abonnement Unibet Coolblue
pi_177824451
Ik wil graag een Border Collie!

En dat is geen impuls aanschaf. Laat ik kort mijn situatie schetsen:

Ik ben inmiddels 24 jaar oud, en ben nu een half jaar bezig met een tweejarige WO master. Ergens volgend jaar gaat het moment komen dat ik bijna klaar ben met het curriculum en kan beginnen met mijn master thesis en dus mijn studie ga afronden.
Ik studeer eigenlijk compleet zelfstandig, in de dubbele zin dat ik goed zelfstandig mijn werk kan doen en al zo'n 6 jaar het huis uit ben.

En wat ik nu het meeste mis aan op mezelf wonen is een huisdier. Vroeger had ik jarenlang muizen maar ik wilde altijd al een eigen hond. Nu heb ik dat altijd uitgesteld omdat dat niet te verenigen valt met studeren en wegens gebrek aan financieel draagvlak.

Dat gaat dus veranderen. Het studentenleven is bijna voorbij en dat betekent dat ik ook verantwoordelijkheid moet kunnen nemen en dragen, nietwaar? Dus gisteren heb ik mijn eerste mail naar een kennel gestuurd, en de reactie was nou niet echt enthousiast. -O-

De fokker stelt dat een fulltime baan geen goede situatie is om een hond te nemen. Hij zoekt liever iemand die veel tijd voor een huisdier heeft.

En dat begrijp ik ook helemaal. Ik heb ook veel ervaring met honden, ik ben opgegroeid met een gezinshond en naarmate ik ouder werd natuurlijk moest ik dan ook regelmatig voor het dier zorgen als mijn ouders bijvoorbeeld op vakantie waren. Die is een aantal jaar geleden overleden en vorig jaar zijn er weer 2 honden gekomen. Eentje is met mijn broer mee gegaan en de andere hond is bij mijn ouders gebleven. Ik wil eigenlijk hetzelfde doen. Mijn ouders zijn beiden gepensioneerd, wonen 25 minuutjes verderop en hebben ruimte genoeg om voor de hond te kunnen zorgen, dat is verder ook geen probleem. Dat werkt andersom ook zo, als mijn ouders weg zijn zorgen mijn broer of ik voor de honden.

Wat vinden jullie hiervan? Is de kritiek van de fokker gegrond? En wat kan ik nu het beste doen ..
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_177824633
De kritiek van de fokker is imo wel terecht.
  woensdag 14 maart 2018 @ 21:12:27 #3
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_177824657
Een Border Collie heeft ontzettend veel beweging nodig volgens mij.
Ze zijn ook vrij intelligent en hebben een will to please, dus je moet ze veel aandacht geven en dingen leren.

Doe je dat niet dan breekt hij waarschijnlijk je huis af (of het huis van je ouders).

Ik snap trouwens wel waarom je er eentje wil hebben. Het zijn erg mooie honden met een leuk karakter. Ik wil zelf heel graag een Duitse herder, maar heb er helaas niet genoeg tijd voor.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_177824778
Voor een bordercollie is de kritiek zeker gegrond
Voor een pup trouwens ook. Heb er zelf ook net een en in het begin moet je alleen zijn echt trainen. zou niet weten hoe dat moest als we allebei fulltime zouden werken :?
pi_177824783
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:12 schreef Harvest89 het volgende:
Een Border Collie heeft ontzettend veel beweging nodig volgens mij.
Ze zijn ook vrij intelligent en hebben een will to please, dus je moet ze veel aandacht geven en dingen leren.

Doe je dat niet dan breekt hij waarschijnlijk je huis af (of het huis van je ouders).

Ik snap trouwens wel waarom je er eentje wil hebben. Het zijn erg mooie honden met een leuk karakter. Ik wil zelf heel graag een Duitse herder, maar heb er helaas niet genoeg tijd voor.
Een hond, meer specifiek een border collie, is dan ook echt een 'hobby'. Mijn ouders hebben een terriėr, en 75% van de tijd dat ik thuis ben, ben ik die aan het trainen. :P
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_177824794
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:17 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Een hond, meer specifiek een border collie, is dan ook echt een 'hobby'. Mijn ouders hebben een terriėr, en 75% van de tijd dat ik thuis ben, ben ik die aan het trainen. :P
Maar een border op wandelen voor en na het werk gaat echt niet. Die breekt je huis af
pi_177824840
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:17 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Een hond, meer specifiek een border collie, is dan ook echt een 'hobby'. Mijn ouders hebben een terriėr, en 75% van de tijd dat ik thuis ben, ben ik die aan het trainen. :P
En een volwassen hond? Of moet het een pup zijn?
pi_177824856
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:17 schreef Allures het volgende:
Voor een bordercollie is de kritiek zeker gegrond
Voor een pup trouwens ook. Heb er zelf ook net een en in het begin moet je alleen zijn echt trainen. zou niet weten hoe dat moest als we allebei fulltime zouden werken :?
Zoals ik zei, mijn ouders zijn gepensioneerd en ik kan vanuit huis werken zodra ik mijn studie af ga ronden.

De enige beperking is dat ik eigenlijk een teefje moet nemen. Mijn ouders hebben een reu namelijk.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_177824870
De fokker heeft een punt.
Goed over nadenken dus. Denk ook aan dat je een jaar of 15 er aan vast zit :)
Do what you love, love what you do!
pi_177824885
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:20 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Zoals ik zei, mijn ouders zijn gepensioneerd en ik kan vanuit huis werken zodra ik mijn studie af ga ronden.

De enige beperking is dat ik eigenlijk een teefje moet nemen. Mijn ouders hebben een reu namelijk.
Hoe komt de fokker dan bij een fulltime baan?
pi_177824909
En toevoeging, full-time werken en een hond hebben die je 3x per dag uit moet laten is lastig.
Het kan wel, maar dan moet je wel hulp hebben met uitlaten enzo.

En reken op 2 uur per dag daarvoor.
Do what you love, love what you do!
pi_177824926
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:22 schreef kree het volgende:
En toevoeging, full-time werken en een hond hebben die je 3x per dag uit moet laten is lastig.
Het kan wel, maar dan moet je wel hulp hebben met uitlaten enzo.

En reken op 2 uur per dag daarvoor.
3 keer? Eerder 4 of 5 keer doen we hier.
pi_177824975
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:23 schreef Sugardaddy16 het volgende:

[..]

3 keer? Eerder 4 of 5 keer doen we hier.
Mhwah met een pup mss, iets ouder dan is 3x per dag genoeg.
Ochtend kort middag lang avond kort.

En ja ik leef vanaf 0 met honden :)
Do what you love, love what you do!
pi_177825006
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:25 schreef kree het volgende:

[..]

Mhwah met een pup mss, iets ouder dan is 3x per dag genoeg.
Ochtend kort middag lang avond kort.

En ja ik leef vanaf 0 met honden :)
D
Ik vind dat weinig.
  woensdag 14 maart 2018 @ 21:29:00 #15
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_177825060
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:22 schreef kree het volgende:
En toevoeging, full-time werken en een hond hebben die je 3x per dag uit moet laten is lastig.
Het kan wel, maar dan moet je wel hulp hebben met uitlaten enzo.

En reken op 2 uur per dag daarvoor.
Het liefste, het aller aller liefste, zou ik mijn kantoor opleuken met een hondenmand.

Over een droombaan gesproken. :P

Maar zoals ik zei, ik heb een auto en mijn ouders kunnen altijd voor de hond zorgen als werk dat niet toelaat. Daarnaast kom ik hier uit de omgeving en ken ik wel een aantal mensen (ook hondenbezitters) die me vast uit kunnen helpen. En meestal als ik zelf een avond weg ben kan de hond gewoon mee, geen punt.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  woensdag 14 maart 2018 @ 21:29:50 #16
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_177825084
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:25 schreef kree het volgende:

[..]

Mhwah met een pup mss, iets ouder dan is 3x per dag genoeg.
Ochtend kort middag lang avond kort.

En ja ik leef vanaf 0 met honden :)
Een pup laat je meestal iedere 3 uur uit. Onlangs weer 2 pups groot gebracht met z'n drieėn en je bent echt wel vaak met ze weg hoor. _O-
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_177825116
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:26 schreef Sugardaddy16 het volgende:

[..]

D
Ik vind dat weinig.
Nja ik weet niet, het hangt nog een beetje van de hond af en de situatie.

Ik zeg wel 2-3 uur per dag dus.
Of je dat opdeelt in korte stukjes, ok dat kan ook.Maar zo heeft dit altijd goed gewerkt bij ons.
Altijd Duitse staanders gehad en m’n ma heeft nu een tekkel ruw harig :)

Laat die nog wel eens uit nu ik het huis al uit ben.
M’n ma heeft er onderhand genoeg tijd voor. Met full-time werken zou ik het niet doen denk. Het is een verplichting en verantwoording dus voor 15 jaar en dat moet ts zich bedenken.
Die fokker denkt niet slecht trouwens, goed om te lezen dat het er eentje is die nadenkt over het welzijn van de honden. Er zijn zat anderen die dat niet doen nl.
Do what you love, love what you do!
pi_177825169
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:31 schreef kree het volgende:

[..]

Nja ik weet niet, het hangt nog een beetje van de hond af en de situatie.

Ik zeg wel 2-3 uur per dag dus.
Of je dat opdeelt in korte stukjes, ok dat kan ook.Maar zo heeft dit altijd goed gewerkt bij ons.
Altijd Duitse staanders gehad en m’n ma heeft nu een tekkel ruw harig :)

Laat die nog wel eens uit nu ik het huis al uit ben.
M’n ma heeft er onderhand genoeg tijd voor. Met full-time werken zou ik het niet doen denk. Het is een verplichting en verantwoording dus voor 15 jaar en dat moet ts zich bedenken.
Die fokker denkt niet slecht trouwens, goed om te lezen dat het er eentje is die nadenkt over het welzijn van de honden. Er zijn zat anderen die dat niet doen nl.
Tekkels O+
pi_177825191
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:29 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Het liefste, het aller aller liefste, zou ik mijn kantoor opleuken met een hondenmand.

Over een droombaan gesproken. :P

Maar zoals ik zei, ik heb een auto en mijn ouders kunnen altijd voor de hond zorgen als werk dat niet toelaat. Daarnaast kom ik hier uit de omgeving en ken ik wel een aantal mensen (ook hondenbezitters) die me vast uit kunnen helpen. En meestal als ik zelf een avond weg ben kan de hond gewoon mee, geen punt.
Nou als dat kan, dan is het geen punt denk?
Hou wel rekening mee dat er in de levensjaren van die hond nog een hoop in jouw situatie kam veranderen :)

En ja ik zou ook wel graag een hondje willen, gewoon omdat we dat altijd hadden en goed gezelschap, maar de situatie is er voor mij niet naar nu.


Is het voor jou geen idee om te zoeken naar een oudere hond?
Uit asiel opzoek naar baasje ofzo?
Do what you love, love what you do!
pi_177825202
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:29 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Het liefste, het aller aller liefste, zou ik mijn kantoor opleuken met een hondenmand.

Over een droombaan gesproken. :P

Maar zoals ik zei, ik heb een auto en mijn ouders kunnen altijd voor de hond zorgen als werk dat niet toelaat. Daarnaast kom ik hier uit de omgeving en ken ik wel een aantal mensen (ook hondenbezitters) die me vast uit kunnen helpen. En meestal als ik zelf een avond weg ben kan de hond gewoon mee, geen punt.
Maar waarom zoek je niet gewoon een ander ras of een asielhond?
  woensdag 14 maart 2018 @ 21:35:06 #21
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_177825210
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:31 schreef kree het volgende:

[..]

Nja ik weet niet, het hangt nog een beetje van de hond af en de situatie.

Die fokker denkt niet slecht trouwens, goed om te lezen dat het er eentje is die nadenkt over het welzijn van de honden. Er zijn zat anderen die dat niet doen nl.
Correct, en ik heb bovenstaande ook allemaal in een reactie naar de fokker toegestuurd met het verzoek om minimaal eens met mij en mijn ouders te praten, onze situatie is echt zo slecht nog niet. Ik wil ook een hond vóórdat ik ga werken, zodat ik juist mijn handen vrij heb om rustig dat dier zindelijk te krijgen en eea op de rails te krijgen.

Nu hoop ik eigenlijk dat die fokker ook redelijk is en begrijpt dat een fulltime baan in Nederland eigenlijk standaard is _O-
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  woensdag 14 maart 2018 @ 21:36:02 #22
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_177825236
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:34 schreef Sugardaddy16 het volgende:

[..]

Maar waarom zoek je niet gewoon een ander ras of een asielhond?
Nee ik heb een border collie gekozen als eerste hond. Een asielhond is in principe gewoon een optie maar momenteel zit ik nog op een roze wolk :P
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_177825237
Lijkt me niet echt de juiste hont....in jouw geval
Ik zwaai naar dieren.
pi_177825251
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:36 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Nee ik heb een border collie gekozen als eerste hond. Een asielhond is in principe gewoon een optie maar momenteel zit ik nog op een roze wolk :P
http://www.collie-in-nood.com

Dit nog iets?
pi_177825275
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:20 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Zoals ik zei, mijn ouders zijn gepensioneerd en ik kan vanuit huis werken zodra ik mijn studie af ga ronden.

De enige beperking is dat ik eigenlijk een teefje moet nemen. Mijn ouders hebben een reu namelijk.
Maar dan ga je hem elke dag wegbrengen? Wie heeft er dan een hond? zij of jij?
Los van dat je 2x 50 minuten extra moet rijden

Je ziet ook nogal wat praktische dingen over het hoofd. De eerste weken konden wij hier geen nacht doorslapen. Onze pup kan nu nog niet 25 minuten in de auto want ze kotst de boel onder
Je kunt er je ogen niet vanaf houden want dan is ze iets aan het eten wat niet mag/iets aan het slopen etc
We werken nu ook om en om thuis maar je krijgt echt minder gedaan dan normaal
Het lijkt toch verdomd veel op een baby hebben
pi_177825286
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:25 schreef kree het volgende:

[..]

Mhwah met een pup mss, iets ouder dan is 3x per dag genoeg.
Ochtend kort middag lang avond kort.

En ja ik leef vanaf 0 met honden :)
Voor een border collie echt niet. Echt niet
pi_177825314
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:38 schreef Allures het volgende:

[..]

Voor een border collie echt niet. Echt niet
Heb jij een Border Collie?
pi_177825322
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:33 schreef Sugardaddy16 het volgende:

[..]

Tekkels O+
Do what you love, love what you do!
  woensdag 14 maart 2018 @ 21:39:26 #29
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_177825331
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:34 schreef kree het volgende:

[..]

Nou als dat kan, dan is het geen punt denk?
Hou wel rekening mee dat er in de levensjaren van die hond nog een hoop in jouw situatie kam veranderen :)

En ja ik zou ook wel graag een hondje willen, gewoon omdat we dat altijd hadden en goed gezelschap, maar de situatie is er voor mij niet naar nu.

Is het voor jou geen idee om te zoeken naar een oudere hond?
Uit asiel opzoek naar baasje ofzo?
Ja dat klopt. Ik ben momenteel vrijgezel en heb een appartement gehuurd met een van mijn beste vrienden, voor hem is een hond ook geen probleem en de verhuurder vindt het houden van een huisdier ook prima, mits die geen overlast veroorzaakt. Daarnaast hebben we hier ook gewoon een vrij brede strook gras die als achtertuin dient waar die los kan lopen.

Maar ik verwacht toch over 2-3 jaar hier te moeten verhuizen dus dan is dat zeker iets om rekening mee te houden. Maar hier moet het kunnen dus.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_177825336
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:38 schreef Sugardaddy16 het volgende:

[..]

Heb jij een Border Collie?
Ik niet want dat ras kunnen wij echt niet handelen hier
Maar ik ken het ras heel goed
pi_177825354
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:39 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Ja dat klopt. Ik ben momenteel vrijgezel en heb een appartement gehuurd met een van mijn beste vrienden, voor hem is een hond ook geen probleem en de verhuurder vindt het houden van een huisdier ook prima, mits die geen overlast veroorzaakt. Daarnaast hebben we hier ook gewoon een vrij brede strook gras die als achtertuin dient waar die los kan lopen.

Maar ik verwacht toch over 2-3 jaar hier te moeten verhuizen dus dan is dat zeker iets om rekening mee te houden. Maar hier moet het kunnen dus.
De fuck dude.. Die border moet ook nog op een appartement?
Neem iets leuks kleins of zo :?

Je gaat een hond echt iets aan doen alleen omdat het jou zo leuk lijkt
pi_177825355
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:39 schreef kree het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ach wat een leuke hond!
pi_177825361
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:38 schreef Allures het volgende:

[..]

Voor een border collie echt niet. Echt niet
Kan hoor, geen ervaring met die ;)
Do what you love, love what you do!
pi_177825377
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:39 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Ja dat klopt. Ik ben momenteel vrijgezel en heb een appartement gehuurd met een van mijn beste vrienden, voor hem is een hond ook geen probleem en de verhuurder vindt het houden van een huisdier ook prima, mits die geen overlast veroorzaakt. Daarnaast hebben we hier ook gewoon een vrij brede strook gras die als achtertuin dient waar die los kan lopen.

Maar ik verwacht toch over 2-3 jaar hier te moeten verhuizen dus dan is dat zeker iets om rekening mee te houden. Maar hier moet het kunnen dus.
Is er een lift?
pi_177825411
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:39 schreef Allures het volgende:

[..]

Ik niet want dat ras kunnen wij echt niet handelen hier
Maar ik ken het ras heel goed
Wij ook niet hoor, veel te bewerkelijk.
Ik ken een man die er drie heeft, en die zei ook dat je ze bezig moet houden omdat ze anders zelf dingen zoeken om zich mee bezig te houden.
En ze zijn nog heel erg pienter ook.
  woensdag 14 maart 2018 @ 21:43:17 #36
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_177825423
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:41 schreef Sugardaddy16 het volgende:

[..]

Is er een lift?
Nee joh, ik woon op de begane grond met een achterdeur naar de tuin
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_177825438
Een border collie is een werkhond en die moet dus daadwerkelijk aan het werk gezet worden. Dit ras kost veel meer werk dan een normale hond, juist vanwege die energie die de hond kwijt moet zien te raken. Doe je dat niet, dan resulteert dat in een gierende etterbak die je meubels sloopt.

Ik zou voor een ras kiezen wat wat meer in de categorie huishond valt.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_177825441
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:42 schreef Sugardaddy16 het volgende:

[..]

Wij ook niet hoor, veel te bewerkelijk.
Ik ken een man die er drie heeft, en die zei ook dat je ze bezig moet houden omdat ze anders zelf dingen zoeken om zich mee bezig te houden.
En ze zijn nog heel erg pienter ook.
Ja klopt. En dat zijn dan je gordijnen. Of jij. Dat ie zich tegen je keert
Dan krijg je het echt niet op de rails
  woensdag 14 maart 2018 @ 21:44:51 #39
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_177825455
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:40 schreef Allures het volgende:

[..]

De fuck dude.. Die border moet ook nog op een appartement?
Neem iets leuks kleins of zo :?

Je gaat een hond echt iets aan doen alleen omdat het jou zo leuk lijkt
Waar heb je het nou over, je denkt dat ik 'm alleen maar mooi vindt als die rustig ligt te slapen ofzo? Die hond houdt mij bezig, niet andersom. En ik zeg toch dat ik een grote gedeelde achtertuin heb?
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_177825475
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:43 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Nee joh, ik woon op de begane grond met een achterdeur naar de tuin
Tja, duidelijk dat je er niet meer vanaf te brengen bent.
Weet je trouwens zeker dat je huisgenoot poep pies en dat eeuwige gepiep en gejammer niet erg vindt?
Heb je ervaring met borders?
pi_177825494
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:43 schreef Allures het volgende:

[..]

Ja klopt. En dat zijn dan je gordijnen. Of jij. Dat ie zich tegen je keert
Dan krijg je het echt niet op de rails
Schoenen en boeken zijn ook populair, evenals poten van meubelstukken }:|
  woensdag 14 maart 2018 @ 21:48:09 #42
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_177825522
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:45 schreef Sugardaddy16 het volgende:

[..]

Tja, duidelijk dat je er niet meer vanaf te brengen bent.
Weet je trouwens zeker dat je huisgenoot poep pies en dat eeuwige gepiep en gejammer niet erg vindt?
Heb je ervaring met borders?
Mijn vriendin had er vroeger twee waarmee ze wedstrijden deed en mijn tante had er een. En een docent op het middelbare had er vroeger eentje in zn klas liggen. Die hond deed zelfs mee met voetbalwedstrijdjes soms. Smokey heette die _O_

Maar ik kan verder niet zeggen dat ik ooit voor een border heb hoeven 'zorgen', alsin alleen dan. Natuurlijk als ik een weekend bij haar was dat ik ook gewoon met de honden bezig was als ze weer eens moesten trainen of lopen
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_177825545
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:48 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Mijn vriendin had er vroeger twee waarmee ze wedstrijden deed en mijn tante had er een. En een docent op het middelbare had er vroeger eentje in zn klas liggen. Die hond deed zelfs mee met voetbalwedstrijdjes soms. Smokey heette die _O_

Maar ik kan verder niet zeggen dat ik ooit voor een border heb hoeven 'zorgen'.
Geen ervaring dus.
En je vriendin is nu je ex ofzo?
Borders lijken me geen geschikte beginnershonden. En ik denk dat het ook lastig gaat worden om een fokker te vinden.
pi_177825570
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:44 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Waar heb je het nou over, je denkt dat ik 'm alleen maar mooi vindt als die rustig ligt te slapen ofzo? Die hond houdt mij bezig, niet andersom. En ik zeg toch dat ik een grote gedeelde achtertuin heb?
En ik zeg je dat dat voor een border niet genoeg is
Zoals iemand hier zei, het is een werkhond

Ik denk niet dat je hem alleen mooi vind als ie ligt te slapen. Ik denk dat je niet weet waar je aan begint. En dat als je eerlijk bent tegen fokkers je van allemaal het zelfde bericht gaat krijgen

Ik snap ook echt niet waarom het perse een border moet zijn. Er zijn genoeg andere rassen die bijvoorbeeld slim en leuk te trainen zijn
En border is gewoon echt geen instap hond
  woensdag 14 maart 2018 @ 21:50:25 #45
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_177825582
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:49 schreef Sugardaddy16 het volgende:

[..]

Geen ervaring dus.
En je vriendin is nu je ex ofzo?
Die is al jaren mijn ex _O-

Nee niet zo heel veel inderdaad, maar 22 jaar een terriėr is ook een goed CV hoor :P
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_177825597
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:40 schreef Sugardaddy16 het volgende:

[..]

Ach wat een leuke hond!
Voor het leuke :)




Duitse staander isinmiddels dood na een gelukkig leven :)
Mis die wel eigenlijk hoe vervelend het ook was als ie in duin op jacht ging en ik een uur moest wachten voor ze terug was.
Do what you love, love what you do!
pi_177825600
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:50 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Die is al jaren mijn ex _O-

Nee niet zo heel veel inderdaad, maar 22 jaar een terriėr is ook een goed CV hoor :P
JE ouders hadden een terriėr/ Dat is echt echt anders
  woensdag 14 maart 2018 @ 21:51:45 #48
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_177825624
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:50 schreef Allures het volgende:

[..]

JE ouders hadden een terriėr/ Dat is echt echt anders
Natuurlijk, maar jij zegt dat ik niet weet waar ik aan begin, maar ik weet heel goed waar ik aan begin.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_177825635
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:50 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Die is al jaren mijn ex _O-

Nee niet zo heel veel inderdaad, maar 22 jaar een terriėr is ook een goed CV hoor :P
Begin er maar niet aan.
Zoek een makkelijke hond, liefst een beetje een luie hond.
pi_177825656
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:50 schreef kree het volgende:

[..]

Voor het leuke :)

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Duitse staander isinmiddels dood na een gelukkig leven :)
Mis die wel eigenlijk hoe vervelend het ook was als ie in duin op jacht ging en ik een uur moest wachten voor ze terug was.
Nou wil ik ook een tekkel.
  woensdag 14 maart 2018 @ 21:53:48 #51
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_177825681
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_177825722
quote:
10s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:53 schreef Amoeba het volgende:
[ afbeelding ]
Een airedale?
Maar dat was de hond van je ouwelui?
pi_177825750
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:52 schreef Sugardaddy16 het volgende:

[..]

Nou wil ik ook een tekkel.
Was er nooit zo voor want had een standaard beeld erbij van een hotdog, maar deze ruwharige is wel oké, heel leuk karakter ook en lief met kinderen.
Maargoed je moet dat treffen hoor, ook met de fokker en de stamboom ;)

Wordt ook alweer oud onderhand.

Ze zijn lief maar met karakter wel Haha
Do what you love, love what you do!
pi_177825765
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:51 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar jij zegt dat ik niet weet waar ik aan begin, maar ik weet heel goed waar ik aan begin.
Ja dat blijkt enorm uit hoe je er over praat ja

Maar goed, neem vooral een border omdat jij iets in je hoofd haalt. Dat het klote gaat zijn voor die hond is maar bijzaak he
Echt, ik snap niet waarom je op zo'n manier aan een hond wil beginnen. Een hond is geen speeltje of zo. Het is een levend wezen waar je de verantwoordelijkheid over neemt. En je kunt in hypothetische zin niet eens de verantwoordelijkheid nemen en echt even met afstand kijken naar je omstandigheden en wat daar bij past. Dan ben je gewoon niet klaar voor hond, wat voor ras dan ook
  woensdag 14 maart 2018 @ 21:57:24 #55
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_177825776
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:55 schreef Sugardaddy16 het volgende:

[..]

Een airedale?
Maar dat was de hond van je ouwelui?
Welsh, een airedale is groter. Dat is de hond van m'n ouwelui. De vorige is zo'n 15 jaar oud geworden, daarna kregen we een nieuwe hond die niet zo heel oud aangereden is, en nu hebben we deze dan. Alle drie welsh terriėrs.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  woensdag 14 maart 2018 @ 21:58:04 #56
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_177825797
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:57 schreef Allures het volgende:

[..]

Ja dat blijkt enorm uit hoe je er over praat ja

Maar goed, neem vooral een border omdat jij iets in je hoofd haalt. Dat het klote gaat zijn voor die hond is maar bijzaak he
Echt, ik snap niet waarom je op zo'n manier aan een hond wil beginnen. Een hond is geen speeltje of zo. Het is een levend wezen waar je de verantwoordelijkheid over neemt. En je kunt in hypothetische zin niet eens de verantwoordelijkheid nemen en echt even met afstand kijken naar je omstandigheden en wat daar bij past. Dan ben je gewoon niet klaar voor hond, wat voor ras dan ook
Het enige wat ik je hoor zeggen is dat ik niet genoeg ruimte heb voor een border eigenlijk.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_177825872
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:57 schreef Allures het volgende:

[..]

Ja dat blijkt enorm uit hoe je er over praat ja

Maar goed, neem vooral een border omdat jij iets in je hoofd haalt. Dat het klote gaat zijn voor die hond is maar bijzaak he
Echt, ik snap niet waarom je op zo'n manier aan een hond wil beginnen. Een hond is geen speeltje of zo. Het is een levend wezen waar je de verantwoordelijkheid over neemt. En je kunt in hypothetische zin niet eens de verantwoordelijkheid nemen en echt even met afstand kijken naar je omstandigheden en wat daar bij past. Dan ben je gewoon niet klaar voor hond, wat voor ras dan ook
Mwah iets te kort door de bocht nu denk ik.
Maar inderdaad het is een levenslange verantwoording voor je wel (dus die van de hond) en niet iets wat je na een paar jaar even weg zet ergens.

Vandaar dat ik voorstelde probeer een oudere uit een asiel. Vanaf pup dan zit je er 15 jaar aan vast en in die tijd kan er veel veranderen voor je zelf dus.
Do what you love, love what you do!
pi_177825876
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:58 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Het enige wat ik je hoor zeggen is dat ik niet genoeg ruimte heb voor een border eigenlijk.
Nee ze zegt iets anders.
Maar ik wens je veel succes met zoeken naar een fokker die dit aan durft.
Ik raad het in jouw situatie toch ten sterkste af.
Wacht nog even een paar jaar, tot je een duidelijk beeld hebt hoe je leven eruit ziet en of daar een hond inpast.
  woensdag 14 maart 2018 @ 22:05:12 #59
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_177825987
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:01 schreef Sugardaddy16 het volgende:

[..]

Nee ze zegt iets anders.
Maar ik wens je veel succes met zoeken naar een fokker die dit aan durft.
Ik raad het in jouw situatie toch ten sterkste af.
Wacht nog even een paar jaar, tot je een duidelijk beeld hebt hoe je leven eruit ziet en of daar een hond inpast.
Ik heb straks keuzes genoeg hoor. Dat komt wel goed. :)
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 14 maart 2018 @ 22:07:22 #60
163650 Greys
pi_177826034
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:39 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Ja dat klopt. Ik ben momenteel vrijgezel en heb een appartement gehuurd met een van mijn beste vrienden, voor hem is een hond ook geen probleem en de verhuurder vindt het houden van een huisdier ook prima, mits die geen overlast veroorzaakt. Daarnaast hebben we hier ook gewoon een vrij brede strook gras die als achtertuin dient waar die los kan lopen.

Maar ik verwacht toch over 2-3 jaar hier te moeten verhuizen dus dan is dat zeker iets om rekening mee te houden. Maar hier moet het kunnen dus.
Hou er rekening mee dat je de verhuurder niet kunt garanderen dat de pup geen overlast veroorzaakt. Wat als ie 's nachts gaat janken? Dat doen ze nogal eens in het begin als ze nog moeten wennen. Of als ze als jonge pup alles nog niet een hele nacht kunnen ophouden. Wat als ie de eerste weken om vijf uur in de ochtend gaat zitten blaffen omdat ie eruit moet?
Niet als doemdenken bedoeld, maar realistisch. Want echt, het kan heel goed gebeuren. En daar zal huisgenoot dan misschien ook niet blij mee zijn.

Zoals je zelf al schreef, je zit bij het idee op een roze wolk. En dat is begrijpelijk. Echt. Maar ik vond bij m'n beide honden (verder echt schatten) de eerste weken vooral echt behoorlijk zwaar. Je bent met een pup echt bijna constant bezig en je nachtrust gaat er nogal eens aan. Ook als het hoost kan je dan 's nachts naar buiten :+ En die cursussen en trainingen had ik ook niet steeds zin in maar moest toch wel.

Kortom, denk er goed over na. Ik wil je er niet van af praten maar tis niet even een dagje of twee opletten en voila, gehoorzame hond. De mijne was bv superlief maar ging in de hondenpubertijd ineens maanden later alsnog aan meubels knagen :P En ja dat krijg je er wel weer uit maar alles kost tijd en moeite (en geld).

Een bordercollie gaat niet genoeg hebben aan af en toe een beetje over die strook gras achter je huis heen en weer hobbelen. Die zal je het liefst aan het werk moeten zetten, bv een flyball cursus ofzo. En veel met hem of haar ondernemen. Als jij het druk hebt, hebben je ouders dan de mogelijkheid om een uur met die hond in het bos ofzo te gaan lopen elke dag? En je zegt 'als ik in de avond ergens heen moet gaat ie gewoon mee'. Maar als je eens een etentje hebt ofzo zit bv een restaurant echt niet altijd op je hond te wachten. Etc.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_177826059
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:05 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Ik heb straks keuzes genoeg hoor. Dat komt wel goed. :)
Keuze genoeg uit wat?
pi_177826179
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:07 schreef Greys het volgende:

[..]

Hou er rekening mee dat je de verhuurder niet kunt garanderen dat de pup geen overlast veroorzaakt. Wat als ie 's nachts gaat janken? Dat doen ze nogal eens in het begin als ze nog moeten wennen. Of als ze als jonge pup alles nog niet een hele nacht kunnen ophouden. Wat als ie de eerste weken om vijf uur in de ochtend gaat zitten blaffen omdat ie eruit moet?
Niet als doemdenken bedoeld, maar realistisch. Want echt, het kan heel goed gebeuren. En daar zal huisgenoot dan misschien ook niet blij mee zijn.

Zoals je zelf al schreef, je zit bij het idee op een roze wolk. En dat is begrijpelijk. Echt. Maar ik vond bij m'n beide honden (verder echt schatten) de eerste weken vooral echt behoorlijk zwaar. Je bent met een pup echt bijna constant bezig en je nachtrust gaat er nogal eens aan. Ook als het hoost kan je dan 's nachts naar buiten :+ En die cursussen en trainingen had ik ook niet steeds zin in maar moest toch wel.

Kortom, denk er goed over na. Ik wil je er niet van af praten maar tis niet even een dagje of twee opletten en voila, gehoorzame hond. De mijne was bv superlief maar ging in de hondenpubertijd ineens maanden later alsnog aan meubels knagen :P En ja dat krijg je er wel weer uit maar alles kost tijd en moeite (en geld).

Een bordercollie gaat niet genoeg hebben aan af en toe een beetje over die strook gras achter je huis heen en weer hobbelen. Die zal je het liefst aan het werk moeten zetten, bv een flyball cursus ofzo. En veel met hem of haar ondernemen. Als jij het druk hebt, hebben je ouders dan de mogelijkheid om een uur met die hond in het bos ofzo te gaan lopen elke dag?
Yup mijn gedachten precies, zijn er niet opvang voor asiel honden ook die je kunt “proberen”. Bah klinkt lomp, maar zou dat eerder doen als gelijk een pup nemen. Je zit er echt lang aan vast nl dan.
Do what you love, love what you do!
  woensdag 14 maart 2018 @ 22:11:47 #63
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_177826194
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:07 schreef Greys het volgende:

[..]

Hou er rekening mee dat je de verhuurder niet kunt garanderen dat de pup geen overlast veroorzaakt. Wat als ie 's nachts gaat janken? Dat doen ze nogal eens in het begin als ze nog moeten wennen. Of als ze als jonge pup alles nog niet een hele nacht kunnen ophouden. Wat als ie de eerste weken om vijf uur in de ochtend gaat zitten blaffen omdat ie eruit moet?
Niet als doemdenken bedoeld, maar realistisch. Want echt, het kan heel goed gebeuren. En daar zal huisgenoot dan misschien ook niet blij mee zijn.

Zoals je zelf al schreef, je zit bij het idee op een roze wolk. En dat is begrijpelijk. Echt. Maar ik vond bij m'n beide honden (verder echt schatten) de eerste weken vooral echt behoorlijk zwaar. Je bent met een pup echt bijna constant bezig en je nachtrust gaat er nogal eens aan. Ook als het hoost kan je dan 's nachts naar buiten :+ En die cursussen en trainingen had ik ook niet steeds zin in maar moest toch wel.

Kortom, denk er goed over na. Ik wil je er niet van af praten maar tis niet even een dagje of twee opletten en voila, gehoorzame hond. De mijne was bv superlief maar ging in de hondenpubertijd ineens maanden later alsnog aan meubels knagen :P En ja dat krijg je er wel weer uit maar alles kost tijd en moeite (en geld).

Een bordercollie gaat niet genoeg hebben aan af en toe een beetje over die strook gras achter je huis heen en weer hobbelen. Die zal je het liefst aan het werk moeten zetten, bv een flyball cursus ofzo. En veel met hem of haar ondernemen. Als jij het druk hebt, hebben je ouders dan de mogelijkheid om een uur met die hond in het bos ofzo te gaan lopen elke dag?
Ja, dat moet wel lukken. Ik woon ook een paar 100 meter van het park af, en het bos ligt op de route naar mijn oudjes. Mijn ouders hebben een groot vrijstaand huis + grote tuin, ik zou 'm daar eerst naartoe brengen. Daarom probeer ik dat ook te plannen zodra ik mijn handen vrij heb, in plaats van daarvoor of daarna.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  woensdag 14 maart 2018 @ 22:11:51 #64
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_177826196
Ik wil ook een hond.

Neem ik niet.

Ik moet veertig uur per week werken. Dat valt nog mee. Maar mijn vriendin werkt ook en mijn ouders ook. Een hond dan in een benchmof alleen thuis achterlaten vind ik supersneu.
Ik ken TS niet, maar een bordercollie is een hond die veel energie kwijt moet, tenzij TS strakjes een home job heeft kan dit. Of hij moet zelf inderdaad iemand hebben die voor de hond zorgt tijdens zijn afwezigheid.
pi_177826257
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:07 schreef Greys het volgende:

[..]

Hou er rekening mee dat je de verhuurder niet kunt garanderen dat de pup geen overlast veroorzaakt. Wat als ie 's nachts gaat janken? Dat doen ze nogal eens in het begin als ze nog moeten wennen. Of als ze als jonge pup alles nog niet een hele nacht kunnen ophouden. Wat als ie de eerste weken om vijf uur in de ochtend gaat zitten blaffen omdat ie eruit moet?
Niet als doemdenken bedoeld, maar realistisch. Want echt, het kan heel goed gebeuren. En daar zal huisgenoot dan misschien ook niet blij mee zijn.

Zoals je zelf al schreef, je zit bij het idee op een roze wolk. En dat is begrijpelijk. Echt. Maar ik vond bij m'n beide honden (verder echt schatten) de eerste weken vooral echt behoorlijk zwaar. Je bent met een pup echt bijna constant bezig en je nachtrust gaat er nogal eens aan. Ook als het hoost kan je dan 's nachts naar buiten :+ En die cursussen en trainingen had ik ook niet steeds zin in maar moest toch wel.

Kortom, denk er goed over na. Ik wil je er niet van af praten maar tis niet even een dagje of twee opletten en voila, gehoorzame hond. De mijne was bv superlief maar ging in de hondenpubertijd ineens maanden later alsnog aan meubels knagen :P En ja dat krijg je er wel weer uit maar alles kost tijd en moeite (en geld).

Een bordercollie gaat niet genoeg hebben aan af en toe een beetje over die strook gras achter je huis heen en weer hobbelen. Die zal je het liefst aan het werk moeten zetten, bv een flyball cursus ofzo. En veel met hem of haar ondernemen. Als jij het druk hebt, hebben je ouders dan de mogelijkheid om een uur met die hond in het bos ofzo te gaan lopen elke dag? En je zegt 'als ik in de avond ergens heen moet gaat ie gewoon mee'. Maar als je eens een etentje hebt ofzo zit bv een restaurant echt niet altijd op je hond te wachten. Etc.
Dit
Mijn man heeft zich echt verkeken op de pup en vind het echt zwaar. Nachten wakker, nog niet naar bed kunnen omdat het te vroeg is voor de hond, in het weekend om 8 uur weer naast je bed (met kater). In de regen naar cursus. Ze heeft weer je schoen te pakken. Iets simpels als schoenen aan doen duurt 12x langer omdat ze veters de tofste dingen ooit vind (terwijl ik dit typ ben ik in een andere kamer en hoor ik hem steeds de pup roepen en 'Jezus Christus' tussendoor :D geen idee wat dat weer is :P ), alles moeten plannen, oppas regelen, niet spontaan een paar uur langer weg kunnen blijven. Etc
Is je huisgenoot hier ook allemaal klaar voor? Zijn schoenen gaan er ook aan en zo

En dan is een uurtje bos per dag voor een border echt nog niet genoeg hoor :@

Knapp trouwens TS dat je alleen de ruimte uit mijn verhaal haalt
  woensdag 14 maart 2018 @ 22:14:25 #66
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_177826267
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:11 schreef RickoKun het volgende:
Ik wil ook een hond.

Neem ik niet.

Ik moet veertig uur per week werken. Dat valt nog mee. Maar mijn vriendin werkt ook en mijn ouders ook. Een hond dan in een benchmof alleen thuis achterlaten vind ik supersneu.
Ik ken TS niet, maar een bordercollie is een hond die veel energie kwijt moet, tenzij TS strakjes een home job heeft kan dit. Of hij moet zelf inderdaad iemand hebben die voor de hond zorgt tijdens zijn afwezigheid.
Ik studeer af als wiskundig ingenieur dus veel vanuit huis werken zou zomaar kunnen?
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_177826324
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:14 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Ik studeer af als wiskundig ingenieur dus veel vanuit huis werken zou zomaar kunnen?
En als dat niet gaat lukken? Breng je hem dan elke dag naar je ouders?
  woensdag 14 maart 2018 @ 22:17:47 #68
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_177826348
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:13 schreef Allures het volgende:

[..]

Dit
Mijn man heeft zich echt verkeken op de pup en vind het echt zwaar. Nachten wakker, nog niet naar bed kunnen omdat het te vroeg is voor de hond, in het weekend om 8 uur weer naast je bed (met kater). In de regen naar cursus. Ze heeft weer je schoen te pakken. Iets simpels als schoenen aan doen duurt 12x langer omdat ze veters de tofste dingen ooit vind (terwijl ik dit typ ben ik in een andere kamer en hoor ik hem steeds de pup roepen en 'Jezus Christus' tussendoor :D geen idee wat dat weer is :P ), alles moeten plannen, oppas regelen, niet spontaan een paar uur langer weg kunnen blijven. Etc
Is je huisgenoot hier ook allemaal klaar voor? Zijn schoenen gaan er ook aan en zo

En dan is een uurtje bos per dag voor een border echt nog niet genoeg hoor :@

Knapp trouwens TS dat je alleen de ruimte uit mijn verhaal haalt
Mijn huisgenoot was zelfs akkoord met een fret. :Y
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_177826362
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:14 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Ik studeer af als wiskundig ingenieur dus veel vanuit huis werken zou zomaar kunnen?
‘Zou zomaar’?

Wil niet lullig doen en als het kan dan kan het. Maar er kunnen in 15 jaar tijd veel dingen gebeuren he :) dat wil ik maar zeggen :)
En ok je zal toch niet de eerste zijn die daardoor in de problemen komt. Vandaar dst er heel veel lieve honden in een asiel zitten
Do what you love, love what you do!
  woensdag 14 maart 2018 @ 22:18:40 #70
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_177826372
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:16 schreef Sugardaddy16 het volgende:

[..]

En als dat niet gaat lukken? Breng je hem dan elke dag naar je ouders?
Dat is allemaal als-dan en ik kan daar echt niks over zeggen. En als het moet wel.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_177826383
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:17 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Mijn huisgenoot was zelfs akkoord met een fret. :Y
vergelijkbaar ja :')
pi_177826393
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:17 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Mijn huisgenoot was zelfs akkoord met een fret. :Y
Die kun je nog wel een paar uur opsluiten.
pi_177826430
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:18 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Dat is allemaal als-dan en ik kan daar echt niks over zeggen. En als het moet wel.
nee maar je neemt een levend wezen dus zou wel wat meer moeite kunnen doen met de als-dan situaties

Waarom moet het nu? Waarom niet als je weet waar je werkt?
Waarom moet het een van de meest intense rassen die er zijn? Waarom perse een pup?
pi_177826431
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:18 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Dat is allemaal als-dan en ik kan daar echt niks over zeggen. En als het moet wel.
Maar dat is toch niet leuk voor de hond en voor jou? Dan zouden je ouders hem op moeten voeden en nooit meer zomaar weg kunnen.
Ik denk trouwens dat je op marktplaats meer succes hebt om een puppy te vinden.
  woensdag 14 maart 2018 @ 22:21:56 #75
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_177826453
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:18 schreef Allures het volgende:

[..]

vergelijkbaar ja :')
Het is besproken en het is geen probleem. Mijn ouders vinden het geen probleem en hebben sowieso de ruimte om een border collie te houden, mijn huisgenoot vindt het geen probleem, transport is geen probleem, financieel is het geen probleem, en ik heb nog even met Maurice de Hond gebeld, volgens zijn peilingen is er geen probleem.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_177826510
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:18 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Dat is allemaal als-dan en ik kan daar echt niks over zeggen. En als het moet wel.
Als je ouders er nog zijn ervoor dus?
Nu wil ik het niet in het al te negatieve trekken en me er persoonlijk over uit wijden nu. Maar ook dat kan heel snel veranderen en dan praat ik in maanden eerder als jaren.

Dus nja ik kan alleen maar zeggen denk er heel goed over na en besef je dat *jij* uiteindelijk verantwoordelijk ervoor bent en niet mensen om je heen.

Met andere woorden kan de rest er niet mee helpen dan moet je het zelf doen.
Kan het nog dan?
Ok dan is het ok wmb :)

[ Bericht 3% gewijzigd door kree op 14-03-2018 22:38:58 ]
Do what you love, love what you do!
pi_177826539
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:21 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Het is besproken en het is geen probleem. Mijn ouders vinden het geen probleem en hebben sowieso de ruimte om een border collie te houden, mijn huisgenoot vindt het geen probleem, transport is geen probleem, financieel is het geen probleem, en ik heb nog even met Maurice de Hond gebeld, volgens zijn peilingen is er geen probleem.
Nou doe even een foto als de pup gearriveerd is zou ik zeggen.
En om op je vraag terug te komen, ja ik zou als fokker zijnde ook geen pup aan iemand meegeven die nog even moet gaan bekijken hoe hij alles gaat combineren. Ik zou het ook niks vinden als de hond dagelijks naar een oppas moet.
  Moderator woensdag 14 maart 2018 @ 22:25:21 #78
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_177826547
Wat een goede fokker dat hij/zij het belang van de pup boven verkopen stelt.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_177826560
quote:
14s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:25 schreef senesta het volgende:
Wat een goede fokker dat hij/zij het belang van de pup boven verkopen stelt.
Yup :)
Do what you love, love what you do!
pi_177826575
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:21 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Het is besproken en het is geen probleem. Mijn ouders vinden het geen probleem en hebben sowieso de ruimte om een border collie te houden, mijn huisgenoot vindt het geen probleem, transport is geen probleem, financieel is het geen probleem, en ik heb nog even met Maurice de Hond gebeld, volgens zijn peilingen is er geen probleem.
‘Nobody knew that healthcare could be so complicated' :') :') :')

Succes
Arme toekomstige hond
  woensdag 14 maart 2018 @ 22:26:54 #81
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_177826585
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:14 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Ik studeer af als wiskundig ingenieur dus veel vanuit huis werken zou zomaar kunnen?
Heel erg knap van je!
Ik hoop echt heel erg van harte dat dat kan! :D
Dan verdien je niet alleen de hond maar ook alles wat daarom heen zit!
  woensdag 14 maart 2018 @ 22:28:41 #82
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_177826644
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:39 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Ja dat klopt. Ik ben momenteel vrijgezel en heb een appartement gehuurd met een van mijn beste vrienden, voor hem is een hond ook geen probleem en de verhuurder vindt het houden van een huisdier ook prima, mits die geen overlast veroorzaakt. Daarnaast hebben we hier ook gewoon een vrij brede strook gras die als achtertuin dient waar die los kan lopen.
Een appartement en een strookje gras is niet genoeg voor een Border Collie.

Zoals ik al eerder zei, deze honden hebben erg veel beweging nodig, ze moeten vaak kunnen rondrennen, en ze willen werken (will to please).

Je gaat denk ik snel spijt krijgen van je aankoop, want als hij niet genoeg vrij kan rondzwerven dan vernielt hij je appartementje met plezier.

Waarom moet het perse dit hondenras zijn?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 14 maart 2018 @ 22:31:03 #83
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_177826717
]1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:20 schreef Allures het volgende:

[..]

nee maar je neemt een levend wezen dus zou wel wat meer moeite kunnen doen met de als-dan situaties

- Als-dan situaties bestaan in een oneindige verzameling en mijn glazen bol werkt niet.

Waarom moet het nu?

- Niet nu, zodra ik mijn handen vrij heb, dus als de hoorcolleges/tentamens voorbij zijn en ik rustig mijn studie af kan gaan ronden. Dan heb ik de tijd en ruimte om een pup te nemen en kan ik rustig voor een aantal maanden de stad uit.

Waarom niet als je weet waar je werkt?

Dan heb ik toch geen tijd meer om een pup te nemen? Dat is dus de verantwoordelijkheid nemen waar ik het over heb. En zoals ik zei, ik heb waarschijnlijk straks gewoon meerdere opties en dan kan ik dan kiezen/uitonderhandelen zodat dit gaat passen.

Waarom moet het een van de meest intense rassen die er zijn?

- Iets met roze wolk

Waarom perse een pup?

- Dat hoeft niet per se, zoals ik ergens hierboven al zei.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_177826795
Mijn ervaring, na studie is er nog minder tijd en ruimte ervoor.
Maar nogmaals ik veroordeel dit niet, maar je moet er wel echt even over nadenken lijkt me.
Wat anderen zeggen is opzich niet onterecht hier denk ik als ik kijk naar eigen ervaring ;)
Do what you love, love what you do!
pi_177826843
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:31 schreef Amoeba het volgende:
][ afbeelding ] Op woensdag 14 maart 2018 22:20 schreef Allures het volgende:

[..]

nee maar je neemt een levend wezen dus zou wel wat meer moeite kunnen doen met de als-dan situaties

- Als-dan situaties bestaan in een oneindige verzameling en mijn glazen bol werkt niet.

Waarom moet het nu?

- Niet nu, zodra ik mijn handen vrij heb, dus als de hoorcolleges/tentamens voorbij zijn en ik rustig mijn studie af kan gaan ronden. Dan heb ik de tijd en ruimte om een pup te nemen en kan ik rustig voor een aantal maanden de stad uit.

Waarom niet als je weet waar je werkt?

Dan heb ik toch geen tijd meer om een pup te nemen? Dat is dus de verantwoordelijkheid nemen waar ik het over heb. En zoals ik zei, ik heb waarschijnlijk straks gewoon meerdere opties en dan kan ik dan kiezen/uitonderhandelen zodat dit gaat passen.

Waarom moet het een van de meest intense rassen die er zijn?

- Iets met roze wolk

Waarom perse een pup?

- Dat hoeft niet per se, zoals ik ergens hierboven al zei.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat de fokkers van deze honden voor deze situatie in zijn.
Hoe was je van plan om met hem of haar te werken? Heb je daar al plannen voor?
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 14 maart 2018 @ 22:50:27 #86
163650 Greys
pi_177827160
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:21 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Het is besproken en het is geen probleem. Mijn ouders vinden het geen probleem en hebben sowieso de ruimte om een border collie te houden, mijn huisgenoot vindt het geen probleem, transport is geen probleem, financieel is het geen probleem, en ik heb nog even met Maurice de Hond gebeld, volgens zijn peilingen is er geen probleem.
Vanwaar dan dit topic om te vragen 'wat vinden jullie' als je toch niet open staat voor andere antwoorden dan 'ja doen!'

Volgens de fokker is er wel een probleem. Volgens sommigen (veel) hier ook. Maar als Maurice zegt dat je het moet doen dan kunnen wij wel stoppen met goedbedoelde adviezen he. :)

Succes met je roze wolk ^O^
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_177827268
quote:
10s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:50 schreef Greys het volgende:

[..]

Vanwaar dan dit topic om te vragen 'wat vinden jullie' als je toch niet open staat voor andere antwoorden dan 'ja doen!'

Volgens de fokker is er wel een probleem. Volgens sommigen (veel) hier ook. Maar als Maurice zegt dat je het moet doen dan kunnen wij wel stoppen met goedbedoelde adviezen he. :)

Succes met je roze wolk ^O^
mwah komop zeg, ze vraagt het niet voor niks en dat is altijd al beter als het gewoon maar te doen.
Ze leest dit toch wel, en vindt niet dat iedereen het gelijk moet afwijzen. De probleempunten noemen die er zouden kunnen zijn is ok toch?
Do what you love, love what you do!
pi_177827300
en een fokker noemen als heilig is ook al een vaag gebied, die van haar heeft wel het juiste punt opzich nl.

Maar genoeg die het doen zonder ook
Do what you love, love what you do!
  woensdag 14 maart 2018 @ 22:57:08 #89
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_177827304
quote:
10s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:50 schreef Greys het volgende:

[..]

Vanwaar dan dit topic om te vragen 'wat vinden jullie' als je toch niet open staat voor andere antwoorden dan 'ja doen!'

Volgens de fokker is er wel een probleem. Volgens sommigen (veel) hier ook. Maar als Maurice zegt dat je het moet doen dan kunnen wij wel stoppen met goedbedoelde adviezen he. :)

Succes met je roze wolk ^O^
Je begrijpt me verkeerd, er is nu al 3x gevraagd of ik iemand heb die voor de hond kan zorgen wanneer ik dat niet kan, dat is geen probleem dus.

quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:35 schreef Sugardaddy16 het volgende:

[..]

Ik denk eerlijk gezegd niet dat de fokkers van deze honden voor deze situatie in zijn.
Hoe was je van plan om met hem of haar te werken? Heb je daar al plannen voor?
Ja een meerjarenplan is in ieder geval dat ik veel vanuit huis kan werken, of eventueel de hond mee kan nemen. Maar dat hangt natuurlijk ook sterk van het karakter van de hond af. Daarom is het ook bevorderlijk als de hond groot wordt en in ieder geval met mijn ouders door een deur kan, dan heb ik altijd een back-up plan.

Dat ik dan veel moet reizen voor mijn hond is me echt een zorg.

Meer interessante vragen zijn wat als de hond crasht met die terriėr. Dat zou een veel groter probleem zijn.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_177827381
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:57 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Je begrijpt me verkeerd, er is nu al 3x gevraagd of ik iemand heb die voor de hond kan zorgen wanneer ik dat niet kan, dat is geen probleem dus.

[..]

Ja een meerjarenplan is in ieder geval dat ik veel vanuit huis kan werken, of eventueel de hond mee kan nemen. Maar dat hangt natuurlijk ook sterk van het karakter van de hond af. Daarom is het ook bevorderlijk als de hond groot wordt en in ieder geval met mijn ouders door een deur kan, dan heb ik altijd een back-up plan.

Dat ik dan veel moet reizen voor mijn hond is me echt een zorg.

Meer interessante vragen zijn wat als de hond crasht met die terriėr. Dat zou een veel groter probleem zijn.
terriėr, is een probleem, dominant karakter nl meestal. en ze zijn te klein om zich ok te verdedigen tegen grotere honden . En ok ik kan raden welke het onderspit er daar in gaat delven.

maar goed dat is een ander vraagstuk.
Je moet je afvragen, als er niemand zou zijn, kun jij nog voor jou hond zorgen ondanks je baan etc?
Als dat lukt, dan is er geen probleem.
Do what you love, love what you do!
pi_177827675
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 23:00 schreef kree het volgende:
terriėr, is een probleem, dominant karakter nl meestal. en ze zijn te klein om zich ok te verdedigen tegen grotere honden . En ok ik kan raden welke het onderspit er daar in gaat delven.
Ehmz, wij hebben een Cairn Terriėr gehad vroeger. Die was NIET te klein om zich te verdedigen tegen grotere honden. Sterker nog, die heeft eens gevochten met een dobermann, en die laatste moest toch flink gehavend het onderspit delven.

Ergo: de ene Terriėr is de andere niet. Zowel qua formaat, als qua verdedigen.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 14 maart 2018 @ 23:14:21 #92
163650 Greys
pi_177827677
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:57 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Je begrijpt me verkeerd, er is nu al 3x gevraagd of ik iemand heb die voor de hond kan zorgen wanneer ik dat niet kan, dat is geen probleem dus.
Dat is ook heel goed. :) En ik bedoel het alles behalve lelijk, maar stel een van je ouders wordt ziek of breekt een been en de ander moet ervoor zorgen en heeft even andere prioriteiten dan jouw hond, lukt het dan ook nog?

Ik vind gewoon persoonlijk dat je alleen een hond zou moeten nemen als er geen groot probleem ontstaat als je back-up om welke reden dan ook (ziekte, lange vakantie, verhuizen, wat dan ook) langdurig niet meer kan dienen als back-up.

Dat mag je overdreven vinden hoor of zeuren, ieder z'n mening. Tis meer dat ik hoop dat je gelooft dat een pup echt héél veel tijd en energie en aandacht en nachtrust kost en dat de fokker twijfels heeft bij je situatie snap ik wel. Wil niet zeggen dat je het niet moet doen, maar dingen beslissen wegens roze wolk (die je twee keer zelf noemde :P ) is niet altijd het meest handige. Denk er gewoon nog even goed praktisch en realistisch over na, ga daarbij uit van de meest negatieve situatie - dan kan het altijd meevallen - en als je het dan nog wilt en kunt zal je een fokker ervan moeten overtuigen. Probeer het in elk geval te waarderen dat ze willen dat hun honden op de beste plekken terecht komen. En zwicht ajb niet voor een broodfokker..
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_177827748
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 23:14 schreef Greys het volgende:
En zwicht ajb niet voor een broodfokker..
Hij wil een hond en geen brood; dus dat zal geen probleem zijn :+
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_177827850
quote:
3s.gif Op woensdag 14 maart 2018 23:14 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ehmz, wij hebben een Cairn Terriėr gehad vroeger. Die was NIET te klein om zich te verdedigen tegen grotere honden. Sterker nog, die heeft eens gevochten met een dobermann, en die laatste moest toch flink gehavend het onderspit delven.

Ergo: de ene Terriėr is de andere niet. Zowel qua formaat, als qua verdedigen.
ha ja dit is het probleem, als die andere een terrier de knauw had gegeven dan was de grotere hond de schuldige.

Zo werkt het niet in het dieren leven, maar ok, je kunt ze echt leren wat je wil, maar uiteindelijk komt het insticnt van honden boven en dan kun je er als baasje niet veel meer mee.

haha of het beperken dan vooral.
Do what you love, love what you do!
pi_177827877
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 23:23 schreef kree het volgende:
ha ja dit is het probleem, als die andere een terrier de knauw had gegeven dan was de grotere hond de schuldige.
Het ging over verdedigen; en dat was het enige wat Nikky deed. Die Dobermann was degene die uit het niets vol in de aanval ging.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_177827938
quote:
3s.gif Op woensdag 14 maart 2018 23:25 schreef Geralt het volgende:

[..]

Het ging over verdedigen; en dat was het enige wat Nikky deed. Die Dobermann was degene die uit het niets vol in de aanval ging.
kan hoor, ik was er niet bij.

Maar wat ik vooral zag is veel bijehande kleine hondjes die tegen de grotere duitse staander op kwamen blaffend en intimiderend etc.
Dus snap die reactie van onze hond dan wel RIP, en dan is het geen willen om dood maken, maar wel hun rank te laten zien, vooral het terrier soort lijkt dat niet te begrijpen. Ze kunnen --edit-- :') noemen op straat maargoed, vergeet dat. hahaha
Do what you love, love what you do!
  woensdag 14 maart 2018 @ 23:31:17 #97
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_177827942
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 23:00 schreef kree het volgende:

[..]

terriėr, is een probleem, dominant karakter nl meestal. en ze zijn te klein om zich ok te verdedigen tegen grotere honden . En ok ik kan raden welke het onderspit er daar in gaat delven.

maar goed dat is een ander vraagstuk.
Je moet je afvragen, als er niemand zou zijn, kun jij nog voor jou hond zorgen ondanks je baan etc?
Als dat lukt, dan is er geen probleem.
Dat ligt aan de baan natuurlijk. En ik snap dat die toekomst niet zeker is, ook omdat ik over een aantal jaar ga verhuizen, maar het is toch niet zo lastig om dan de juiste keuzes te maken voor je huisdier?

Als ik er mee ga beginnen in ieder geval wel.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_177828007
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 23:31 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Dat ligt aan de baan natuurlijk. En ik snap dat die toekomst niet zeker is, ook omdat ik over een aantal jaar ga verhuizen, maar het is toch niet zo lastig om dan de juiste keuzes te maken voor je huisdier?

Als ik er mee ga beginnen in ieder geval wel.
tja dat weet ik niet? Zolang je je maar bedenkt dat het geen roze wolk is maar een levenslang voor jou samen met je hond, dan is het ok.
Do what you love, love what you do!
pi_177830949
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:18 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Dat is allemaal als-dan en ik kan daar echt niks over zeggen. En als het moet wel.
Waarom wacht je niet nog jaar? Als je gaat afstuderen zal er daarna zoveel veranderen. Misschien moet je wel verhuizen voor je werk en dan zit het wegbrengen van de hond er ook niet in.
  donderdag 15 maart 2018 @ 09:30:10 #100
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_177832443
Als je alleen bent en fulltime werkt dan moet je geen hond nemen. Punt.
  donderdag 15 maart 2018 @ 11:17:18 #101
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_177834379
quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2018 06:24 schreef BadderAapje het volgende:

[..]

Waarom wacht je niet nog jaar? Als je gaat afstuderen zal er daarna zoveel veranderen. Misschien moet je wel verhuizen voor je werk en dan zit het wegbrengen van de hond er ook niet in.
Lijkt me niet. Voor de technologie sector woon ik in de meest gunstige regio van Nederland, dus het vinden van een baan in de omgeving moet wel lukken. Mijn ouders worden ook ouder, dus uitstel gaat op een gegeven moment leiden tot afstel ..

Het is ook niet dat ik geen andere rassen overweeg, ik weet heel goed dat een border collie een ras is dat veel beweging en bovenal mentale uitdaging nodig heeft. Misschien maar naar Belgiė verhuizen waar je voor een prikkie een villa in het bos kunt scoren. _O-
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_177835158
Wij hebben een cocker spaniel, beide werken fulltime (iig toen we de pup kregen). Mrs is toen de eerste 4 weken thuis gebleven voor de eerst opvoeding en geruststelling.

Ik neem haar nu vaak mee naar kantoor (3 inmiddels), erg gezellig een kantoorhond en ga dan 4-5x stukje met d'r lopen.

Daarnaast gaat ze gemiddeld ook 2-3 dagen per week naar de hondenopvang (opgehaald en thuis gebracht) waar ze in een grote roedel naar hartelust kan spelen en rennen. Dit kost aardig wat, maar ik vind dat wanneer je de keuze maakt om een hond te nemen naast een fulltime baan je hier ook de kosten voor moet dragen om dat beestje zoveel mogelijk beweging te geven en niet dagen thuis moet laten zitten.

Daarnaast moet je zorgen dat je zelf voor je hond kan zorgen, het inschakelen van ouders is handig als het zo uitkomt maar het mag er niet vanaf hangen (dit geldt ook voor kinderen)
I am a Koala who Stretches :P
  donderdag 15 maart 2018 @ 13:49:06 #103
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_177837342
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 11:54 schreef StretchingKoala het volgende:
Wij hebben een cocker spaniel, beide werken fulltime (iig toen we de pup kregen). Mrs is toen de eerste 4 weken thuis gebleven voor de eerst opvoeding en geruststelling.

Ik neem haar nu vaak mee naar kantoor (3 inmiddels), erg gezellig een kantoorhond en ga dan 4-5x stukje met d'r lopen.

Daarnaast gaat ze gemiddeld ook 2-3 dagen per week naar de hondenopvang (opgehaald en thuis gebracht) waar ze in een grote roedel naar hartelust kan spelen en rennen. Dit kost aardig wat, maar ik vind dat wanneer je de keuze maakt om een hond te nemen naast een fulltime baan je hier ook de kosten voor moet dragen om dat beestje zoveel mogelijk beweging te geven en niet dagen thuis moet laten zitten.

Daarnaast moet je zorgen dat je zelf voor je hond kan zorgen, het inschakelen van ouders is handig als het zo uitkomt maar het mag er niet vanaf hangen (dit geldt ook voor kinderen)
Daar heb ook aan gedacht, een uitlaatservice. Het kan zeker handig zijn om een goede 'trainer' achter de hand te hebben. Een collie heeft natuurlijk ook 'mentale uitdaging' nodig, en aangezien ik geen veestapel kan drijven zat ik te denken aan agility en/of search & rescue. Maar met dat laatste heb ik nog helemaal geen ervaring.

Hoe oud is de Cocker Spaniel en vanaf welke leeftijd (verschilt natuurlijk per hond) zou je zeggen dat je hond mee kan naar kantoor?
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_177837462
Ik denk dat je gewoon eerlijk moet zijn en toe moet geven dat je in je huidige situatie eigenlijk geen tijd en ruimte hebt voor een hond. Wie weet hoe de situatie over 5/10 jaar is.
  donderdag 15 maart 2018 @ 14:18:39 #105
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_177837960
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 13:54 schreef nickhguitar het volgende:
Ik denk dat je gewoon eerlijk moet zijn en toe moet geven dat je in je huidige situatie eigenlijk geen tijd en ruimte hebt voor een hond. Wie weet hoe de situatie over 5/10 jaar is.
Natuurlijk zijn de omstandigheden verre van ideaal, dat begrijp ik ook. Maar stel dat ik uitstel (voor 10 jaar), mijn ouders worden ook ouder, er komt een moment dat het huis verkocht wordt, nu hebben mijn ouders zelf nog een hond en zijn ze nog fit genoeg om honden te houden.

En als ik nu een hond haal heb ik in ieder geval de garantie dat ik de komende jaren ook daadwerkelijk voor die hond kan zorgen.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_177838004
F&F ?
pi_177838018
Kan mij de reactie van de fokker voorstellen. Border Collie is een hond waarmee je moet werken. Naast dat dit ras hoog in zijn energie zit heeft dit ras ook een intellectuele uitdaging nodig. Kan je dit niet bieden dan krijg je een ongelukkig hond.

Zelf heb ik altijd mechelse- en hollandse herders gehad. Nu een cattle dog dan is net zo’n vuurpijl als een border collie. Per dag zijn mijn vrouw en ik er 5 uur aan kwijt oa uitlaten, fietsen, trainen etc. In het weekend draait alles om de hond.

De vraag is: wil je dat? En kan je dat?
pi_177838051
Ik snap echt dat je een hond wil. Maar ik denk dat je beter nog even kan wachten. Je bent nog jong die hond komt er vanzelf. Jij wil een hond maar als je naar je werk gaat wil je hem/haar ditchen bij je ouders. Dat werkt toch niet. Het is jouw hond.

Ik snap die fokker eerlijk gezegd wel
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 15 maart 2018 @ 14:32:03 #109
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_177838174
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 14:21 schreef thekolere het volgende:
Kan mij de reactie van de fokker voorstellen. Border Collie is een hond waarmee je moet werken. Naast dat dit ras hoog in zijn energie zit heeft dit ras ook een intellectuele uitdaging nodig. Kan je dit niet bieden dan krijg je een ongelukkig hond.

Zelf heb ik altijd mechelse- en hollandse herders gehad. Nu een cattle dog dan is net zo’n vuurpijl als een border collie. Per dag zijn mijn vrouw en ik er 5 uur aan kwijt oa uitlaten, fietsen, trainen etc. In het weekend draait alles om de hond.

De vraag is: wil je dat? En kan je dat?
Ja natuurlijk. Ik ben een actief buitenpersoon, zeg maar. Ik doe veel (wild)kamperen, mountainbiken, etc. Het enige wat ik op zou moeten geven (met tegenzin) zijn mijn motortripjes -O-


Het voordeel van een baan itt studeren is ook dat je tenminste zekerheid hebt over je werkuren, dat plant veel makkelijker. En daarnaast heb ik eigenlijk helemaal niet de ambitie om carriére te maken, hoe tegenstrijdig dat ook klinkt. Ik vind mijn studie interessant, maar eigenlijk lijkt een programmeerbaantje me ook dikke prima.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_177838208
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 14:32 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Ja natuurlijk. Ik ben een actief buitenpersoon, zeg maar. Ik doe veel (wild)kamperen, mountainbiken, etc. Het enige wat ik op zou moeten geven (met tegenzin) zijn mijn motortripjes -O-


Het voordeel van een baan itt studeren is ook dat je tenminste zekerheid hebt over je werkuren, dat plant veel makkelijker.
Dat zijn jouw behoeftes! Nu moet je nog voldoen aan de behoeftes van de hond.
pi_177838305
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 13:49 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Daar heb ook aan gedacht, een uitlaatservice. Het kan zeker handig zijn om een goede 'trainer' achter de hand te hebben. Een collie heeft natuurlijk ook 'mentale uitdaging' nodig, en aangezien ik geen veestapel kan drijven zat ik te denken aan agility en/of search & rescue. Maar met dat laatste heb ik nog helemaal geen ervaring.

Hoe oud is de Cocker Spaniel en vanaf welke leeftijd (verschilt natuurlijk per hond) zou je zeggen dat je hond mee kan naar kantoor?
Ze ging mee na 1.5 jaar....moet ik wel de tijd hebben anders is het te saai voor d'r.
En ik gebruik geen uitlaatservice maar een echte opvang. Die halen de hond op in de morgen en in de avond wordt ze weer thuis gebracht. Zitten daar in 2 grote roedels op grote speelvelden in het bos, zeer goed voor de socialisatie.
Ze heeft in de 3 jaar nog niets kapot gemaakt in huis, laat speelgoed van de kleine altijd links liggen...zal toch met de opvoeding te maken hebben gehad.

Als je niet de tijd hebt om te investeren in een hond moet je het niet doen, neem dan een kat. Voor een hond moet je tijd maken.
I am a Koala who Stretches :P
  donderdag 15 maart 2018 @ 14:55:02 #112
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_177838534
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 14:42 schreef StretchingKoala het volgende:

[..]

Ze ging mee na 1.5 jaar....moet ik wel de tijd hebben anders is het te saai voor d'r.
En ik gebruik geen uitlaatservice maar een echte opvang. Die halen de hond op in de morgen en in de avond wordt ze weer thuis gebracht. Zitten daar in 2 grote roedels op grote speelvelden in het bos, zeer goed voor de socialisatie.
Ze heeft in de 3 jaar nog niets kapot gemaakt in huis, laat speelgoed van de kleine altijd links liggen...zal toch met de opvoeding te maken hebben gehad.

Als je niet de tijd hebt om te investeren in een hond moet je het niet doen, neem dan een kat. Voor een hond moet je tijd maken.
Precies. Wat ik eigenlijk moet concluderen is dat ik het beter anders kan regelen, dat mijn ouders de hond gaan houden, meer tijd, meer ruimte en dat ik hem dan ga trainen.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_177838612
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 14:55 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Precies. Wat ik eigenlijk moet concluderen is dat ik het beter anders kan regelen, dat mijn ouders de hond gaan houden, meer tijd, meer ruimte en dat ik hem dan ga trainen.
Dus nu moeten je gepensioneerde ouders verplicht een hond nemen omdat jij een hond wil?
  donderdag 15 maart 2018 @ 15:04:27 #114
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_177838717
quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2018 14:58 schreef Sugardaddy16 het volgende:

[..]

Dus nu moeten je gepensioneerde ouders verplicht een hond nemen omdat jij een hond wil?
Heel aardig dat je je om mijn ouwelui bekommerd, maar dat kunnen we prima zelf regelen.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_177838720
Uh maar dat is toch ook geen oplossing :?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_177838740
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 15:04 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Heel aardig dat je je om mijn ouwelui bekommerd, maar dat kunnen we prima zelf regelen.
Ik bekommer me nergens om.
Vind het alleen sneu voor die hond.
  donderdag 15 maart 2018 @ 15:07:56 #117
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_177838782
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 15:04 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Uh maar dat is toch ook geen oplossing :?
Als de hond daar opgroeit kan dat prima :?
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_177838894
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 15:07 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Als de hond daar opgroeit kan dat prima :?
Ja maar jij wilt toch een hond... Waarom zouden je ouders daar dan voor op moeten draaien
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 15 maart 2018 @ 15:13:51 #119
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_177838918
quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2018 15:12 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ja maar jij wilt toch een hond... Waarom zouden je ouders daar dan voor op moeten draaien
Dat kan ik toch zelf met mijn ouders regelen? Mijn ouders hebben al bijna 40 jaar honden, waarom denk je dat dit zo'n probleem is?
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  donderdag 15 maart 2018 @ 15:18:04 #120
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_177839031
Ik heb trouwens zojuist een mailtje terug van de fokker. We mogen eens langskomen op gesprek.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  donderdag 15 maart 2018 @ 15:28:41 #121
80382 manny
30 is best veel
pi_177839220
Hai,

Laat je niet helemaal gek maken door het "ras" colly. Twee dingen hierover.

1. Als je de meest actieve uit het nest kiest dan ga je vrees ik echt voor gaas in jouw situatie. De keuze van de juiste pup is echt meer dan alleen "oetiepoetie, wat komt ie leuk naar me toe", staat veel over online, en goed inlezen is een aanrader wat mij betreft. Naast ras is de keuze van de pup superbelangrijk

2. Het is ook gewoon een hond. Een Colly bedoel ik. Het gevaar is namelijk dat je in de cirkel terecht komt waarin je mega superveel met de hond doet (want het is een Colly), daarmee train je hem als een malle, met als gevolg dat je nog meer moet doen om hem "moe / voldaan" te krijgen. Als ik 30 minuten per dag ga hardlopen is dat een week vermoeiend, daarna wil ik al meer

Dus: ja, actief slim beestje. Maar ook een prima huishond. Mits je er voldoende tijd en ruimte voor hebt uiteraard

Met dat thuiswerken zou dat goed moeten kunnen komen. Wij voeden nu zelf een pup op, en ik kan thuiswerken (en nu dus posten bijvoorbeeld), in mijn oude baan was ik 80% op kantoor. Kan me niet voorstellen hoe ik toen een hond had kunnen opvoeden
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_177839227
Overbodig topic dus.
  donderdag 15 maart 2018 @ 15:42:32 #123
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_177839548
quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2018 15:28 schreef Sugardaddy16 het volgende:
Overbodig topic dus.
Je zit echt te etteren nu. Net alsof je boos bent dat je je zin niet krijgt.

quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 15:28 schreef manny het volgende:
Hai,

Laat je niet helemaal gek maken door het "ras" colly. Twee dingen hierover.

1. Als je de meest actieve uit het nest kiest dan ga je vrees ik echt voor gaas in jouw situatie. De keuze van de juiste pup is echt meer dan alleen "oetiepoetie, wat komt ie leuk naar me toe", staat veel over online, en goed inlezen is een aanrader wat mij betreft. Naast ras is de keuze van de pup superbelangrijk

2. Het is ook gewoon een hond. Een Colly bedoel ik. Het gevaar is namelijk dat je in de cirkel terecht komt waarin je mega superveel met de hond doet (want het is een Colly), daarmee train je hem als een malle, met als gevolg dat je nog meer moet doen om hem "moe / voldaan" te krijgen. Als ik 30 minuten per dag ga hardlopen is dat een week vermoeiend, daarna wil ik al meer

Dus: ja, actief slim beestje. Maar ook een prima huishond. Mits je er voldoende tijd en ruimte voor hebt uiteraard

Met dat thuiswerken zou dat goed moeten kunnen komen. Wij voeden nu zelf een pup op, en ik kan thuiswerken (en nu dus posten bijvoorbeeld), in mijn oude baan was ik 80% op kantoor. Kan me niet voorstellen hoe ik toen een hond had kunnen opvoeden
De bedoeling is dat er een teefje komt in ieder geval. Maar dat bespreken we uiteraard allemaal met de fokker.

Ik zag trouwens op marktplaats ook een hele rits advertenties, daarvan vond ik deze wel de meest schrijnende:

https://www.marktplaats.n(...)8f31&previousPage=lr

Maar dat ligt misschien ook aan de k*tfoto's die de eigenaar heeft gemaakt.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_177839825
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 15:42 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Je zit echt te etteren nu. Net alsof je boos bent dat je je zin niet krijgt.

[..]

De bedoeling is dat er een teefje komt in ieder geval. Maar dat bespreken we uiteraard allemaal met de fokker.

Ik zag trouwens op marktplaats ook een hele rits advertenties, daarvan vond ik deze wel de meest schrijnende:

https://www.marktplaats.n(...)8f31&previousPage=lr

Maar dat ligt misschien ook aan de k*tfoto's die de eigenaar heeft gemaakt.
Waar haal je dat uit? Al neem je er 10, het zal me aan m'n reet roesten.
pi_177840661
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:22 schreef kree het volgende:
En toevoeging, full-time werken en een hond hebben die je 3x per dag uit moet laten is lastig.
Het kan wel, maar dan moet je wel hulp hebben met uitlaten enzo.

En reken op 2 uur per dag daarvoor.
Leuk voor die hond de hele dag alleen...

Kan je beter 2 katten nemen.
  donderdag 15 maart 2018 @ 16:56:20 #126
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_177841484
Gewoon voor een grote bench zorgen.
  donderdag 15 maart 2018 @ 18:28:16 #127
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_177843412
Schopje F&F
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_177854014
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 15:42 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Je zit echt te etteren nu. Net alsof je boos bent dat je je zin niet krijgt.

[..]

De bedoeling is dat er een teefje komt in ieder geval. Maar dat bespreken we uiteraard allemaal met de fokker.

Ik zag trouwens op marktplaats ook een hele rits advertenties, daarvan vond ik deze wel de meest schrijnende:

https://www.marktplaats.n(...)8f31&previousPage=lr

Maar dat ligt misschien ook aan de k*tfoto's die de eigenaar heeft gemaakt.
Wat een zielig hoopje is deze hond ik hoop dat hij uiteindelijk een goede baas treft (ik zou hier zelf wel voor gaan) om deze hond een kans te geven.
Hier nog een site om dieren te herplaatsen https://www.verhuisdieren.nl/alle-dieren
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')