Ik ga ook volgende week heen, het liefst heb ik gewoon dat ze mn beide voortanden eruit gooien en dan twee nieuwe maar dat kan waarschijnlijk nooit.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 14:24 schreef Aalscholver het volgende:
Als je gewoon zegt dat je het niet mooi vindt kunnen ze er vast wel iets aan veranderen toch?
Misschien zo een facing?
Naja de tandarts kan in principe wel die gebroken tand 'afbreken' en er een kroon op plaatsen (die qua kleur klopt), maar ik weet niet of ze dat doen met tanden die verder gezond zijnquote:Op zaterdag 24 maart 2018 14:38 schreef BlaBloeBla het volgende:
[..]
Ik ga ook volgende week heen, het liefst heb ik gewoon dat ze mn beide voortanden eruit gooien en dan twee nieuwe maar dat kan waarschijnlijk nooit.
Jaaa zolang de kleur en lengte maar gewoon gelijk zijn dan ben ik echt weer super blij hahaquote:Op zaterdag 24 maart 2018 14:43 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Naja de tandarts kan in principe wel die gebroken tand 'afbreken' en er een kroon op plaatsen (die qua kleur klopt), maar ik weet niet of ze dat doen met tanden die verder gezond zijn
Afbreken? Nee, ze slijpen er alles af, tot je een stompje over hebt waar de kroon op past. Voor de pasvorm van de definitieve kroon moet je "happen". Dan krijg je eerst een tijdje een nepkroon, tot de definitieve kroon klaar is. Die nepkroon zit niet heel erg vast, en sommige levensmiddelen zijn harder dan je denkt.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 14:43 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Naja de tandarts kan in principe wel die gebroken tand 'afbreken' en er een kroon op plaatsen (die qua kleur klopt), maar ik weet niet of ze dat doen met tanden die verder gezond zijn
mijn tandarts maakt zelf kronen dus dan is er zelfs geen tijdelijke nodigquote:Op zondag 25 maart 2018 11:07 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Afbreken? Nee, ze slijpen er alles af, tot je een stompje over hebt waar de kroon op past. Voor de pasvorm van de definitieve kroon moet je "happen". Dan krijg je eerst een tijdje een nepkroon, tot de definitieve kroon klaar is. Die nepkroon zit niet heel erg vast, en sommige levensmiddelen zijn harder dan je denkt.
ja da's ook afbreken hèquote:Op zondag 25 maart 2018 11:07 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Afbreken? Nee, ze slijpen er alles af, tot je een stompje over hebt waar de kroon op past. Voor de pasvorm van de definitieve kroon moet je "happen". Dan krijg je eerst een tijdje een nepkroon, tot de definitieve kroon klaar is. Die nepkroon zit niet heel erg vast, en sommige levensmiddelen zijn harder dan je denkt.
Bij mij was het scheef afgebroken, max 5 mm beide voortanden.quote:Op zondag 25 maart 2018 12:06 schreef Persefoneia het volgende:
Een goede tandarts kan dat prima herstellen.
Onnodig afslijpen of trekken is zonde en onomkeerbaar.
Ga in overleg en met een beetje inzet wordt het vast weer mooi. Veel succes!
Serieus klaar terwijl je wacht?quote:Op zondag 25 maart 2018 11:53 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
mijn tandarts maakt zelf kronen dus dan is er zelfs geen tijdelijke nodig
ja, ze maken eerst 3D scan van je oude tand of kies en dan gaat een aparaatje een blokje porselein in vorm slijpen terwijl ze aan het afbreken zijnquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |