abonnement Unibet Coolblue
pi_177842791
Wacom tekentablet gekocht, daarbij een proefabonnement Creative Cloud gekregen, maar ik lees nu overal dat je dat maar voor 2 computers mag installeren en dan zelfs nog maar op 1 computer tegelijk mag gebruiken.
Omdat we er allebei mee werken is dit voor ons totaal niet handig, want negen van de tien keer zitten we juist tegelijk te werken.
Op de oude laptop waar ik mee werk zit nu nog een oude gekochte versie van Photoshop die bijna niet meer draait en veel fouten geeft.

Inmiddels hebben we ook SAI uitgeprobeerd en dat bevalt erg goed, maar dat is weer niet compatibel met andere programma's.

Kortom, ik zoek dus eigenlijk iets wat net zo werkt als SAI of Photoshop en wat je met 1 abonnement tegelijk op meerdere computers kunt gebruiken.
pi_177843751
gimp?
:]
  donderdag 15 maart 2018 @ 18:58:45 #3
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_177843947
Affinity Photo
1x ¤55 per pc
Het is zo gemaakt dat de indeling, sneltoetsen etc zo veel mogelijk op PS lijkt, en je kan er PSD's mee openen.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_177848346
quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2018 18:58 schreef mstx het volgende:
Affinity Photo
1x ¤55 per pc
Het is zo gemaakt dat de indeling, sneltoetsen etc zo veel mogelijk op PS lijkt, en je kan er PSD's mee openen.
Dank je, dit kende ik niet. Kan je hiermee ook zelf artwork maken of is het echt alleen bestemd voor fotobewerking? Dat kan ik er op internet niet echt uit halen namelijk. En weet jij of er een gratis proefversie van is om even te testen icm de tekentablet?

quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 18:48 schreef wootahH het volgende:
gimp?
Dank je, dit kende ik niet. Hier ook dezelfde vraag, is dit ook geschikt voor zelf art maken of alleen voor fotobewerking? Dat is waar de tekentablet voor gebruikt wordt namelijk.
  donderdag 15 maart 2018 @ 22:45:49 #5
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_177850700
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 21:37 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Dank je, dit kende ik niet. Kan je hiermee ook zelf artwork maken of is het echt alleen bestemd voor fotobewerking? Dat kan ik er op internet niet echt uit halen namelijk. En weet jij of er een gratis proefversie van is om even te testen icm de tekentablet?
Je kan er zelf in tekenen net als PS. Er is ook nog Affinity Designer wat vector based is, de tegenhanger van Illustrator. Van beiden is een trial versie beschikbaar.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_177861352
quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2018 22:45 schreef mstx het volgende:

[..]

Je kan er zelf in tekenen net als PS. Er is ook nog Affinity Designer wat vector based is, de tegenhanger van Illustrator. Van beiden is een trial versie beschikbaar.
^O^ Thanks, dan gaan we dat eerst eens uitproberen.
Het zal een kwestie zijn van "wat werkt het lekkerst" voor we wat gaan aanschaffen.

En ik baal ervan want op mijn laptop zit dus gewoon een officiële gekochte versie van photoshop maar die heeft geen HDMI uitgang voor de tekentablet.

Ik werd elders ook nog gewezen op Krita, een open-source programma. Kent iemand dat?
  vrijdag 16 maart 2018 @ 12:55:38 #7
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_177861370
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 12:54 schreef Gwywen het volgende:

[..]

^O^ Thanks, dan gaan we dat eerst eens uitproberen.
Het zal een kwestie zijn van "wat werkt het lekkerst" voor we wat gaan aanschaffen.

En ik baal ervan want op mijn laptop zit dus gewoon een officiële gekochte versie van photoshop maar die heeft geen HDMI uitgang voor de tekentablet.
En een verloopstekkertje naar HDMI misschien?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_177861385
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 12:55 schreef HeatWave het volgende:

[..]

En een verloopstekkertje naar HDMI misschien?
Hebben we gekocht maar werkt maar één kant op, in of uit weet ik niet precies, maar 't moet natuurlijk twee kanten op werken. Hij ziet de Wacom wel maar de pen niet, zoiets was het.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')