abonnement Unibet Coolblue
pi_177899143
Ik heb een Aloë Vera plant staan in de slaapkamer, de plant is nu bijna 1 jaar oud en dus oud genoeg om pups te krijgen. Helaas, tot op heden is er nog niets verschenen terwijl ik plantjes in de winkel heb gezien, die jonger zijn en dus wel pups hadden.

- De pot mag niet te groot zijn: check
- Mag niet veel water krijgen: check (1x om de 2 weken een beetje water)
- Mag niet in fel zonlicht staan: check
- Moederplant moet oud genoeg zijn: check (bijna 1 jaar)
Cindy De Vuyst
  zondag 18 maart 2018 @ 09:50:01 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_177900346
In de winkel spelen ze vaak vals he. Daar fluffen ze de boel altijd een beetje op met van allerlei hulpmiddelen.
pi_177901075
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 09:50 schreef BasEnAad het volgende:
In de winkel spelen ze vaak vals he. Daar fluffen ze de boel altijd een beetje op met van allerlei hulpmiddelen.
De TS wil graag die hulpmiddelen. :D

Nou is het vaak wel zo dat propagatie van succulenten regelmatig een vorm van vernieuwing is. Dus je offert een lelijk geworden moederplant op om daar (meerdere) babyplanten uit te halen.

Als je een blad afsnijdt, zoals ik in het kamerplanttopic had voorgesteld, wat gebeurt er dan met dat afgesneden blad? Rot dat dan weg, of verschrompelt het? En je had wel begrepen dat het het deel is wat je wegneemt, wat je gebruikt om een nieuwe plant uit te laten groeien, hè.

En je reageerde al na drie dagen dat het niet lukte, terwijl het bij een bijzonder vochtige plant als aloë vera wel twee weken kan duren voordat de snijwond echt droog is.

[ Bericht 4% gewijzigd door Jordy-B op 18-03-2018 10:33:13 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_177916025
Maar rond hoeveel jaar mag je dan die pups verwachten? Ik heb al zeer veel gelezen op internet, maar het lukt gewoon niet.
Ik ga gewoon in dezelfde winkel gaan waar mijn Aloë Vera vandaan komt, jongere planten hebben daar pups, zeer vreemd.

Vandaag trouwens terug geweest, had aardbeiplantjes nodig. Enkel een gigantische Aloë van zeker 60cm hoog had een paar pups. Verder niets, wel een prachtig rechtopstaand plantje.
Cindy De Vuyst
pi_177919864
ligt er maar net aan hoe de plant zich voelt.

Pups zijn makkelijker, maar een bladstek zou ook gewoon moeten werken.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')