abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_178050308
Deel 3

quote:
‘Tegen’-kamp wint referendum over inlichtingenwet waarschijnlijk nipt

De tegenstanders van de Wet op de inlichtingen- en veiligheidsdiensten (Wiv) hebben het referendum naar alle waarschijnlijkheid nipt gewonnen. Op basis van 80 procent van de stemmen stemde 49 procent tegen en 47 procent voor. De kans dat de voor- en tegenstanders nog van stuivertje wisselen, is klein.

Volg de laatste ontwikkelingen over de gemeenteraadsverkiezingen en het referendum op ons liveblog.

De opkomstdrempel is in de voorlopige uitslag met 51 procent ruimschoots gehaald. Het referendum is geldig als minimaal 30 procent van de kiesgerechtigden komt opdagen. Omdat het referendum gelijktijdig met de gemeenteraadsverkiezingen plaatsvond, is de verwachting dat de opkomst van beide volksraadplegingen ongeveer gelijk zal zijn.

In 45 gemeenten vonden door gemeentelijke herindelingen geen gemeenteraadsverkiezingen plaats, maar konden burgers in het referendum wel hun mening laten horen.

Kamerlid Kees Verhoeven (D66) stelt dat er strikt gezien geen meerderheid is, omdat 4 procent van de mensen een blanco stem heeft ingediend. Hierdoor is er geen optie die meer dan vijftig procent. De Kiesraad zegt echter uit te gaan van de optie met de meeste stemmen.

De nieuwe wet, die ook wel 'aftapwet' of 'sleepwet' wordt genoemd, geeft de Nederlandse geheime diensten AIVD en MIVD meer bevoegdheden om internetverkeer op de kabel af te tappen.

Bron: https://www.nu.nl/interne(...)schijnlijk-nipt.html
We zullen nu weer zien hoe groot de arrogantie is van de zittende regering. Als je het mij vraagt, dan zeg ik dat ze deze uitslag naast zich neer leggen en de wet er in zijn hoedanigheid gewoon laten bestaan.

game on?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 24 maart 2018 @ 02:21:04 #2
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_178050402
Nipt?

Ik kan me niet voorstellen dat hier iemand voor is.
pi_178050599

Nou, nou, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Zowaar durft de Haagse journalistieke elite een keer kritisch te zijn tijdens de wekelijkse persconferentie en zelfs door te vragen. :o
pi_178050693
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 06:31 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Is dit wel zo? Is dit echt hoe het is gesteld of alleen hoe het in je hoofd zat.

Ter illustratie: noemt men het racistische haatzaaierij als je zegt 'Er is in Nederland een grote kans op aanslagen, dat moeten ee voorkomen' of als je zegt 'Moslims zijn terroristen en om in Nederland aanslagen te voorkomen moeten we die buiten houden' of als je zegt 'laat die Syriërs lekker onthoofd worden, ik heb geen trek in die bommenwerpende zandapen en ploflims'

Het eerste is waarschuwen voor aanslagen, bij de rest verbind je er ook een conclusie aan. Bij mijn weten heeft niemand het NCTV ooit racistisch genoemd, ook al waarschuwen ze voor terrorisme en is het dreigingsniveau al tijden 4; substantieel.

Ik denk dus eerder dat jij je racistische uitlatingen over 'ploflims' in je hoofd goedpraat ala 'waarschuwen voor terrorisme' dan dat waarschuwen voor terrorisme daadwerkelijk racistisch wordt genoemd. Ik zie graag bronnen die het door jou beweerde onderbouwen of een rectificatie
Als je het simpelste van het simpelste al niet wil erkennen dan heeft het weinig zin om hierop te reageren.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 24 maart 2018 @ 05:48:18 #5
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_178050723
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 04:04 schreef Braindead2000 het volgende:

Nou, nou, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Zowaar durft de Haagse journalistieke elite een keer kritisch te zijn tijdens de wekelijkse persconferentie en zelfs door te vragen. :o
Als zelfs de journalistiek zo kritisch is, dan moet je het als kabinet wel heel bond gemaakt hebben.

Met een kleine kanttekening dat ze altijd wel redelijk kritisch zijn, nu valt het echter meer op ;)
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_178050730
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 05:48 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Als zelfs de journalistiek zo kritisch is, dan moet je het als kabinet wel heel bond gemaakt hebben.

Met een kleine kanttekening dat ze altijd wel redelijk kritisch zijn, nu valt het echter meer op ;)
Ik denk dat ze nu flinke koppijn bij D66 hebben. Als ze ook deze referendumuitslag weer negeren (of weer met een nietsbetekende aanpassing komen) dan zou dat de derde keer op rij zijn: 2005, 2016 en 2018. Zeker nu ze onder een vergrootglas liggen kunnen ze dat niet toestaan. Ik vermoed dat die sleepwet het niet gaat redden.
pi_178050819
Moet wel toegeven dat Ollongren zich als een ware D66'er zich knap door die persconferentie geglibberd heeft. Zulke glibberkwaliteiten zie je maar zelden.
pi_178050822
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 05:58 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik denk dat ze nu flinke koppijn bij D66 hebben. Als ze ook deze referendumuitslag weer negeren (of weer met een nietsbetekende aanpassing komen) dan zou dat de derde keer op rij zijn: 2005, 2016 en 2018. Zeker nu ze onder een vergrootglas liggen kunnen ze dat niet toestaan. Ik vermoed dat die sleepwet het niet gaat redden.
Ik hoop het van harte, maar zie het niet gebeuren.
pi_178050824
Ze moest bijna kokhalzen toen haar de vraag gesteld werd of het referendum een succes was.
  zaterdag 24 maart 2018 @ 06:50:26 #10
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_178050837
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 02:21 schreef SugeLucky het volgende:
Nipt?

Ik kan me niet voorstellen dat hier iemand voor is.
Waarvoor, waartegen? De huidige wet is echt heel sterk verouderd, die stamt nog uit de tijd van de Nokia 3310 en houdt geen rekening met de technologische veranderingen van de afgelopen vijftien jaar. Ook het toezicht is in de huidige wet slechter geregeld dan in de nieuwe wet.
Je kunt vraagtekens stellen bij het nut en de voordelen van big data collectie (het 'slepen'). En het is op z’n minst opmerkelijk dat deze regering diverse adviezen van o.a. de Raad van State stoïcijns naast zich neerlegt. Alle reden voor een NEE-stem.

Maar dat de inlichtingendiensten recht hebben op een wet die hen in staat stelt om op een slimme en efficiënte manier hun werk te doen, met gebruikmaking van up-to-date technologie, dat lijkt me duidelijk.
Je hoeft de overheid niet zó veel te wantrouwen dat je hem het werken onmogelijk maakt.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_178050842
Waarom wil je referenda? Om de burger dichter bij de politiek te betrekken, om ze mee te laten denken. Lukte dat niet in 2005, 2016 en 2018? In andere landen zonder referenda werden dat soort wetten geruisloos aangenomen. Hier werd er over nagedacht, gingen mensen massaal naar de stembus. De referendums die hier gehouden werden waren dus een groot succes......
tot groot verdriet van uitgerekend de referendumpartij bij uitstek. :|W
  zaterdag 24 maart 2018 @ 06:51:15 #12
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_178050843
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 05:21 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Als je het simpelste van het simpelste al niet wil erkennen dan heeft het weinig zin om hierop te reageren.
Te makkelijk. Wie stelt bewijst. Kom maar door
Laffe huichelaar
pi_178050898
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 06:51 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Te makkelijk. Wie stelt bewijst. Kom maar door
De afgelopen 3 jaar eventjes overdoen heb ik geen energie voor. Je was er zelf ook bij. Stel me gewoon 1 simpele vraag vraag per keer waar ik geen A4'tje voor nodig heb om te beantwoorden en je krijg antwoord.
pi_178050940
quote:
13s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 06:46 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Ik hoop het van harte, maar zie het niet gebeuren.
Ik weet het niet. Zelfs hun eigen achterban begint D66 ongeloofwaardig te vinden. Zelfs de media begint D66 ongeloofwaardig te vinden. Ze kunnen het zich op dit moment gewoon niet veroorloven om voor de derde keer op rij een referendumuitslag achterloos de vuilnisbak in te gooien, hoe graag ze ook willen.
  zaterdag 24 maart 2018 @ 07:10:43 #15
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_178050960
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 07:00 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

De afgelopen 3 jaar eventjes overdoen heb ik geen energie voor. Je was er zelf ook bij. Stel me gewoon 1 simpele vraag vraag per keer waar ik geen A4'tje voor nodig heb om te beantwoorden en je krijg antwoord.
Nou even laten zien waar waarschuwen voor terrorisme, alleen waarschuwen voor terrorisme, racisme wordt genoemd door prominenten.

Hele simpele vraag hoor. Het enige probleem is dat dit niet of nauwelijks te vinden is zonder dat het terrorisme als scapegoat gebruikt wordt om eigenlijk te waarschuwen voor grote groepen mensen
Laffe huichelaar
pi_178051157
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 07:10 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Nou even laten zien waar waarschuwen voor terrorisme, alleen waarschuwen voor terrorisme, racisme wordt genoemd door prominenten.

Hele simpele vraag hoor. Het enige probleem is dat dit niet of nauwelijks te vinden is zonder dat het terrorisme als scapegoat gebruikt wordt om eigenlijk te waarschuwen voor grote groepen mensen
Wie wat wanneer gezegd heeft weet ik niet meer maar ben je al vergeten hoe hypergevoelig iedereen reageerde tijdens het hoogtepunt van de vluchtelingeninstroom en tijdens die hype rond die foto van dat aangespoelde vluchtelingenlijkje? Als je toen zei dat vluchtelingen bij de Belgische grens tegengehouden moesten worden ( Belgie was blijkbaar ook al een derdewereldland waar vluchtelingen gered uit moesten worden :? ) dan werd je al als minderwaardig mens gezien.
pi_178051454
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 06:50 schreef Ringo het volgende:
Je hoeft de overheid niet zó veel te wantrouwen dat je hem het werken onmogelijk maakt.
In het regeerakkoord staat de belofte dat er nooit sprake zal en mag zijn van het op grote schaal willekeurig aftappen van hele wijken. Prachtig toch zou je denken? Toch wil de regering het niet in de wet vast leggen. En de reden daarvoor is heel simpel. De regering en toetsingscommissie kan als het nodig is op deze manier zelf bepalen wanneer er sprake is van willekeur. Het is een zeer glibberige en achterbakse manier om een slag om de arm te houden. Laat de regering eerst maar eens bewijzen dat ze te vertrouwen is leg het vast in de wet.
  zaterdag 24 maart 2018 @ 08:00:24 #18
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_178051479
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 07:39 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Wie wat wanneer gezegd heeft weet ik niet meer maar ben je al vergeten hoe hypergevoelig iedereen reageerde tijdens het hoogtepunt van de vluchtelingeninstroom en tijdens die hype rond die foto van dat aangespoelde vluchtelingenlijkje? Als je toen zei dat vluchtelingen bij de Belgische grens tegengehouden moesten worden ( Belgie was blijkbaar ook al een derdewereldland waar vluchtelingen gered uit moesten worden :? ) dan werd je al als minderwaardig mens gezien.
Dat is nog steeds geen 'waarschuwen voor terrorisme' maar onder die noemer buitenlanders willen weren.

Niet veel anders als hoe voorstanders nu terrorisme misbruiken eigenlijk. Puur waarschuwen en waakzaam zijn voor terrorisme doet elk redelijk mens in Nederland sinds we Baboon Bush naar die apenlanden zijn gevolgd. Het is gewoon onzin om te zeggen dat je dan voor racist uitgemaakt wordt. Dus nogmaals, ik heb graag dat je die stelling hardmaakt of rectificeert als het misschien toch net wat te kort door de bocht is achteraf gezien
Laffe huichelaar
pi_178051541
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 07:10 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Nou even laten zien waar waarschuwen voor terrorisme, alleen waarschuwen voor terrorisme, racisme wordt genoemd door prominenten.

Hele simpele vraag hoor. Het enige probleem is dat dit niet of nauwelijks te vinden is zonder dat het terrorisme als scapegoat gebruikt wordt om eigenlijk te waarschuwen voor grote groepen mensen
Snap je nou werkelijk niet wat ik bedoel? Snap je nou werkelijk niet dat ik het nogal hypocriet vind dat bijvoorbeeld een Rutte tijdens de algemene beschouwingen van 2015 met een grote glimlach op zijn gezicht alle vluchtelingen welkom heette, of het er nou 100.000 waren of een half miljoen, hij weigerde een ondergrens te noemen. Hij gebruikte zelfs de AIVD, de NCTV en Clingendael als marionetten om te verklaren dat alles veilig was, er geen vuiltje aan de lucht hing vanwege het feit dat er een miljoen mensen Europa instroomde vanuit de Championleague van het terrorisme, Syrië, en dat hij nu bij deze sleepwet als angst gaat zaaien en argumenten gebruikt als "we hebben de sleepwet nodig, dan kunnen we de communicatie tussen Syrië en Nederland in de gaten houden".
pi_178051578
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 06:50 schreef Ringo het volgende:

[..]

Je hoeft de overheid niet zó veel te wantrouwen dat je hem het werken onmogelijk maakt.
De overheid is nu eenmaal niet te vertrouwen, dat weet je toch allang!

Bij alle uitslagen van de referenda negeren ze ons compleet. Nu is het raadgevende referenda zelfs afgeschaft. Lekker makkelijk, kunnen ze er nog meer doordrukken (in ons nadeel).

De "sleepwet" is pas het begin, daarna gaan ze steeds een stap verder, tot we daadwerkelijk een politiestaat geworden zijn.

Vergeet niet dat alle mensen die kwaad hebben willen doen en gedaan hebben, allang in beeld waren bij de zogenaamde inlichtingendiensten, dus nog meer "data" gaat echt niet helpen.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 24-03-2018 08:12:05 ]
pi_178051801
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 06:50 schreef Ringo het volgende:

[..]

Waarvoor, waartegen? De huidige wet is echt heel sterk verouderd, die stamt nog uit de tijd van de Nokia 3310 en houdt geen rekening met de technologische veranderingen van de afgelopen vijftien jaar. Ook het toezicht is in de huidige wet slechter geregeld dan in de nieuwe wet.
Je kunt vraagtekens stellen bij het nut en de voordelen van big data collectie (het 'slepen'). En het is op z’n minst opmerkelijk dat deze regering diverse adviezen van o.a. de Raad van State stoïcijns naast zich neerlegt. Alle reden voor een NEE-stem.

Maar dat de inlichtingendiensten recht hebben op een wet die hen in staat stelt om op een slimme en efficiënte manier hun werk te doen, met gebruikmaking van up-to-date technologie, dat lijkt me duidelijk.
Je hoeft de overheid niet zó veel te wantrouwen dat je hem het werken onmogelijk maakt.
Je beweert dat de wet verouderd was, hoezo? Welke verandering is dan wel "modern"?

- Ze mogen nu vaste lijnen (telefoon, internet via de kabel) van een wijk, een stad of heel het land aftappen. Voordien mocht dat enkel gericht.
- Ze mogen ongericht draadloze communicatie onderscheppen, dat mocht reeds.
- Ze mogen hacken.
- Ze mogen ongefilterde bulk data aan buitenlandse diensten doorgeven.
- Ze mogen een geheime DNA-databank aanleggen. Ik betwijfel dat terroristen op gebied van DNA achterlaten veranderd zijn in de laatste 15 jaar.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_178051965
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 08:00 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dat is nog steeds geen 'waarschuwen voor terrorisme' maar onder die noemer buitenlanders willen weren.

Niet veel anders als hoe voorstanders nu terrorisme misbruiken eigenlijk. Puur waarschuwen en waakzaam zijn voor terrorisme doet elk redelijk mens in Nederland sinds we Baboon Bush naar die apenlanden zijn gevolgd. Het is gewoon onzin om te zeggen dat je dan voor racist uitgemaakt wordt. Dus nogmaals, ik heb graag dat je die stelling hardmaakt of rectificeert als het misschien toch net wat te kort door de bocht is achteraf gezien
Weet je wat, ik geef je gewoon gelijk. Hierbij ratificeer ik mijn eerdere post. Nederland was in 2015 eensgezind en het ganse land zong "u bent welkom". Geen enkele Nederlander werd voor racist uitgemaakt als hij voor aanslagen waarschuwde. Tevreden?
  zaterdag 24 maart 2018 @ 08:39:15 #23
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_178051991
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 08:08 schreef weethetevennietmeer het volgende:
De overheid is nu eenmaal niet te vertrouwen, dat weet je toch allang!
Gelukkig lost de markt het voor ons op!

:').
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_178053959
Echt, de angst voor de 'overheid' (tegenstem puur en alleen daarvoor) zit diep, erg diep, en veel dieper dan de angst voor terrorisme (niet alleen een reden voor de voorstem).

De tegenstemmers zijn de echte bangepoeperds.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_178054142
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 11:30 schreef Montagui het volgende:
Echt, de angst voor de 'overheid' (tegenstem puur en alleen daarvoor) zit diep, erg diep, en veel dieper dan de angst voor terrorisme (niet alleen een reden voor de voorstem).

De tegenstemmers zijn de echte bangepoeperds.
Angst voor een overheid? Waar heb je het over, ook een overheid moet bepaalde regels hebben als deze regels steeds verder opgerekt worden krijgen we hier dadelijk nog Chinese taferelen dat Rutte MP voor het leven wordt. Een overheid is er in onze liberale democratie voor het volk, met een sleepwet geef je als overheid al bij voorbaat aan dat je alle burgers niet vertrouwd.
pi_178054462
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 11:44 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Angst voor een overheid? Waar heb je het over, ook een overheid moet bepaalde regels hebben als deze regels steeds verder opgerekt worden krijgen we hier dadelijk nog Chinese taferelen dat Rutte MP voor het leven wordt. Een overheid is er in onze liberale democratie voor het volk, met een sleepwet geef je als overheid al bij voorbaat aan dat je alle burgers niet vertrouwd.
Zie hier alweer een voorbeeld voor de angst voor de overheid.

Daarom nog eens voor jou:
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 23:29 schreef Montagui het volgende:

[..]

En jij bent een bangepoeperd die gelooft in de schijnveiligheid van het hedendaagse internet. :') ALLES is hackbaar. Als de overheid en de veiligheidsdiensten kwaad willen kunnen ze dat zonder medeweten van de grote massa internet-analfabeten makkelijk regelen. Deze wet maakt dat 'makkelijk' regelen controleerbaar. Althans het geeft (eventueel) de burger de mogelijkheid om de overheid en de veiligheidsdiensten te controleren op het moment dat zij denken dat deze diensten over de schreef (dreigen te) gaan.
Ik zeg niet dat de 'sleepwet' zoals ie nu wordt voorgesteld perfect is, maar met een enkele aanpassing hebben we in ieder geval een wet voor 'deze tijd'.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 24 maart 2018 @ 12:14:44 #27
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_178054570
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 12:06 schreef Montagui het volgende:

[..]

Zie hier alweer een voorbeeld voor de angst voor de overheid.

Daarom nog eens voor jou:

[..]

Ik zeg niet dat de 'sleepwet' zoals ie nu wordt voorgesteld perfect is, maar met een enkele aanpassing hebben we in ieder geval een wet voor 'deze tijd'.
Ik heb liever geen wet dan een slechte wet.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 24 maart 2018 @ 12:18:32 #28
168739 Red_85
'echt wel'
pi_178054617
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 12:06 schreef Montagui het volgende:

[..]

Zie hier alweer een voorbeeld voor de angst voor de overheid.

Daarom nog eens voor jou:

[..]

Ik zeg niet dat de 'sleepwet' zoals ie nu wordt voorgesteld perfect is, maar met een enkele aanpassing hebben we in ieder geval een wet voor 'deze tijd'.
Dus je gaat er ook bij voorbaat al van uit dat de overheid niet te vertrouwen is?

Waarom dan geen wet instellen die de veiligheidsdiensten en politiek terug hun hok in trapt en de bevolking beschermd? Maar waarom wel een wet die dit tappen dus legaal verklaard?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 24 maart 2018 @ 13:53:05 #29
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_178056382
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 08:36 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Weet je wat, ik geef je gewoon gelijk. Hierbij ratificeer ik mijn eerdere post. Nederland was in 2015 eensgezind en het ganse land zong "u bent welkom". Geen enkele Nederlander werd voor racist uitgemaakt als hij voor aanslagen waarschuwde. Tevreden?
Fijn. Hopelijk kunnen we dan nu erser posten zonder gekke drogredenen maar obv feiten
Laffe huichelaar
  Moderator zaterdag 24 maart 2018 @ 14:03:10 #30
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178056528
ik geloof niet dat er ooit iemand voor racist is uitgemaakt omdat hij (of zij) voor aanslagen waarschuwde
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_178056537
quote:
O mijn ... hoe ziet ze uit ergens onder gehangen of zo uit het bed gestapt?
pi_178056577
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 14:03 schreef john2406 het volgende:

[..]

O mijn ... hoe ziet ze uit ergens onder gehangen of zo uit het bed gestapt?
:? :')
pi_178056843
22 mrt op tv die van Roermond van het VVD geloof ik, ze wisten al alles van mij zonder die wet, dat niemand iets zegt van het kan niet nu.

van Rey dus, wat ik ook beweer, denk dat men meer van mij weten doet als wat ikzelf weet.

https://l1.nl/avondgasten-22-mrt-2018-139896/

Vanaf minuut 29.00

Ik zet hem hier nog eens van Rey over iets wat kon en wat ze willen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-03-2018 14:25:22 ]
pi_178056865
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 14:06 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

:? :')
Is dat salaris zo krap dat er geen kapper vanaf kan?
pi_178056889
Op het eind iemand zegt dank u wel, dan zeg je aub niet dank u wel terug.
  zaterdag 24 maart 2018 @ 20:40:01 #36
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_178063568
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 11:30 schreef Montagui het volgende:
Echt, de angst voor de 'overheid' (tegenstem puur en alleen daarvoor) zit diep, erg diep, en veel dieper dan de angst voor terrorisme (niet alleen een reden voor de voorstem).
Met dank aan dertig jaar marktfundamentalisme.

We geven corporate reuzen als Facebook en Google alle ruimte om met onze persoonlijke gegevens te rotzooien. Maar o wee als de overheid het terrein van big data betreedt, dan doen we allemaal alsof er een communist met getrokken revolver onder het bed ligt.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_178065523
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 12:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik heb liever geen wet dan een slechte wet.
Wat jij wil. Je geeft daarmee alleen meer vrijheid aan de veiligheidsdiensten om te doen wat ze willen.

Uiteraard wil ik ook geen slechte wet, maar ik kies liever voor wel 'een' wet dan ongecontroleerde datacontrol.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 24 maart 2018 @ 22:52:14 #38
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_178066482
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 22:15 schreef Montagui het volgende:

[..]

Wat jij wil. Je geeft daarmee alleen meer vrijheid aan de veiligheidsdiensten om te doen wat ze willen.

Uiteraard wil ik ook geen slechte wet, maar ik kies liever voor wel 'een' wet dan ongecontroleerde datacontrol.
Nee, dat doe ik niet, dat word er van gemaakt door de mensen die willen afluisteren. Ze zetten je in een positie dat je iets slechts accepteert want anders word het nog slechter, en daar ga ik niet in mee. Het is gewoon chantage.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 24 maart 2018 @ 22:53:56 #39
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_178066521
Toch wel grappig dat nog zo'n groot deel van de Nederlandse bevolking het wel prima vind dat de overheid eventjes allerhande ongerichte data over je laat rondslingeren 3 jaar lang...

Het "ik heb toch niks te verbergen" gehalte is vrij hoog blijkbaar.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_178066720
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 22:15 schreef Montagui het volgende:

[..]

Wat jij wil. Je geeft daarmee alleen meer vrijheid aan de veiligheidsdiensten om te doen wat ze willen.

Uiteraard wil ik ook geen slechte wet, maar ik kies liever voor wel 'een' wet dan ongecontroleerde datacontrol.
Ongecontroleerde datacontrol. :o Communicatie tussen mensen zonder dat de staat meeluistert. The horror. :o Maar goed dat dat jij niet 20 jaar eerder geboren bent. Toen was was het schering en inslag dat mensen offline; op straat, in cafe's met elkaar communiceerde zonder dat de staat meeluisterde. Ik denk dat jij toentertijd slapeloze nachten had gehad wetende dat mensen aan het communiceren waren zonder enkele staatstoezicht. :{
pi_178066798
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 12:18 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dus je gaat er ook bij voorbaat al van uit dat de overheid niet te vertrouwen is?
Ik niet. Maar ik heb óók geen oogkleppen op.

quote:
Waarom dan geen wet instellen die de veiligheidsdiensten en politiek terug hun hok in trapt en de bevolking beschermd? Maar waarom wel een wet die dit tappen dus legaal verklaard?
Liever legaal en controleerbaar tappen dan ongecontroleerd (wat toch al? gebeurd).

Tja, de tegenstemmers zijn paranoia m.b.t. de overheid, dus lijkt het me aannemelijk dat je er dan ook vanuit gaat dat de overheid je nu ook al online aan het bedonderen is. Toch?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_178066857
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 22:53 schreef SpecialK het volgende:
Toch wel grappig dat nog zo'n groot deel van de Nederlandse bevolking het wel prima vind dat de overheid eventjes allerhande ongerichte data over je laat rondslingeren 3 jaar lang...

Het "ik heb toch niks te verbergen" gehalte is vrij hoog blijkbaar.
Mwah, dat rondslingeren ben ik het niet mee eens, dat moet beter.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_178066874
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 22:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee, dat doe ik niet, dat word er van gemaakt door de mensen die willen afluisteren. Ze zetten je in een positie dat je iets slechts accepteert want anders word het nog slechter, en daar ga ik niet in mee. Het is gewoon chantage.
Definieer 'slecht'.

Ik vat het effe niet.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_178066934
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 23:02 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ongecontroleerde datacontrol. :o Communicatie tussen mensen zonder dat de staat meeluistert. The horror. :o Maar goed dat dat jij niet 20 jaar eerder geboren bent. Toen was was het schering en inslag dat mensen offline; op straat, in cafe's met elkaar communiceerde zonder dat de staat meeluisterde. Ik denk dat jij toentertijd slapeloze nachten had gehad wetende dat mensen aan het communiceren waren zonder enkele staatstoezicht. :{
Hoezo 'de staat'. Ben jij echt zo naïef dat je denkt dat 'de staat', en alleen 'de staat' daartoe in staat is?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_178066936
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 23:05 schreef Montagui het volgende:

[..]
Tja, de tegenstemmers zijn paranoia m.b.t. de overheid
Je zou het natuurlijk ook met argumenten kunnen proberen.
  zaterdag 24 maart 2018 @ 23:11:31 #46
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_178066961
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 23:08 schreef Montagui het volgende:

[..]

Definieer 'slecht'.

Ik vat het effe niet.
Een wet om gewoon zo veel mogelijk af te luisteren is slecht. Een wet die geen onderscheid maakt tussen schuldige en onschuldige mensen is slecht. Een wet die potentiële terroristen onvindbaar maakt omdat er nog meer te veel data is om door te spitten is slecht.

En natuurlijk vat je het niet, anders was je wel tegen deze wet geweest,
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_178067157
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 23:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Een wet om gewoon zo veel mogelijk af te luisteren is slecht. Een wet die geen onderscheid maakt tussen schuldige en onschuldige mensen is slecht. Een wet die potentiële terroristen onvindbaar maakt omdat er nog meer te veel data is om door te spitten is slecht.

En natuurlijk vat je het niet, anders was je wel tegen deze wet geweest,
Maar jij vat niet dat ze dat nu al kunnen, misschien zelfs al wel doen, Dan heb ik liever een 'wet' die dat reguleert, en waar jij en ik wat mee kunnen op het moment dat het ons niet aan staat.

NU is er geen wet, en de veiligheidsdiensten kunnen doen en laten wat ze willen zonder dat ze er weliswaar wetstechnisch iets mee kunnen, (dat kan met de wet dan wel). Niettemin kunnen ze het NU gebruiken voor wat voor doel dan ook, en dat zal niet zijn om jouw porno-activiteiten op internet na te gaan, maar wel voor andere maatschappij ontwrichtende activiteiten.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 24 maart 2018 @ 23:25:50 #48
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_178067228
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 23:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Een wet om gewoon zo veel mogelijk af te luisteren is slecht. Een wet die geen onderscheid maakt tussen schuldige en onschuldige mensen is slecht. Een wet die potentiële terroristen onvindbaar maakt omdat er nog meer te veel data is om door te spitten is slecht.

En natuurlijk vat je het niet, anders was je wel tegen deze wet geweest,
Ik ben het grotendeels met je eens, maar dat laatste argument moeten tegenstanders niet meer gebruiken. Het is je reinste onzin dat als er meer data verzameld worden, het moeilijker is om bijvoorbeeld een potentiële terrorist in de gaten te houden. Als je dat oprecht denkt dan neem ik je niet meer serieus.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_178067296
Kijk dat stuk van L1 wat van Rey zegt, spreekt dat boekdelen ja of nee?
Het kan dus al, in de gaten houden, ook zonder deze wet!

Alleen vermoed ik dat men het niet delen mag met andere landen nu, of dat klopt weet ik niet.

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 24-03-2018 23:31:13 ]
  zaterdag 24 maart 2018 @ 23:31:29 #50
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_178067318
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 23:21 schreef Montagui het volgende:
Maar jij vat niet dat ze dat nu al kunnen, misschien zelfs al wel doen
Dat vat ik heel goed, maar daar ben ik tegen en ik ben niet van plan om illegaal gedrag van de overheid of iig gedrag waar ze geen toestemming voor hebben gevraagd te legitimeren.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')