Leg mij dan eens uit voor WIE het iets toevoegt.quote:Op maandag 16 april 2018 19:28 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Hmmm, tekort aan verkeersinzicht, denk ik.
Oh, jij komt alleen op de rotondes bij jou in het dorp? Ik ken genoeg rotondes waar je het tegemoetkomend verkeer gewoon kunt zien. Als ik dan aangeef dat ik naar links ga, weet mijn tegenligger dat wij gaan kruisen. Kan hij zijn snelheid aanpassen. Of op rotondes met twee rijstroken, dan is het voor vrijwel iedereen handig om te weten waar je naartoe gaat.quote:Op maandag 16 april 2018 19:31 schreef Zorro het volgende:
[..]
Leg mij dan eens uit voor WIE het iets toevoegt.
ik ga even uit van de meest gangbare rotonde, met 4 afslagen.
Eerste afslag: Die ziet het want als ik daar afsla zet ik mijn richtingaanwijzer aan, en zo niet dan doe ik dat niet.
Tweede en derde afslag ZIEN me in de regel niet eens want daar staat een complete beeldentuin tussen.
Rotondes met twee rijstrioken is wat anders, dan geef je aan dat je van rijstrook wisselt, dus dat ligt wat anders. Maar verder worden we het toch niet eensquote:Op maandag 16 april 2018 19:35 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Oh, jij komt alleen op de rotondes bij jou in het dorp? Ik ken genoeg rotondes waar je het tegemoetkomend verkeer gewoon kunt zien. Als ik dan aangeef dat ik naar links ga, weet mijn tegenligger dat wij gaan kruisen. Kan hij zijn snelheid aanpassen. Of op rotondes met twee rijstroken, dan is het voor vrijwel iedereen handig om te weten waar je naartoe gaat.
Bottomline is: het kost niks en anderen kunnen er iets aan hebben. Dus als er geen ander verkeer is, zal ik het ook niet doen.quote:Op maandag 16 april 2018 19:38 schreef Zorro het volgende:
Rotondes met twee rijstrioken is wat anders, dan geef je aan dat je van rijstrook wisselt, dus dat ligt wat anders. Maar verder worden we het toch niet eens
In Duitsland mag je niet eens linksaf aangeven voor je de rotonde oprijdt.quote:Op maandag 16 april 2018 19:28 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Hmmm, tekort aan verkeersinzicht, denk ik.
Jammer voor ze.quote:Op maandag 16 april 2018 19:48 schreef padlarf het volgende:
[..]
In Duitsland mag je niet eens linksaf aangeven voor je de rotonde oprijdt.
Maar dan een beetje raar om iedereen die dat niet doet gebrek aan verkeersinzicht te verwijten, vind je ook niet?quote:
Wie heeft het over richting naar links aangeven VOORDAT je de rotonde oprijdt? Ik niet, in ieder geval.quote:Op maandag 16 april 2018 19:52 schreef padlarf het volgende:
[..]
Maar dan een beetje raar om iedereen die dat niet doet gebrek aan verkeersinzicht te verwijten, vind je ook niet?
Het is altijd raar want ik zie niet wat jij nou doet. Vaak zijn die mensen of te laat of doen ze helemaal geen knipper naar rechts. Doe gewoon normaal en knipper alleen als je eraf gaat, dat is duidelijk voor iedereen.quote:Op maandag 16 april 2018 15:00 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Als ik de rotonde driekwart neem doe ik precies hetzelfde
Rotonde op met intentie linksaf te slaan (knipper als hint voor andere weggebruikers dat ik voorlopig nog wel even erop blijf en ze me niet moeten afsnijden)
Na de afslag voor rechtdoor knipper naar rechts voor de rest van de wereld zodat ze weten dat ik het feestje per volgende afslag ga verlaten.
Als je niet driekwart gaat is knipper naar links wel raar.
Excuus, dan heb ik je verkeerd begrepen. Ik dacht dat je juist voor richting naar links aangeven was bij driekwart rond.quote:Op maandag 16 april 2018 19:54 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wie heeft het over richting naar links aangeven VOORDAT je de rotonde oprijdt? Ik niet, in ieder geval.
Ik ben ook voor richting aangeven bij driekwart rond, maar ik doe dat niet voordat ik de rotonde op rij. Als de situatie zo is dat ik denk dat het overig verkeer er iets aan heeft, dan doe ik het op het moment dat ik de rotonde op rij.quote:Op maandag 16 april 2018 19:56 schreef padlarf het volgende:
Excuus, dan heb ik je verkeerd begrepen. Ik dacht dat je juist voor richting naar links aangeven was bij driekwart rond.
Ik weet het zo net nog niet of het richting aangeven naar links voor je de rotonde oprijd wat toevoegt. Degene die tegenover je komt aangereden en je zou kunnen zien, als ze niet zoals op zoveel plekken het middendeel van de rotonde verhoogd en begroeid hebben, die ziet je aankomen, die kan nog prima de rotonde op en zal geen hinder ondervinden van jou en omgekeerd jij niet van hem/haar.quote:Op maandag 16 april 2018 19:41 schreef Cat-astrophe het volgende:
Probleem is denk ik dat iedereen zijn eigen setje regels heeft voor rotondes. Ik kan me dood ergeren als ik sta te wachten en iemand zonder richting aangeven de rotonde verlaat. Of dat pas in de laatste seconde doet, zeker als iemand meteen rechtsaf slaat en ik hem dus nooit voor de wielen zal rijden, maar toch moet wachten om dat zeker te weten.
Maar nog ergerlijker (en gevaarlijk) zijn die paar idioten die letterlijk menen: stuur naar rechts = knipper naar rechts aan, ongeacht waar ze van de rotonde af willen.
Denk je als wachtende automobilist dat je op kunt rijden omdat degene op de rotonde de knipper aanheeft naar rechts en er dus vóór jou af zal gaan. Rijdt hij driekwart.
Je bedoelt deze link? https://vvn.nl/rotondequote:Op maandag 16 april 2018 20:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik ben ook voor richting aangeven bij driekwart rond, maar ik doe dat niet voordat ik de rotonde op rij. Als de situatie zo is dat ik denk dat het overig verkeer er iets aan heeft, dan doe ik het op het moment dat ik de rotonde op rij.
Ps. volgens de verkeersregels moet je in Nederland wel richting aangeven naar links voordat je de rotonde oprijdt. Heb ik net even opgezocht.
Ik had een andere. Nu maar even deze:quote:Op maandag 16 april 2018 20:22 schreef JaapB het volgende:
[..]
Je bedoelt deze link? https://vvn.nl/rotonde
Enige relevante op heel die pagina is RVV art. 55. De rest is goedbedoeld CBR geneuzel dat niets met "moeten" te maken heeft.quote:Op maandag 16 april 2018 20:37 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik had een andere. Nu maar even deze:
https://auto-en-vervoer.i(...)chtingaanwijzer.html
Check, niet moeten. Maar ook niet verboden, zoals blijkbaar in Duitsland. (zegt Padlarf)quote:Op maandag 16 april 2018 20:41 schreef JDude het volgende:
[..]
Enige relevante op heel die pagina is RVV art. 55. De rest is goedbedoeld CBR geneuzel dat niets met "moeten" te maken heeft.
Dat dus. Van automobilisten die geen knipper aanzetten weet je gewoon niet of ze dat ook ooit gaan doen voordat ze de rotende verlaten. De rotondes waar ik meestal rijd zijn prima overzichtelijk (ik rijd geen Hummer) en dan zie ik ze al een halve rotonde lang aankomen. Als ik dan moet wachten tot ze net vóór mijn oprit/hun afslag hun knipper aangooien en afslaan vind ik dat toch best een kleine ergernis.quote:Op maandag 16 april 2018 20:20 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Ik zie het het knipperlicht naar links aandoen meer als iets waardoor de andere mensen zien dat jij iemand bent die de knipperlicht gebruikt. Want als iemand geen knipperlicht gebruikt weet je niet of 'ie er af gaat zonder knipperlicht of met zeg maar. Als jij je knipperlicht naar links aanhebt weten ze zeker dat ze niet kunnen doorrijden. Nogmaals: gewoon sociaal dus. Al is dat tegenwoordig erg bijzonder in het verkeer, sociaal zijn.
Juist! Mijn zin liep niet helemaal lekker maar daar komt het op neer inderdaadquote:Op maandag 16 april 2018 20:48 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dat dus. Van automobilisten die geen knipper aanzetten weet je gewoon niet of ze dat ook ooit gaan doen voordat ze de rotende verlaten. De rotondes waar ik meestal rijd zijn prima overzichtelijk (ik rijd geen Hummer) en dan zie ik ze al een halve rotonde lang aankomen. Als ik dan moet wachten tot ze net vóór mijn oprit/hun afslag hun knipper aangooien en afslaan vind ik dat toch best een kleine ergernis.
Maar als ze rechtdoor gaan (dus 2e afslag) dan geven ze ook geen richting aan voor de rotonde en moet je dus alsnog wachten.quote:Op maandag 16 april 2018 20:48 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dat dus. Van automobilisten die geen knipper aanzetten weet je gewoon niet of ze dat ook ooit gaan doen voordat ze de rotende verlaten. De rotondes waar ik meestal rijd zijn prima overzichtelijk (ik rijd geen Hummer) en dan zie ik ze al een halve rotonde lang aankomen. Als ik dan moet wachten tot ze net vóór mijn oprit/hun afslag hun knipper aangooien en afslaan vind ik dat toch best een kleine ergernis.
Als we gewoon gaan afspreken dat iedereen zijn knipper aanzet vóór we een rotonde op gaan is het knipperloos rotonde betreden ook duidelijk en wacht niemand voor niets #teamknipperquote:Op maandag 16 april 2018 21:38 schreef Light het volgende:
[..]
Maar als ze rechtdoor gaan (dus 2e afslag) dan geven ze ook geen richting aan voor de rotonde en moet je dus alsnog wachten.
Maar als ik dan rechtdoor wil (dus 2e afslag), welke knipper moet ik dan gebruiken voor de rotonde? Links? Lijkt me niet juist, ik wil rechtdoor. Rechts, idem. Alarmlichten dan maar? Of het daar duidelijker van wordt...quote:Op maandag 16 april 2018 21:47 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Als we gewoon gaan afspreken dat iedereen zijn knipper aanzet vóór we een rotonde op gaan is het knipperloos rotonde betreden ook duidelijk en wacht niemand voor niets #teamknipper
Geen lichten is automatisch rechtdoor volgens deze denkwijze.quote:Op maandag 16 april 2018 21:49 schreef Light het volgende:
[..]
Maar als ik dan rechtdoor wil (dus 2e afslag), welke knipper moet ik dan gebruiken voor de rotonde? Links? Lijkt me niet juist, ik wil rechtdoor. Rechts, idem. Alarmlichten dan maar? Of het daar duidelijker van wordt...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |