TMI is niks anders dan een nummer van de dag, ieder jaar opnieuw beginnend bij 1 en dan elke dag eentje hoger, totdat 365 (of 366) is bereikt (en dan is het toevallig altijd 31 december ), dan begint het de dag erna weer bij 1.quote:Op donderdag 10 mei 2018 12:52 schreef -Phineas- het volgende:
Hey.. ik weet niet of deze vraag in dit topic past. Het heeft wel met de luchtvaart te maken in ieder geval. Maar weet iemand wat nu precies het nut is van de TMI/ dat je die weet als je een noord-atlantische track gaat vliegen? Dat nummer is gebaseerd op op basis van de Julian Calender..
Je eerste alinea wist ik inderdaad al.. maar ik vind wat je zegt in de tweede alinea wel gek. Want op je vliegplan staat al in principe welke track je nodig hebt/ het meest gunstig is bovenaan.quote:Op donderdag 10 mei 2018 13:08 schreef FredvZ het volgende:
[..]
TMI is niks anders dan een nummer van de dag, ieder jaar opnieuw beginnend bij 1 en dan elke dag eentje hoger, totdat 365 (of 366) is bereikt (en dan is het toevallig altijd 31 december ), dan begint het de dag erna weer bij 1.
Voor elke dag van het jaar zijn tracks vast gesteld en om op te zoeken welke je nodig hebt moet je dus weten welke dag van het jaar het is, in hele dagen gerekend vanaf de start van ieder jaar, ofwel het TMI nummer.
Per dag zijn er meerdere tracks beschikbaar en uiteraard wordt per vluchtplan de meest ideale gekozen van de beschikbare tracks.quote:Op donderdag 10 mei 2018 13:39 schreef -Phineas- het volgende:
Je eerste alinea wist ik inderdaad al.. maar ik vind wat je zegt in de tweede alinea wel gek. Want op je vliegplan staat al in principe welke track je nodig hebt/ het meest gunstig is bovenaan.
Je zou toch denken dat de A350 toestellen die nog geleverd moeten worden wel de nieuwe kleur kunnen krijgen, tenzij ze al gelakt zijn.quote:Op donderdag 10 mei 2018 22:13 schreef Iemand91 het volgende:
Deze donkere livery heeft z'n weg al gevonden naar diverse andere toestellen waaronder MD-11 freighters, A321, Bombardier CRJ-900 en nog te leveren A350-900's.
[ afbeelding ]
+1.quote:Op vrijdag 11 mei 2018 06:41 schreef J.B. het volgende:
Ik vind het eigenlijk allebei niks, dat blauw met geel vind ik toch mooier
Dergelijke beslissingen (zoals de kleuren die een nieuw toestel moet krijgen) zijn al heel lang geleden genomen en kun je dan niet of moeilijk (lees: ¤¤¤¤) aanpassen.quote:Op vrijdag 11 mei 2018 11:04 schreef lyolyrc het volgende:
Je zou toch denken dat de A350 toestellen die nog geleverd moeten worden wel de nieuwe kleur kunnen krijgen, tenzij ze al gelakt zijn.
Zodat je als vlieger de correctheid van je route/vliegplan kunt bevestigen. Dat is ook de reden dat amendments een alphabetical toevoeging krijgen (TMI 133B).quote:Op donderdag 10 mei 2018 13:39 schreef -Phineas- het volgende:
Je eerste alinea wist ik inderdaad al.. maar ik vind wat je zegt in de tweede alinea wel gek. Want op je vliegplan staat al in principe welke track je nodig hebt/ het meest gunstig is bovenaan.
Oooo zo!quote:Op vrijdag 11 mei 2018 18:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zodat je als vlieger de correctheid van je route/vliegplan kunt bevestigen. Dat is ook de reden dat amendments een alphabetical toevoeging krijgen (TMI 133B).
Tripfuel blijft gelijk. Het wordt apart weggeschreven als ‘extra fuel’.quote:Op vrijdag 11 mei 2018 19:58 schreef -Phineas- het volgende:
En ik had nog een vraag.. als je extra fuel wilt meenemen (in verband met weersomstandigheden) Moet je deze extra fuel (bij het invullen van de loadmaster) dan optellen bij je tripfuel of bij je take-off fuel?
De FB reacties gelezen? Koren op de molen van dat advies comité natuurlijk.quote:Op vrijdag 11 mei 2018 20:28 schreef Peterselieman het volgende:
Een 777 van Emirates op weg naar Maastricht heeft bij een huis in Meerssen de pannen van het dak geblazen
https://www.luchtvaartnie(...)chadigt-limburgs-dak
Trip fuel neemt toe door het hogere totaal gewicht. Kan wel 10% schelen in bepaalde situaties.quote:Op vrijdag 11 mei 2018 20:23 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Tripfuel blijft gelijk. Het wordt apart weggeschreven als ‘extra fuel’.
Daardoor neemt de blockfuel en dus de take-off fuel ook toe.
Daar heb je absoluut gelijk inquote:Op vrijdag 11 mei 2018 22:20 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Trip fuel neemt toe door het hogere totaal gewicht. Kan wel 10% schelen in bepaalde situaties.
Weet je dat echt heeel zeker? Ik was even helemaal blij dat de tripfuel gelijk bleef omdat ik dat in eerste instantie ook dachtquote:Op vrijdag 11 mei 2018 22:20 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Trip fuel neemt toe door het hogere totaal gewicht. Kan wel 10% schelen in bepaalde situaties.
Dus ik moet die extra fuel toch optellen bij mijn tripfuelquote:
Als leek gedacht: de hoeveelheid brandstof die je nodig hebt voor de afstand blijft redelijk gelijk. Het neemt alleen toe door het extra gewicht voor de extra brandstof. Ik zou denken dat de extra brandstof ergens wordt weggeschreven en alleen het extra verbruik vanwege het extra gewicht als trip fuel telt.quote:Op vrijdag 11 mei 2018 23:24 schreef -Phineas- het volgende:
[..]
Dus ik moet die extra fuel toch optellen bij mijn tripfuel
Aan het studeren of vlieg je al?quote:Op vrijdag 11 mei 2018 23:24 schreef -Phineas- het volgende:
[..]
Dus ik moet die extra fuel toch optellen bij mijn tripfuel
Echt iedereen ook op mijn opleiding zegt iets andersquote:Op vrijdag 11 mei 2018 23:59 schreef shiznuts het volgende:
Het toestel is natuurlijk zwaarder omdat je extra meeneemt, daardoor neemt het verbruik toe. Idealerwijs zou dan je trip fuel opnieuw berekenen (als dit significant genoeg is, bijv. meer dan je last minute change/LMC toelaat).
Dat staat op zichzelf los van de functie die de extra fuel heeft, die reken je nog altijd los van je trip fuel. Extra fuel maakt deel uit van je totale block fuel, maar niet je trip fuel. En take-off fuel is je block fuel (fuel at the ramp) minus je taxi fuel. Ook deel van je block/take-off fuel: contingency, alternate, final reserve en eventuele additional of company fuel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |