meer. Dan weet je dat alvast. Ik spreek niet eens meer over vrienden. De vrienden van vroeger zijn kennissen geworden. Wat ik overigens geen enkel probleem vind. Als ik een hele week gewerkt heb dan vind ik het in het weekend wel gescheten en plof ik lekker op de bank met een biertje en een fimpje of docu of ga wat rondlummelen op FOK!

Ergo: die nieuwe herinneringen maken kunnen me gestolen worden. :)
pi_178089069
quote:
7s.gif Op zondag 25 maart 2018 23:34 schreef Geralt het volgende:
En met de jaren wordt dat steeds erger/meer. Dan weet je dat alvast. Ik spreek niet eens meer over vrienden. De vrienden van vroeger zijn kennissen geworden. Wat ik overigens geen enkel probleem vind. Als ik een hele week gewerkt heb dan vind ik het in het weekend wel gescheten en plof ik lekker op de bank met een biertje en een fimpje of docu of ga wat rondlummelen op FOK!

Ergo: die nieuwe herinneringen maken kunnen me gestolen worden. :)
Deels herkenbaar ja. Ik merk ook wel dat ik veel van mijn beste vrienden van vroeger nu ook niet eens meer een avond bij mij thuis op de bank zou hoeven hebben.

Heb godzijdank nog twee vrienden over die -net als ik- de behoefte voelen om ons 1/2 keer per maand weer als 20 jarigen te gedragen, dus dan gaan we biertjes drinken, pizza eten, gamen en naar de kroeg en praten we over onzin, vrouwen, voetbal, eigenlijk alles zolang het maar nergens over gaat. In ieder geval niet over werk, hypotheken, bijtelling of verzekeringspremies.

Maar de meeste mensen die de dertig naderen of gepasseerd zijn kunnen niet meer zo goed slap ouwehoeren over onzin. Het moet over zichzelf, serieuze dingen, werk of over hun partner gaan. En juist dat zijn allemaal onderwerpen die alleen voor jouzelf interessant zijn maar totaal niet voor je gesprekspartner, dus voor je het weet is het afspreken met zulke vrienden gewoon het wederzijds dumpen van je verhaal om daarna doodvermoeid naar huis te gaan :P
pi_178089129
Zoek nieuwe vrienden
pi_178089132
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 23:31 schreef DD_Kong het volgende:

[..]

Het is toch geen vraagbaak idioot
Oh sorry... Ik dacht dat ik in R&P was. Je OP was namelijk een nogal onsamenhangend verhaal. Leek meer op R&P dan op KLB. Maar bij deze staat je klacht genoteerd.
pi_178089133
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 23:44 schreef JimmyDean het volgende:
Zoek nieuwe vrienden
Geen behoefte aan.
pi_178089139
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 23:45 schreef paddestoelensoep het volgende:

[..]

Oh sorry... Ik dacht dat ik in R&P was. Je OP was namelijk een nogal onsamenhangend verhaal. Leek meer op R&P dan op KLB. Maar bij deze staat je klacht genoteerd.
Zo te lezen ben jij de enige die het onsamenhangend vindt, misschien begrijpend leren lezen?
pi_178089148
Laten we het enigzins ontopic houden. Er zit namelijk enige potentie in het topic :7
pi_178089157
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 23:38 schreef DD_Kong het volgende:

[..]

Deels herkenbaar ja. Ik merk ook wel dat ik veel van mijn beste vrienden van vroeger nu ook niet eens meer een avond bij mij thuis op de bank zou hoeven hebben.

Heb godzijdank nog twee vrienden over die -net als ik- de behoefte voelen om ons 1/2 keer per maand weer als 20 jarigen te gedragen, dus dan gaan we biertjes drinken, pizza eten, gamen en naar de kroeg en praten we over onzin, vrouwen, voetbal, eigenlijk alles zolang het maar nergens over gaat. In ieder geval niet over werk, hypotheken, bijtelling of verzekeringspremies.

Maar de meeste mensen die de dertig naderen of gepasseerd zijn kunnen niet meer zo goed slap ouwehoeren over onzin. Het moet over zichzelf, serieuze dingen, werk of over hun partner gaan. En juist dat zijn allemaal onderwerpen die alleen voor jouzelf interessant zijn maar totaal niet voor je gesprekspartner, dus voor je het weet is het afspreken met zulke vrienden gewoon het wederzijds dumpen van je verhaal om daarna doodvermoeid naar huis te gaan :P
quote:
7s.gif Op zondag 25 maart 2018 23:34 schreef Geralt het volgende:
met de jaren wordt dat steeds erger/meer.
Ik spreek uit ervaring :+

Enige moment wat hier nog over is is elke maand pokeren waar het gewoon over onzin bullshit wijven en auto's gaat en voor de rest niks, en ivm werk kan ik daar maar 1x in de zoveel maanden bij aanschuiven. Laatste keer is denk ik alweer 6+ maanden geleden.

Verjaardagen en meer van dergelijke onzin doe ik niet meer aan. Om de redenen die jij hierboven al noemde. :)

Ik weet niet of het echt een klacht is, ik heb het ook lang klachtwaardig gevonden, maar ik vind het nu wel prima eigenlijk. Lekker mn eigen leventje leiden, geen gezeik aan mn kop. Helemaal goed :)
pi_178089231
quote:
7s.gif Op zondag 25 maart 2018 23:47 schreef Geralt het volgende:

[..]

[..]

Ik spreek uit ervaring :+

Enige moment wat hier nog over is is elke maand pokeren waar het gewoon over onzin bullshit wijven en auto's gaat en voor de rest niks, en ivm werk kan ik daar maar 1x in de zoveel maanden bij aanschuiven. Laatste keer is denk ik alweer 6+ maanden geleden.

Verjaardagen en meer van dergelijke onzin doe ik niet meer aan. Om de redenen die jij hierboven al noemde. :)

Ik weet niet of het echt een klacht is, ik heb het ook lang klachtwaardig gevonden, maar ik vind het nu wel prima eigenlijk. Lekker mn eigen leventje leiden, geen gezeik aan mn kop. Helemaal goed :)
Het is een klacht, maar ook de natuurlijke gang van zaken. Want jij geeft het ook al aan, en geldt ook voor mij : Het is geen verwijt naar die jongens, want ik kies zelf ook vaker voor een avondje op de bank en ben ook niet meer die super extraverte tiener met superveel energie, na 8 bier krijg ik nu zware oogleden in plaats van dat ik de bar op klim bij wijze van spreke :)

Wel herkenbaar hoor, eigen leventje leiden. Het zorgt ergens ook voor vrijheid. Geen groepsdruk, geen verwachtingen / verplichtingen.

Pokeren is nog wel tof. Zo kun je toch je avond vullen met een leuke bezigheid. Ik spreek met sommige vrienden nog wel eens op vrijdagavond af in de dorpskroeg, wat een treurige avonden zijn dat :') Wij doen niet aan dingen als pokeren enzo, en de meesten komen met de auto.

Heb je elkaar 2/3 maanden niet gezien, maar na een half uur zit iedereen al op het horloge te kijken wanneer we naar huis kunnen. Logisch, want er is ook geen sfeer, geen gezellige tent, geen mensen, geen alcohol.
pi_178089298
Beetje triest wel; heb je elkaar maanden niet gezien en dan kom je met de auto. Ik krijg dat ook klaar, maar dan pak ik een taxi naar huis. Lekker ouderwets bezopen. :+
pi_178089822
Herkenbare klacht, ben ook al zo'n dertiger, in mijn geval hebben ze allemaal een nogal vaste relatie gekregen met kinderen enzo, de kans is groter dat Pasen en Pinksteren op 1 dag gaan vallen dan dat je een zuipavond kan prikken waarop iedereen beschikbaar is :')
Ik vermaak mezelf in plaats daarvan ook wel met m'n muziek, games en films en shit, maar dat gaat op den duur ook vervelen.
En met de auto naar de kroeg, wtf :') Je hoort door een conducteur in de laatste trein uit je coma gehaald te worden op het eindstation terwijl je er al eerder uit moest, en dan maar zien hoe je weer thuis komt, dat zijn de avonturen :7
pi_178090102
Gewoon eens per 2 a 3 weken een avondje pilsjes pakken met elkaar, werkt hier heel goed.
pi_178090107
Dit is nog maar het begin, op gegeven moment kom je erachter dat vrijwel iedereen in je leven alleen maar over zichzelf wil praten, dat wanneer je iets verteld de ander gewoon zit te wachten op een moment om te kunnen inbreken met een verhaal over zichzelf.
Iedereen, je familie, je vrienden, je collega's en ook de mensen hier op Fok.
  maandag 26 maart 2018 @ 04:50:21 #20
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_178090160
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 04:43 schreef Za het volgende:
Dit is nog maar het begin, op gegeven moment kom je erachter dat vrijwel iedereen in je leven alleen maar over zichzelf wil praten, dat wanneer je iets verteld de ander gewoon zit te wachten op een moment om te kunnen inbreken met een verhaal over zichzelf.
Hahahaha ja terechte klacht!
Mensen luisteren alleen om ergens op in te haken om zelf iets te vertellen. Niet omdat ze geïnteresseerd zijn. Dat zijn er maar weinigen.
pi_178091064
Hoort bij het ouder worden
Zonder wrijving geen glans
pi_178091269
Mensen die als eind 20, begin 30 al saai worden :')
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_178091375
Terechte klacht, maar als de relaties uitgaan komt er meestal weer leven terug in de brouwerij. Dus wie weet!
  maandag 26 maart 2018 @ 07:30:45 #24
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_178091432
weer zo een topic met kansloze figuren die denken dat ze eeuwig 20 blijven. "herinneringen maken" in de kroeg of achter je ps4 met FIFA 2023. Laat me niet lachen :') .
pi_178091448
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 04:43 schreef Za het volgende:
Echt he. Word me daar ook steeds bewuster van. En het begint me ook steeds meer te irriteren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')