een inschrijving in het bel me niet register heeft een oneindige geldigheidsduur:quote:Op woensdag 28 maart 2018 19:31 schreef qajariaq het volgende:
Denk er ook omdat het belmeniet register maar een paar jaar geldig is. Dus je vermelding ben je opeens kwijt en zal je opnieuw moeten doen.
Aangezien het register van alles van je wilt weten als je het invult zal je dus na het verlopen van die termijn helemaal suf gebeld worden. Feitelijk hoeven ze alleen je telefoonnummer te registreren om je niet te bellen maar ze noteren dus alvast van alles.
Staat ook gewoon op de website van bel-me-niet:quote:Op woensdag 28 maart 2018 18:45 schreef Andyvie het volgende:
Ik heb me ook geregistreerd via het Bel-me-niet-register. Maar werd toch af en toe gebeld door bedrijven. Ik ging er vanuit dat ik er toch ooit klant ben geweest of toestemming heb gegeven om me te bellen en ben daarom het bandje af gaan luisteren wat na zo'n gesprek wordt afgespeeld. Het blijkt dat je tijdens dat bandje specifiek kunt aangeven niet meer door het betreffende bedrijf gebeld te worden.
Het duurde even, maar tegenwoordig word ik echt nooit meer gebeld.
Dan is dat ten goede verbeterd. Een paar jaar terug was de inschrijving maar een paar jaar geldig en ondertussen vroegen ze nog ff wat voor merk tandpasta je gebruikte bij wijze van spreken.quote:Op woensdag 28 maart 2018 21:21 schreef mschol het volgende:
[..]
een inschrijving in het bel me niet register heeft een oneindige geldigheidsduur:
https://www.bel-me-niet.n(...)niet-register-geldig
ze noteren je persoonsgegevens om (volgens hen, en opzich ergens logisch tegen misbruik) te checken dat het nummer idd aan jou verstrekt is (dit schijnt te moeten van de wet)
Verbaast mij sowieso dat jij in die "val" trapt door je daar aan te melden want een ieder met een beetje gezond verstand die weet dat je zo juist je nummer openbaar geeft en die dan openstaat om te worden gedeeld met die bedrijven aangezien het niet verboden is om jouw nummer beschikbaar te stellen voor bedrijven die daarvoor willen betalen.quote:Op donderdag 15 maart 2018 18:34 schreef Loekie1 het volgende:
Ik word gebeld door energiebedrijven, kranten, ongeveer eens in de twee weken ondanks dat ik sta ingeschreven bij Belmeniet. Waar kun je precies een klacht indienen?
Dit is natuurlijk volkomen onzin. De gebruikelijke methode om te controleren of het nummer wel in gebruik is bij de aanmelder is een SMS verzenden waar dan op gereageerd moet worden via sms of een in te vullen code op de website. Daarvoor is echt alleen een telefoon nummer nodig, geen naam en al helemaal geen e-mailadres. maar ja, alleen registratie levert niets op, het e-mailadres en zelfs het huisadres kunnen ze nog verkopen.quote:Het is niet mogelijk om anoniem in te schrijven in het Bel-me-niet Register. De persoonsgegevens zijn nodig om te kunnen controleren of men daadwerkelijk het telefoonnummer als abonnee in gebruik heeft gekregen van de telefonieaanbieder.
Waarom zouden ze wettelijk verplicht zijn gegevens aan te leggen over personen? Het is niet een verplichting van ze om zoveel mogelijk mensen te benaderen. Ik zie echt geen enkele logische verklaring waarom ze meer moeten weten dan alleen een telefoonnummer en evt een naam (een nummer kan van eigenaar veranderen).quote:Op woensdag 28 maart 2018 21:21 schreef mschol het volgende:
ze noteren je persoonsgegevens om (volgens hen, en opzich ergens logisch tegen misbruik) te checken dat het nummer idd aan jou verstrekt is (dit schijnt te moeten van de wet)
http://wetten.overheid.nl/BWBR0025522/2009-10-01quote:Op woensdag 4 april 2018 16:28 schreef qajariaq het volgende:
https://www.bel-me-niet.n(...)bel-me-niet-register
[..]
Dit is natuurlijk volkomen onzin. De gebruikelijke methode om te controleren of het nummer wel in gebruik is bij de aanmelder is een SMS verzenden waar dan op gereageerd moet worden via sms of een in te vullen code op de website. Daarvoor is echt alleen een telefoon nummer nodig, geen naam en al helemaal geen e-mailadres. maar ja, alleen registratie levert niets op, het e-mailadres en zelfs het huisadres kunnen ze nog verkopen.
[..]
Waarom zouden ze wettelijk verplicht zijn gegevens aan te leggen over personen? Het is niet een verplichting van ze om zoveel mogelijk mensen te benaderen. Ik zie echt geen enkele logische verklaring waarom ze meer moeten weten dan alleen een telefoonnummer en evt een naam (een nummer kan van eigenaar veranderen).
Gevonden bij je link:quote:Op woensdag 4 april 2018 18:59 schreef mschol het volgende:
[..]
http://wetten.overheid.nl/BWBR0025522/2009-10-01
alsjeblieft, daar kan je de ins en outs lezen..
Dus is het adres het unieke in plaats van de naam voor het geval het nummer overgaat naar een ander. Voor de rest had ik dus gelijk, je naam, geslacht en e-mailadres hoeven ze dus helemaal niet te hebben maar zonder die gegevens kan je dus niet eens inschrijven in het register.quote:In het register worden, ongeacht de wijze waarop en de vraag door wie de gegevens worden opgegeven ter opname in het register, over een abonnee ten minste de volgende gegevens opgenomen:
a. het telefoonnummer;
b. de vier cijfers van de postcode;
c. het huisnummer en
d. de datum en het tijdstip van inschrijving.
Behalve bij de klant gedragen ze zich dus ook niet netjes naar de werknemers begrijp ik uit je woorden?quote:overigens zijn de telemarketeers
studentjes die krom moeten liggen voor de kosten van hun studie
het enige wat niet 'verplicht' wordt gesteld in de wet is de vastlegging van het geslacht..quote:Op woensdag 4 april 2018 20:00 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Gevonden bij je link:
[..]
Dus is het adres het unieke in plaats van de naam voor het geval het nummer overgaat naar een ander. Voor de rest had ik dus gelijk, je naam, geslacht en e-mailadres hoeven ze dus helemaal niet te hebben maar zonder die gegevens kan je dus niet eens inschrijven in het register.
dus NAAST de gegevens in het door jou aangehaalde stukje tekst mogen ze nog meer opslaan,quote:2 Indien de gegevens van de abonnee door degene die de communicatie als bedoeld in artikel 11.7, vijfde lid, van de wet, overbrengt, worden opgegeven ter opname in het register, worden naast de gegevens, bedoeld in het eerste lid, over een abonnee eveneens opgenomen:
a. de naam,
b. het volledig adres,
c. de woonplaats, en
d. gegevens ter identificatie van degenen die de opgave heeft verricht.
3 Indien de gegevens van de abonnee door hemzelf, anders dan via een interactive voice-response systeem of ander vergelijkbaar systeem worden opgegeven ter opname in het register, worden naast de gegevens, bedoeld in het eerste lid, over hem eveneens opgenomen:
a. de naam,
b. het volledig adres,
c. de woonplaats.
4 In het register kunnen voorts over een abonnee worden opgenomen:
a. een e-mailadres;
b. gegevens die het mogelijk maken dat een abonnee kan aangeven dat hij slechts bepaalde communicatie niet wenst te ontvangen,
c. gegevens die noodzakelijk zijn voor een goede werking van het register, waaronder in ieder geval wordt verstaan het onderhoud van het register.
tja, zoveel dingen hebben regelgeving nodig omdat zelfregulering gewoon niet (of veel te slecht) werkt, bij vrijwel elke marktquote:Sowieso dat een branche voor een dergelijke regeling bij wet gedwongen moet worden is al opmerkelijk. Normaal wordt zoiets door middel van een zelf opgestelde en vrijwillige gedragscode geregeld binnen een branche. Ze hebben het dus zover laten komen dat er een speciale wet voor hun in het leven is geroepen en dan nog weten ze die wet te overtreden (inb4: of er een maas in gevonden te hebben).
nuttiger? vast.. maar daar komen ze niet aan de bak want daar is opgeleid personeel voor.. dus komen ze terug bij telemarketeers en bij sales personen geldt: hoe brutaler, hoe meer sales..quote:[..]
Behalve bij de klant gedragen ze zich dus ook niet netjes naar de werknemers begrijp ik uit je woorden?
Ook voor studenten is wel nuttiger werk te vinden, zeker voor hun zelf nuttiger.
Dat is korte termijn denken. Het zal je niet verbazen dat ik allergisch ben voor agressieve verkoop. Ik neem aan dat steeds vaker mensen bij dergelijke verkopers de hoorn op de haak gooien.quote:Op woensdag 4 april 2018 21:38 schreef mschol het volgende:
bij telemarketeers en bij sales personen geldt: hoe brutaler, hoe meer sales..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |