abonnement Unibet Coolblue
pi_177825082
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 20:19 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Wettelijk gezien mogen ze niet eens verder dingen bekijken en bewaren.
En al zouden ze dat wel doen, van ruim 17 miljoen mensen ook nog eens, lekker boeiend.

Als ze maar eens wat betere mogelijkheid hebben om o.a. terroristen te pakken.
Lekker boeiend dat ze dan een gesprek kunnen volgen.

Kleine stapjes? Ja nou en.
Laat ze maar alle mails, smsjes en alles scannen op bepaalde woorden.
Geen enkele privacy verlies als je er niets mee erate maken hebt.
Daarom, gewoon een politiecamera bij iedereen in de huiskamer en een chip onder de huid.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_177825464
Dus mensen die alleen hun bed uit komen om serieuze belastingfraude, waar ze al heel wat tools voor hebben, mogen je nu zelfstandig tappen?

Scheelt alleen maar bureaucratie. Alsof de politie de FIOD wat gaat weigeren .
pi_177826733
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 10:13 schreef ITrade het volgende:

[..]

Wat dan?
De bevolking sturen. Wanneer je weet dat er de mogelijkheid bestaat dat je continue door de overheid in de gaten gehouden wordt ga je je gedrag aanpassen aan wat de overheid wel en niet wenselijk gedrag vindt. Dit is iets dat we allemaal onbewust doen. Dit is niets meer of minder dan een zeer achterbakse manier om nog meer controle over de bevolking te krijgen. Denk maar eens na, wat wil iemand met macht? Juist, nog meer macht. Macht corrumpeert altijd.
pi_177827422
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 20:26 schreef WheeledWarrior het volgende:

Of je iets op je kerfstok hebt of helemaal niets, doet niks af aan het feit dat mensen hun privacy verliezen door dit soort wetten.
Jawel, ze scannen alleen maar door je mails en gesprekken.
Als daar niets verdachts in voorkomt komen jouw zaken helemaal nergens terecht.
Je verliest helemaal niets aan privacy want als jij er toch niets mee te maken hebt komen jouw gesprekken toch niet onder de ogen van wie dan ook.

quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 20:35 schreef MrSoreto het volgende:

Maar dat maakt 'm dus niet uit.. vind ik persoonlijk kortzichtig.
Waarom?
Het gaat door geautomatiseerde scans in de 1e plaats al. Dus niemand krijgt mijn mails en gesprekken te zien en horen.
En zelfs al zou er wel persoonlijk iemand mijn mail gaan lezen, veel plezier met het lezen van nutteloze mails.

Mijn gegevens worden toch niet opgeslagen want ik heb niets met iets slechts te maken.
Die gegevens gaan door de scan en weer de prullenbak in. Dus wat kan mij het nou schelen dat het gescand wordt, op die manier kunnen ze het digitale verkeer gewoon mooi in de gaten houden voor wel verdacht verkeer.
pi_177827438
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:29 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

Daarom, gewoon een politiecamera bij iedereen in de huiskamer en een chip onder de huid.
Dat is totaal niet te vergelijken....
Dat zou een privacy schending zijn want dan is te zien en horen wat je allemaal doet.
Dit gaat om iets totaal onschuldigs, iets wat helemaal niet bijgehouden wordt.

Ongelofelijk hoe panisch en overdreven nep mensen kunnen doen om zoiets _O-
Je zou haast denken dat er een paar zolder terroristen hier op FOK zitten.
pi_177827525
quote:
2s.gif Op woensdag 14 maart 2018 11:27 schreef Ringo het volgende:
Juist wanneer een goede, efficiënte administratie ontbreekt, is de kans op corruptie en misbruik van overheidsdiensten veel groter.
Kijk bijvoorbeeld naar Italië of Griekenland.
^O^
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')