teveel concurrentie van kledingzaken die nog goedkoper zijn.quote:
Zara is duurder johquote:Op woensdag 27 juni 2018 07:59 schreef KingRadler het volgende:
[..]
teveel concurrentie van kledingzaken die nog goedkoper zijn.
Primark / Zara
ik las ergens dat H&M 4 miljard euro aan oude voorraad heeft liggen, niet alleen NL uiteraard maar blijft veel geldquote:Op woensdag 27 juni 2018 07:59 schreef KingRadler het volgende:
[..]
teveel concurrentie van kledingzaken die nog goedkoper zijn.
Primark / Zara
Kan me dat niet echt voorstellen, oude kleding gaat allemaal naar de opkoper toe. Laten liggen kost alleen maar ruimte (en dus weer geld).quote:Op woensdag 27 juni 2018 08:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik las ergens dat H&M 4 miljard euro aan oude voorraad heeft liggen, niet alleen NL uiteraard maar blijft veel geld
hoe dan? Als zij het zelf niet kunnen verkopen voor die prijs en met de verkoopkanalen die ze hebben is er echt geen opkoper die er brood in zietquote:Op woensdag 27 juni 2018 08:09 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Kan me dat niet echt voorstellen, oude kleding gaat allemaal naar de opkoper toe. Laten liggen kost alleen maar ruimte (en dus weer geld).
De opkopers die die oude meuk kopen kopen het per kilo voor een cent of 5 / 6 per kilo.quote:Op woensdag 27 juni 2018 08:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
hoe dan? Als zij het zelf niet kunnen verkopen voor die prijs en met de verkoopkanalen die ze hebben is er echt geen opkoper die er brood in ziet
https://www.harpersbazaar(...)-in-unsold-clothing/
H&M gaat ook slecht omdat het al 10 jaar dezelfde collectie voert en zich steeds meer richt op tieners (10-16 jaar) qua dessins. Een paar jaar geleden heeft men ook nog eens de prijzen wat verhoogd waardoor het nu precies tussen Primark en Zara invalt. Opnieuw hetzelfde dus: middensegment is niet meer interessant.quote:
Andersom is trouwens ook niet heel handig. Wel interesse hebben in een product en daar vragen over hebben, maar geen verkoper in de buurt die je te woord wilt staan.quote:Op dinsdag 26 juni 2018 10:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Medewerkers die je direct aanspreken is voor mij de nummer 1 reden om ergens niet meer naar binnen te gaan. Ik begrijp het idee, en ik ben ook niet schuw van wat sociale interactie, maar als je voor de 3e keer op een dag wordt aangesproken en gepushed om iets te kopen heb ik het wel gehad.
Au, dat is wel echt een sterk staaltje van de klant decentraal stellen. Je stopt dan toch even met verplaatsen en gaat de klant dan helpen ipv wijzen op de folder...quote:Op woensdag 27 juni 2018 11:07 schreef hebikweer het volgende:
[..]
Toen ik een tijdje terug een nieuwe auto wilde kopen en bij een autodealer een mooi model zag staan, had ik daar serieuze interesse in.
Er was 1 verkoper aanwezig. Hij was bezig met wat auto's te verplaatsen in de showroom. Mij lijkt dat je dan wel even tijd vrij kan maken om een klant te woord te staan om wellicht enkele duizenden euro's omzet te maken.
Dus ik aan tegen hem zeggen dat ik interesse in dat model heb en graag meer informatie en een offerte wil hebben.
Hij wijst naar de balie en zegt: daar kun je een folder pakken en gaat door met waar hij mee bezig was.
Daarop ben ik naar een andere dealer gegaan waar ik wel te woord werd gestaan en heb daar mijn auto gekocht.
Klinkt alsof je bij dezelfde dealer als mij geweest bent.quote:Op woensdag 27 juni 2018 11:07 schreef hebikweer het volgende:
[..]
Andersom is trouwens ook niet heel handig. Wel interesse hebben in een product en daar vragen over hebben, maar geen verkoper in de buurt die je te woord wilt staan.
Toen ik een tijdje terug een nieuwe auto wilde kopen en bij een autodealer een mooi model zag staan, had ik daar serieuze interesse in.
Er was 1 verkoper aanwezig. Hij was bezig met wat auto's te verplaatsen in de showroom. Mij lijkt dat je dan wel even tijd vrij kan maken om een klant te woord te staan om wellicht enkele duizenden euro's omzet te maken.
Dus ik aan tegen hem zeggen dat ik interesse in dat model heb en graag meer informatie en een offerte wil hebben.
Hij wijst naar de balie en zegt: daar kun je een folder pakken en gaat door met waar hij mee bezig was.
Daarop ben ik naar een andere dealer gegaan waar ik wel te woord werd gestaan en heb daar mijn auto gekocht.
Tja, winkelpersoneel wordt vooral geselecteerd op hoe weinig ze kostenquote:Op woensdag 27 juni 2018 14:06 schreef KingRadler het volgende:
Ik stoor me vaak als ik in een winkel ben en ik vraag iets dat ik nog meer kennis over het product heb dan diegene die in de winkel werken.
was recent nog een andere fietszaak failliet gegaan hier in den haag. er zijn er twee van hier meen ik. mijn laatste twee fietsen bij hen aangeschaftquote:Op woensdag 27 juni 2018 15:59 schreef KingRadler het volgende:
Fietswinkelketen Hans Struijk op de rand van faillissement
Winkelketen Hans Struijk Fietsen staat op de rand van een faillissement. Het bedrijf, waar 112 mensen werken, heeft uitstel van betaling gekregen.
https://www.rtlz.nl/beurs(...)nd-van-faillissement
quote:Den Helder – De H&M in de Kroonpassage sluit haar deuren. Niet per direct, maar wel per augustus 2019. Dat meldt het Noordhollands Dagblad.
Het personeel van de Hennes & Mauritz is deze week geïnformeerd over de voorgenomen sluiting. Tot aan de sluiting wordt gewoon de normale (en dus steeds actuele) collectie verkocht. Te weinig omzet en veel verkoop via internet worden genoemd als reden voor de sluiting, zo weet het NHD
als je er 5cent per kilo voor krijgt kan je het ook beter verbranden, de afschrijving is bijna hetzelfdequote:Op woensdag 27 juni 2018 09:08 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
De opkopers die die oude meuk kopen kopen het per kilo voor een cent of 5 / 6 per kilo.
Zie de nieuwsberichten nu ook, maar dat staat een beetje haaks op de hoe de meesten zaken werken. Onverkochte kleding gaat eerst in de uitverkoop, dan naar een outlet of direct naar een opkoper en dan gaat het de shredder in.
-edit-
maar eens even gecheckt bij m'n zwager die in die business zit. Die zegt dat het in principe klopt wat ik zeg, maar dat de echt grote ketens nooit naar zo'n opkoper gaan omdat dat een devaluatie van het merk zou betekenen. 'We overproduceren nooit, we produceren precies genoeg'. Wat er na een uitverkoop overblijft gaat dus het magazijn in en wordt verbrand.
Bestseller group; 50 miljoen stuks / jaar
H&M; 100 miljoen stuks / jaar
Zara; 125 miljoen stuks / jaar
Maar in eerste instantie nemen ze dus veels te veel af om de prijs voor de consument zo laag mogelijk te houden, vervolgens staat er dus veel te veel in het magazijn stof te happen. Dat is waar het in eerste instantie al fout gaat.quote:Op vrijdag 29 juni 2018 12:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
als je er 5cent per kilo voor krijgt kan je het ook beter verbranden, de afschrijving is bijna hetzelfde
zeker, ik weet niet waar het fout gegaan is bij H&M, heb ooit aan ze geleverd en logistiek waren ze toen heel precies.quote:Op vrijdag 29 juni 2018 12:34 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Maar in eerste instantie nemen ze dus veels te veel af om de prijs voor de consument zo laag mogelijk te houden, vervolgens staat er dus veel te veel in het magazijn stof te happen. Dat is waar het in eerste instantie al fout gaat.
Je kunt de consument niet kwalijk nemen dat ie voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten, maar dat werkt dit soort zaken wel in de hand.
geen enkele winkel lijkt me onaantastbaarquote:Op vrijdag 29 juni 2018 12:28 schreef Eightyone het volgende:
H&M leek zo onaantastbaar. Totdat Primark kwam.
En wees eerlijk wie gaat erom tien uur op de woensdagochtend een broek kopen. Openingstijden vooral in de zomer zouden veel later moeten en dan tot een uur of tien in de avond open zijn.quote:Op vrijdag 29 juni 2018 21:05 schreef Cynix ® het volgende:
Wat ook niet echt helpt is de grote leegstand die er nog steeds is. Om de 4-5 winkels staat er zo'n beetje wel een pand leeg of zit er een tijdelijke Outlet met rommel die je ook niet hoeft of al op 5 andere plaatsen hebt zien liggen.
Wat me verder enigszins irriteert is dat veel winkels niet eens meer de moeite nemen om op koopavond open te zijn, zoals Bakker Bart, of zowat een half uur voor sluitingstijd alles al opruimen en binnenhalen.
Gá dan ook maar gewoon kapot als je geen omzet wilt.
Volgens mijn zijn de huurprijzen op dit moment ook achterlijk hoog.quote:Op vrijdag 29 juni 2018 21:42 schreef Peter het volgende:
Het valt mij in centrum Den Haag op dat er nu meer winkelruimte leeg staat dan tijdens de crisis.. 8 panden in de spuistraat schat ik zo in..
Ja, na afloop van een huurcontract (5 jaar is gebruikelijk), kan de huur weer omhoog. Dat lijkt nu te gebeuren..quote:Op vrijdag 29 juni 2018 22:31 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Volgens mijn zijn de huurprijzen op dit moment ook achterlijk hoog.
Gelukkig is heel Den Haag centrum al voetgangersgebiedquote:Op vrijdag 29 juni 2018 22:34 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik las vandaag dat de parkeerprijzen volgend jaar in verschillende steden nóg hoger gaan worden. Vooral in winkelgebieden. Dat helpt natuurlijk ook niet mee.
De grote steden zijn prima bereikbaar met het OV, daar hoef je echt niet met de auto naar toe. Hoe minder auto's hoe beter. De parkeertarieven zijn mij nog niet hoog genoeg. De staan niet in verhouding met de overlast en het ruimtebeslag van auto's.quote:Op vrijdag 29 juni 2018 22:34 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik las vandaag dat de parkeerprijzen volgend jaar in verschillende steden nóg hoger gaan worden. Vooral in winkelgebieden. Dat helpt natuurlijk ook niet mee.
In Utrecht helemaal niets. Den Haag is gewoon niet zo'n aantrekkelijke winkelstad.quote:Op vrijdag 29 juni 2018 21:42 schreef Peter het volgende:
Het valt mij in centrum Den Haag op dat er nu meer winkelruimte leeg staat dan tijdens de crisis.. 8 panden in de spuistraat schat ik zo in..
het zal aan de huurprijs liggen denk ik. In Den Haag is erg druk in de winkelstraten..quote:Op zaterdag 30 juni 2018 07:55 schreef Q. het volgende:
[..]
In Utrecht helemaal niets. Den Haag is gewoon niet zo'n aantrekkelijke winkelstad.
als het zou helpen die verhogingen wel, nu is het gewoon een handige melkkoe om tekorten mee te dekken.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 07:54 schreef Q. het volgende:
[..]
De grote steden zijn prima bereikbaar met het OV, daar hoef je echt niet met de auto naar toe. Hoe minder auto's hoe beter. De parkeertarieven zijn mij nog niet hoog genoeg. De staan niet in verhouding met de overlast en het ruimtebeslag van auto's.
Het is voor mij DE reden om alles lekker online te kopen of in Duitsland. Ik weiger met het Onrendabele Vervoer te gaan (te duur, nooit zitplaats, lang onderweg, klote tijden, gesleep met producten).quote:Op zaterdag 30 juni 2018 07:54 schreef Q. het volgende:
[..]
De grote steden zijn prima bereikbaar met het OV, daar hoef je echt niet met de auto naar toe. Hoe minder auto's hoe beter. De parkeertarieven zijn mij nog niet hoog genoeg. De staan niet in verhouding met de overlast en het ruimtebeslag van auto's.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |