abonnement Unibet Coolblue
pi_177860863
Ik ben al een tijdje op zoek naar de perfecte hexagontegels, maar ik kan ze maar niet vinden.
Nu bedacht ik me dat ik wellicht beter witte hexagontegels kon kopen en ze zelf kon gaan kleuren in de gewenste kleur. Belangrijk: het gaat om VLOERtegels die zowel binnen als buiten komen te liggen.

Is het mogelijk om nieuwe (nog niet gelegde) tegels opnieuw te kleuren? En zo ja met welke materialen ga ik dan aan de slag? Ik bezit alleen een keukenoven, zou wellicht via het cultureel centrum kunnen vragen of ik hun ovens zou kunnen gebruiken voor dit project.

Heeft iemand tips over dit project (aanraders, afraders)? Ik hoop heel erg dat er een mogelijkheid is.

(ik ben overigens al heel lang op zoek naar een hexagontegel die is opgedeeld in 3 wiebers in blauwtinten met wit, dus een adres waar ik die zou kunnen kopen zou deze hele topic inhoudelijk verder overbodig maken ;) )

bedankt alvast voor de reacties,
Mvg!
startend klusser
  vrijdag 16 maart 2018 @ 12:49:25 #2
64781 bonke
pipo koeie
pi_177861257
ik geef je weinig kans dat dit gaat lukken
tegels worden namelijk met kleur en al op hoge temperatuur gebakken
ik denk niet dat er een verfsoort is dat niet kapot gaat door eroverheen te lopen :)
pies on joe toe
pi_177876595
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 12:49 schreef bonke het volgende:
ik geef je weinig kans dat dit gaat lukken
tegels worden namelijk met kleur en al op hoge temperatuur gebakken
ik denk niet dat er een verfsoort is dat niet kapot gaat door eroverheen te lopen :)
pi_177877562
Tenzij je ongeglazuurde en ongebakken tegelskunt vinden, de juiste kleur glazuur en een pottenbakkersoven die groot genoeg is geef ik je weinig kans.
pi_177885623
http://www.winckelmans.com
Misschien hebben ze hier iets? Ze hebben heel veel kleuren en veel vormen, speciaal voor het maken van patronen. Geen idee of ze ook buiten kunnen. En anders kom je denk ik op oplossingen uit als het speciaal laten maken van een partij tegels. Dat kan vast bij grotere tegelmerken, dat doen ze ook wel voor architecten van grote projecten, maar dat zal niet goedkoop zijn.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')