Ik schrok ook. We hebben een aantal keren bij hem gegeten, eerst bij De Bokkedoorns en later ook een keer in Hoorn.quote:Op woensdag 25 december 2019 16:44 schreef Smallish het volgende:
Jemig, hier schrik ik gewoon van. Op die leeftijd?! Half december mijn man een nachtje Hoorn cadeau gedaan met een geweldig etentje in zijn restaurant. WTF
Verder lezen bij het FD.quote:De populariteit van vleesvervangers heeft een run op plantaardige grondstoffen in gang gezet, met stijgende prijzen tot gevolg. Dat vertellen fabrikanten en chemiebedrijven aan het FD. 'Voor 2020 rekenen we op 50% groei, maar als het meer is zitten we zonder grondstoffen’, zegt directeur Frank Giezen van vleesvervangerfabrikant Ojah uit Gelderland.
In het kort
• De vraag naar vleesvervangers groeit zo hard, dat fabrikanten het amper kunnen bijhouden.
• Ze breiden hun productie wel uit, maar lopen tegen grenzen aan.
• Gebrek aan capaciteit en schaarste aan grondstoffen drijven de prijzen van soja-eiwitten op
•
Duits 3-sterrenrestaurant verwoest door grote brandtwitter:RTLnieuws twitterde op zondag 05-01-2020 om 10:38:33 Het gaat om het sinds 1992 met drie Michelinsterren bekroonde restaurant Schwarzwaldstube. https://t.co/BrSQwkbSCd reageer retweet
Mooi dat ze uit zijn naam verder gaan.quote:Hierbij danken wij u hartelijk voor alle lieve en overweldigende steunbetuigingen voor en na het overlijden van onze man, vader, opa en chef.
Uw warmte en betrokkenheid heeft veel voor ons betekent de afgelopen verdrietige periode.
Momenteel is restaurant Lucas Rive nog gesloten i.v.m. de wintersluiting, maar vanaf dinsdag 14 januari zijn wij weer geopend volgens reguliere openingstijden.
We gaan verder met ons restaurant zoals Lucas dat had gewild. Lucas was een groot meester en heeft onze brigade dusdanig opgeleid dat zij verder kunnen op basis van zijn signatuur en culinaire denkwijze.
Wij kijken ernaar uit u te mogen ontvangen vanaf 14 januari. Graag tot dan!
Met gastvrije groet,
Deborah, Rebecca & brigade Lucas Rive
geen verrassing toch, iens was net zo'n zaadsitequote:Op vrijdag 10 januari 2020 16:17 schreef golfer het volgende:
Rambam pakt The Fork aan: ‘Zelfs slechte reviews leveren voldoende op’
In een uitzending van BNN Vara-programma Rambam lijkt het gemiddelde reviewcijfer op The Fork te worden gemanipuleerd ten faveure van het verdienmodel van de site. Koninklijke Horeca Nederland (KHN) eist transparantie en duidelijkheid van de reserveringssite naar aanleiding van de uitzending. 'Een nep-restaurant met slechte recensies krijgt een hoger cijfer.'
In de uitzending van Rambam, donderdagavond 9 januari 2020 lijkt het gemiddelde reviewcijfer van restaurants door The Fork te worden gemanipuleerd.
Niet de kwaliteit van de reviews of de zoekfunctie op de website lijkt volgens de programmamakers voorop te staan, maar het verdienmodel van het reserveringsplatform zelf.
In de uitzending van Rambam lijkt het erop dat het gemiddelde reviewcijfer op The Fork kunstmatig hoog wordt gehouden. Een slecht restaurant bestaat niet op The Fork, zo lijkt het in de uitzending.
Rambam begon een eigen restaurant, de Mambar, waar zij zelf recenseerden met nepaccounts. Recensies kwamen probleemloos op de site. Ook kon het restaurant, zonder echt te bestaan, ruim drie weken op het platform blijven staan. Het getoonde gemiddelde reviewcijfer op de site kwam niet overeen met het gemiddelde van de tientallen reviews.
Rambam vroeg The Fork om uitleg. The Fork verwees in een mail naar een algoritme zonder deze toe te lichten. Kortom, hoe het reviewcijfer op The Fork tot stand komt is volkomen onduidelijk.
Ook blijkt dat het reserveringsplatform ondernemers ongezien op kosten jaagt door de blauwe reserveringsknop op Google.
Reserveringen komen via die knop namelijk binnen via The Fork en niet rechtstreeks bij het restaurant zelf, waardoor de restaurateur commissie moet afdragen aan The Fork.
Zo ging bij een ondernemer met vijf horecazaken het maandbedrag per bedrijf omhoog van 65 euro, naar ruim 800 euro per bedrijf, per maand. Volgens deze ondernemer betekent dit in totaal ongeveer 50.000 euro per jaar. Volgens KHN is de berichtgeving van The Fork over de samenwerking met Google erg onduidelijk.De reserveringsknop van Google wordt bijvoorbeeld nu standaard geplaatst zonder expliciete toestemming vooraf.
KHN-voorzitter Robèr Willemsen geeft in de uitzending aan geschrokken te zijn van de berichtgeving: ‘Ik schrik daarvan. Het kan niet zo zijn dat wat er op de website staat, niet in overeenstemming is met de recensies die mensen achterlaten.’
KHN is van mening dat de gast ervan op aan moet kunnen, dat de reviews over een restaurant betrouwbaar zijn. Daarnaast is KHN van mening dat platformen zoals The Fork vooraf duidelijker moeten communiceren over belangrijke wijzigingen – zoals bij de samenwerking tussen The Fork en Google – en om instemming vooraf moeten vragen.
Naar aanleiding van de uitzending stuurt KHN een brief aan de Tweede Kamer en de Nederlandse Europarlementsleden. Twee concrete punten moeten volgens de brancheorganisatie zo snel mogelijk verbeteren.
Ten eerste moet het voor gasten en ondernemers op korte termijn duidelijk worden hoe de reviews en rankings op platformen, zoals The Fork, tot stand komen. Dit vraagt om actieve monitoring en handhaving van bestaande wetgeving rondom consumentenbescherming bij platformen door de Reclame Code Commissie en de ACM.
Ten tweede moeten platformen tijdig toestemming vragen aan ondernemers indien zij de algemene voorwaarden aanpassen of belangrijke beleidswijzigingen doorvoeren. Dit moet volgens KHN geregeld worden in de Europese richtlijn voor online tussenhandelsdiensten die in juli 2020 van kracht wordt. Onduidelijkheid, zoals bij de samenwerking tussen The Fork en Google, moet hiermee in de toekomst worden voorkomen.
Het hele rapport staat op https://fsin.nl. Echter dan moet je flink lappen.... Zou wel benieuwd zijn naar dat rapport. Een paar korte puntjes op https://fsin.nl/fsin-foodshopper-monitor-2020quote:Millennials eten vaker dan oudere generaties buiten de deur. Een gemiddelde jongere zou in het afgelopen jaar ruim 1500 euro hebben uitgegeven aan eetgelegenheden. Uit eten gaan is 'een speerpunt van hun levensstijl' geworden.
Dat blijkt uit onderzoek van het FoodService Instituut Nederland (FSIN). Volgens schattingen van dat instituut steeg de omzet van alle horecagelegenheden in het afgelopen jaar tot 21 miljard euro. Dat is ruim 4 procent meer dan vorig jaar.
De omzet van de horeca groeit al jaren, al is het volgens het FSIN steeds lastiger om te bepalen wat een horecagelegenheid is. Zo zijn warme maaltijden ook in supermarkten voor handen en is er in veel detailhandels tegenwoordig ook een eetgelegenheid.
Jongere generaties
Volgens schattingen van het instituut gaven millennials in 2019 gemiddeld 1512 euro uit aan eetgelegenheden. De generatie X, geboren na 1960, spendeerde er gemiddeld 1239 euro.
De jongere generaties besteden flink meer in horecagelegenheden dan babyboomers. Die laatste groep gaf gemiddeld 436 euro uit aan horecagelegenheden.
Andere levensstijl
Volgens de directeur van het FSIN, Jan-Willem Grievink, komt dat door een andere levensstijl. Regelmatig op stap gaan voor een hapje is volgens hem 'de normaalste zaak van de wereld' voor jonge generaties.
Toegenomen concurrentie
Ondanks een hogere omzet hebben sommige horecagelegenheden het lastig. Dat is vooral het geval in steden waar veel concurrentie is.
Zo zijn er volgens het instituut in Almere, Utrecht en Tilburg veel leegstaande winkelpanden omgetoverd tot horecagelegenheden. Dat zet het rendement van bestaande zaken onder druk.
quote:De Turkse keten Pizza Locale opent binnenkort haar eerste Nederlandse vestiging aan de Karel Doormanstraat in het centrum van Rotterdam. De menukaart bestaat uit veel meer dan de bekende pizza's: zoetekauwen kunnen er terecht voor varianten met m&m's, Nutella of Toblerone.
De exacte openingsdatum van de pizzeria is nog niet bekend. De pizzaketen heeft vijf vestigingen in Istanbul, in totaal 26 vestigingen in Turkije. Ook in Azerbaijan heeft Pizza Locale twee vestigingen.
https://www.ad.nl/rotterd(...)enm-s-eten~a013ddf1/
quote:De restaurants Jamie's Italian in Den Haag en Rotterdam gaan definitief dicht. De verlenging van de coronamaatregelen tot 28 april heeft de horecazaken de das omgedaan, laat de directie van Italian Food Concepts Netherlands weten.
Lees verder bij AD.
Zal ze niet missen.quote:Op woensdag 1 april 2020 14:25 schreef borisz het volgende:
Jamie’s Italian restaurants definitief gesloten
https://www.ad.nl/rotterd(...)f-gesloten~ad7ac30f/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |