abonnement Unibet Coolblue
pi_177867188
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 11:42 schreef Metalfreak het volgende:
Wel herkenbaar, maar bij mij heeft dat vooral met de tijd van het jaar te maken en het daarbij behorende weer. Nu het weer wat beter aan het worden is, merk ik ook weer dat ik beter in mijn vel begin te zitten en weer meer zin krijg om dingen te doen. Omdat ik weet dat dit zich inmiddels elk jaar herhaalt, maak ik me er ook niet meer zo druk om eigenlijk.
Herkenbaar, wat mij betreft mag het direct na de feestdagen; kerst en oud- en nieuw wel weer lente worden. Eindelijk weer zon en chillen / wandelen / mountainbiken en sporten in de buitenlucht. Dat doet wel wat met de mens!
Je droom van waar of wie je wilt zijn is je allergrootste kracht.
  vrijdag 16 maart 2018 @ 18:13:39 #52
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_177867676
Misschien een vorm van Dysthyme stoornis? Een lichte depressieve stemming die jaren aanhoudt maar waar je gewoon normaal mee functioneert.

http://www.lichtopdepress(...)n/dysthyme-stoornis/

Ik zou er overigens niet te zwaar aan tillen.
pi_177876954
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 07:14 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Dat herken ik ook wel, al heb ik dat altijd maar toegeschreven aan ouder worden. Zo kon ik vroeger mijzelf sterk verheugen en uitkijken naar een avondje uitgaan in het weekend. Zo’n gevoel heb ik al tijden niet meer gehad. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor de zomerperiode dat vroeger wekenlang in het teken stond van leuke dingen doen. Nu is het maar 2/3 weekjes vrij van je werk en dat is het.
Dit is inderdaad wel herkenbaar. Het werkende leven zorgt er bij mij inderdaad voor dat ik veel minder 'mindfull' leef om het maar even zweverig te zeggen.

Toen ik nog studeerde en het grootste gedeelte van de week vrij was om te doen wat ik wilde, beleefde ik alles veel intenser.

Als de lente aanbrak, kon ik daar echt fucking blij van worden, alleen al door gefluit van vogels ofzo. Nu zit je toch 5 dagen per week in een kantoorpand, en eenmaal buiten dat pand zit ik daar nog vaak met mijn gedachten. Daarnaast inderdaad het feit dat het al maandenlang bijna alleen maar grijs en grauw is, werkt ook niet mee, waardoor al maandenlang een leven ontstaat van opstaan, ontbijten, werken, lunchen, werken, naar huis rijden, en dan is het alweer donker, etenstijd, nog even TV en slapen.
pi_177876988
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 22:03 schreef Kaptali het volgende:
Weet je zeker dat het niet aan het feit ligt dat je geen relatie hebt, of iets dat daar op lijkt, of in de buurt van gekomen is? Dat zorgt normaliter voor behoorlijk wat spanning (die jij waarschijnlijk mist) in je leven. Zijn je leeftijdsgenoten (je vrienden) daar wel mee bezig?
Misschien speelt dit onbewust mee, het is in ieder geval niet iets waar ik een duidelijk aanwezig verlangen naar voel.

Moet ook zeggen dat ik wel kan genieten van het alleen zijn, al heb ik ook inderdaad wel eens momenten dat ik 's avonds op de bank zit met mijn telefoon in mijn hand een beetje te facebooken, en dan wel iemand mis om tegen te praten. Maar ik ervaar dat niet als een heel zwaar 'gemis' ofzo.

Maar ook dat hele relatie aspect is inderdaad wel iets waarvan ik denk : Bijna iedereen om mij heen is daar op deze leeftijd heel erg mee bezig, en ik niet echt. Net zoals dat heel veel dingen me niet echt boeien.

Ik leef bijna als een robot. Gisteravond ook weer: Het is vrijdag, het weekend begint. Een vriend vraagt of ik zin heb om mee op stap te gaan maar wat doe ik ? Ik koop een bak Ben & Jerry, lepel die leeg tijdens het kijken naar VI, ga daarna om 22:00 naar bed en daar lig ik nu nog steeds.

En ik doe dat alles niet met een depressief gezicht / gevoel, ik voel me best oké en comfortabel, maar de uitdaging is natuurlijk gewoon niet aanwezig. Vandaag ook geen plannen, ook niet echt ergens zin in. Idem dito morgen.
pi_177880719
Denk dat het gewoon de tijd van het jaar is man.

Zitten nu al bijna een half jaar in de pleurisregen, vrieskou, wind, sneeuw, ijzel, grijze wolken. Merk het zelf ook elk jaar. Kerst vind ik nog wel tof / gezellig en krijg ik nog wel een soort van energie van. Maar de maanden jan-feb-maart en soms ook nog een groot deel van april leef ik gewoon op de automatische piloot. Dit weekend doe ik ook geen fuck, puur omdat het me te koud is om de deur uit te gaan :)
  Redactie Games zaterdag 17 maart 2018 @ 13:41:43 #56
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_177881748
Volgens mij is het nog niet echt depressie maar een vorm van verveling/sleur.

Aantal dingen die voor mij geholpen hebben:

Balans vinden tussen wel en niet alleen zijn
Als introvert persoon kun je niet altijd alleen blijven, af en toe moet je je gewoon onder de mensen bevinden. Soms prettig om met mensen om je heen te zijn, ook al is het maar even voor koffie. Of ga een keer wat borrelen in de stad met collega's. Aan de andere kant als je weer een hectische week gehad heb, dan pak je gewoon even je rust in het weekend, maak je effe gewoon geen plannen met mensen.

Winter
Wat sommigen hier al zeggen. Het erbarmelijke weer in de wintermaanden. Tijd van weinig zon, weinig puf om 's avonds na het werk nog wat te doen. Sporten en goed eetpatroon, geeft wel energie. Vaak kies ik qua voedsel ingrediënten uit die Vitamine B,C en D bevatten of bevorderen. Pak meestal nog wel effe een weekje zon in een ander land als het winter is in Nederland. Scheelt bij mij al een boel.

Uitdagingen voor jezelf zoeken
Jaren geleden de stoute schoenen aangetrokken, om maar eens een verre reis in je eentje te maken. Sindsdien beetje verslaafd aangeraakt, dus ik doe het nu elk jaar wel. Het ding is dat ik hierdoor wat meer geïnteresseerd ben om een andere taal te leren en wat creatieve dingen (muziek, fotografie) ben gaan doen die compleet anders zijn dan m'n werk. Dat geeft me ook weer energie.

Andere activiteiten zoeken dan alleen voor de buis hangen
Ik heb m'n TV abonnement opgezegd en netflix ook. Dus ik word gedwongen om andere manieren van vertier te vinden.

Misschien helpt dit wat voor je.

[ Bericht 5% gewijzigd door Mr.Noodle op 17-03-2018 13:59:11 ]
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_177882522
quote:
3s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 13:41 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik heb m'n TV abonnement opgezegd en netflix ook.
Oeh, dit vind ik stoer! Tuurlijk, het klinkt (en is!) zo makkelijk, maar zie dat de gemiddelde tv kijker maar eens wijs te maken!
Boe zei het spookje, terwijl het alleen maar gedag zei.
  Redactie Games zaterdag 17 maart 2018 @ 16:02:53 #58
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_177884495
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 14:30 schreef 2spooky4u het volgende:

[..]

Oeh, dit vind ik stoer! Tuurlijk, het klinkt (en is!) zo makkelijk, maar zie dat de gemiddelde tv kijker maar eens wijs te maken!
Stoer wil ik het niet noemen, maar ik had het gevoel dat TV me afstompte voor alles in de wereld. Ik werd er lusteloos van door die passiviteit. En achteraf gezien, heb ik het gevoel dat ik meer tijd teruggekregen heb in de avonden en weekenden.

Tuurlijk kijk ik op z'n tijd nog weleens een film of een serie, maar voor de rest eigenlijk niks en ik mis het ook niet eerlijk gezegd.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_177894083
Ik dacht dat ik de enige was die bijna geen tv kijkt, nou ja niet letterlijk maar het is goed om te lezen dat dit niet zo is. Ik heb juist het gevoel dat ik wel veel eraan mis, referenties van anderen enzo. Dus in sociaal opzicht is het niet bevorderlijk. Maar ik kan op dit moment mijn tijd gewoon beter besteden dan aan tv kijken, niet dat tv slecht is maar voor mij persoonlijk helpt het me niet verder. Ligt er ook aan wat voor doelen je jezelf hebt gesteld. Sommige mensen kunnen al hun doelen snel halen en hebben daarnaast ook nog ruimte voor entertainment, vaak omdat ze gejaagd leven, anderen niet.

[ Bericht 5% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 17-03-2018 21:53:10 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_177912292
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 21:37 schreef DD_Kong het volgende:
Ben niet ongelukkig ofzo. Mijn leven is stabieler dan ooit : vast contract, eigen huis, prima auto, slaap elke nacht keurig 8 uur, eet gezond, sport drie keer per week en heb ook een prima verhouding tussen sociale gelegenheden en tijd voor mijzelf waar ik nogal aan gehecht ben.

Maar verder doe ik eigenlijk niet echt iets met mijn leven. Tot voor een jaar geleden kon ik nog wel redelijk excited worden om kleine dingen, al was het maar genieten van een boswandeling met de hond of uit eten met vrienden ofzo.

Dat heb ik de laatste tijd helemaal niet meer. Nogmaals ik voel me dus niet down, maar ook niet bijzonder happy en energiek. Ik heb weinig behoeftes en niet echt zin in veel dingen. Vandaag was ik vrij en heb 70% van de dag in een donkere slaapkamer met mijn laptop op bed gelegen, en ik vind het allemaal wel prima.

Op dagen waarop ik werk, kom ik om een uur of half 8 thuis, voor half 9 heb ik gegeten en gedoucht, vervolgens heb ik geen enkel idee wat ik moet doen, dus ga ik om 9:00 uur maar weer tukken. Vanavond is champions league, waar ik als voetballiefhebber normaal altijd naar uitkeek, maar toen de wedstrijd 5 minuten bezig was dacht ik : fuck it, ik ga lekker naar bed.

Ik heb ook niet echt concrete ambities. Zou best graag een relatie willen, maar ik doe ook niets om daar eens een keer serieus mee aan de slag te gaan. Ben al een tijd niet op vakantie geweest, maar vind het eigenlijk op dit moment ook zonde van mijn (spaar) geld. Over 1,5 maand wel twee weken vrij genomen van werk, maar ik zet ook geen buitengewone stappen om in die twee weken wat bijzonders te gaan doen. Ik ga wel een beetje uitslapen, paar keer racefietsen, keertje naar de bios en elke avond lekker uitgebreid voor mijzelf koken o.i.d..

Als ik andere leeftijdsgenoten (ben 29) bezig zie dan denk ik echt : waar ben ik mee bezig? Ben ik niet depressief zonder het zelf door te hebben ofzo? Als ik collega's hoor op werk ; sommigen gaan drie keer per jaar op wintersport en hebben ook alweer de meest extravagante reizen voor komende zomer gepland staan. Die zijn in hun vrije tijd met van alles en nog wat bezig ; het voorbereiden van bruiloften, vrijgezellenfeesten, terwijl het enige waar ik naar uitkijk zijn avondjes alleen thuis zijn zodat ik lekker zonder gezeik aan mijn hoofd op de bank kan chillen voor de TV.

Misschien heeft het ook wel met de tijd van het jaar te maken ; al maanden nauwelijks zon gezien/gepakt, maar ik mis gewoon een beetje de levenslust / ambitie en de echte vreugde ofzo.

Hoe vinden jullie dit klinken? Is dit normaal of is er iets aan de hand?
Ik heb ook precies dit gevoel, al wat langer. Toen ik jonger was waren er nog de spannende momenten. Voor het eerst blowen, seks, nieuwe dingen leren.

Ik moet opeens denken aan de username 'mylifeisgrey' :P
pi_177914258
quote:
6s.gif Op donderdag 15 maart 2018 00:03 schreef Gary_Oak het volgende:
Drugs.
:')
  zondag 18 maart 2018 @ 21:18:04 #62
187137 Rozevla
Cees Chinees
pi_177917771
Heel veel drugs raad ik aan.


:)
Dying whore's cancer heater!!!!!!
pi_177920006
Zet een uitdaging voor jezelf, gewoon een lastig ding dat je gaat doen.
pi_177930895
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 21:47 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Ik dacht dat ik de enige was die bijna geen tv kijkt, nou ja niet letterlijk maar het is goed om te lezen dat dit niet zo is. Ik heb juist het gevoel dat ik wel veel eraan mis, referenties van anderen enzo. Dus in sociaal opzicht is het niet bevorderlijk. Maar ik kan op dit moment mijn tijd gewoon beter besteden dan aan tv kijken, niet dat tv slecht is maar voor mij persoonlijk helpt het me niet verder. Ligt er ook aan wat voor doelen je jezelf hebt gesteld. Sommige mensen kunnen al hun doelen snel halen en hebben daarnaast ook nog ruimte voor entertainment, vaak omdat ze gejaagd leven, anderen niet.
Ik kijk al jaren geen TV meer, 1 van m'n beste beslissingen ooit ^O^
pi_177938078
Ik kijk al een jaar of 15 geen tv meer ^O^
pi_177971949
Postte net al iets soortgelijks in een ander topic.

Maar ik denk dat dit gewoon (helaas) bij het volwassen worden hoort. Je beleeft dingen gewoon minder intens. Of je moet steeds meer de grenzen gaan opzoeken om hetzelfde gevoel te evenaren (verre reizen, bergen beklimmen, etc.)

Wij zaten vroeger als jonge mannetjes van 16 helemaal vol adrenaline bij iemand in de tuin te BBQ'en omdat het zomer-tentfeest in het dorp die avond was. Daar hadden we het al weken van tevoren over.

In de loop der jaren vloeien zulke ervaringen weg, maar er komt niet echt iets voor in de plaats.
pi_177992345
Als je een echte depressie hebt dan kom je (dagen) niet eens je bed meer uit en doe je helemaal niks meer.

TS is gewoon burgerlijk en moet nieuwe uitdagingen aangaan.
pi_177994726
Grappig Magnetronkoffie en Faxie bedankt voor de reacties.

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 22:56 schreef J_Mormont het volgende:
Postte net al iets soortgelijks in een ander topic.

Maar ik denk dat dit gewoon (helaas) bij het volwassen worden hoort. Je beleeft dingen gewoon minder intens. Of je moet steeds meer de grenzen gaan opzoeken om hetzelfde gevoel te evenaren (verre reizen, bergen beklimmen, etc.)

Wij zaten vroeger als jonge mannetjes van 16 helemaal vol adrenaline bij iemand in de tuin te BBQ'en omdat het zomer-tentfeest in het dorp die avond was. Daar hadden we het al weken van tevoren over.

In de loop der jaren vloeien zulke ervaringen weg, maar er komt niet echt iets voor in de plaats.
De meeste mannen houden geen dagboek bij. Ik heb een dagboek bijgehouden en het is toch wel jammer voor degenen die dat niet hebben gedaan. Want zodra je het leest, samen met schoolschriften, brieven, tekeningen, poezie albums enz. word je weer de persoon van die leeftijd. Het lijkt alsof je 10 jaar jonger bent qua positieve gevoelens.
Misschien dat foto's of objecten uit een vroegere tijd hetzelfde effect kunnen hebben, ik weet niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 21-03-2018 21:46:56 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_178023217
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 21:37 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Grappig Magnetronkoffie en Faxie bedankt voor de reacties.

[..]

De meeste mannen houden geen dagboek bij. Ik heb een dagboek bijgehouden en het is toch wel jammer voor degenen die dat niet hebben gedaan. Want zodra je het leest, samen met schoolschriften, brieven, tekeningen, poezie albums enz. word je weer de persoon van die leeftijd. Het lijkt alsof je 10 jaar jonger bent qua positieve gevoelens.
Misschien dat foto's of objecten uit een vroegere tijd hetzelfde effect kunnen hebben, ik weet niet.
Kan best leuk zijn, maar ik zie de toegevoegde waarde daarvan niet in. Het stimuleert om te blijven hangen in een tijd die simpelweg niet meer bestaat.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')