abonnement Unibet Coolblue
pi_178058908
Ik heb vaak last van haperend beeld op mijn Samsung smart TV UE49Ku6400

Nu wil ik de signaalsterkte zoeken maar kan nergens vinden op die TV......

En hoe los ik zoiets op? Het betrefd eenTV dat werkt met een CLi module Andere TV's hebben daar geen last van in ons huis
pi_178059497
Ik neem aan dat je TV een handleiding heeft, begin daar eens.
Powered by JanetjeŽ
pi_178060785
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 16:22 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik heb vaak last van haperend beeld op mijn Samsung smart TV UE49KU6400

Nu wil ik de signaalsterkte zoeken maar kan die nergens vinden op die TV......

Gevalletje RTFM.

Zet de TV eerst op een zender waar je storingen ondervindt en ga dan naar het menu

Instellingen > Ondersteuning > Zelfdiagnose > Signaalinformatie

Let op: signaalsterkte is zo goed als irrelevant bij digitale televisie. Waar het om gaat is de signaalkwaliteit. Die moet 100% zijn. Is dit niet het geval, begin dan met het inspecteren en zo nodig vervangen van je coaxbekabeling. Gebruik uitsluitend hoogwaardige kabels (bijvoorbeeld Hirschmann) met een goede afscherming en geheel metalen coaxpluggen. Is de ontvangst daarna nog niet in orde, probeer de TV dan - met de nieuwe coaxkabel - op een ander aansluitpunt in de woning. Is de ontvangst daar wel goed, dan is er vermoedelijk iets niet in orde met de wandcontactdoos of de interne bekabeling in je woning. Raadpleeg dan een erkende installateur of neem contact op met de teledistributie.
pi_178068631
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 18:10 schreef Riparius het volgende:

[..]

Gevalletje RTFM.

Zet de TV eerst op een zender waar je storingen ondervindt en ga dan naar het menu

Instellingen > Ondersteuning > Zelfdiagnose > Signaalinformatie

Let op: signaalsterkte is zo goed als irrelevant bij digitale televisie. Waar het om gaat is de signaalkwaliteit. Die moet 100% zijn. Is dit niet het geval, begin dan met het inspecteren en zo nodig vervangen van je coaxbekabeling. Gebruik uitsluitend hoogwaardige kabels (bijvoorbeeld Hirschmann) met een goede afscherming en geheel metalen coaxpluggen. Is de ontvangst daarna nog niet in orde, probeer de TV dan - met de nieuwe coaxkabel - op een ander aansluitpunt in de woning. Is de ontvangst daar wel goed, dan is er vermoedelijk iets niet in orde met de wandcontactdoos of de interne bekabeling in je woning. Raadpleeg dan een erkende installateur of neem contact op met de teledistributie.
signaalsterkte was slechts 10% en kwaliteit slechts 22-24% dat is dus veel te weinig

Dit was op NPO1 (vanuit België)

Op EEN (Belgische zender) heb ik 40% signaalsterkte en 75-80 signaal kwaliteit)
pi_178073163
Waarschijnlijk andere kabels nemen. Is het probleem ook als je rechtstreeks test op je AOP met een korte kabel?
pi_178073399
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 11:00 schreef Hugo__Boss het volgende:
andere kabels nemen.
Dat dus.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_178075274
Oude/slechte kabels zijn vaak een oorzaak van problemen, maar het is niet op voorhand te zeggen dat dat de oplossing is.

Begin eens te testen direct op het AOP. Als het daar ook al beroerd is, kan je kabelaar het fixen en ligt het dus niet per definitie aan je eigen installatie.

Naast kabels zijn goede connectoren en splitters minstens zo belangrijk. Dus geen HQ/König plastic bouwmarktrommel van 20 jaar geleden.

Mooiste is om iemand te weten die een meter heeft. Signaalaanduidingen in een TV of settopbox zijn leuk ter indicatie, maar verder houd het al snel op.
Een kabelmodem misbruiken is al een nauwkeurigere indicatie. (Je kan de powerlevels van je modem uitlezen en omdat de downstream in de TV band zit is dat een redelijke representatieve indicatie van de signalen die binnenkomen)
pi_178075440
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 13:07 schreef DJSmiley het volgende:

Mooiste is om iemand te weten die een meter heeft. Signaalaanduidingen in een TV of settopbox zijn leuk ter indicatie, maar verder houdt het al snel op.
Een kabelmodem misbruiken is al een nauwkeurigere indicatie. (Je kan de powerlevels van je modem uitlezen en omdat de downstream in de TV band zit is dat een redelijk representatieve indicatie van de signalen die binnenkomen)
Allemaal leuk, maar ik denk niet dat TS hier iets mee kan (zie zijn post history). Als zijn TV een signaalkwaliteit aangeeft van 100% (wat nu duidelijk niet het geval is) én er zijn geen zichtbare storingen meer, dan is het voor hem gewoon goed.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')