Ik post niet heel veel in TRV, maar dat betekent niet dat het reizen is opgehouden. Mijn laatste reis bracht mij naar een plek dat hoog op mijn verlanglijstje stond, en het stelde zeker niet teleur. Na een kort verblijf in Kharkov ben ik naar Kiev gevlogen om eindelijk eens Chernobyl en Pripyat te bezoeken.
Het is officieel verboden om een gebouw in te gaan vanwege de veiligheid, wat goed te begrijpen is na 30 jaar geen onderhoud. Aangezien ik geen wet wil overtreden zijn alle foto's met een zeer lange selfiestok genomen, ahum...
Een kleine sfeerimpressie van Chernobyl & Pripyat:
Een korte compilatie van videoclips en foto's. Foto's geschoten met een Canon 5D mark III, video met een iPhone SE
![wIi8IxH.jpg]()
Eerste huisje dat ik binnenliep in een dorpje in de 30km zone. Er is een 30km zone en een 10km zone rondom de kerncentrale. De 10km zone kent wat strengere restricties, maar ook daar gaan we heen
![MokvZ0H.jpg]()
Rijden net Chernobyl binnen, terugkijkend op de weg.
![YT2FNY4.jpg]()
Een van de vele zwerfhonden in het gebied. Honger lijden ze niet, de bewakers en tourguides voeden ze goed.
![D4MdyyN.jpg]()
Kleuterschool in een dorpje
![oYo8zSW.jpg]()
Muziekles!
![PczAzO0.jpg]()
Slaapruimte in kleuterschool
![A0Ntb9a.jpg]()
Donkere gang in een middelbare school
![mGWy9ex.jpg]()
Trappenhuis van een appartementencomplex. De vloer was er slecht aan toe en spekglad, dus ik ben niet verder omhoog gegaan. Naast het gevaar van een overdaad van HDR in foto's, is het grootste gevaar door een vloer heen zakken of uitglijden en in het glas vallen.
![QTgS5i0.jpg]()
De boosdoener zelf, de nieuwe sarcofaag is recent op zijn plek gezet.
![XaA6eID.jpg]()
Een willekeurige kamer
![xWV76uc.jpg]()
Schooltje
![qoTVNQH.jpg]()
30 jaar lang geen onderhoud, dan krijg je van deze trappenhuizen
![pWcbI6A.jpg]()
Dit was een normale doorlopende straat in Pripyat.
![j5QwdSy.jpg]()
![3G8VRnP.jpg]()
Schooltje met gasmaskers die werden gebruikt voor oefeningen
![ucfQDkG.jpg]()
![oiTMUvz.jpg]()
Botsauto op de meest beroemde speelplaats ter wereld
![a9rt84D.jpg]()
Het zwembad, een van de meest bezochte plekken van Pripyat
![5JndEXH.jpg]()
Gymzaaltje
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!