abonnement Unibet Coolblue
pi_177980468
Wij hebben een Bopita commode op de babykamer met drie grote lades.
Na 2,5 jaar gebruik werkt de onderste lade nog perfect (die wordt ook het minst gebruikt) maar de andere twee lades sluiten niet meer mooi.
Als ik de lades een zetje geef, lijken ze niet meer door het softclose systeem ‘gepakt’ te worden. Als ik dan een extra zet geef, gaat het wel maar wel moeizaam.

Net de lades leeggemaakt en er uit gehaald. Alle geleiders eens een zetje gegeven met dezelfde kracht, ze sluiten alle zes (twee per lade) keurig. Dus de dempingcilinders lijken me niet lek.

Kwestie van smeren? En zo ja, hoe? Of iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
pi_177981784
Lijkt echt een kwestie van smeren te zijn . Probeer even met wd 40 te smeren , wieltjes evt schoonmaken/ontvetten
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_178022566
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 13:01 schreef Cybersijp het volgende:
Lijkt echt een kwestie van smeren te zijn . Probeer even met wd 40 te smeren , wieltjes evt schoonmaken/ontvetten
Dank voor je reactie. Dat zal ik eens proberen, heb WD40 in huis. Denk je dat WD40 sowieso geen kwaad kan voor het systeem?
pi_178023797
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 21:48 schreef Malteser het volgende:

[..]

Dank voor je reactie. Dat zal ik eens proberen, heb WD40 in huis. Denk je dat WD40 sowieso geen kwaad kan voor het systeem?
Ik denk dat de hele kast uit elkaar valt van wat olie..

Je moet alleen de wielen invetten he. Evt schoonmaken.
pi_178024427
Ik zou alleen eerder siliconenspray er op spuiten IPV die vieze wd40.
pi_178028028
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:31 schreef Nico987 het volgende:

[..]

Ik denk dat de hele kast uit elkaar valt van wat olie..

Je moet alleen de wielen invetten he. Evt schoonmaken.
Uiteraard snap ik ook wel dat die hele kast er niet van uit elkaar zal vallen.
Maar het gaat me erom dat het jammer zou zijn als ik iets in het systeem spuit, waar het systeem niet tegen zou kunnen.
pi_178036982
PTFE-spray om dit soort dingen te smeren doet wonderen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')