Ik zou de auto gewoon naar een garage brengen en de rekening naar hem sturen.quote:Op zondag 25 maart 2018 21:55 schreef halfway het volgende:
Laat je collega maar een nieuwe accu halen.
Dat is geen accuzuur hoor.quote:Op zondag 25 maart 2018 21:59 schreef Klepper272 het volgende:
En kijk uit met die vloeistof die er uitkomt, dat is nog al link spul accuzuur
Jiij hebt duidelijk geen idee waar over je praat !quote:
quote:Op zondag 25 maart 2018 23:34 schreef paddestoelensoep het volgende:
Ik zou met een auto die accuzuur lekt niet doorrijden. Dat kan wel eens heel veel schade gaan opleveren.
Accuzuur wel ja, gedemineraliseerd water niet.quote:Op zondag 25 maart 2018 23:14 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Jiij hebt duidelijk geen idee waar over je praat !
Accuzuur is een zwaar bijtende stof, kijk uit met aanraaking met de huid ! ,
Tevens is het accuzuur sterk corrosief voor diverse metalen in je auto.
Het probleem is niet dat men het verschil niet weet, maar dat jij meent dat er geen zwavelzuur (ook wel accuzuur genoemd) in loodaccu’s zit.quote:Op maandag 26 maart 2018 04:33 schreef Embraer89 het volgende:
Wel grappig dat mensen het verschil niet kennen. Al die zelfbenoemde auto experts hier
Als het niveau te laag staat mag je een accu bijvullen met gedemineraliseerd water. Wil niet zeggen dat er geen accuzuur in zit.quote:Op maandag 26 maart 2018 04:32 schreef Embraer89 het volgende:
[..]
Accuzuur wel ja, gedemineraliseerd water niet.
En sinds wanneer reageert demiwater met loodplaten?quote:Op maandag 26 maart 2018 04:33 schreef Embraer89 het volgende:
Wel grappig dat mensen het verschil niet kennen. Al die zelfbenoemde auto experts hier
Gevaarlijke mening.quote:
quote:Hoe kan in de accu het zuurniveau dalen?
Zoals uit bovenstaande blijkt gaat (wanneer er tenminste niet gemorst wordt) nooit zuur uit de accu verloren. Zodat dit gedurende de gehele levensduur van de batterij niet aangevuld behoeft te worden. Omdat er tijdens het laden water ontleed wordt en als gas ontwijkt, en er bovendien ook door verdamping nog iets verloren gaat, dient toch regelmatig het zuurniveau gecontroleerd en eventueel gecorrigeerd te worden. Dit gebeurd door het toevoegen van gedestilleerd water. Elke andere vloeistof dan gedistilleerd water is zeer schadelijk voor de batterij, omdat er een grote reeks van onzuiverheden, een funeste invloed hebben op het plaatmateriaal. Wanneer toch vreemde stoffen in het elektrolyt worden aangetroffen zal de totale garantie vervallen.
Lees jij eerst dit maar eens door, wordt je misschien iets wijzer door.quote:Op maandag 26 maart 2018 04:33 schreef Embraer89 het volgende:
Wel grappig dat mensen het verschil niet kennen. Al die zelfbenoemde auto experts hier
quote:Werking
Elke cel heeft (in geladen toestand) een elektrode van fijn verdeeld zuiver lood (Pb) en een elektrode van lood(IV)oxide (PbO2), die zich bevinden in een elektrolyt van ongeveer 37 massaprocent zwavelzuur (H2SO4). Het elektrodemateriaal is aangebracht op loden platen die zelf niet aan de elektrochemische processen bijdragen.
Tijdens de ontlading vormt zich een laag loodsulfaat op beide materialen. Tijdens het opladen wordt het loodsulfaat weer omgezet in lood en lood(IV)oxide.
De chemische reacties zijn (links geladen, rechts ontladen):
De volgende reactie voltrekt zich naar rechts aan de anode bij ontladen (oxidatie) en naar links aan de kathode bij opladen (reductie):
Pb ( s ) + SO 4 2 − ( aq ) ⟷ PbSO 4 ( s ) + 2 e − {\displaystyle {\ce {{Pb (s)}+ SO4^{2-}(aq) <-> {PbSO4 (s)}+ 2 e^-}}} {\displaystyle {\ce {{Pb (s)}+ SO4^{2-}(aq) <-> {PbSO4 (s)}+ 2 e^-}}}
waarbij ε0 = −0,356 V
De volgende reactie voltrekt zich naar rechts aan de kathode bij ontladen (reductie) en naar links aan de anode bij opladen (oxidatie):
PbO 2 ( s ) + SO 4 2 − ( aq ) + 4 H + + 2 e − ⟷ PbSO 4 ( s ) + 2 H 2 O ( l ) {\displaystyle {\ce {{PbO2(s)}+{SO4^{2-}(aq)}+4{H+}+2e^{-}<->{PbSO4(s)}+2H2O(l)}}} {\displaystyle {\ce {{PbO2(s)}+{SO4^{2-}(aq)}+4{H+}+2e^{-}<->{PbSO4(s)}+2H2O(l)}}}
waarbij ε0 = 1,685 V
In ontladen toestand bestaan beide elektroden uit lood(II)sulfaat. De elektrolyt verandert dan in water, waardoor ontladen loodaccu's bevriezingsschade kunnen ondervinden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |