abonnement Unibet Coolblue
pi_177891414
Ik heb Google Drive gesynchroniseerd op meerdere apparaten. Nu is mijn Macbook helemaal vol omdat de bestanden automatisch op de laptop worden opgeslagen. Ik heb Google drive nu ontkoppelt maar durf het mapje niet te verwijderen :)

Als ik het hele mapje naar de prullenbak sleep en definietf verwijder, worden dan de bestanden alleen van de Macbook verwijderd of ook op de drive zelf en alle andere locaties?

Just to be sure..

Printscreentje mocht het helpen. https://imgur.com/a/YZWdy
pi_177898453
Als de Google drive account niet gekoppeld meer is dan kan je de lokale map zonder problemen verwijderen.

Ook zou je bij de Google Back-up en Synchronisatie instellingen alleen bepaalde mappen kunnen kiezen die je wel zou willen synchroniseren dan loopt de Macbook ook niet meer direct vol.
pi_177907493
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 01:29 schreef BTKlus het volgende:
Als de Google drive account niet gekoppeld meer is dan kan je de lokale map zonder problemen verwijderen.

Ook zou je bij de Google Back-up en Synchronisatie instellingen alleen bepaalde mappen kunnen kiezen die je wel zou willen synchroniseren dan loopt de Macbook ook niet meer direct vol.
Bedankt voor je reactie. Dan ga ik die map zonder zorgen verwijderen. Als ik ze niet synchroniseer kan ik dan wel de bestanden gewoon via de finder openen etc ?
pi_177907918
Als je niet bent aangemeld bij een Google Drive account dan kan je de bestanden in finder ook niet meer vinden je kan wel naar de Google webdrive pagina gaan en daar de bestanden openen.
pi_177908174
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 15:25 schreef BTKlus het volgende:
Als je niet bent aangemeld bij een Google Drive account dan kan je de bestanden in finder ook niet meer vinden je kan wel naar de Google webdrive pagina gaan en daar de bestanden openen.
Ik wil me wel aanmelden en dan via de finder de bestanden openen maar wil niet dat het dan ook mijn geheugen van mijn Macbook in beslag neemt. Ik ben nu zover dat die niet meer synchroniseert. Maar het lijkt er op dat ik de bestanden nu ook niet meer via mijn Finder kan openen. Ik dacht dat dat een gewone snel koppeling is zodat je niet elke keer het via de browser hoeft te openen en te slepen. Maar dat kan dus alleen maar als je het ook automatisch synchroniseert?
pi_177910516
Zonder synchronisatie ziet finder inderdaad de bestanden niet.

Je zou kunnen kiezen voor synchroniseren en dan bij de instellingen aangeven welke mappen er wel gesynchroniseerd dienen te worden om zo het vollopen van je Macbook tegen te gaan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')