abonnement Unibet Coolblue
pi_185910216
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 19:27 schreef Vonkenboer het volgende:
Hier in huize Vonkenboer zijn we voorlopig wel weer opgeladen; op het werk even snel in de werkplaats een wandcontactdoos verplaatsen. Tuurlijk doen we de stroom er dan niet even af O-)

Moet je bij het terug plaatsen van het binnenwerk van het stopcontact natuurlijk niet met je vinger de geleidende delen beet pakken ..

*KRRRRrrrrr!*

Godver... :X :%

Moraal van dit verhaal : Niet even snel snel iets willen doen en vooral de stroom er even afhalen :X
Herkenbaar. :P

Je word er steeds makkelijker mee, dan gaat t een keer verkeerd en let je weer een tijdje wat beter op.

Al is de keer dat ik een opdonder heb gehad al wel 10 jaar geleden gelukkig.
  zaterdag 30 maart 2019 @ 18:31:43 #257
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_185937124
Bankrovers graven tunnel maar zijn te luidruchtig:buurman belt politie

Dieven hebben vorig weekend geprobeerd om met een drilboor een tunnel te graven tot in een bankfiliaal van Belfius in Brussel. Een klacht van een buurman wegens geluidsoverlast gooide echter roet in het eten. De verdachten zijn spoorloos, meldt de Franstalige krant La Capitale.

In de woning naast de bank in de Sint-Juliaanskerklaan zijn al bijna een jaar grote renovatiewerken aan de gang. ,,Al negen maanden wordt er van maandag tot vrijdag gewerkt aan de bouw van vijf appartementen”, zegt de buurman die de inbraakpoging onbewust aan het licht bracht. ,,Wij zijn het beu. De muren van ons huis zijn gebarsten en soms kunnen we niet met elkaar praten door het lawaai.”

Vorige week zondag was de maat vol voor de man. Toen hij ‘s ochtends tussen 9 en 10 uur het geluid van de drilboor hoorde, klopte hij aan bij de woning naast de bank. ,,Ik riep dat het verboden was op zondag te werken en vroeg hen de deur te openen. ‘Ja, meneer’, zei iemand en het lawaai stopte meteen.” _O-

NWS / Bankrovers graven tunnel maar zijn te luidruchtig:buurman belt politie

Dit is ook een klusblunder toch :?
Zondag mag je gewoon niet klussen :7
  zaterdag 30 maart 2019 @ 19:19:41 #258
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_185937928
Ik ben meer van het 'op zondag moet je niet zeiken' :)

Ik vind het prima dat mensen vanuit hun geloof vinden dat zondag een rustdag is, maar daar moeten ze mij niet mee lastig vallen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator zaterdag 30 maart 2019 @ 19:25:38 #259
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_185938011
Ik zou op zondag niet zo snel het gras maaien of lang met luidruchtig gereedschap bezig zijn. Leef en laten leven :Y
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 30 maart 2019 @ 20:14:34 #260
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_185938863
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 19:25 schreef derLudolf het volgende:
Ik zou op zondag niet zo snel het gras maaien of lang met luidruchtig gereedschap bezig zijn. Leef en laten leven :Y
Ik vind dat juist weer een prima bezigheid op zondag.. Dat 'leef en laten leven' kun je vanaf 2 kanten bekijken.
Sommige mensen werken 6 dagen per week, wanneer moeten die dan het gras maaien? 's nachts een keertje ergens ofzo? Of hebben die dan gewoon geen recht op gras in de tuin?

We leven niet allemaal in hetzelfde keurslijf en werken 36-38 uurtjes van 9 tot 4 op weekdagen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator zaterdag 30 maart 2019 @ 20:18:16 #261
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_185938921
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 20:14 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik vind dat juist weer een prima bezigheid op zondag.. Dat 'leef en laten leven' kun je vanaf 2 kanten bekijken.
Sommige mensen werken 6 dagen per week, wanneer moeten die dan het gras maaien? 's nachts een keertje ergens ofzo? Of hebben die dan gewoon geen recht op gras in de tuin?

We leven niet allemaal in hetzelfde keurslijf en werken 36-38 uurtjes van 9 tot 4 op weekdagen.
Ok, daar heb je wel een punt. Ben zelf ook niet gelovig ofzo, maar ach, grasmaaien kan ik prima door de week een keer doen.

Sommige mensen zijn altijd bij huis maar lijken steevast op zondag gras te maaien :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zaterdag 30 maart 2019 @ 20:31:22 #262
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_185940643
Ik schoot net met mijn voet van een vloerbalk af, dwars door het plafond van de slaapkamer. :(

Een halve vierkante meter gipsplaat eraf en nog een meter wapeningsband inclusief stucwerk. Kon wel janken. :p

De gipsplaat nu weer terug geschroefd en een provisorische reparatie gedaan met stuc pasta die ik nog had staan. Heel mooi zal het niet worden maar gelukkig ben ik niet tussen de balken door gevallen en is er vooral materiële schade. Maar het blijft enorm klote.
  zaterdag 30 maart 2019 @ 21:58:56 #264
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_185940772
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 21:51 schreef archito het volgende:
Ik schoot net met mijn voet van een vloerbalk af, dwars door het plafond van de slaapkamer. :(

Een halve vierkante meter gipsplaat eraf en nog een meter wapeningsband inclusief stucwerk. Kon wel janken. :p

De gipsplaat nu weer terug geschroefd en een provisorische reparatie gedaan met stuc pasta die ik nog had staan. Heel mooi zal het niet worden maar gelukkig ben ik niet tussen de balken door gevallen en is er vooral materiële schade. Maar het blijft enorm klote.
Ai, das minder -O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_185940801
-O- balen!!!
Laat die handjes wapperen!
pi_185940995
Het moment dat je je omdraait en recht je slaapkamer in kijkt is wel even schrikken. ;)
  zondag 31 maart 2019 @ 17:11:19 #267
345721 spierbal
Tricepbal
pi_185952177
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 19:27 schreef Vonkenboer het volgende:
Hier in huize Vonkenboer zijn we voorlopig wel weer opgeladen; op het werk even snel in de werkplaats een wandcontactdoos verplaatsen. Tuurlijk doen we de stroom er dan niet even af O-)

Moet je bij het terug plaatsen van het binnenwerk van het stopcontact natuurlijk niet met je vinger de geleidende delen beet pakken ..

*KRRRRrrrrr!*

Godver... :X :%

Moraal van dit verhaal : Niet even snel snel iets willen doen en vooral de stroom er even afhalen :X
Hoe voelt dat nou? Nog nooit een opdonder gehad gelukkig
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  Moderator zondag 31 maart 2019 @ 17:27:24 #268
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_185952577
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 17:11 schreef spierbal het volgende:

[..]

Hoe voelt dat nou? Nog nooit een opdonder gehad gelukkig
Ik kan niet anders zeggen dan dat het en onaangenaam prikkend pijnlijk gevoel geeft. :)
pi_185953459
quote:
6s.gif Op donderdag 28 maart 2019 21:57 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Maar het is gelukkig de eerste keer, want

[ afbeelding ]

Toch >:O
Schijnbaar wel, ik kom uit Heemskerk (dus een ezel) maar stoot mezelf helaas wel vaker dan 2 maal aan "dezelfde" steen :X
  zondag 31 maart 2019 @ 18:08:26 #270
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_185953725
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 17:11 schreef spierbal het volgende:

[..]

Hoe voelt dat nou? Nog nooit een opdonder gehad gelukkig
Het prikt en tintelt nog ff na. Beetje vergelijkbaar met je "telefoonbotje" een keer flink hard stoten.
  Moderator zondag 31 maart 2019 @ 18:40:35 #271
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_185954739
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2019 18:08 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Het prikt en tintelt nog ff na. Beetje vergelijkbaar met je "telefoonbotje" een keer flink hard stoten.
Als je wat licht bezweet bent dan voelt hij net even wat scherper _O-
  zondag 31 maart 2019 @ 20:54:19 #272
345721 spierbal
Tricepbal
pi_185958056
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 17:27 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Ik kan niet anders zeggen dan dat het en onaangenaam prikkend pijnlijk gevoel geeft. :)
Laatst moest ik even wat electra om leggen. Maar in dit huis heb ik de groepen eigenlijk nooit gecontroleerd. Heb er iets van 7. Binnenkort maar even kijken welke groep wat is. Afijn.

Aan het zoeken voor de groep boven en dacht hem gevonden te hebben dus schakelaar uit. Ik meten met mijn multimeter en kreeg 0. Toch vertrouwde ik het niet dus even een boor erin gedaan en ja hoor gewoon draaien. Ik kijken naar mijn multimeter,had ik het rode stekkertje niet ver genoeg erin gedrukt :')
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  maandag 1 april 2019 @ 19:00:52 #273
173976 dirtyolero
I need my cappu!
pi_185975149
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 20:54 schreef spierbal het volgende:

[..]

Laatst moest ik even wat electra om leggen. Maar in dit huis heb ik de groepen eigenlijk nooit gecontroleerd. Heb er iets van 7. Binnenkort maar even kijken welke groep wat is. Afijn.

Aan het zoeken voor de groep boven en dacht hem gevonden te hebben dus schakelaar uit. Ik meten met mijn multimeter en kreeg 0. Toch vertrouwde ik het niet dus even een boor erin gedaan en ja hoor gewoon draaien. Ik kijken naar mijn multimeter,had ik het rode stekkertje niet ver genoeg erin gedrukt :')
Daar is een kleine truc voor:
- Voor het meten het meetinstrument checken op een spanningvoerend stopcontact. (om te kijken of het werkt op een spanningsloze installatie)
- Meten op de installatie waaraan je wilt werken.
- Nogmaals de meter checken op een spanningvoerend stopcontact. (kijken of de meter correct aangaf op de spanningsloze installatie)

Bovenstaande is alleen noodzakelijk als je geen spanning verwacht.
  maandag 1 april 2019 @ 21:06:17 #274
345721 spierbal
Tricepbal
pi_185978023
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 19:00 schreef dirtyolero het volgende:

[..]

Daar is een kleine truc voor:
- Voor het meten het meetinstrument checken op een spanningvoerend stopcontact. (om te kijken of het werkt op een spanningsloze installatie)
- Meten op de installatie waaraan je wilt werken.
- Nogmaals de meter checken op een spanningvoerend stopcontact. (kijken of de meter correct aangaf op de spanningsloze installatie)

Bovenstaande is alleen noodzakelijk als je geen spanning verwacht.
Ja vooral je 1e punt dacht ik achteraf aan (met schaamte)
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_186155147
Wanneer je twee lengtes 9cm architraaf besteld om je raam voor af te timmeren. Omdat er nog een schakelaar op gemonteerd wordt.

Maar vrolijk de 7cm versie uitfreest voor snoeren e.d. En er keurig tegen plakt etc etc.

  Moderator donderdag 11 april 2019 @ 13:34:52 #276
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_186155525
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2019 13:11 schreef FranticDJ het volgende:
Wanneer je twee lengtes 9cm architraaf besteld om je raam voor af te timmeren. Omdat er nog een schakelaar op gemonteerd wordt.

Maar vrolijk de 7cm versie uitfreest voor snoeren e.d. En er keurig tegen plakt etc etc.

[ afbeelding ]
Dat is best kut _O-
pi_186155579
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 13:34 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Dat is best kut _O-
Yup _O- Naja het zij zo. Haha
  Moderator donderdag 11 april 2019 @ 15:20:18 #278
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_186157036
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 13:38 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Yup _O- Naja het zij zo. Haha
Toen wij ooit verbouwd hadden toen hadden we ook zoiets wat gelukkig wel goed uit kwam.
Alle schakelaars zitten wat verder van het aftimmerwerk; behalve de schakelaar bij de trap naar boven. Deze had (achteraf gezien) wel een centimeter of twee verder naar rechts gemogen.

Het kozijn was toen nog niet afgetimmerd; dus het leek toen heel ruim.

Maar het kén net !



:P
pi_186157049
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 15:20 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Toen wij ooit verbouwd hadden toen hadden we ook zoiets wat gelukkig wel goed uit kwam.
Alle schakelaars zitten wat verder van het aftimmerwerk; behalve de schakelaar bij de trap naar boven. Deze had (achteraf gezien) wel een centimeter of twee verder naar rechts gemogen.

Het kozijn was toen nog niet afgetimmerd; dus het leek toen heel ruim.

Maar het kén net !

[ afbeelding ]

:P
Haha, ja zo heb ik boven een die net niet kan :') Bijgewerkt met een vijl. Vind 't wel best :7
pi_186205625
quote:
:D _O_ _O-

Wel dom om nooit het verkeerde nummer op de brievenbus aan te passen beetje eigen schuld dikke bult :P
pi_186233773
Je BILLY-kast willen 'inbouwen' met een extra bovendeel dat je dan nog wel even een stukje moet inkorten, uitgeprobeerd met de kleinste, ging goed, dan de bredere op maat zagen, in elkaar zetten, en er dan pas achter komen dat er blijkbaar ook diepere BILLY's bestaan :|W
  vrijdag 26 april 2019 @ 13:05:02 #283
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_186437186
Note to self: pocket screws werken alleen als je hout haaks op elkaar gaat verbinden :7

Kops op kops werkt wel maar is stukken minder stevig omdat je kortere schroeven gebruikt.

Ergo: ik wil een Domino.

ok als je je lijm echt uit laat harden voordat je verder gaat zal t wel steviger wezen :+ #ongeduldig
  vrijdag 26 april 2019 @ 14:50:47 #285
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_186437937
Kops op kops gaat niet werken ivm. Nerfrichting. Dat breek je met minimale inspanning uit elkaar als je het met pocketscrews vast zet. Al zijn ze 20cm lang :P .
pi_186438417
Met Domino's word kops op kops ook niet geweldig sterk. Gewoon een langere plank nemen, en kops op kops zoveel mogelijk vermijden.

Bij dikke balken wordt wel eens zoiets gemaakt:

pi_186438645
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 14:50 schreef bleiblei het volgende:
Kops op kops gaat niet werken ivm. Nerfrichting. Dat breek je met minimale inspanning uit elkaar als je het met pocketscrews vast zet. Al zijn ze 20cm lang :P .
Waren MDF panelen :+ Met massief hout weet ik dat 't niet gaat werken ;)

een 'butt joint'

werkt wel met pocket screws, maar als je dus twee panelen met de dunne zijde tegen elkaar wilt leggen gaat het op zich wel. Maar je hebt dus kortere schroeven, dus moet je echt wachten tot je lijm goed uitgehard is.


Dit dus ;)
pi_186438887
Ok! Maar dat is toch niet echt kops op kops?
pi_186439262
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 15:43 schreef seekelot het volgende:
Ok! Maar dat is toch niet echt kops op kops?
Ja hoe wil je het anders noemen dan :+
pi_186463646
Ik snap er helemaal niks meer van >:)

Dat allerlaatste tekeningetje dat je hebt gepost is kops op langs hout.
pi_186466326
Kopse kanten van MDF panelen.. ;)
  maandag 29 april 2019 @ 09:29:31 #292
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_186492178
*edit*

Dit is niet bepaald een klusblunder, maar louter een opmerkelijke nieuwsbericht dat heeft hier niks te zoeken. Ik heb je post aangepast.

[ Bericht 51% gewijzigd door Vonkenboer op 29-04-2019 09:49:53 ]
  woensdag 1 mei 2019 @ 21:10:25 #293
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_186548891
Woah, genuine fuckupje;

Moest net effe mijn werktafel door een doorgang hebben, ik heb dat ding ooit gemaakt in de schuur, met in mijn achterhoofd dattie door de deur moest passen ooit. Deursparing opgemeten, werktafeltje gemaakt, nu moest ie eruit.. Paste door de sparing ^O^ .. alleen niet langs de hevel van de kanteldeur van de garage die er 20 cm achter zat :') .. Vriendelijk geprobeerd, minder vriendelijk, best lelijk tegen hem en de deur gedaan... werd hem niet :N In alle gevallen was eigenlijk de veer de boosdoener.. voel je hem al aankomen? O-)

SPOILER: De rest...
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_186549040
quote:
11s.gif Op woensdag 1 mei 2019 21:10 schreef Sounddragon het volgende:
Woah, genuine fuckupje;

Moest net effe mijn werktafel door een doorgang hebben, ik heb dat ding ooit gemaakt in de schuur, met in mijn achterhoofd dattie door de deur moest passen ooit. Deursparing opgemeten, werktafeltje gemaakt, nu moest ie eruit.. Paste door de sparing ^O^ .. alleen niet langs de hevel van de kanteldeur van de garage die er 20 cm achter zat :') .. Vriendelijk geprobeerd, minder vriendelijk, best lelijk tegen hem en de deur gedaan... werd hem niet :N In alle gevallen was eigenlijk de veer de boosdoener.. voel je hem al aankomen? O-)

SPOILER: De rest...
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De veer is eruit geschoten? _O-
pi_186549633
Sounddragon is sounddragoness geworden?
pi_186854211
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2019 13:11 schreef FranticDJ het volgende:
Wanneer je twee lengtes 9cm architraaf besteld om je raam voor af te timmeren. Omdat er nog een schakelaar op gemonteerd wordt.

Maar vrolijk de 7cm versie uitfreest voor snoeren e.d. En er keurig tegen plakt etc etc.

[ afbeelding ]
En de fix:



Nog ff met een penseeltje lak langs de kitnaad en ik vind t wel best :7 geen mens die t gaat zien.
pi_186857564
Ik doe niets anders dan blunderen. Zojuist nog, ik had de cv leiding die ik nog niet in gebruik heb, nog even afgedopt. Er zit hoger op ook nog een kraantje in de leiding. Dus ik draai dat kraantje dicht, en zet daarna de brander op die afsluitdop om hem weer los te krijgen. Maar een leiding met 2 bar waterdruk plus een beetje verhitting zorgt wel voor een spectaculair effect als dat in 1 klap loskomt. 8)7

Gelukkig zaten er geen lichaamsdelen in de weg.
pi_186858316
Wees blij dat 't maar plm 2 bar is :+ (kan ook aardig pijn doen hoor :7)

Heb 't eens uit een hydrauliek leiding onder druk (350 bar) zien schieten, op zo'n 10 cm langs iemand z'n buik..
pi_186859772
350 bar. Gruwel!

Tot nu toe vallen de ongelukjes mee met het badkamer project, afgezien van de nodige cuts and bruises, zere rug en 1 keer een elektrische schok.
pi_186860581
Ik heb een staande brievenbus verkeerd gemonteerd :')
pi_186860773
Je bedoelt, hangend?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')