abonnement Unibet Coolblue
pi_177836647
Ik ben op zoek naar een MP3-speler waarmee je kunt scrollen.. Waarom:

Als biebcoordinator op een basisschool hebben we een aantal simpele mp3-spelers in bezit voor luisterboeken. Maar dit is erg onhandig, omdat je niet door nummers heen kunt scrollen. Als de kinderen halverwege een hoofdstuk moeten stoppen, moeten ze weer vanaf het begin van dat hoofdstuk beginnen te luisteren. Niet handig..
Dus als er een (betaalbare) speler zou zijn, waarmee je wel kunt scrollen, dan zou dat een stuk handiger zijn.. En betaalbaar, want geld is al schaars ;)
De bestanden zijn zowel als cd als mp3 beschikbaar.

Iemand ideeen?
pi_177837136
Misschien begrijp ik je verkeerd maar kun je niet gewoon de 'next' button ingedrukt houden om door te spoelen?
pi_177837734
Helaas niet. Dan spoelen ze door naar het volgende hoofdstuk/nummer..

Wel tnx voor het meedenken!
pi_177838360
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 13:40 schreef 44rdbei het volgende:
Misschien begrijp ik je verkeerd maar kun je niet gewoon de 'next' button ingedrukt houden om door te spoelen?
welke spelers kunnen niet spoelen dan? TS post eens een plaatje misschien zit de functie erin
  donderdag 15 maart 2018 @ 14:58:39 #5
394547 versterker
- Dat kan HARDER! -
pi_177838611
Even buiten de doos denkend, Waarom een MP3 speler?

Ze hebben waarschijnlijk allemaal al een perfecte mp3 speler, hun Smartphone. Even de juiste App erop, Voice voor Android bijvoorbeeld (https://play.google.com/store/apps/details?id=de.ph1b.audiobook) En voor Apple zal je ook wel iets hebben.
pi_177840647
quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2018 14:46 schreef tailfox het volgende:

[..]

welke spelers kunnen niet spoelen dan? TS post eens een plaatje misschien zit de functie erin
Volgens mij zijn de meeste philips GoGear's. En aan paar misschien een goedkopere variant daarop.. En het zijn wel oudjes..
Ik ga morgen eens kijken of dat met beide types niet lukt door langer op de next knop te drukken..

Kom ik morgen op terug!!
pi_177840727
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 14:58 schreef versterker het volgende:
Even buiten de doos denkend, Waarom een MP3 speler?

Ze hebben waarschijnlijk allemaal al een perfecte mp3 speler, hun Smartphone. Even de juiste App erop, Voice voor Android bijvoorbeeld (https://play.google.com/store/apps/details?id=de.ph1b.audiobook) En voor Apple zal je ook wel iets hebben.
Nou, gelukkig niet. Gaat om kinderen van 7-12 jaar. En een groot deel heeft geen mobiel mee naar school.
pi_177848445
ik zou haast zeggen: sansa clip zip, maar die zijn prijzig (50¤ 2dehands) omdat ze niet meer gemaakt worden.

wellicht is een nieuwere sansa een optie.
pi_177861482
quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2018 14:46 schreef tailfox het volgende:

[..]

welke spelers kunnen niet spoelen dan? TS post eens een plaatje misschien zit de functie erin
Het zijn inderdaad philips gogear's. Vooruitspoelen lukt wel, maar alleen 2x snelheid. Bij een hoofdstuk van bijv 30 minuten waar je op 2/3e was, moet je naar 20 minuten. Dat kost 10 minuten, beetje zonde van de leestijd..
pi_177861626
quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2018 21:40 schreef mschol het volgende:
ik zou haast zeggen: sansa clip zip, maar die zijn prijzig (50¤ 2dehands) omdat ze niet meer gemaakt worden.

wellicht is een nieuwere sansa een optie.
Dat is een beetje hetzelfde type als onze philips. In de handleiding van de nieuwere clip sport&jam staat wel iets over fast forward, net als in de philips handleiding, maar dat is niet vlot genoeg.
Vandaar de scroll optie. Ik zie genoeg opties met touchscreen, maar duur. Al zou er maar een 16x fast forward op zo'n simpele zitten, dan zouden we het wel redden..
pi_177862241
Misschien een goedkope Android smartphone? De Nokia 1 of de Alcatel PIXI 4 bijvoorbeeld.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_177862569
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 13:10 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Dat is een beetje hetzelfde type als onze philips. In de handleiding van de nieuwere clip sport&jam staat wel iets over fast forward, net als in de philips handleiding, maar dat is niet vlot genoeg.
Vandaar de scroll optie. Ik zie genoeg opties met touchscreen, maar duur. Al zou er maar een 16x fast forward op zo'n simpele zitten, dan zouden we het wel redden..
wat bedoel je precies met scroll functie?
pi_177862674
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 13:55 schreef tailfox het volgende:

[..]

wat bedoel je precies met scroll functie?
Dat de kinderen snel vooruit kunnen spoelen in een hoofdstuk, of met touchscreen gewoon aan kunnen klikken waar ze gebleven waren..

Situatie nu: Dyslexie kinderen mogen een boek en een mp3-speler lenen in de schoolbieb. Ze lezen een aantal minuten in de klas en moeten stoppen als de leerkracht dat zegt. Als ze dan middenin het hoofdstuk zijn, dan vergeet de speler waar ze waren. De volgende keer moeten de leerlingen dan weer opnieuw datzelfde hoofdstuk starten. Ze kunnen wel vooruitspoelen, maar dat duurt met hoofdstukken van soms 30 minuten te lang als forward maar 2x is. Dat levert nogal wat frustratie op. Ook omdat de leerkrachten soms geen idee hebben hoe zo'n apparaat werkt.

De wens:
Een manier om de mp3's/cd's bij de kinderen in de klas te krijgen, op zo'n manier dat ze door de luisterboeken meer gaan lezen, ipv nog gefrusteerder raken van het lezen.

Geprobeerd:
storytel, maar dit is te prijzig met 9,99 per maand. We hebben minstens 10 kinderen die er gebruik van maken.
ipads/itunes, maar de ipads worden ook voor andere lessen gebruikt, dus niet altijd beschikbaar. Ook het uploaden van de mp3-'s is nogal een technisch ding wat ik leerkrachten/biebouders niet effe zie doen..

[ Bericht 48% gewijzigd door Deepfreeze op 16-03-2018 14:23:42 ]
pi_177862730
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 13:41 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Misschien een goedkope Android smartphone? De Nokia 1 of de Alcatel PIXI 4 bijvoorbeeld.
Ik zit te kijken inderdaad. Mp3speler met touchscreen begint bij 150+ euro. Mijn mobiel was maar 50 euro (eigenlijk 0, want gewonnen op fok)..

Maar dan heb je weer een overdosis functies :D

Ik ga hem wel meenemen. Want budget technisch heeft school het ook niet ruim natuurlijk ;)

Fijn dat jullie meedenken ^O^

[ Bericht 6% gewijzigd door Deepfreeze op 16-03-2018 14:27:04 ]
pi_177865355
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 13:19 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik ben op zoek naar een MP3-speler waarmee je kunt scrollen.. Waarom:

Als biebcoordinator op een basisschool hebben we een aantal simpele mp3-spelers in bezit voor luisterboeken. Maar dit is erg onhandig, omdat je niet door nummers heen kunt scrollen. Als de kinderen halverwege een hoofdstuk moeten stoppen, moeten ze weer vanaf het begin van dat hoofdstuk beginnen te luisteren. Niet handig..
Dus als er een (betaalbare) speler zou zijn, waarmee je wel kunt scrollen, dan zou dat een stuk handiger zijn.. En betaalbaar, want geld is al schaars ;)
De bestanden zijn zowel als cd als mp3 beschikbaar.

Iemand ideeen?
Touch screen mp3/mp4 player voor ¤24,-
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_177865625
quote:
Ziet eruit als Chinese troep. Je hebt er niks aan als het binnen een week stuk is.
pi_177865799
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 16:25 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

Ziet eruit als Chinese troep. Je hebt er niks aan als het binnen een week stuk is.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_177865905
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 16:35 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Als je weet dat het troep is kom er dan niet mee 8)7
pi_177865911
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 16:40 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

Als je weet dat het troep is kom er dan niet mee 8)7
Wat is jouw alternatief precies?
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_177865934
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 16:40 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Wat is jouw alternatief precies?
liever 1 fatsoenlijke mp3 speler dan 3 x troep.
pi_177865956
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 16:42 schreef 44rdbei het volgende:
liever 1 fatsoenlijke mp3 speler dan 3 x troep.
nou, noem er eens één dan ... tot nu toe zie ik je alleen maar zeuren
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_177866506
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 16:42 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

nou, noem er eens één dan ... tot nu toe zie ik je alleen maar zeuren
Tot nu toe heb ik voorkomen dat TS mogelijk troep koopt waar je binnen een week spijt van hebt, beter geen suggestie dan een slechte suggestie.

Ik heb geen ervaring met budget mp3 spelers, ik gebruik al jaren een ipod shuffle maar ik denk dat die wat boven het budget zijn.
pi_177866659
quote:
Dat is op zich een leuk idee.. Maar om wat kwaliteit&garantie voor school te waarborgen is dat misschien iets te budget :P
pi_177872421
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 17:18 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Dat is op zich een leuk idee.. Maar om wat kwaliteit&garantie voor school te waarborgen is dat misschien iets te budget :P
Ja, dan moet je voor een ipod of zo gaan inderdaad.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_177873264
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 17:18 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Dat is op zich een leuk idee.. Maar om wat kwaliteit&garantie voor school te waarborgen is dat misschien iets te budget :P
Je zou voor jouw toepassing ook gebaat zijn bij MP3 spelers die gewoon onthouden waar ze zijn gebleven, dan is al dat spoelen sowieso overbodig. Maar ik weet niet of die bestaan. Ik zie wel dat bol een uitgebreid assortiment spelers heeft, waarbij je o.a. kunt filteren op prijs. Wellicht kun je daar een selectie maken en dan via handleidingen e.d. proberen uit te vissen of ze kunnen wat je wil.
pi_177885189
Paar oude pc's / raspberry pi's? Klein schermpje e.d. goedkoop van de kringloop?
pi_177899150
Moeten die kinderen wel onthouden waar ze zijn gestopt met luisteren... #volwassenproblemen
pi_177899631
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 06:45 schreef diadakan het volgende:
Moeten die kinderen wel onthouden waar ze zijn gestopt met luisteren... #volwassenproblemen
Ze hebben een boek erbij, daarin leggen ze nu een gewoon papiertje als boekenlegger en schrijven op waar ze gebleven zijn.


De ideeen worden wel steeds leuker!
Over de praktische haalbaarheid moeten we wel even goed nadenken :P
pi_177925348
Mocht je uiteindelijk uitkomen bij een telefoon of tablet, dan is Smart Audiobookplayer absoluut de beste app voor boeken. Je kunt 10 seconden of een minuut voor- en achteruit, of zelf scrollen door de statusbalk. En uiteraard onthoudt de app waar je bebt gebleven. Zelfs als je meerdere boeken tegelijk luistert of de app op een andere telefoon installeert. Er zit ook een sleep timer op, wellicht handig voor kinderen die bijvoorbeeld 10 minuten mogen luisteren.
Spoilers!
pi_177926602
Ik moet even met de directrice overleggen in hoeverre een telefoon een optie is. Of een ipod qua budget..

Ik heb vannacht over jullie gedroomd. Iemand opperde een superdure game-pc als oplossing.. Waarop iedereen reageerde met "we have a winner" :D

En dat mijn reactie toen was dat de bieb-website zelf gebruikt wordt een oude pc, max 1,0Ghz, oud kantoorbakkie. :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')