abonnement Unibet Coolblue
pi_177824451
Ik wil graag een Border Collie!

En dat is geen impuls aanschaf. Laat ik kort mijn situatie schetsen:

Ik ben inmiddels 24 jaar oud, en ben nu een half jaar bezig met een tweejarige WO master. Ergens volgend jaar gaat het moment komen dat ik bijna klaar ben met het curriculum en kan beginnen met mijn master thesis en dus mijn studie ga afronden.
Ik studeer eigenlijk compleet zelfstandig, in de dubbele zin dat ik goed zelfstandig mijn werk kan doen en al zo'n 6 jaar het huis uit ben.

En wat ik nu het meeste mis aan op mezelf wonen is een huisdier. Vroeger had ik jarenlang muizen maar ik wilde altijd al een eigen hond. Nu heb ik dat altijd uitgesteld omdat dat niet te verenigen valt met studeren en wegens gebrek aan financieel draagvlak.

Dat gaat dus veranderen. Het studentenleven is bijna voorbij en dat betekent dat ik ook verantwoordelijkheid moet kunnen nemen en dragen, nietwaar? Dus gisteren heb ik mijn eerste mail naar een kennel gestuurd, en de reactie was nou niet echt enthousiast. -O-

De fokker stelt dat een fulltime baan geen goede situatie is om een hond te nemen. Hij zoekt liever iemand die veel tijd voor een huisdier heeft.

En dat begrijp ik ook helemaal. Ik heb ook veel ervaring met honden, ik ben opgegroeid met een gezinshond en naarmate ik ouder werd natuurlijk moest ik dan ook regelmatig voor het dier zorgen als mijn ouders bijvoorbeeld op vakantie waren. Die is een aantal jaar geleden overleden en vorig jaar zijn er weer 2 honden gekomen. Eentje is met mijn broer mee gegaan en de andere hond is bij mijn ouders gebleven. Ik wil eigenlijk hetzelfde doen. Mijn ouders zijn beiden gepensioneerd, wonen 25 minuutjes verderop en hebben ruimte genoeg om voor de hond te kunnen zorgen, dat is verder ook geen probleem. Dat werkt andersom ook zo, als mijn ouders weg zijn zorgen mijn broer of ik voor de honden.

Wat vinden jullie hiervan? Is de kritiek van de fokker gegrond? En wat kan ik nu het beste doen ..