abonnement Unibet Coolblue
pi_178011901
Hallo,

Zojuist heb ik mijn bestelde uitschuiftafel geleverd gekregen. Er is echter een probleem: de stoel past niet onder de tafel. Aangezien ik zo min mogelijk aan de hoogte van de tafel en stoelen wil doen, leek mij het vervangen van het scharnier/ronddraai pen de beste optie om ruimte te winnen. Nu vroeg ik me echter af of bijvoorbeeld een horizotaal stuk ipv gehoek stuk ergens te verkrijgen is. Hierdoor komt bovenkant uitschuifstuk iets dichter op onderkant normale tafelblad te zitten.






Groet!
pi_178012259
Ik snap geloof ik niet helemaal wat er op de foto te zien is, maar dit deel van het tafelblad moet dichter bij op het draaipunt komen? Of juist verder weg?

Voor dichter bij kun je misschien het hele ding omdraaien zodat het blad in de hoek komt in plaats van erop. Voor verder weg een klein blokje hout ertussen en iets langere schroeven?
pi_178012329
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 14:49 schreef Chaos het volgende:
Ik snap geloof ik niet helemaal wat er op de foto te zien is, maar dit deel van het tafelblad moet dichter bij op het draaipunt komen? Of juist verder weg?

Voor dichter bij kun je misschien het hele ding omdraaien zodat het blad in de hoek komt in plaats van erop. Voor verder weg een klein blokje hout ertussen en iets langere schroeven?
Als ik m omdraai komt dat ijzer tussen de twee bladen te zitten, dus dat is suboptimale oplossing.

https://www.hafele.nl/nl/(...)00100013d0300010023/

Zoek denk ik een soortgelijk item als nr. G. Alleen dan zo goed als vlak.
pi_178012460


pi_178013648
Maar als je het blad in weggeklapte positie hoger maakt dan is het in uitgeklapte positie lager en past het niet meer lijkt me. Als je het beslag aanpast moet je ook de plaats van de draaias veranderen. Dit lijkt me best een drama om simpel en mooi op te lossen.

Hoe ver moet de stoel onder te tafel kunnen? Als het maar een klein stukje is kun je misschien precies waar de stoel staat een stukje uit het tafelblad frezen. Dat is toch de onderkant van het uitklapdeel.

Anders zou ik toch echt met wat rubberen dopjes de tafel iets hoger maken en/of de stoel ietsje lager.
pi_178021163
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 15:54 schreef Chaos het volgende:
Maar als je het blad in weggeklapte positie hoger maakt dan is het in uitgeklapte positie lager en past het niet meer lijkt me. Als je het beslag aanpast moet je ook de plaats van de draaias veranderen. Dit lijkt me best een drama om simpel en mooi op te lossen.

Hoe ver moet de stoel onder te tafel kunnen? Als het maar een klein stukje is kun je misschien precies waar de stoel staat een stukje uit het tafelblad frezen. Dat is toch de onderkant van het uitklapdeel.

Anders zou ik toch echt met wat rubberen dopjes de tafel iets hoger maken en/of de stoel ietsje lager.
Goed punt. Ongeveer 1.5cm.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')