abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_178056541
Oké ik heb dus een vraag, ongeveer 2 jaar geleden ben ik gevallen in de douche en brak de helft van mijn rechter voortand af. Ik ging toen direct naar de tandarts toe en die vertelden mij dat de zenuwen net niet geraakt waren.

Dus toen hadden ze het iets aan het stukje dat nog heel was wat aan vast gedaan ofzo, maar in ieder geval het is nu veel geler en korter en dikker dan de andere voortand. Ik ben er echt heel onzeker over durf amper te nog met tanden te lachen terwijl ik eerst echt een mooi gebit had.

Het lijkt wel alsof mijn hele gezicht nu misvormd is door die ene tand, maar wat moet ik nu eigenlijk zeggen dan tegen de tandarts?
pi_178056829
Als je gewoon zegt dat je het niet mooi vindt kunnen ze er vast wel iets aan veranderen toch?
Misschien zo een facing?
pi_178056939
Ze kunnen het vervangen door minder geel composiet.
Composiet verkleurt wel sneller dan je tand, dus met koffie, thee, roken en rode wijn etc. hou je toch wat verkleuring.
pi_178057053
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 14:24 schreef Aalscholver het volgende:
Als je gewoon zegt dat je het niet mooi vindt kunnen ze er vast wel iets aan veranderen toch?
Misschien zo een facing?
Ik ga ook volgende week heen, het liefst heb ik gewoon dat ze mn beide voortanden eruit gooien en dan twee nieuwe maar dat kan waarschijnlijk nooit.
  zaterdag 24 maart 2018 @ 14:43:03 #5
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_178057140
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 14:38 schreef BlaBloeBla het volgende:

[..]

Ik ga ook volgende week heen, het liefst heb ik gewoon dat ze mn beide voortanden eruit gooien en dan twee nieuwe maar dat kan waarschijnlijk nooit.
Naja de tandarts kan in principe wel die gebroken tand 'afbreken' en er een kroon op plaatsen (die qua kleur klopt), maar ik weet niet of ze dat doen met tanden die verder gezond zijn
pi_178057485
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 14:43 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Naja de tandarts kan in principe wel die gebroken tand 'afbreken' en er een kroon op plaatsen (die qua kleur klopt), maar ik weet niet of ze dat doen met tanden die verder gezond zijn
Jaaa zolang de kleur en lengte maar gewoon gelijk zijn dan ben ik echt weer super blij haha
  zaterdag 24 maart 2018 @ 14:59:26 #7
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_178057509
Zeg gewoon dat je het nu echt niet mooi vindt. Dan mag de tandarts een oplossing bedenken toch.
pi_178057554
Voor geld doen ze alles.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  Moderator / Miss SHO zondag 25 maart 2018 @ 01:07:03 #9
22592 crew  Ole
pi_178068893
witte vulling erover. hoeft niet zo duur te zijn en kan heel mooi gedaan worden. heb er zelf ook 2.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_178073177
Toen ik net nieuwe tanden kreeg (jaar of 7 à 8), ben ik uit een stapelbed gevallen, tand schuin doormidden. Ik heb jaren met een afgebroken voortand gelopen, als er foto's gemaakt werden zei de fotograaf: "Even glimlachen.... o nee, houd jij je mond maar liever dicht."

Toen ik 16 was, kon ik eindelijk een kroon krijgen, maar de gouden achterkant daarvan zag je als een randje zitten, en na verloop van tijd werd de tand blauw. Volgens de tandarts omdat ik met open mond sliep. Nieuwe kroon, zelfde euvels. Toen ben ik van tandarts veranderd, en de nieuwe (jonge pas afgestudeerde) tandarts heeft er een mooie porseleinen kroon opgezet, zonder gouden achterkant. Nu zie je geen verschil meer, alleen bij "black light" kan ik beter niet glimlachen, want dan heb ik een zwart gat in mijn mond.
Ik ben nu heel tevreden.
Dus ik raad je aan een tandarts te zoeken die een mooie kroon kan maken in de goede kleur. Ik zou nooit de andere tand er ook uit laten halen.

En ik ben heel jaloers op mensen waarbij tegenwoordig het stukje dat afgebroken is er weer aangeplakt kan worden, ik heb het bij iemand gezien die op een schip een laadketting in zijn gezicht kreeg, de hele rij van voren was een kerkhof, maar nou zie je er niets meer van.
Er zijn dus wel tandartsen die het echt kunnen.

Ik wens je heel veel sterkte, want verschillend gekleurde voortanden is veel vervelender dan de meeste mensen zich kunnen voorstellen.
pi_178073268
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 14:43 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Afbreken? Nee, ze slijpen er alles af, tot je een stompje over hebt waar de kroon op past. Voor de pasvorm van de definitieve kroon moet je "happen". Dan krijg je eerst een tijdje een nepkroon, tot de definitieve kroon klaar is. Die nepkroon zit niet heel erg vast, en sommige levensmiddelen zijn harder dan je denkt.
pi_178074125
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 11:07 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

Afbreken? Nee, ze slijpen er alles af, tot je een stompje over hebt waar de kroon op past. Voor de pasvorm van de definitieve kroon moet je "happen". Dan krijg je eerst een tijdje een nepkroon, tot de definitieve kroon klaar is. Die nepkroon zit niet heel erg vast, en sommige levensmiddelen zijn harder dan je denkt.
mijn tandarts maakt zelf kronen dus dan is er zelfs geen tijdelijke nodig
pi_178074330
Een goede tandarts kan dat prima herstellen.
Onnodig afslijpen of trekken is zonde en onomkeerbaar.
Ga in overleg en met een beetje inzet wordt het vast weer mooi. Veel succes!
  zondag 25 maart 2018 @ 13:29:58 #14
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_178075592
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 11:07 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

ja da's ook afbreken hè
pi_178075800
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 12:06 schreef Persefoneia het volgende:
Een goede tandarts kan dat prima herstellen.
Onnodig afslijpen of trekken is zonde en onomkeerbaar.
Ga in overleg en met een beetje inzet wordt het vast weer mooi. Veel succes!
Bij mij was het scheef afgebroken, max 5 mm beide voortanden.
Het is recht geslepen en aangezet zonder kroon oid en zit nu al meer dan 6 jaar. Heeft me 130 euro gekost. M’n tanden zaten qua tint net tussen de beschikbare, hij is een fractie donkerder, maar niemand ziet dat. Ik ben erg tevreden :)
pi_178110261
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 11:53 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

mijn tandarts maakt zelf kronen dus dan is er zelfs geen tijdelijke nodig
Serieus klaar terwijl je wacht?
  maandag 26 maart 2018 @ 23:26:34 #17
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_178112616
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 21:54 schreef MCH het volgende:

[..]

Nee. Made in Thailand en hier voor het dubbele verkocht waarschijnlijk :P
pi_178116503
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 21:54 schreef MCH het volgende:

[..]

ja, ze maken eerst 3D scan van je oude tand of kies en dan gaat een aparaatje een blokje porselein in vorm slijpen terwijl ze aan het afbreken zijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')