abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_177827683
Dit begrijp ik niet.

KAA / Aiciu gaat naar Griekenland.

Aiciu zit sinds kort in Griekenland, en heeft zich dus bij de gemeente uitgeschreven als Nederlandse ingezetene en heeft ook zijn zorgverzekering weggegooid. Stel Aiciu blijft daar 1,5 jaar en besluit in augustus 2019 weer terug te keren...! Aiciu schrijft zich weer in als NL'se ingezetene, maar krijgt hij dan niet gelijk een boete omdat hij geen zorgverzekering meer heeft?

Kluun
Niet doen
pi_177828003
waar gaat hij zich verzekeren in die 1,5 jaar?
  woensdag 14 maart 2018 @ 23:38:06 #3
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_177828028
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 23:14 schreef Kluun1985 het volgende:
Dit begrijp ik niet.

KAA / Aiciu gaat naar Griekenland.

Aiciu zit sinds kort in Griekenland, en heeft zich dus bij de gemeente uitgeschreven als Nederlandse ingezetene en heeft ook zijn zorgverzekering weggegooid. Stel Aiciu blijft daar 1,5 jaar en besluit in augustus 2019 weer terug te keren...! Aiciu schrijft zich weer in als NL'se ingezetene, maar krijgt hij dan niet gelijk een boete omdat hij geen zorgverzekering meer heeft?

Kluun
Waarom zou hij een boete moeten krijgen? :?
Als hij zichzelf weer netjes aanmeldt bij een zorgverzekeraar dan is er toch geen probleem...
zo goed..?
pi_177828146
Zodra je je uitschrijft uit de BRP en naar het buitenland gaat, stopt de verplichting om een Nederlandse zorgverzekering te hebben.
En zodra je je weer inschrijft in de BRP, begint deze verplichting weer. Dus dan moet hij een verzekering zoeken, zich aanmelden en premie betalen.
In de tussentijd ben je niet verplicht een Nederlandse zorgverzekering te hebben en je gaat dus ook geen boete krijgen als je die niet hebt.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_177828156
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 23:35 schreef CarltonBanks het volgende:
waar gaat hij zich verzekeren in die 1,5 jaar?
Griekenland lijkt me een goede optie.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_177828470
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 23:45 schreef spijkerbroek het volgende:
Zodra je je uitschrijft uit de BRP en naar het buitenland gaat, stopt de verplichting om een Nederlandse zorgverzekering te hebben.
En zodra je je weer inschrijft in de BRP, begint deze verplichting weer. Dus dan moet hij een verzekering zoeken, zich aanmelden en premie betalen.
In de tussentijd ben je niet verplicht een Nederlandse zorgverzekering te hebben en je gaat dus ook geen boete krijgen als je die niet hebt.
Maar dan ben je dus wel even NL inwoner zonder zorgverzekering....= boete
Niet doen
pi_177828501
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 00:05 schreef Kluun1985 het volgende:

[..]

Je bent geen NL inwoner, want je woont niet in NL.
pi_177828559
Om de Rijksoverheid maar even te quoten:
quote:
Wie in Nederland woont of werkt, moet een basisverzekering afsluiten.
Hij woont of werkt niet in Nederland, dus is een Nederlandse zorgverzekering niet nodig.

En als je bedoelt "ja maar hij heeft toch een Nederlands paspoort?". Ja, ik denk het wel.
Maar dan nog hoef je geen zaken te betalen die in andere landen dan waar je woont of werkt, verplicht zijn. Zo hoef jij ook geen kijk- en luistergeld te betalen in Duitsland. Of wegenbelasting in Ierland. En zo hoeven Nederlanders die in Griekenland, België, Burma of Paraguay wonen en werken ook geen Nederlandse zorgverzekering te hebben.
pi_177828788
quote:

[..]

Het duurt wel even voordat je een boete krijgt hoor. Ze sturen eerst een aantal waarschuwingen.
pi_177828799
quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2018 00:31 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

Het duurt wel even voordat je een boete krijgt hoor. Ze sturen eerst een aantal waarschuwingen.
Je krijgt geen boete en ook geen waarschuwingen.
pi_177828908
Waarom zou hij volgens jou een zorgverzekering in Nederland moeten hebben?
pi_177830980
quote:

[..]

Ik snap dit niet, je kunt je via internet/telefoon toch gewoon orienteren en een aanvraag zorgverzekering starten voor je terug naar NL verhuist? Ging bij ons ook zeer soepel toen wij terug naar NL verhuisden. Je mag van een volwassen iemand toch wel verwachten dat je dit vooraf kunt regelen?
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_177831021
Als je rondloopt zonder verzekeringen krijg je eerst een waarschuwing. Pas na een maand of drie krijg je een boete. Heb je daarna nog geen verzekering krijg je weer een boete (350 euro volgens mij) en drie maanden daarna word je aangemeld bij een verzekering en betaal je hogere premie.
pi_177831375
Oh wacht. Jullie bedoelen als hij terug naar Nederland komt en géén zorgverzekering afsluit. Ja, sorry, zoveel domheid kwam helemaal niet in me op. Ik ging uit van énige intelligentie, maar dat had ik beter niet kunnen doen. My bad.

Ja, als iemand in Nederland gaat wonen of werken en hij neemt geen zorgverzekering in Nederland, dan krijgt hij uiteindelijk een boete.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')