abonnement Unibet Coolblue
pi_177807731
Beste lezers,

Ik wil even wat duidelijkheid weten wat betreft autoducking in het video editing programma Vegas Pro.

Al een tijdje gebruik ik Vegas Pro om mijn video’s te editen en ben er erg tevreden mee, en alles werkt super fijn. Nu ben ik een aantal video’s aan het editen waar ik meerdere audio sporen aan heb toegevoegd waaronder een audio spoor met muziek geluid, en een met audio commentaar.

Op veel momenten moet ik de muziek audio omlaag trekken om het commentaar duidelijk en verstaanbaar te laten klinken, dit vergt veel tijd en energie. Het zal mij uren werk schelen als er een tool bestaat die dat nauwkeurig automatisch kan doen. Ik heb voornamelijk veel game youtubers gezien die onder hun game audio ook commentaar toegevoegd hebben, en waar ook op veel momenten de game audio even wat zachter gaat wanneer er gepraat word. Het lijkt mij sterk dat gamers dat stukje voor stukje allemaal nauwkeurig zelf doen in hun edit software aangezien hun videos uploaden die zo snel mogelijk en waar er meerdere van per dag van verschijnen. Mijn commentaar neem ik op in Audacity en sleep ik als los mp3 bestand onder de muziek audio track in vegas pro.

Graag zou ik wat duidelijkheid en handige tips willen weten over wat nu handig en snel zou kunnen werken wat betreft het audio ducken. (heet dit zo?)
Nog steeds ben ik wel een soort van beginner en weet ik de basis van Vegas Pro en ben ik niet heel erg thuis in het echte professionele werk als in Premiere Pro.

Ik meen dat vele youtubers Vegas Pro als favoriet hebben, dus hoop ik dat iemand mij gelukkig kan maken met een puike oplossing. Alvast bedankt!

[ Bericht 3% gewijzigd door BigSign op 14-03-2018 00:51:28 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')