abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 14 maart 2018 @ 14:20:41 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_177816713
quote:
Het antwoord van May: 23 Russische diplomaten worden uitgewezen uit Groot-Brittannië




Groot-Brittannië zet 23 Russische diplomaten uit naar aanleiding van het vergiftigen van de Russische ex-spion Sergei Skripal en zijn dochter Joelia. De Britse premier Theresa May heeft dat zopas aangekondigd, samen met een reeks andere maatregelen.

Ook zal geen enkel lid van de Britse koninklijke familie of Brits minister aanwezig zijn op het WK Voetbal in Rusland, komende zomer.

May sprak heeft het over “Russische staatsagressie”. Ze wil onder meer overleg op hoog niveau met Rusland voorlopig opschorten, maar niet alle banden verbreken omdat dit niet in het belang van haar land is.

Londen denkt dat Rusland achter de poging zit om de voormalige dubbelspion Skripal (66) te vermoorden. Hij werd begin deze maand samen met zijn dochter Joelia (33) bewusteloos op een bank in het Zuid-Engelse stadje Salisbury aangetroffen. De twee bleken vergiftigd met een zenuwgas.

Het diplomatieke conflict tussen Londen en Moskou over de vergiftiging loopt zo steeds verder op.

Eerder vandaag verklaarde de Russische buitenlandminister Sergei Lavrov dat zijn land geen enkel belang heeft bij een aanslag op Skripal. De mensen die stemming maken tegen Rusland, hebben dat wel, vindt Lavrov.

https://www.hln.be/nieuws(...)brittannie~a4bd8575/
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator woensdag 14 maart 2018 @ 14:26:28 #2
8781 crew  Frutsel
pi_177816851
nou dat gaat helpen...

foei...
pi_177816872
Het aantal van 23 boeit mij. Hoeveel zijn er? Zijn dit ze allemaal? En als dat niet zo is, waarom dan deze wel, en die andere niet?
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 14 maart 2018 @ 14:32:37 #4
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_177816984
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_177816998
0 bewijs maar toch uitwijzen? En daarbij, anderen (meerderheid) straffen omdat je een vermoeden hebt?

Ow wee als dit moslims waren geweest, dan was Europa in rep en roer. Russen uitzetten omdat het Russen zijn, en ze niet beoordelen op hun daden, was daar recent in Amerika niet een beetje ophef over toen bepaalde mensen geweerd werden?
pi_177817010
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 14:27 schreef Tja..1986 het volgende:
Het aantal van 23 boeit mij. Hoeveel zijn er? Zijn dit ze allemaal? En als dat niet zo is, waarom dan deze wel, en die andere niet?
Dit zijn (alle?) diplomaten waarvan het Verenigd Koninkrijk vermoedt dat ze eigenlijk spion zijn.
pi_177817084
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 14:33 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
0 bewijs maar toch uitwijzen? En daarbij, anderen (meerderheid) straffen omdat je een vermoeden hebt?

Ow wee als dit moslims waren geweest, dan was Europa in rep en roer. Russen uitzetten omdat het Russen zijn, en ze niet beoordelen op hun daden, was daar recent in Amerika niet een beetje ophef over toen bepaalde mensen geweerd werden?
Volgens mij mag de gemiddelde Rus nog gewoon binnenkomen hoor. Je vergelijkt appels met peren dus.
  Moderator woensdag 14 maart 2018 @ 14:36:13 #8
8781 crew  Frutsel
pi_177817086
quote:
en geen koninklijke bollebozen naar het WK...

nou...

toon dan ballen en trek het hele Engelse elftal terug van het WK.
  woensdag 14 maart 2018 @ 14:36:43 #9
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_177817093
Mja die oorlog gaat er komen dat is wel duidelijk.
And so is the past
pi_177817102
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 14:36 schreef Frutsel het volgende:

[..]

en geen koninklijke bollebozen naar het WK...

nou...

toon dan ballen en trek het hele Engelse elftal terug van het WK.
Dat zal wel een van de mogelijke volgende stappen zijn als Rusland tegenmaatregelen neemt.
pi_177817127
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 14:26 schreef Frutsel het volgende:
nou dat gaat helpen...

foei...
De Russen zullen de diplomaten uit het VK wel terug sturen als antwoord.
pi_177817183
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 14:36 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Volgens mij mag de gemiddelde Rus nog gewoon binnenkomen hoor. Je vergelijkt appels met peren dus.
Dat mag je vinden, ik zie twee groepen, waarvan er één wordt afgevallen en aangevallen op roddels, zonder bewijzen. En bij een andere groep mag je nog niets negatiefs roepen terwijl de lichaamsdelen nog aan de vrachtwagen plakken.

Moet je eens voorstellen dat ze moslims zouden uitzetten omdat één iemand een aanslag pleegde, dan zou de wereld te klein zijn.
pi_177817186
RussiaToday zendt het ook live uit:

  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 14 maart 2018 @ 14:41:43 #14
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_177817204
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 14:41 schreef polderturk het volgende:
RussiaToday zendt het ook live uit:

Das hetzelfde als Ruptly :P
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_177817249
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 14:33 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Ow wee als dit moslims waren geweest, dan was Europa in rep en roer.
:')

quote:
Russen uitzetten omdat het Russen zijn
Nee, omdat deze Russen een terreurstaat representeren die zojuist een aanslag heeft gepleegd:

Er is slechts één voorbeeld bekend van iemand die in aanraking kwam met het middel Novitsjok. Dat was de wetenschapper Andrei Zheleznyakov. Het gebeurde per ongeluk in 1987 in een laboratorium en, hoewel hij direct een tegengif kreeg, liep het niet goed af. Na tien dagen was hij pas buiten levensgevaar. Hij raakte verlamd, leed permanent pijn, kon zijn armen niet meer bewegen, kreeg levercirrose en epilepsie-aanvallen, kon niet meer lezen en zich niet meer concentreren en raakte uiteindelijk in een zware depressie. Na vijf jaar in het ziekenhuis overleed Zheleznyakov in juli 1992.
http://www.welingelichtek(...)k-is-vergiftigd.html

quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 14:41 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Dat mag je vinden, ik zie twee groepen, waarvan er één wordt afgevallen en aangevallen op roddels, zonder bewijzen. En bij een andere groep mag je nog niets negatiefs roepen terwijl de lichaamsdelen nog aan de vrachtwagen plakken.

Moet je eens voorstellen dat ze moslims zouden uitzetten omdat één iemand een aanslag pleegde, dan zou de wereld te klein zijn.
Man man man, waar heb je het toch over..... wat een bedroevend niveau. 8)7

______________

On 4 March 2018, Skripal and his 33-year-old daughter Yulia, who was visiting from Moscow, were found unconscious (in a catatonic state[35]) on a public bench near a shopping centre in Salisbury by a passing doctor and nurse.[36][37] Paramedics took them to Salisbury District Hospital where medical staff determined that the pair had been poisoned with a nerve agent.[8] The police declared a major incident as multiple agencies were involved.[7] Following the incident, health authorities checked 21 members of the emergency services and the public for symptoms;[38][39] three police officers were hospitalised - two had minor injuries, while one, Detective Sergeant Nick Bailey, who had been sent to Sergei Skripal's house, was in a serious condition. As of 11 March 2018 Skripal and his daughter remain critically ill, and Bailey is seriously ill but stable.
https://en.wikipedia.org/wiki/Sergei_Skripal
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 14 maart 2018 @ 14:44:02 #16
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_177817251
Het gaat nu over Russia Today :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_177817274
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 14:43 schreef alilami het volgende:

[..]

:')

[..]

Nee, omdat deze Russen een terreurstaat representeren die zojuist een aanslag heeft gepleegd:

Er is slechts één voorbeeld bekend van iemand die in aanraking kwam met het middel Novitsjok. Dat was de wetenschapper Andrei Zheleznyakov. Het gebeurde per ongeluk in 1987 in een laboratorium en, hoewel hij direct een tegengif kreeg, liep het niet goed af. Na tien dagen was hij pas buiten levensgevaar. Hij raakte verlamd, leed permanent pijn, kon zijn armen niet meer bewegen, kreeg levercirrose en epilepsie-aanvallen, kon niet meer lezen en zich niet meer concentreren en raakte uiteindelijk in een zware depressie. Na vijf jaar in het ziekenhuis overleed Zheleznyakov in juli 1992.
http://www.welingelichtek(...)k-is-vergiftigd.html

[..]

Vreselijke dood.
pi_177817295
Slopen die vieze Russen.
pi_177817297
Ik vind het Britse parlement heel mooi. Heel knus. Zo zou de Tweede Kamer ook moeten zijn.
  Eindredactie Games woensdag 14 maart 2018 @ 14:48:25 #20
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_177817321
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 14:33 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 14:41 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Moslims moslims moslims. Donder lekker op naar een ander topic met je obsessie.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 14 maart 2018 @ 14:48:30 #21
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_177817322
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 14:46 schreef polderturk het volgende:
Ik vind het Britse parlement heel mooi. Heel knus. Zo zou de Tweede Kamer ook moeten zijn.
Ja mooi om te zien :D Lijkt mij best vermoeiend om continu hear te roepen en elke minuut op te staan :9
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_177817341
quote:
15s.gif Op woensdag 14 maart 2018 14:48 schreef 2dope het volgende:

[..]

[..]

Moslims moslims moslims. Donder lekker op naar een ander topic met je obsessie.
Nee, het is hypocriet en dat hyperiet gedrag ben ik meer dan zat, en dag in dag uit zal ik blijven aantonen hoe hypocriet enkelen zijn zodra het gaat om verschillende bevolkingsgroepen. Ik lieg niet ik verzin niets, en het enige wat roeptoeters kunnen is zeggen dat ik moet oprotten, zegt mij genoeg.
pi_177817395
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 14:33 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
0 bewijs maar toch uitwijzen? En daarbij, anderen (meerderheid) straffen omdat je een vermoeden hebt?

Ow wee als dit moslims waren geweest, dan was Europa in rep en roer. Russen uitzetten omdat het Russen zijn, en ze niet beoordelen op hun daden, was daar recent in Amerika niet een beetje ophef over toen bepaalde mensen geweerd werden?
Jong, heb je ze wel op een rijtje
  woensdag 14 maart 2018 @ 14:56:40 #24
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_177817434
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 14:46 schreef polderturk het volgende:
Ik vind het Britse parlement heel mooi. Heel knus. Zo zou de Tweede Kamer ook moeten zijn.
De afstand tussen de 2 'kanten' is precies 2 sabels lang.

Daar is een reden voor :P
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_177817446
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 14:36 schreef Frutsel het volgende:

toon dan ballen en trek het hele Engelse elftal terug van het WK.
Liever niet, want dan zal er weer een vervangend team moeten worden aangewezen of zo. Gaat die hele Oranje carrousel weer in overspannen toestand draaien.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 14 maart 2018 @ 14:58:56 #26
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_177817456
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 14:57 schreef Montagui het volgende:

[..]

Liever niet, want dan zal er weer een vervangend team moeten worden aangewezen of zo. Gaat die hele Oranje carrousel weer in overspannen toestand draaien.
Als alle bondgenoten hun teams nou eens terugtrekken. Gewoon die complete WK boycotten (wat we eigenlijk al meteen hadden moeten doen).
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_177817460
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 14:53 schreef Chadi het volgende:

[..]

Jong, heb je ze wel op een rijtje
Soms denk ik dat ik één van de weinigen ben die ze op een rijtje heeft.

Wat is het bewijs? Er is een stof gebruikt welke 50 jaar geleden ooit eens door een Rus is gebruikt, en op basis daarvan hebben de Russen het gedaan? Ik ben al immuun voor de hetze tegen de Russen welke dagelijks gevoerd worden in de media, ik volg geen NOS met oogkleppen op en laat mij vertellen wie de slechterik is.

23 diplomaten worden uitgezet omdat ze Russisch zijn, omdat ze denken dat een Rus deze "aanslag" heeft gepleegd. Natuurlijk is nu weer gezeur dat ik het over moslims heb, maar ik heb het graag ergens anders over als mensen mij eens een andere groep kunnen geven die geregeld aanslagen plegen in een Europees land en waarmee ik de dubbele standaarden kan aantonen van een grote groep mensen in Europa? Het hele verhaal rammelt al vanaf het begin van alle kanten.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 14 maart 2018 @ 15:00:10 #28
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_177817483
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 14:59 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Soms denk ik dat ik één van de weinigen ben die ze op een rijtje heeft.

Wat is het bewijs? Er is een stof gebruikt welke 50 jaar geleden ooit eens door een Rus is gebruikt, en op basis daarvan hebben de Russen het gedaan? Ik ben al immuun voor de hetze tegen de Russen welke dagelijks gevoerd worden in de media, ik volg geen NOS met oogkleppen op en laat mij vertellen wie de slechterik is.

23 diplomaten worden uitgezet omdat ze Russisch zijn, omdat ze denken dat een Rus deze "aanslag" heeft gepleegd. Natuurlijk is nu weer gezeur dat ik het over moslims heb, maar ik heb het graag ergens anders over als mensen mij eens een andere groep kunnen geven die geregeld aanslagen plegen in een Europees land? Het hele verhaal rammelt al vanaf het begin van alle kanten.
Amen
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_177817487
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 14:58 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Als alle bondgenoten hun teams nou eens terugtrekken. Gewoon die complete WK boycotten (wat we eigenlijk al meteen hadden moeten doen).
Dat deden ze in Argentinië in 1978 ook niet.
pi_177817502
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 14:56 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

De afstand tussen de 2 'kanten' is precies 2 sabels lang.

Daar is een reden voor :P
Dan kunnen ze elkaar net niet neersteken? Is dat de reden?

In de film Michiel de Ruyter was er ook zo een soort parlementszaal in Nederland.
  woensdag 14 maart 2018 @ 15:02:12 #31
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_177817507
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 14:59 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Soms denk ik dat ik één van de weinigen ben die ze op een rijtje heeft.

Wat is het bewijs? Er is een stof gebruikt welke 50 jaar geleden ooit eens door een Rus is gebruikt, en op basis daarvan hebben de Russen het gedaan? Ik ben al immuun voor de hetze tegen de Russen welke dagelijks gevoerd worden in de media, ik volg geen NOS met oogkleppen op en laat mij vertellen wie de slechterik is.

23 diplomaten worden uitgezet omdat ze Russisch zijn, omdat ze denken dat een Rus deze "aanslag" heeft gepleegd. Natuurlijk is nu weer gezeur dat ik het over moslims heb, maar ik heb het graag ergens anders over als mensen mij eens een andere groep kunnen geven die geregeld aanslagen plegen in een Europees land en waarmee ik de dubbele standaarden kan aantonen van een grote groep mensen in Europa? Het hele verhaal rammelt al vanaf het begin van alle kanten.
Het hele verhaal rammelt vooral in jouw hoofd heb ik het idee.

Novichok zenuwgassen zijn uniek voor Rusland, dus de redenatie is vrij solide.

Of ze zijn opzettelijk ingezet door de Russische staat om een burger van het VK te vermoorden of de Russen zijn zo'n middel kwijtgeraakt.

Dan kun je je afvragen wat erger is, maar aangezien Rusland alles wegwuift heb je niet echt een andere keus dan deze sancties.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_177817551
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 15:02 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Het hele verhaal rammelt vooral in jouw hoofd heb ik het idee.
Dat is jouw mening, en behalve wat persoonlijke aanvallen is er wederom niemand die het tegenspreekt.
  woensdag 14 maart 2018 @ 15:06:05 #33
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_177817563
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 15:05 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Dat is jouw mening, en behalve wat persoonlijke aanvallen is er wederom niemand die het tegenspreekt.
Behalve de mensen die er verstand van hebben dan.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_177817692
Vroegere Tweede Kamer is ook heel mooi.

Jammer dat we niet voor traditie hebben gekozen.

In Engeland is traditie veel belangrijker.

  woensdag 14 maart 2018 @ 15:14:48 #35
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_177817700
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 15:14 schreef polderturk het volgende:
Vroegere Tweede Kamer is ook heel mooi.

Jammer dat we niet voor traditie hebben gekozen.

In Engeland is traditie veel belangrijker.

[ afbeelding ]
Eerste Kamer is nog zo.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_177817764
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 15:14 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Eerste Kamer is nog zo.
Is toch een prachtige zaal?

Van de huidige Tweede Kamer gaan er dertien in een dozijn. Zo zijn ze overal in de wereld.
  woensdag 14 maart 2018 @ 15:20:37 #37
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_177817830
FCOtravel twitterde op woensdag 14-03-2018 om 15:11:59 #Russia Due to heightened political tensions between the UK and Russia, you should be aware of the possibility of anti-British sentiment or harassment at this time. Check our updated travel advice for more information and advice: https://t.co/m2T4ycpT1q https://t.co/BYPjK9gPAw reageer retweet
Reisadvies aangepast.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 14 maart 2018 @ 15:24:27 #38
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_177817877
quote:
Labour MP Stephen Kinnock offers his "full support" for the prime minister's "robust response".

He asks whether holding this year's World Cup in Russia could be seen as a "global vindication" of Russia.

He suggests exploring the possibility of postponing the event until 2019 so that it can be held in a "more appropriate" country.

Theresa May replies that it's a matter for the sporting authorities.
De FIFA is inderdaad een zeer moreel verantwoordelijke organisatie. Die houdt daar vast rekening mee.

#DikkeDoei :')
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 14 maart 2018 @ 15:31:51 #39
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_177818001
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 14:59 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Soms denk ik dat ik één van de weinigen ben die ze op een rijtje heeft.

Wat is het bewijs? Er is een stof gebruikt welke 50 jaar geleden ooit eens door een Rus is gebruikt, en op basis daarvan hebben de Russen het gedaan? Ik ben al immuun voor de hetze tegen de Russen welke dagelijks gevoerd worden in de media, ik volg geen NOS met oogkleppen op en laat mij vertellen wie de slechterik is.

23 diplomaten worden uitgezet omdat ze Russisch zijn, omdat ze denken dat een Rus deze "aanslag" heeft gepleegd. Natuurlijk is nu weer gezeur dat ik het over moslims heb, maar ik heb het graag ergens anders over als mensen mij eens een andere groep kunnen geven die geregeld aanslagen plegen in een Europees land en waarmee ik de dubbele standaarden kan aantonen van een grote groep mensen in Europa? Het hele verhaal rammelt al vanaf het begin van alle kanten.
Ik sluit mij hierbij aan.
Je moet toch wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel dom zijn als je als Rus een Russisch gas gaat gebruiken voor zo'n aktie.
En de Russen hebben om bewijzen gevraagd maar de UK weigerd dit.

Staaltje koude oorlog van een oorlogszuchtige NATO partner, wat de US en Canada uiteraard fantastisch vinden.

Als we zo doorgaan dan komt er ook een conflict met de Russen!!
Jammer dat de EU het dichts bij Rusland ligt... :(
  woensdag 14 maart 2018 @ 15:32:47 #40
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_177818022
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 15:06 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Behalve de mensen die er verstand van hebben dan.
Jij dus duidelijk niet...
pi_177818030
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 15:24 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

De FIFA is inderdaad een zeer moreel verantwoordelijke organisatie. Die houdt daar vast rekening mee.

#DikkeDoei :')
De FIFA is nog corrupter dan Rusland.
Zie hoe Qatar het WK heeft binnen gehaald.
  woensdag 14 maart 2018 @ 15:34:24 #42
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_177818056
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 15:33 schreef polderturk het volgende:

[..]

De FIFA is nog corrupter dan Rusland.
Zie hoe Qatar het WK heeft binnen gehaald.
Ander topic. En de gemiddelde voetballer interesseerd het geen reet wat die kliek bovenin allemaal brult.
Die weten wel beter!! ^O^
  woensdag 14 maart 2018 @ 15:35:05 #43
473624 Blubbertut
Moet hier iets stoers komen te
pi_177818064
Ik vind het er allemaal veel te dik opliggen..moet die kankeroorlog er komen of zo?
pi_177818241
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 14:59 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Soms denk ik dat ik één van de weinigen ben die ze op een rijtje heeft.

Wat is het bewijs? Er is een stof gebruikt welke 50 jaar geleden ooit eens door een Rus is gebruikt, en op basis daarvan hebben de Russen het gedaan? Ik ben al immuun voor de hetze tegen de Russen welke dagelijks gevoerd worden in de media, ik volg geen NOS met oogkleppen op en laat mij vertellen wie de slechterik is.

23 diplomaten worden uitgezet omdat ze Russisch zijn, omdat ze denken dat een Rus deze "aanslag" heeft gepleegd. Natuurlijk is nu weer gezeur dat ik het over moslims heb, maar ik heb het graag ergens anders over als mensen mij eens een andere groep kunnen geven die geregeld aanslagen plegen in een Europees land en waarmee ik de dubbele standaarden kan aantonen van een grote groep mensen in Europa? Het hele verhaal rammelt al vanaf het begin van alle kanten.
Het is niet een stofje dat je even bij de lokale apotheek haalt hoor...
  woensdag 14 maart 2018 @ 15:46:01 #45
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_177818281
Waarom wil men zo graag aansturen op een oorlog met Rusland?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_177818311
Engeland mag de tering krijgen. Kut land. Het valt me op dat Engeland altijd met anti Rusland retoriek aan komt terwijl de andere grotere Europese landen gematigd tegenover Rusland staan. Landen zoals Duitsland en Frankrijk hebben veel warmere banden met Rusland.

Grappig is dat Engeland ook het lidmaatschap van Turkije steunt in de EU terwijl de rest het niet steunt. Mooi dat we af zijn van die malloten :r

[ Bericht 85% gewijzigd door #ANONIEM op 14-03-2018 15:48:55 ]
pi_177818360
Nou, de vijand is gecreëerd en de aandacht van de slechte gevolgen van de Brexit is even weg. Redelijk standaard allemaal wat er gebeurt.

De Engelse hooligans stond al geen warm onthaal te wachten daar, maar dat wordt nu nog een stukje heftiger.
  woensdag 14 maart 2018 @ 15:51:27 #48
473624 Blubbertut
Moet hier iets stoers komen te
pi_177818397
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 15:49 schreef Toefjes het volgende:
Nou, de vijand is gecreëerd en de aandacht van de slechte gevolgen van de Brexit is even weg. Redelijk standaard allemaal wat er gebeurt.

De Engelse hooligans stond al geen warm onthaal te wachten daar, maar dat wordt nu nog een stukje heftiger.
Als ze al een visum krijgen hehe
  woensdag 14 maart 2018 @ 15:52:41 #49
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_177818422
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 15:47 schreef vigen98 het volgende:
Engeland mag de tering krijgen. Kut land. Het valt me op dat Engeland altijd met anti Rusland retoriek aan komt terwijl de andere grotere Europese landen gematigd tegenover Rusland staan. Landen zoals Duitsland en Frankrijk hebben veel warmere banden met Rusland.

Grappig is dat Engeland ook het lidmaatschap van Turkije steunt in de EU terwijl de rest het niet steunt. Mooi dat we af zijn van die malloten :r
Klopt. De trekpop van de USA, net als Canada.
Ik ga voor deze malloten geen oorlog voeren.
pi_177818460
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 15:49 schreef Toefjes het volgende:
Nou, de vijand is gecreëerd en de aandacht van de slechte gevolgen van de Brexit is even weg. Redelijk standaard allemaal wat er gebeurt.

De Engelse hooligans stond al geen warm onthaal te wachten daar, maar dat wordt nu nog een stukje heftiger.
De Engelse hooligans zullen daar in de pan gehakt worden. Die Russische hooligans zijn getrainde vechters. Ze spreken daar wekelijks af in de bossen om te vechten. Het resultaat heb je in Frankrijk tijdens het WK kunnen zien.
pi_177818492
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 15:14 schreef polderturk het volgende:
Vroegere Tweede Kamer is ook heel mooi.

Jammer dat we niet voor traditie hebben gekozen.

In Engeland is traditie veel belangrijker.

[ afbeelding ]
Heb je het parlement van Hongarije gezien? :P Dat is pas mooi _O_

pi_177818508
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 15:54 schreef polderturk het volgende:

[..]

De Engelse hooligans zullen daar in de pan gehakt worden. Die Russische hooligans zijn getrainde vechters. Ze spreken daar wekelijks af in de bossen om te vechten. Het resultaat heb je in Frankrijk tijdens het WK kunnen zien.
Juist, mijn voorspelling is vooral gebaseerd op de gebeurtenissen in Frankrijk. De Russen waren indrukwekkend bezig.
pi_177818835
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 15:02 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Het hele verhaal rammelt vooral in jouw hoofd heb ik het idee.

Novichok zenuwgassen zijn uniek voor Rusland, dus de redenatie is vrij solide.

Of ze zijn opzettelijk ingezet door de Russische staat om een burger van het VK te vermoorden of de Russen zijn zo'n middel kwijtgeraakt.

Dan kun je je afvragen wat erger is, maar aangezien Rusland alles wegwuift heb je niet echt een andere keus dan deze sancties.

In theorie zouden ook andere staten zo'n aanval kunnen uitvoeren. Het research centrum stond in Uzbekistan, de Amerikanen hebben geholpen bij de ontmanteling ervan, van heel wat Novichoks zijn de structuurformules in de media of vakbladen verschenen. Landen als China, GB, de VS, Frankrijk etc. zouden nalatig zijn als ze die stoffen niet hadden onderzocht, je wil minstens weten hoe krachtig ze zijn, hoe ze gebruikt kunnen worden, hoe je ze detecteert, welke antidotes werken etc. Daarvoor moet je ze zelf eerst maken.

Maar een false flag operatie is quasi uitgesloten, dat zouden we aan de Russische reactie gemerkt hebben. Dan hadden correspondenten ongetwijfeld geruchten en speculaties opgevangen in Moskou.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  woensdag 14 maart 2018 @ 16:35:24 #54
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_177819298
Spugen zouden zogen zouden zogen zongen doen zogen zien zongen zogen zongen spotten spugen spotten spit en
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
pi_177828034
Goed beveiligd waren die Novichok agents niet. Een Rus had ze in de jaren '90 in z'n garage liggen, verkocht ze als ie geld nodig had....
quote:
Accounts of security deficiencies at weapons facilities indicate that, at least for a period in the 1990s, Moscow was not in firm control of its chemical weapons stockpiles or the people guarding them.

When Russian banking magnate Ivan Kivelidi and his secretary died in 1995 from organ failure after a military-grade poison was found on the telephone receiver of his Moscow office, an employee of a state chemical research institute confessed to having secretly supplied the toxin.

In a closed-door trial, Kivelidi’s business partner was convicted of poisoning Kivelidi over a dispute. At the trial, prosecutors said the business partner had obtained the poison, via several intermediaries, from Leonard Rink, an employee of a state chemical research institute known as GosNIIOKhT.

The same institute, according to Vil Mirzayanov, a Soviet chemical weapons scientist who later turned whistleblower, was part of the state chemical weapons programme and helped develop the “Novichok” family of nerve agents that Britain has said was responsible for poisoning Skripal.

In a statement to investigators after his arrest, viewed by Reuters, Rink said he was in possession of poisons created as part of the chemical weapons programme which he stored in his garage. On more than one occasion, he said, he sold the substances to supplement his income and pay down a debt.

The poison in the Kivelidi case was sold in a deal brokered by an ex-policeman contact of Rink’s. Rink handed over the poison, in an ampoule hidden inside a pen presentation box, in a meeting at Moscow’s Belorussky station, according to his statement.

Rink received a one-year suspended prison sentence for “misuse of powers,” according to Boris Kuznetsov, who was a lawyer for Kivelidi’s business partner during the trial.

Kuznetsov said he believed his client was innocent, and that Kivelidi was poisoned by rogue intelligence officers acting without the knowledge of the Russian president at the time, Boris Yeltsin.

He added that he would share files from the case with the British authorities, because he believed they could be relevant to the Skripal investigation.

Reuters was not able to contact Rink.
https://uk.reuters.com/ar(...)xperts-idUKKCN1GQ2RO
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  donderdag 15 maart 2018 @ 06:32:50 #56
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_177830962
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 15:43 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Het is niet een stofje dat je even bij de lokale apotheek haalt hoor...
Porton Down is een paar kilometer verderop, daar hebben ze zeker de kennis om novichok te maken, als ze er al niet een paar samples van hebben liggen. TNO prins Maurits lab heeft ook kleine hoeveelheden zenuwgassen om beschermingsmogelijkheden te testen etc.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  donderdag 15 maart 2018 @ 07:24:37 #57
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_177831072
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 15:32 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Jij dus duidelijk niet...
Jij wel natuurlijk. Jij werkt uiteraard bij MI5, of is het de OPCW? Vertel eens?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 15 maart 2018 @ 07:26:48 #58
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_177831077
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 16:10 schreef crystal_meth het volgende:
Maar een false flag operatie is quasi uitgesloten, dat zouden we aan de Russische reactie gemerkt hebben. Dan hadden correspondenten ongetwijfeld geruchten en speculaties opgevangen in Moskou.
Precies dat. De Russische reactie, of eerder het gebrek daar aan, spreekt boekdelen.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 15 maart 2018 @ 08:40:30 #59
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_177831665
Is de oorlog al begonnen?

[ Bericht 34% gewijzigd door Ringo op 15-03-2018 08:46:16 ]
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_177832405
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 14:50 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Nee, het is hypocriet en dat hyperiet gedrag ben ik meer dan zat, en dag in dag uit zal ik blijven aantonen hoe hypocriet enkelen zijn zodra het gaat om verschillende bevolkingsgroepen. Ik lieg niet ik verzin niets, en het enige wat roeptoeters kunnen is zeggen dat ik moet oprotten, zegt mij genoeg.
.......... :')
pi_177832627
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 14:33 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
0 bewijs maar toch uitwijzen? En daarbij, anderen (meerderheid) straffen omdat je een vermoeden hebt?

Ow wee als dit moslims waren geweest, dan was Europa in rep en roer. Russen uitzetten omdat het Russen zijn, en ze niet beoordelen op hun daden, was daar recent in Amerika niet een beetje ophef over toen bepaalde mensen geweerd werden?
:D :'( :D .

Jij vindt diplomaten uitzetten (wat vaker gebeurd als landen ruzie hebben) hetzelfde als mensen uit een bepaald land verbieden om binnen te komen? Wat een gast ben je toch ook he.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 15 maart 2018 @ 10:18:07 #62
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_177833286
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 07:24 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Jij wel natuurlijk. Jij werkt uiteraard bij MI5, of is het de OPCW? Vertel eens?
Gewoon logisch nadenken.
Maar jij laat je meteen gek maken door losse beschuldigen waar nog geen enkel bewijs voor geleverd is.
Lachwekkend kinderlijk als je hier intrapt.
pi_177833372
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 10:18 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Gewoon logisch nadenken.
Maar jij laat je meteen gek maken door losse beschuldigen waar nog geen enkel bewijs voor geleverd is.
Lachwekkend kinderlijk als je hier intrapt.
Wat is jouw logische redenatie? Loop ons er even doorheen, wellicht dat we je dan beter begrijpen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 15 maart 2018 @ 10:28:37 #64
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_177833411
quote:
7s.gif Op donderdag 15 maart 2018 10:25 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Wat is jouw logische redenatie? Loop ons er even doorheen, wellicht dat we je dan beter begrijpen.
Logisch = denk je nu ECHT dat Russen zulke idioten zijn om een bekend/bijzonder gas te gebruiken om die gasten te vergiftigen? Elke IDIOOT weet toch meteen dat de vinger hun kant op gaat?
Tevens: het valt wel op dat altijd Ex-spionnen de pijp uitgaan in de UK.
Vrijwel nergens anders maar altijd in de UK.

Beetje verdacht nietwaar? Of moet ik dat ook gaan uitleggen?
pi_177833479
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 10:28 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Logisch = denk je nu ECHT dat Russen zulke idioten zijn om een bekend/bijzonder gas te gebruiken om die gasten te vergiftigen? Elke IDIOOT weet toch meteen dat de vinger hun kant op gaat?
Tevens: het valt wel op dat altijd Ex-spionnen de pijp uitgaan in de UK.
Vrijwel nergens anders maar altijd in de UK.

Beetje verdacht nietwaar? Of moet ik dat ook gaan uitleggen?
Dus het punt is dat Russen te slim hiervoor zijn, en dat Engeland sowieso verdacht is omdat er eerder al iemand omgelegd is?

Waterdicht, inderdaad. Geen speldski tussen te krijgen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 15 maart 2018 @ 10:33:59 #66
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_177833517
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 10:28 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Logisch = denk je nu ECHT dat Russen zulke idioten zijn om een bekend/bijzonder gas te gebruiken om die gasten te vergiftigen? Elke IDIOOT weet toch meteen dat de vinger hun kant op gaat?
Tevens: het valt wel op dat altijd Ex-spionnen de pijp uitgaan in de UK.
Vrijwel nergens anders maar altijd in de UK.

Beetje verdacht nietwaar? Of moet ik dat ook gaan uitleggen?
Jij doet hier de aanname dat Rusland geheim wil houden dat zij erachter zitten. Deze aanname is onjuist.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_177833541
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 10:28 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Logisch = denk je nu ECHT dat Russen zulke idioten zijn om een bekend/bijzonder gas te gebruiken om die gasten te vergiftigen? Elke IDIOOT weet toch meteen dat de vinger hun kant op gaat?
Tevens: het valt wel op dat altijd Ex-spionnen de pijp uitgaan in de UK.
Vrijwel nergens anders maar altijd in de UK.

Beetje verdacht nietwaar? Of moet ik dat ook gaan uitleggen?
Ik zal jou een mogelijk scenario voorleggen.
De Russische geheime dienst is op zoek naar de ex-spion, maar ze weten niet waar hij is.
Ze gaan daarom zijn dochter volgen, die zelf in Rusland woont.
Dochter vertrekt naar Londen.
Russische agenten volgen haar.
Wanneer de dochter haar vader ontmoet, hebben de Russische agenten de ex-spion gelokaliseerd.
De achtervolging wordt voortgezet
Vervolgens besluiten de spionnen de twee te vermoorden als zich een mogelijkheid voordoet.
pi_177833558
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 10:33 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Jij doet hier de aanname dat Rusland geheim wil houden dat zij erachter zitten. Deze aanname is onjuist.
Inderdaad.
De vingers hadden toch wel naar Rusland gewezen, wat ze ook hadden gebruikt.
  donderdag 15 maart 2018 @ 10:38:11 #69
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_177833587
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 15 maart 2018 @ 10:48:51 #70
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_177833805
Rusland in de UNSC:
quote:
Russia is arguing that it had nothing to gain from this attack. BUT this could benefit the U.K. Skripal was the "perfect" victim that could justify any unthinkable lie about Russia.

Russia is invoking Sherlock Holmes! Inspector Lestrade from Scotland Yard. "He's not particularly smart" ... "in a hurry to provide banal conclusions" (Shannon: this is artful)

"I think we could all stand to benefit from having a Sherlock Holmes with us today"
Reactie van UK:
quote:
UK snaps back: My Russian colleague quotes fiction, let me quote Putin, "Traitors will kick the bucket, believe me. Those other folks betrayed their friends, their brothers in arms. Whatever they got in exchange, those 30 pieces of silver they were given. They will choke on them"
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 15 maart 2018 @ 11:01:25 #71
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_177834085
quote:
Putin Gang Stunned by Theresa May’s Resolve

For the past dozen years, Russian President Vladimir Putin has employed his spies as assassins in the West, beginning with the murder of the defector Aleksandr Litvinenko in London in late 2006. Kremlin killers have left a trail of bodies in several Western countries, but above all the United Kingdom. Although Russian spies have made only modest efforts to cover their tracks in these crimes, the consequences for Moscow have been distinctly limited. No Western country has been willing to stand up to Putin and his increasingly gangster regime—until now.

In response to the attempted murder of Sergei Skripal, a 66-year-old former Russian military intelligence colonel, who, along with his 33-year-old daughter Yulia, received a near-lethal dose of a nerve agent on March 4 in Salisbury, England, the British government is finally showing resolve in confronting outrageous Russian crimes perpetrated on their soil. As I explained a week ago, there is no serious doubt that the Kremlin stands behind the would-be hit on the Skripals:

Vladimir Putin has resumed wetwork in a fashion not witnessed in the Kremlin since the days of Joseph Stalin. Putin’s assassinations abroad over the last 15 years have been more aggressive than anything done during the Russian president’s KGB career. Moreover, his views on turncoats are well known: “Traitors always end badly,” he famously explained. In 2010, the year Skripal was swapped to Britain, Putin chillingly stated, “Traitors will kick the bucket. Trust me. These people betrayed their friends, their brothers-in-arms. Whatever they got in exchange for it, those 30 pieces silver they were given, they will choke on them.”

The British government apparently agrees with my assessment, since Prime Minister Theresa May this week made two major announcements relating to the Skripal case. First, on Monday, May announced that, based on forensic tests, the agent used to poison the Skripals was a nerve agent called Novichok, which is indisputably of Russian origin. The prime minister added it was therefore “highly likely” that Moscow stood behind this “unlawful use of force.” May gave the Kremlin until last night to provide a “credible response” to this accusation.

Predictably, Putin’s regime provided nothing of the sort, preferring its usual mocking tweets and sly denials with a wink and a nod, alongside nebulous threats. Therefore, today May announced that her government will expel 23 Russian “diplomats”—in reality, spies—from Britain as personae non gratae, and London will cease all high-level contacts with the Kremlin.

“They have treated the use of a military-grade nerve agent in Europe with sarcasm, contempt and defiance,” May stated about Russia, mincing no words: “Their response has demonstrated complete disdain for the gravity of these events. They have provided no credible explanation.” She added that there was no room for “serious criminals and corrupt elites” in Britain, and the large and wealthy Russian émigré population in the country should expect scrutiny, threatening to “freeze Russian state assets wherever we have the evidence that they may be used to threaten the life or property of UK nationals or residents.”

True to form, the Kremlin has responded to British grit with hysterics and projection. The Russian Foreign Ministry, using undiplomatic language, stated that Prime Minister May’s “hostile actions” constitute an “unprecedented provocation which won’t be left without a response.” Kremlin spokesman Dmitri Peskov blamed London for the crisis, explaining that Moscow remains open to “cooperation in the investigation of the case,” but, “we haven’t been met with any reciprocity from the British side.”

Moscow seems genuinely shocked by the sudden reappearance of British backbone. Putin’s regime, after getting away with so many murders and other outrageous acts in recent years—from Ukraine to Georgia to Montenegro, not just in Britain—appears taken aback that London dares to resist. In fairness to the Kremlin, successive British governments proved depressingly supine in the face of repeated Russian murderous provocations in their country, so Prime Minister May’s standing firm is a pleasant surprise for the West.

This pushback has been a long time in coming, however, and it’s not impertinent to observe that, had Britain demonstrated this sort of resolve after Sasha Litvinenko was radiated to death in London a dozen years ago, quite a few Russian émigrés might still be alive, and the Skripals might not be at death’s door either.

During the last Cold War, the nastiest version of the East-West SpyWar was mass expulsions of “diplomats,” usually in tit-for-tat fashion. The last time London did something of the scale of Prime Minister May’s announcement today was in 1985, when 31 Kremlin spies were expelled from the country for exceeding their remit; in response, an equal number of British representatives were booted from Moscow. Therefore, we should expect that Russia’s response to the current situation will be similar.

However, under Vladimir Putin, Russia’s spy agencies are playing the espionage game with a rough edge not seen in the Kremlin since the 1940s. Not since Stalin’s time have Moscow’s operatives killed with such frequency and reckless abandon as Putin’s spies are doing today. It’s worth asking whether even Joseph Stalin would have authorized something so audacious as unleashing a highly lethal nerve agent in an English city.

This is Putinist gangsterism coming to the fore. Although the regime embodies a rough sort of secret police elitism, what the Russians term Chekism, it has added a violent element that has more to do with mafias than spies. Many of the assassinations perpetrated abroad by the Kremlin in recent years seem more like organized crime hits than traditional Moscow wetwork: they’re messier, uglier and sloppier.

The line between Russia’s security agencies and organized crime syndicates—never especially thick in the post-Soviet era—has all but evaporated under Putin. Recent incidents like the discovery of 860 pounds of cocaine at Russia’s embassy in Buenos Aires raise awkward questions, since diplomatic shipments are monitored by Kremlin spies. Nobody could have gotten that illegal haul, worth more than $60 million, into the embassy without connivance from somebody in Russian intelligence.

We therefore should not expect that the Kremlin will take today’s British response lying down. Neither will Moscow feel constrained by the somewhat gentlemanly SpyWar rules of the last Cold War. Putin and his regime have the proven capability of lashing out with sinister violence all over the world. Moscow will not calm down now that Prime Minister May has asked for a collective response by NATO to the current crisis, as well as requesting that the United Nations Security Council take up the Skripal case.

Four years ago, after Putin seized Crimea, directly challenging European peace and security, I announced that we were now in Cold War 2.0, whether we wanted to be or not. My assessment was denounced as alarmist and inflammatory by those who still wished to think the best of the Kremlin. Today it’s apparent to all but the willfully blind that Cold War 2.0 is in progress and has been for some time. The greatest concern for the West ought to be the reality that the Putin regime does not feel constrained by the “Moscow Rules” of the last Cold War.

John Schindler is a security expert and former National Security Agency analyst.

Bron: The Observer
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 15 maart 2018 @ 11:01:34 #72
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_177834091
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 10:35 schreef polderturk het volgende:

[..]

Ik zal jou een mogelijk scenario voorleggen.
De Russische geheime dienst is op zoek naar de ex-spion, maar ze weten niet waar hij is.
Ze gaan daarom zijn dochter volgen, die zelf in Rusland woont.
Dochter vertrekt naar Londen.
Russische agenten volgen haar.
Wanneer de dochter haar vader ontmoet, hebben de Russische agenten de ex-spion gelokaliseerd.
De achtervolging wordt voortgezet
Vervolgens besluiten de spionnen de twee te vermoorden als zich een mogelijkheid voordoet.
... en dat doen ze vervolgens met een gas wat direct de aandacht trekt naar de Russen toe.

Wie zegt mij dat ze niet vermoord zijn door MI5 omdat ze teveel weten en dat MI5 denk: "goh om alles waterdicht te krijgen gebruiken we een lekker zeldaam Russisch gas. Maakt toch niet uit wat we doen want de hysterische burger tuimt er even goed in."
  donderdag 15 maart 2018 @ 11:05:00 #73
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_177834148
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 15 maart 2018 @ 11:06:52 #74
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_177834188
quote:
UK gaat uit de EU en nu gaan ze snel richting USA op.

Hoe doorzichtig!
pi_177834199
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 11:01 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

... en dat doen ze vervolgens met een gas wat direct de aandacht trekt naar de Russen toe.

Wie zegt mij dat ze niet vermoord zijn door MI5 omdat ze teveel weten en dat MI5 denk: "goh om alles waterdicht te krijgen gebruiken we een lekker zeldaam Russisch gas. Maakt toch niet uit wat we doen want de hysterische burger tuimt er even goed in."
Een gas? Dat lijkt mij onwaarschijnlijk.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 15 maart 2018 @ 11:07:33 #76
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_177834200
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 11:06 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

UK gaat uit de EU en nu gaan ze snel richting USA op.

Hoe doorzichtig!
Hier verraad je toch echt hoe gruwelijk slecht je op de hoogte bent.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 15 maart 2018 @ 11:08:30 #77
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_177834215
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 11:07 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Hier verraad je toch echt hoe gruwelijk slecht je op de hoogte bent.
Tuurlijk joh.
Maar loop jij maar lekker achter die hysterische oorlogsmenners aan.
Je doet je best maar...
  donderdag 15 maart 2018 @ 11:09:48 #78
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_177834240
quote:
5s.gif Op donderdag 15 maart 2018 11:07 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Een gas? Dat lijkt mij onwaarschijnlijk.
Is ook onjuist. Het was een vaste stof waarmee de tafel waaraan ze zaten te eten was bewerkt.

Iedereen in de pizzatent alsmede de first responders zijn ermee in aanraking gekomen. Ongeveer 30 mensen in totaal.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 15 maart 2018 @ 11:10:41 #79
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_177834253
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 11:08 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Tuurlijk joh.
Maar loop jij maar lekker achter die hysterische oorlogsmenners aan.
Je doet je best maar...
Zoek eerst eens even uit wat de Magnitsky act is, hoe die tot stand gekomen is en hoe de Russische reactie hierop was en kom dan nog eens terug.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_177834261
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 11:09 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Is ook onjuist. Het was een vaste stof waarmee de tafel waaraan ze zaten te eten was bewerkt.

Iedereen in de pizzatent alsmede de first responders zijn ermee in aanraking gekomen. Ongeveer 30 mensen in totaal.
Wow.
En zijn ze allemaal ziek geworden?
  donderdag 15 maart 2018 @ 11:12:18 #81
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_177834283
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 11:01 schreef DUTCHKO het volgende:
de hysterische burger
Iets zegt me dat je het nu over jezelf hebt, met je overdekopgeslagen samenzweringstheorieën.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 15 maart 2018 @ 11:14:59 #82
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_177834329
quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2018 11:11 schreef polderturk het volgende:

[..]

Wow.
En zijn ze allemaal ziek geworden?
Ik lees nu trouwens dat de stof ook in de pub is aangetroffen die ze daarvoor hadden aangedaan. Dus waarschijnlijk is het iets geweest wat ze al bij zich hadden of ze zijn er op 2 plekken aan bloot gesteld.

38 Mensen zijn ervoor in het ziekenhuis opgenomen, waarvan 34 alweer ontslagen. Eentje wordt er nog gemonitord in een thuis situatie. De andere 3 zijn Skripal, zijn dochter en de eerste politieagent ter plaatse.

In totaal is 500 mensen geadviseerd al hun spullen (en zichzelf) grondig te wassen.
Dat is best een grote groep die er potentieel aan is blootgesteld.

Dan snap je ook wel waaorm de regering zo reageert.

[ Bericht 3% gewijzigd door DustPuppy op 15-03-2018 11:20:05 ]
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 15 maart 2018 @ 11:20:36 #83
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_177834454
quote:
7s.gif Op donderdag 15 maart 2018 11:12 schreef Ringo het volgende:

[..]

Iets zegt me dat je het nu over jezelf hebt, met je overdekopgeslagen samenzweringstheorieën.
:W
  donderdag 15 maart 2018 @ 11:21:08 #84
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_177834466
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 11:14 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ik lees nu trouwens dat de stof ook in de pub is aangetroffen die ze daarvoor hadden aangedaan. Dus waarschijnlijk is het iets geweest wat ze al bij zich hadden of ze zijn er op 2 plekken aan bloot gesteld.

38 Mensen zijn ervoor in het ziekenhuis opgenomen, waarvan 34 alweer ontslagen. Eentje wordt er nog gemonitord in een thuis situatie. De andere 3 zijn Skripal, zijn dochter en de eerste politieagent ter plaatse.

In totaal is 500 mensen geadviseerd al hun spullen (en zichzelf) grondig te wassen.
Dat is best een grote groep die er potentieel aan is blootgesteld.

Dan snap je ook wel waaorm de regering zo reageert.
MI5 geeft niet zoveel om hun eigen mensen...
pi_177840786


[ Bericht 51% gewijzigd door crystal_meth op 15-03-2018 17:37:00 ]
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_177842349
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 16:27 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Dan zou je daar de zwaarste vergiftigingen verwachten, maar de agent die in het ziekenhuis ligt was naar het huis van Skripal gegaan.
Dat was toch de agent die ze als eerste vond (buiten die burger) op dat bankje?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_177842505
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 17:30 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Dat was toch de agent die ze als eerste vond (buiten die burger) op dat bankje?
Ow, wacht, klopt.. Ik had gelezen dat iemand van de politie die het huis had betreden met het gif in contact was gekomen, dan was dat iemand anders..

Edit, alhoewel:
quote:
But the Guardian understands that the police officer taken ill, DS Nick Bailey, may have fallen ill after visiting his home, suggesting that the house remains crucial.
https://www.theguardian.c(...)ripal-attempted-case
Maar als ie eerste hulp heeft toegediend kan ie genoeg op zich gekregen hebben. En het duurde bij de Skripals blijkbaar lang voor he begon te werken, dan kan dat bij hem ook zo zijn.

[ Bericht 17% gewijzigd door crystal_meth op 15-03-2018 18:18:40 ]
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  donderdag 15 maart 2018 @ 17:40:46 #88
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_177842595
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 11:14 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ik lees nu trouwens dat de stof ook in de pub is aangetroffen die ze daarvoor hadden aangedaan. Dus waarschijnlijk is het iets geweest wat ze al bij zich hadden of ze zijn er op 2 plekken aan bloot gesteld.

Waarschijnlijk heeft die sukkel zichzelf gewoon vergiftigd. :')
pi_177844144
Is er bewijs dan?
pi_177844200
Trump denkt ook dat de russen achter de vergiftiging zitten.

https://nos.nl/artikel/22(...)ifgasaanval-zat.html
  donderdag 15 maart 2018 @ 19:11:33 #91
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_177844236
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 19:10 schreef polderturk het volgende:
Trump denkt ook dat de russen achter de vergiftiging zitten.
En hij kan het weten.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_177845191
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 14:33 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
0 bewijs maar toch uitwijzen? En daarbij, anderen (meerderheid) straffen omdat je een vermoeden hebt?

Ow wee als dit moslims waren geweest, dan was Europa in rep en roer. Russen uitzetten omdat het Russen zijn, en ze niet beoordelen op hun daden, was daar recent in Amerika niet een beetje ophef over toen bepaalde mensen geweerd werden?
Trololol.

Of snap je niet hoe diplomatie werkt? :')
pi_177884378
Britse diplomaten en hun voorliefde voor beeldspraak...

In 1985, nadat Thatcher 25 Russen uitwees, stuurde de Britse ambassadeur in Moskou een telegram naar Londen: “Never engage in a pissing match with a skunk, he possesses important natural advantages"

Dit keer de voormalige Britse ambassadeur in Moskou: “It is not sensible to mud-wrestle with a gorilla.

https://www.theguardian.c(...)ated-in-1985-spy-row
https://www.theguardian.c(...)23-british-diplomats
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_177887898
Vil Mirzayanov, de whistleblower die het bestaan van Novichok agents aan het licht bracht, is ofwel incompetent, ofwel vertelt hij bewust leugens, die bovendien tegenstrijdig zijn.

quote:
Chemists synthesizing the agent would have to be working somewhere with an antidote close at hand, he said, and they would have to be working with someone who knew how to weaponize it, which, he emphasized, he himself did not.

We had no idea how to weaponize it,” he said. “We don’t know because it’s not our business.”

Weaponization would also need to take place at a different facility from the one where the agent was made, he said.

Mirzayanov said the perpetrator of the attack must have been the Russian state.

“No one country has these capabilities like Russia, because Russia invented, tested and weaponized novichok,” he said.

The theory that the agent was stolen for use in a crime was weak for similar reasons, Mirzayanov said.

“If you steal it, and after that, what to do with that?” he said. “You cannot weaponize, no exceptions, you cannot weaponize that.”
Weaponize, weaponize weaponize... een woord dat tegenwoordig populair is. Misschien heeft ie inspiratie gehaald uit de anthrax brieven uit 2001 in de VS, toen bleek de anthrax een weaponized vorm te zijn. Anthrax is een bacterie, om het als wapen te gebruiken moet je de bacterie kweken, de sporen zuiveren (concentreren), er een poeder met deeltjesgrootte van 1-5 μm van maken, mengen met een "anti-klonter" additief en op één of andere manier antistatisch maken. Zo'n poeder is geschikt voor "aerosolization", het vormt makkelijk een mist of stofwolk, de grootte van de deeltjes laat ze tot diep in de longen binnendringen, waar ze longmiltvuur veroorzaken, de meest dodelijke vorm van anthrax.
De uitgevoerde bewerkingen mogen de anthrax sporen niet doden, anders is het eindresultaat een onschadelijk poeder.

Bij nerve agents heb je die problemen niet: het zijn chemische stoffen die in kleine dosis dodelijk zijn, die in vaste of vloeibare vorm door de huid dringen als je ermee in contact komt, en de dampen (van stoffen met hoge dampdruk, maw laag kookpunt) kunnen ingeademd worden.
Er valt niets te "weaponizen" als je iemand wil vergiftigen, en zelfs voor een terreuraanslag is het niet nodig. De sekte die de Sarin aanval in Japan uitvoerde gebruikte plastic zakken met Sarin, waar ze met paraplu's enkele gaten in prikten.

Weaponizing van nerve agents is er bruikbare WMDs van maken, bommen, artilleriegranaten die de stof optimaal over een gebied verspreiden om het beoogde doel te bereiken (zoveel mogelijk slachtoffers maken, het gebied zo lang mogelijk onbetreedbaar te maken, of net omgekeerd, iedereen doden maar snel vervliegen zodat het gebied ingenomen kan worden). Als het een vluchtige substantie betreft moet je ze misschien mengen met solventen opdat ze niet meteen wegwaait, voor een langdurig effect gebruik je olieachtige solventen, etc.
Je moet ook zorgen dat de stof niet ontleedt of opbrandt wanneer de bom ontploft.
quote:
“If you steal it, and after that, what to do with that?” he said. “You cannot weaponize, no exceptions, you cannot weaponize that.”

Mirzayanov further said that there was probably no current stockpile of novichok to steal, because it has a limited shelf life and the preferred form would be a binary version in which two relatively benign, non-banned substances were mixed to produce novichok.

“The final product, in storage, after one year is already losing 2%, 3%. The next year more, and the next year more. In 10-15 years, it’s no longer effective.”

Mirzayanov worked inside the secret military installation where novichok was developed; his job was testing the surrounding air and soil for traces of novichok.

When he realized that Moscow’s military was lying about the possible applications of novichok and that the program risked undermining global chemical weapons bans, he said, he decided to expose it, publishing his first account in the Russian press in 1991.

He was arrested in 1994 and charged with divulging state secrets. Intervention by the US government, the Soros foundation and activists including his wife Gale, an American, secured his asylum in the United States.

Mirzayanov thinks the Salisbury attack was performed with a binary version of the agent brought through customs and automatically mixed at the time of the attack.

I believe they brought binary version,” Mirzayanov said. “It’s two ampules, small containers, like a big bullet, put them together in a spray or something, and after that, some mechanism which is mixing them, a couple seconds and after that you’re shooting.”

Mirzayanov said the danger for people in the area of the attack before or afterward would depend on the dosage used. “It’s extremely poisonous, about 10 times more potent than VX gas,” he said. “It could touch any skin and in a couple minutes would take effect.”

The first sign of exposure is a shrinkage of pupils and darkening of vision, he said. “After that vomiting, [difficulty] breathing and convulsions.”

An antidote can delay or partially reverse the effects of the poison but would not necessarily save the life of the victim, he said.

Mirzayanov said he did not feel fear for himself or his family in speaking about novichok and Russia.
Hij zegt dat als je het zou kunnen stelen, je er nog niets mee kan doen omdat het "weaponized" moet worden. Maar het zou in binaire vorm het land binnen gebracht zijn, en men moest de twee stoffen slechts mengen en aanbrengen. dus makkelijk te gebruiken als je een Russische agent bent, maar als je ze steelt worden ze plots onbruikbaar?

Domme keuze van Mirzayanov, imo. Hij is waarschijnlijk overtuigd van de schuld van de FSB of GRU, en wil de geloofwaardigheid van andere hypotheses ondermijnen, maar de kans bestaat dat andere experts z'n verhaal weerleggen, en dan zullen sommigen dat opvatten als bewijs dat de officiële versie een leugen is.

https://www.theguardian.c(...)ack-novichok-chemist

[ Bericht 1% gewijzigd door crystal_meth op 17-03-2018 18:15:18 ]
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_177888145
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 15:54 schreef polderturk het volgende:

[..]

De Engelse hooligans zullen daar in de pan gehakt worden. Die Russische hooligans zijn getrainde vechters. Ze spreken daar wekelijks af in de bossen om te vechten. Het resultaat heb je in Frankrijk tijdens het WK kunnen zien.
Geen vergelijking, de Britten doen dat vechten in de bossen ook wekelijks, ook dat zijn getrainde vechters, die lui die klappen kregen in Frankrijk waren geen hooligans, maar gewoon dronken luidruchtige voetbalfans, daar hoef je jezelf als getrainde vechtsporter niet voor op de borst te kloppen. Het grote verschil zit em erin dat de Britse overheid hun hooligans goed in kaart heeft gebracht en honderden uitreisverboden instellen tijdens dat soort toernooien, waardoor de gevaarlijkste Britten dus worden weggehouden bij WK's en EK's. Dat hebben die Russen ook wel geweten, anders was het toch wel een tikkeltje anders gelopen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_177888961
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 15:02 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Novichok zenuwgassen zijn uniek voor RuslandSovietunie,
Een heel belangrijke nuancering, zeker in het licht van de huidige relatie tussen Rusland en de Oekraïne.
pi_177897856
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 18:47 schreef up7 het volgende:

[..]

Een heel belangrijke nuancering, zeker in het licht van de huidige relatie tussen Rusland en de Oekraïne.
Las gisteren op The View een artikel over Russische pogingen om power stations te hacken, dat begon met:
quote:
August 18, 1941. A date which will live in infamy. No — the date is correct. That was the first known attack on the Ukrainian energy grid by Russia.
Waar ze naar verwezen was het opblazen van een stuwdam in de toenmalige USSR tijdens de 2de wereldoorlog, een poging om het Duitse 1. Panzerarmee te stoppen...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_177899123
quote:
UK finance, power and water on highest alert as threat of Russian cyber reprisal grows

Banks, energy and water companies are on maximum alert over the threat of a serious cyber-attack from Moscow as concern continues over the safety of Russian exiles in the UK.

Fears that Russia will target Britain’s critical national infrastructure have prompted round-the-clock threat assessments by the UK’s financial sector, energy firms and GCHQ, the UK’s largest intelligence agency, along with the security services MI5 and MI6.

The Bank of England, major financiers, including Lloyds, and organisations such as Water UK are working with the government’s National Cyber Security Centre (NCSC) to assess the next move from Moscow following the murder of Nikolai Glushkov, 68, and the Salisbury chemical attack.

Scotland Yard on Saturday issued a renewed appeal for information for anyone who may have seen a burgundy red BMW owned by Sergei Skripal, 66, the former Russian spy who was found unconscious on 4 March in Salisbury along with his daughter, Yulia. The pair were poisoned with a nerve agent and remain critical but stable in hospital.

Glushkov, a businessman and a known critic of President Vladimir Putin, was found strangled at his home in London last week. Police across Britain have begun contacting Russian exiles to discuss their safety as they investigate the murder of Glushkov, understood to have been on a list of 22 “fugitives” published by the Russian embassy in London last year. Officers have yet to establish if there is a link between the attacks.

Intelligence officials, however, fear that Moscow may strike next using very different methods, referring to Russia’s involvement in the crippling NotPetya ransomware cyber-attack last year that targeted Ukraine’s financial, energy and government sectors before it spread across the world.

On Thursday the Trump administration accused Russia of engineering a series of cyber-attacks that targeted American and European nuclear power plants and water and electricity systems, the first time the United States has publicly accused Moscow of hacking into America’s energy infrastructure.

The UK’s NCSC is based inside GCHQ and notifies UK firms considered to be “critical national infrastructure” and the government of the latest threat level. It is monitoring significant Russian activity in the UK, though it is understood that no specific threat from Russia has emerged since the attempted murder of Skripal and his 33-year-old daughter and the murder of Glushkov. Robert Hannigan, a former director of GCHQ and the National Security Council, told the Observer that the NCSC was monitoring “very large volumes” of attacks every day on the UK, including its globally important financial services.

Hannigan, who was responsible for the UK’s first cyber strategy in 2009 and is now a senior associate fellow at the Royal United Services Institute, said that from his experience, which also includes three years as prime minister Tony Blair’s security adviser, he had never seen Russia so unpredictable and hostile. “In their [the Russians] current mood it’s hard to know what they will do. What’s different now is the willingness to be reckless, not to play by the rules that most civilised countries play by and not to worry about being found out. They no longer seem to care.”

Hannigan said they were continually detecting Russians on UK cyber networks. “They’re constantly being found on networks but it’s their intent that matters more than the fact they are there. The difficulty with cyber is that you can be on a network to gather intelligence or you can be on a network to do something destructive and the two look pretty much the same.”

A senior banking source, confirming that the sector was working closely with GCHQ and the security services to evaluate any threat from Russia, said they were also concerned about the risk of attack, not just from the Kremlin but from rogue elements caught up in the febrile climate that has prevailed since the Salisbury chemical attack. “It is possible that Russian patriots may take it upon themselves to make a point at a time like this,” said the source.

A Lloyds spokesman said: “We update and test our defences regularly and work closely with both industry bodies and law enforcement agencies to help us protect our customers.” A Water UK spokesperson, which represents the major water companies, said it was in regular contact with government officials to ensure its cyber defences were sufficiently robust. The UK government has floated the idea of fining organisations which fail to implement effective cyber security measures as part of plans to make Britain’s essential infrastructure resilient against future cyber-attacks. Beyza Unal, a research fellow at Chatham House’s international security department, said that the UK had been shoring up its defences in the face of the evolving cyber threat. “The UK has a really good cyber defence strategy planning as well as organisation, each sector talks to the government organisations,” she said.

Latest figures from the NCSC reveal more than 1,100 attacks over the past year, 590 significant. Thirty required action by government bodies, a number of which targeted the UK’s internationally important financial sector.
https://www.theguardian.c(...)cyber-reprisal-grows

Lol, dit lijkt een reactie te zijn op verhulde dreigementen vanuit Whitehall om een cyber attack tegen Rusland uit te voeren.

quote:
The Conservative MP, Mark Harper, asked May on March 12:

Will she confirm that, if Her Majesty's government conclude that there was unlawful use of force by the Russian state, we possess a considerable range of offensive cyber-capabilities that we will not hesitate to deploy against that state, if it is necessary to keep our country safe?

To which the prime minister responded:

We, of course, will look at responses across a number of areas of activity, should it be ... that we conclude that this action does amount to an unlawful use of force by the Russian state here in the UK.
13 maart:
quote:
It has been suggested that Amber Rudd, the home secretary, may have hinted at covert retaliation last week, saying: "You may not hear about it all but when we do see that there is action to be taken we will take it." The deployment of malware is a likely option, a senior Whitehall source said yesterday. "Offensive cyber would be something in the arsenal. It would be considered or even likely [selected]."


[ Bericht 10% gewijzigd door crystal_meth op 18-03-2018 06:34:29 ]
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')