abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 10 mei 2018 @ 08:17:26 #201
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_179057214
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 10 mei 2018 @ 12:52:22 #202
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_179061192
Hey.. ik weet niet of deze vraag in dit topic past. Het heeft wel met de luchtvaart te maken in ieder geval. Maar weet iemand wat nu precies het nut is van de TMI/ dat je die weet als je een noord-atlantische track gaat vliegen? Dat nummer is gebaseerd op op basis van de Julian Calender..
  donderdag 10 mei 2018 @ 13:08:50 #203
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_179061517
quote:
2s.gif Op donderdag 10 mei 2018 12:52 schreef -Phineas- het volgende:
Hey.. ik weet niet of deze vraag in dit topic past. Het heeft wel met de luchtvaart te maken in ieder geval. Maar weet iemand wat nu precies het nut is van de TMI/ dat je die weet als je een noord-atlantische track gaat vliegen? Dat nummer is gebaseerd op op basis van de Julian Calender..
TMI is niks anders dan een nummer van de dag, ieder jaar opnieuw beginnend bij 1 en dan elke dag eentje hoger, totdat 365 (of 366) is bereikt (en dan is het toevallig altijd 31 december ;) ), dan begint het de dag erna weer bij 1.

Voor elke dag van het jaar zijn tracks vast gesteld en om op te zoeken welke je nodig hebt moet je dus weten welke dag van het jaar het is, in hele dagen gerekend vanaf de start van ieder jaar, ofwel het TMI nummer.
So we just called him Fred
  donderdag 10 mei 2018 @ 13:39:02 #204
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_179062097
quote:
7s.gif Op donderdag 10 mei 2018 13:08 schreef FredvZ het volgende:

[..]

TMI is niks anders dan een nummer van de dag, ieder jaar opnieuw beginnend bij 1 en dan elke dag eentje hoger, totdat 365 (of 366) is bereikt (en dan is het toevallig altijd 31 december ;) ), dan begint het de dag erna weer bij 1.

Voor elke dag van het jaar zijn tracks vast gesteld en om op te zoeken welke je nodig hebt moet je dus weten welke dag van het jaar het is, in hele dagen gerekend vanaf de start van ieder jaar, ofwel het TMI nummer.
Je eerste alinea wist ik inderdaad al.. maar ik vind wat je zegt in de tweede alinea wel gek. Want op je vliegplan staat al in principe welke track je nodig hebt/ het meest gunstig is bovenaan.

Maar dankjewel alsnog :) Ik had het eerder gelezen, maar het wordt nu echt bevestigd dat het niet meer is dan dat. _O-
  donderdag 10 mei 2018 @ 13:49:49 #205
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_179062323
quote:
2s.gif Op donderdag 10 mei 2018 13:39 schreef -Phineas- het volgende:
Je eerste alinea wist ik inderdaad al.. maar ik vind wat je zegt in de tweede alinea wel gek. Want op je vliegplan staat al in principe welke track je nodig hebt/ het meest gunstig is bovenaan.
Per dag zijn er meerdere tracks beschikbaar en uiteraard wordt per vluchtplan de meest ideale gekozen van de beschikbare tracks.
So we just called him Fred
  donderdag 10 mei 2018 @ 15:13:06 #206
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_179075578
Lufthansa heeft hun nieuwe livery alweer iets aangepast. Hun nieuwe livery leek in sommige situaties eerder zwart dan donkerblauw. D-ABVM is het eerste toestel met de aangepaste livery.
Toestel is vanavond aangekomen in Frankfurt vanuit Dublin.



Ter vergelijking; dit was hun nieuwe livery die ze op 1 februari op hun 747-8i D-ABVA introduceerden:
PTA / Algemeen Luchtvaarttopic #43 - met blijvende A380's

Deze donkere livery heeft z'n weg al gevonden naar diverse andere toestellen waaronder MD-11 freighters, A321, Bombardier CRJ-900 en nog te leveren A350-900's.



[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 11-05-2018 10:29:45 ]
pi_179082512
Ik vind het eigenlijk allebei niks, dat blauw met geel vind ik toch mooier :P
pi_179085013
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 22:13 schreef Iemand91 het volgende:
Deze donkere livery heeft z'n weg al gevonden naar diverse andere toestellen waaronder MD-11 freighters, A321, Bombardier CRJ-900 en nog te leveren A350-900's.

[ afbeelding ]
Je zou toch denken dat de A350 toestellen die nog geleverd moeten worden wel de nieuwe kleur kunnen krijgen, tenzij ze al gelakt zijn.
pi_179085180
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 06:41 schreef J.B. het volgende:
Ik vind het eigenlijk allebei niks, dat blauw met geel vind ik toch mooier :P
+1.
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 11:04 schreef lyolyrc het volgende:
Je zou toch denken dat de A350 toestellen die nog geleverd moeten worden wel de nieuwe kleur kunnen krijgen, tenzij ze al gelakt zijn.
Dergelijke beslissingen (zoals de kleuren die een nieuw toestel moet krijgen) zijn al heel lang geleden genomen en kun je dan niet of moeilijk (lees: ¤¤¤¤) aanpassen.
  vrijdag 11 mei 2018 @ 18:32:31 #211
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_179092254
quote:
2s.gif Op donderdag 10 mei 2018 13:39 schreef -Phineas- het volgende:

Je eerste alinea wist ik inderdaad al.. maar ik vind wat je zegt in de tweede alinea wel gek. Want op je vliegplan staat al in principe welke track je nodig hebt/ het meest gunstig is bovenaan.

Zodat je als vlieger de correctheid van je route/vliegplan kunt bevestigen. Dat is ook de reden dat amendments een alphabetical toevoeging krijgen (TMI 133B).
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 11 mei 2018 @ 19:49:05 #212
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_179093498
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 18:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Zodat je als vlieger de correctheid van je route/vliegplan kunt bevestigen. Dat is ook de reden dat amendments een alphabetical toevoeging krijgen (TMI 133B).
Oooo zo! :)
  vrijdag 11 mei 2018 @ 19:58:49 #213
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_179093630
En ik had nog een vraag.. als je extra fuel wilt meenemen (in verband met weersomstandigheden) Moet je deze extra fuel (bij het invullen van de loadmaster) dan optellen bij je tripfuel of bij je take-off fuel?
pi_179093996
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 19:58 schreef -Phineas- het volgende:
En ik had nog een vraag.. als je extra fuel wilt meenemen (in verband met weersomstandigheden) Moet je deze extra fuel (bij het invullen van de loadmaster) dan optellen bij je tripfuel of bij je take-off fuel?
Tripfuel blijft gelijk. Het wordt apart weggeschreven als ‘extra fuel’.

Daardoor neemt de blockfuel en dus de take-off fuel ook toe.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 11 mei 2018 @ 20:28:13 #215
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_179094044
Een 777 van Emirates op weg naar Maastricht heeft bij een huis in Meerssen de pannen van het dak geblazen _O-

https://www.luchtvaartnie(...)chadigt-limburgs-dak
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator vrijdag 11 mei 2018 @ 21:10:42 #216
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_179094672
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 20:28 schreef Peterselieman het volgende:
Een 777 van Emirates op weg naar Maastricht heeft bij een huis in Meerssen de pannen van het dak geblazen _O-

https://www.luchtvaartnie(...)chadigt-limburgs-dak
De FB reacties gelezen? Koren op de molen van dat advies comité natuurlijk.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_179095997
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 20:23 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Tripfuel blijft gelijk. Het wordt apart weggeschreven als ‘extra fuel’.

Daardoor neemt de blockfuel en dus de take-off fuel ook toe.
Trip fuel neemt toe door het hogere totaal gewicht. Kan wel 10% schelen in bepaalde situaties.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_179096515
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 22:20 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Trip fuel neemt toe door het hogere totaal gewicht. Kan wel 10% schelen in bepaalde situaties.
Daar heb je absoluut gelijk in :Y
  vrijdag 11 mei 2018 @ 23:19:37 #219
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_179097216
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 22:20 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Trip fuel neemt toe door het hogere totaal gewicht. Kan wel 10% schelen in bepaalde situaties.
Weet je dat echt heeel zeker? Ik was even helemaal blij dat de tripfuel gelijk bleef omdat ik dat in eerste instantie ook dacht ;(
  vrijdag 11 mei 2018 @ 23:24:56 #220
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_179097296
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 22:42 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Daar heb je absoluut gelijk in :Y
Dus ik moet die extra fuel toch optellen bij mijn tripfuel :?
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 11 mei 2018 @ 23:57:19 #221
39237 crew  H_T
2733
pi_179097825
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 23:24 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Dus ik moet die extra fuel toch optellen bij mijn tripfuel :?
Als leek gedacht: de hoeveelheid brandstof die je nodig hebt voor de afstand blijft redelijk gelijk. Het neemt alleen toe door het extra gewicht voor de extra brandstof. Ik zou denken dat de extra brandstof ergens wordt weggeschreven en alleen het extra verbruik vanwege het extra gewicht als trip fuel telt.

Voor de experts: klopt dat?
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  vrijdag 11 mei 2018 @ 23:58:19 #222
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_179097842
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 23:24 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Dus ik moet die extra fuel toch optellen bij mijn tripfuel :?
Aan het studeren of vlieg je al?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  vrijdag 11 mei 2018 @ 23:59:27 #223
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_179097862
Het toestel is natuurlijk zwaarder omdat je extra meeneemt, daardoor neemt het verbruik toe. Idealerwijs zou dan je trip fuel opnieuw berekenen (als dit significant genoeg is, bijv. meer dan je last minute change/LMC toelaat).

Dat staat op zichzelf los van de functie die de extra fuel heeft, die reken je nog altijd los van je trip fuel. Extra fuel maakt deel uit van je totale block fuel, maar niet je trip fuel. En take-off fuel is je block fuel (fuel at the ramp) minus je taxi fuel. Ook deel van je block/take-off fuel: contingency, alternate, final reserve en eventuele additional of company fuel.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zaterdag 12 mei 2018 @ 00:43:13 #224
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_179098424
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 23:58 schreef flipsen het volgende:

[..]

Aan het studeren of vlieg je al?
Studeren :@
  zaterdag 12 mei 2018 @ 00:49:52 #225
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_179098488
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 23:59 schreef shiznuts het volgende:
Het toestel is natuurlijk zwaarder omdat je extra meeneemt, daardoor neemt het verbruik toe. Idealerwijs zou dan je trip fuel opnieuw berekenen (als dit significant genoeg is, bijv. meer dan je last minute change/LMC toelaat).

Dat staat op zichzelf los van de functie die de extra fuel heeft, die reken je nog altijd los van je trip fuel. Extra fuel maakt deel uit van je totale block fuel, maar niet je trip fuel. En take-off fuel is je block fuel (fuel at the ramp) minus je taxi fuel. Ook deel van je block/take-off fuel: contingency, alternate, final reserve en eventuele additional of company fuel.
Echt iedereen ook op mijn opleiding zegt iets anders :P ;(

Maar jouw conclusie is dus dat je de extra fuel moet optellen bij je take-off fuel?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')