abonnement Unibet Coolblue
pi_178153768
Ik heb me ook geregistreerd via het Bel-me-niet-register. Maar werd toch af en toe gebeld door bedrijven. Ik ging er vanuit dat ik er toch ooit klant ben geweest of toestemming heb gegeven om me te bellen en ben daarom het bandje af gaan luisteren wat na zo'n gesprek wordt afgespeeld. Het blijkt dat je tijdens dat bandje specifiek kunt aangeven niet meer door het betreffende bedrijf gebeld te worden.
Het duurde even, maar tegenwoordig word ik echt nooit meer gebeld.
pi_178153978
Ik heb hetzelfde probleem en ik heb het allang opgegeven. Ik scheld ze altijd gewoon verrot.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_178154886
Denk er ook omdat het belmeniet register maar een paar jaar geldig is. Dus je vermelding ben je opeens kwijt en zal je opnieuw moeten doen.

Aangezien het register van alles van je wilt weten als je het invult zal je dus na het verlopen van die termijn helemaal suf gebeld worden. Feitelijk hoeven ze alleen je telefoonnummer te registreren om je niet te bellen maar ze noteren dus alvast van alles.

Effectiever is het dus om een tijdje bij elk gesprek aan te geven dat je er geen zin in hebt en ook nooit meer benaderd wil worden.

Wat ook wel eens wil helpen is ze een tijdje aan de praat te houden en dan zeggen dat je het jammer vind dat het zo duur is, dat kan je van de bijstand helaas niet betalen zolang je schulden nog niet afbetaald zijn.

Of natuurlijk het tegenscript bij de hand houden.
pi_178157945
quote:
99s.gif Op woensdag 28 maart 2018 19:31 schreef qajariaq het volgende:
Denk er ook omdat het belmeniet register maar een paar jaar geldig is. Dus je vermelding ben je opeens kwijt en zal je opnieuw moeten doen.

Aangezien het register van alles van je wilt weten als je het invult zal je dus na het verlopen van die termijn helemaal suf gebeld worden. Feitelijk hoeven ze alleen je telefoonnummer te registreren om je niet te bellen maar ze noteren dus alvast van alles.
een inschrijving in het bel me niet register heeft een oneindige geldigheidsduur:
https://www.bel-me-niet.n(...)niet-register-geldig

ze noteren je persoonsgegevens om (volgens hen, en opzich ergens logisch tegen misbruik) te checken dat het nummer idd aan jou verstrekt is (dit schijnt te moeten van de wet)
pi_178158305
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 18:45 schreef Andyvie het volgende:
Ik heb me ook geregistreerd via het Bel-me-niet-register. Maar werd toch af en toe gebeld door bedrijven. Ik ging er vanuit dat ik er toch ooit klant ben geweest of toestemming heb gegeven om me te bellen en ben daarom het bandje af gaan luisteren wat na zo'n gesprek wordt afgespeeld. Het blijkt dat je tijdens dat bandje specifiek kunt aangeven niet meer door het betreffende bedrijf gebeld te worden.
Het duurde even, maar tegenwoordig word ik echt nooit meer gebeld.
Staat ook gewoon op de website van bel-me-niet:
https://www.bel-me-niet.nl/vragen/vragen-rondom-de-wet
"Wat is het recht van verzet?"
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_178159350
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2018 21:21 schreef mschol het volgende:

[..]

een inschrijving in het bel me niet register heeft een oneindige geldigheidsduur:
https://www.bel-me-niet.n(...)niet-register-geldig

ze noteren je persoonsgegevens om (volgens hen, en opzich ergens logisch tegen misbruik) te checken dat het nummer idd aan jou verstrekt is (dit schijnt te moeten van de wet)
Dan is dat ten goede verbeterd. Een paar jaar terug was de inschrijving maar een paar jaar geldig en ondertussen vroegen ze nog ff wat voor merk tandpasta je gebruikte bij wijze van spreken.

Maar goed, mijn nummer is nog redelijk schoon gelukkig. Inschrijven doe ik dus niet.
pi_178284158
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 18:34 schreef Loekie1 het volgende:



Ik word gebeld door energiebedrijven, kranten, ongeveer eens in de twee weken ondanks dat ik sta ingeschreven bij Belmeniet. Waar kun je precies een klacht indienen?
Verbaast mij sowieso dat jij in die "val" trapt door je daar aan te melden want een ieder met een beetje gezond verstand die weet dat je zo juist je nummer openbaar geeft en die dan openstaat om te worden gedeeld met die bedrijven aangezien het niet verboden is om jouw nummer beschikbaar te stellen voor bedrijven die daarvoor willen betalen.

Simpelweg: Zorg gewoon dat je een ander 'geheim' nummer hebt/aanvraagt die je nergens laat registreren.(ik heb het dan over een vaste lijn) maar dan ook bij niemand anders dan je familie oid bekend is. Tevens helpt het als ze je lastig vallen gelijk te zeggen/vragen: " Wie is dit en waar gaat het over en dit gesprek wordt opgenomen."

Haken ze gelijk af en geven ze het door aan andere callcenters en je bent van ze af.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2018 19:17:22 ]
pi_178304449
https://www.bel-me-niet.n(...)bel-me-niet-register

quote:
Het is niet mogelijk om anoniem in te schrijven in het Bel-me-niet Register. De persoonsgegevens zijn nodig om te kunnen controleren of men daadwerkelijk het telefoonnummer als abonnee in gebruik heeft gekregen van de telefonieaanbieder.
Dit is natuurlijk volkomen onzin. De gebruikelijke methode om te controleren of het nummer wel in gebruik is bij de aanmelder is een SMS verzenden waar dan op gereageerd moet worden via sms of een in te vullen code op de website. Daarvoor is echt alleen een telefoon nummer nodig, geen naam en al helemaal geen e-mailadres. maar ja, alleen registratie levert niets op, het e-mailadres en zelfs het huisadres kunnen ze nog verkopen.
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2018 21:21 schreef mschol het volgende:
ze noteren je persoonsgegevens om (volgens hen, en opzich ergens logisch tegen misbruik) te checken dat het nummer idd aan jou verstrekt is (dit schijnt te moeten van de wet)
Waarom zouden ze wettelijk verplicht zijn gegevens aan te leggen over personen? Het is niet een verplichting van ze om zoveel mogelijk mensen te benaderen. Ik zie echt geen enkele logische verklaring waarom ze meer moeten weten dan alleen een telefoonnummer en evt een naam (een nummer kan van eigenaar veranderen).

Het zijn wel verkopers die graag een voet tussen de deur zetten. Als ze geen telefoonnummer meer mogen gebruiken dan gaan ze je mailen en als ze dat ook niet meer mogen staan ze aan je deur....

Het zou fijn zijn als die verkopers de kans krijgen een echt vak te leren en dan het werk van 65+ mensen over nemen. Daar wordt iedereen gelukkiger van en het kost de maatschappij helemaal niets.
pi_178307565
quote:
99s.gif Op woensdag 4 april 2018 16:28 schreef qajariaq het volgende:
https://www.bel-me-niet.n(...)bel-me-niet-register

[..]

Dit is natuurlijk volkomen onzin. De gebruikelijke methode om te controleren of het nummer wel in gebruik is bij de aanmelder is een SMS verzenden waar dan op gereageerd moet worden via sms of een in te vullen code op de website. Daarvoor is echt alleen een telefoon nummer nodig, geen naam en al helemaal geen e-mailadres. maar ja, alleen registratie levert niets op, het e-mailadres en zelfs het huisadres kunnen ze nog verkopen.

[..]

Waarom zouden ze wettelijk verplicht zijn gegevens aan te leggen over personen? Het is niet een verplichting van ze om zoveel mogelijk mensen te benaderen. Ik zie echt geen enkele logische verklaring waarom ze meer moeten weten dan alleen een telefoonnummer en evt een naam (een nummer kan van eigenaar veranderen).
http://wetten.overheid.nl/BWBR0025522/2009-10-01

alsjeblieft, daar kan je de ins en outs lezen..


overigens zijn de telemarketeers
studentjes die krom moeten liggen voor de kosten van hun studie
pi_178308823
quote:
1s.gif Op woensdag 4 april 2018 18:59 schreef mschol het volgende:

[..]

http://wetten.overheid.nl/BWBR0025522/2009-10-01

alsjeblieft, daar kan je de ins en outs lezen..
Gevonden bij je link:
quote:
In het register worden, ongeacht de wijze waarop en de vraag door wie de gegevens worden opgegeven ter opname in het register, over een abonnee ten minste de volgende gegevens opgenomen:

a. het telefoonnummer;

b. de vier cijfers van de postcode;

c. het huisnummer en

d. de datum en het tijdstip van inschrijving.
Dus is het adres het unieke in plaats van de naam voor het geval het nummer overgaat naar een ander. Voor de rest had ik dus gelijk, je naam, geslacht en e-mailadres hoeven ze dus helemaal niet te hebben maar zonder die gegevens kan je dus niet eens inschrijven in het register.

Sowieso dat een branche voor een dergelijke regeling bij wet gedwongen moet worden is al opmerkelijk. Normaal wordt zoiets door middel van een zelf opgestelde en vrijwillige gedragscode geregeld binnen een branche. Ze hebben het dus zover laten komen dat er een speciale wet voor hun in het leven is geroepen en dan nog weten ze die wet te overtreden (inb4: of er een maas in gevonden te hebben).

quote:
overigens zijn de telemarketeers
studentjes die krom moeten liggen voor de kosten van hun studie
Behalve bij de klant gedragen ze zich dus ook niet netjes naar de werknemers begrijp ik uit je woorden?
Ook voor studenten is wel nuttiger werk te vinden, zeker voor hun zelf nuttiger.
pi_178311686
quote:
99s.gif Op woensdag 4 april 2018 20:00 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Gevonden bij je link:

[..]

Dus is het adres het unieke in plaats van de naam voor het geval het nummer overgaat naar een ander. Voor de rest had ik dus gelijk, je naam, geslacht en e-mailadres hoeven ze dus helemaal niet te hebben maar zonder die gegevens kan je dus niet eens inschrijven in het register.
het enige wat niet 'verplicht' wordt gesteld in de wet is de vastlegging van het geslacht..

quote:
2 Indien de gegevens van de abonnee door degene die de communicatie als bedoeld in artikel 11.7, vijfde lid, van de wet, overbrengt, worden opgegeven ter opname in het register, worden naast de gegevens, bedoeld in het eerste lid, over een abonnee eveneens opgenomen:

a. de naam,
b. het volledig adres,
c. de woonplaats, en
d. gegevens ter identificatie van degenen die de opgave heeft verricht.

3 Indien de gegevens van de abonnee door hemzelf, anders dan via een interactive voice-response systeem of ander vergelijkbaar systeem worden opgegeven ter opname in het register, worden naast de gegevens, bedoeld in het eerste lid, over hem eveneens opgenomen:
a. de naam,
b. het volledig adres,
c. de woonplaats.

4 In het register kunnen voorts over een abonnee worden opgenomen:

a. een e-mailadres;
b. gegevens die het mogelijk maken dat een abonnee kan aangeven dat hij slechts bepaalde communicatie niet wenst te ontvangen,
c. gegevens die noodzakelijk zijn voor een goede werking van het register, waaronder in ieder geval wordt verstaan het onderhoud van het register.
dus NAAST de gegevens in het door jou aangehaalde stukje tekst mogen ze nog meer opslaan,
waarom ze dat mogen, dat meldt de wet niet (of ik haal het er niet uit)
Dat ze dat dan ook nog eens verplicht maken is mij een raadsel

quote:
Sowieso dat een branche voor een dergelijke regeling bij wet gedwongen moet worden is al opmerkelijk. Normaal wordt zoiets door middel van een zelf opgestelde en vrijwillige gedragscode geregeld binnen een branche. Ze hebben het dus zover laten komen dat er een speciale wet voor hun in het leven is geroepen en dan nog weten ze die wet te overtreden (inb4: of er een maas in gevonden te hebben).
tja, zoveel dingen hebben regelgeving nodig omdat zelfregulering gewoon niet (of veel te slecht) werkt, bij vrijwel elke markt
quote:
[..]

Behalve bij de klant gedragen ze zich dus ook niet netjes naar de werknemers begrijp ik uit je woorden?
Ook voor studenten is wel nuttiger werk te vinden, zeker voor hun zelf nuttiger.
nuttiger? vast.. maar daar komen ze niet aan de bak want daar is opgeleid personeel voor.. dus komen ze terug bij telemarketeers en bij sales personen geldt: hoe brutaler, hoe meer sales..
pi_178328322
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 21:38 schreef mschol het volgende:
bij telemarketeers en bij sales personen geldt: hoe brutaler, hoe meer sales..
Dat is korte termijn denken. Het zal je niet verbazen dat ik allergisch ben voor agressieve verkoop. Ik neem aan dat steeds vaker mensen bij dergelijke verkopers de hoorn op de haak gooien.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')