quote:
Op zaterdag 24 maart 2018 16:22 schreef capuchon_jongen het volgende:Ik heb vaak last van haperend beeld op mijn Samsung smart TV UE49KU6400
Nu wil ik de signaalsterkte zoeken maar kan
die nergens vinden op die TV......
Gevalletje
RTFM.
Zet de TV eerst op een zender waar je storingen ondervindt en ga dan naar het menu
Instellingen > Ondersteuning > Zelfdiagnose > Signaalinformatie
Let op: signaalsterkte is zo goed als irrelevant bij digitale televisie. Waar het om gaat is de signaal
kwaliteit. Die
moet 100% zijn. Is dit niet het geval, begin dan met het inspecteren en zo nodig vervangen van je coaxbekabeling. Gebruik uitsluitend hoogwaardige kabels (bijvoorbeeld Hirschmann) met een goede afscherming en geheel metalen coaxpluggen. Is de ontvangst daarna nog niet in orde, probeer de TV dan - met de nieuwe coaxkabel - op een ander aansluitpunt in de woning. Is de ontvangst daar wel goed, dan is er vermoedelijk iets niet in orde met de wandcontactdoos of de interne bekabeling in je woning. Raadpleeg dan een erkende installateur of neem contact op met de teledistributie.