abonnement Unibet Coolblue
  Beste debater 2022 dinsdag 13 maart 2018 @ 22:03:23 #101
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_177803797
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 21:55 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Neuh je bent bovengemiddeld neurotisch dat is iets anders dan logisch ;) . Wel grappig dat je het pseudo wetenschap blijft noemen terwijl je er heel weinig van af wat
:O
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_177805035
Kunnen we niet een deal maken met de ZA'se overheid ? Zij sturen ons wat boeren en wij sturen op ons buurt paar negertjes hun kant op
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_177805623
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 22:34 schreef Ali_boo het volgende:
Kunnen we niet een deal maken met de ZA'se overheid ? Zij sturen ons wat boeren en wij sturen op ons buurt paar negertjes hun kant op
Jij wilt kinderen deporteren op basis van hun ras ?
pi_177806367
Geen marsen voor blanke doden dus :)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_177807605
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 22:50 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Jij wilt kinderen deporteren op basis van hun ras ?
Een Sylvana ruilen voor een blanke boer lijkt me een prima deal . Zij is meteen bevrijd van institutionele racisme en de boer kan hier verder zijn leven opbouwen

win=win situatie *O*
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_177808186
NSV was/is de studentenvereniging van het Vlaams Blok/Belang. Heb er tijdens m'n studentijd in Leuven contact mee gehad, toen Dirk Bollen praeses was. Hij was vrij gematigd, eerder een anarchist, is later bij Vrijbuiter gegaan (een "volksanarchistische, ecologische en anti-kapitalistische" beweging, heeft oa actie gevoerd voor het behoud van Doel, het dorp dat moest verdwijnen voor de uitbreiding van de Antwerpse haven).
Maar de meesten waren extreem-rechts. Veel wapenliefhebbers (toch degenen waar ik mee omging), eén ervan zette ooit z'n kot onder water toen ie met een 7.62 de waterleiding raakte.
De studentenvereniging van Protea (pro-Zuid Afrikaans apartheidsregime) hing daar ook rond, die waren nog extremer: uitgesproken racistisch, antisemitisch, puriteins (geen sex voor het huwelijk, geen voorbehoedsmiddelen, "mijn vrouw zal nooit de pil pakken!") ...
Bollen vertelde me dat hij tijdens een bezoek aan Auschwitz bijna een lid van Protea op z'n smoel had geslagen, die fluisterde tegen hem, met een brede grijns, "nu voel ik me pas echt een nazi".

Anyway, er zijn altijd tegenbetogingen als NSV betoogt, was dertig jaar geleden ook, maakt niet uit waar de demonstratie over gaat. Toen was het trouwens heftiger, waterkanonnen, rijkswacht te paard, charges, veel traangasgranaten, honderden opgepakt...

Heb trouwens bij het vorige topic over die moorden eens naar de cijfers gekeken. Was me niet duidelijk of het aantal moorden op blanke boeren werkelijk hoger ligt dan het landelijk gemiddelde. Het aantal blanke boeren en het aantal moorden werd gegeven, maar het leek alsof ze enerzijds blanke eigenaars of boerderijen telden en anderzijds moorden op mensen die op de boerderijen werkten of woonden, mensen in de omgeving, familieleden die niet op de boerderij woonden en er ook niet gedood werden...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  woensdag 14 maart 2018 @ 03:45:39 #107
117098 Hathor
Effe niet
pi_177808207
quote:
99s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 23:20 schreef bijdehand het volgende:
Geen marsen voor blanke doden dus :)
Jawel, maar dan kan je dus een tegendemo verwachten. 8)7
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  woensdag 14 maart 2018 @ 03:47:41 #108
117098 Hathor
Effe niet
pi_177808208
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 03:15 schreef crystal_meth het volgende:
NSV was/is de studentenvereniging van het Vlaams Blok/Belang. Heb er tijdens m'n studentijd in Leuven contact mee gehad, toen Dirk Bollen praeses was. Hij was vrij gematigd, eerder een anarchist, is later bij Vrijbuiter gegaan (een "volksanarchistische, ecologische en anti-kapitalistische" beweging, heeft oa actie gevoerd voor het behoud van Doel, het dorp dat moest verdwijnen voor de uitbreiding van de Antwerpse haven).
Maar de meesten waren extreem-rechts. Veel wapenliefhebbers (toch degenen waar ik mee omging), eén ervan zette ooit z'n kot onder water toen ie met een 7.62 de waterleiding raakte.
De studentenvereniging van Protea (pro-Zuid Afrikaans apartheidsregime) hing daar ook rond, die waren nog extremer: uitgesproken racistisch, antisemitisch, puriteins (geen sex voor het huwelijk, geen voorbehoedsmiddelen, "mijn vrouw zal nooit de pil pakken!") ...
Bollen vertelde me dat hij tijdens een bezoek aan Auschwitz bijna een lid van Protea op z'n smoel had geslagen, die fluisterde tegen hem, met een brede grijns, "nu voel ik me pas echt een nazi".

Anyway, er zijn altijd tegenbetogingen als NSV betoogt, was dertig jaar geleden ook, maakt niet uit waar de demonstratie over gaat. Toen was het trouwens heftiger, waterkanonnen, rijkswacht te paard, charges, veel traangasgranaten, honderden opgepakt...

Heb trouwens bij het vorige topic over die moorden eens naar de cijfers gekeken. Was me niet duidelijk of het aantal moorden op blanke boeren werkelijk hoger ligt dan het landelijk gemiddelde. Het aantal blanke boeren en het aantal moorden werd gegeven, maar het leek alsof ze enerzijds blanke eigenaars of boerderijen telden en anderzijds moorden op mensen die op de boerderijen werkten of woonden, mensen in de omgeving, familieleden die niet op de boerderij woonden en er ook niet gedood werden...
Probeer eens te praten met mensen die er jarenlang geleefd hebben.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_177809727
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_177810322
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 19:33 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik denk het niet. Wat stem jij?
ik ga voor de gemeenteraadsverkiezingen GL stemmen. Mag ik het dan wel nog fucked up vinden dat er daar mensen worden vermoord om hun huidskleur?
pi_177810367
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 08:38 schreef Murdera het volgende:

[..]

ik ga voor de gemeenteraadsverkiezingen GL stemmen. Mag ik het dan wel nog fucked up vinden dat er daar mensen worden vermoord om hun huidskleur?
Van ons wel, maar van je partij niet.
  woensdag 14 maart 2018 @ 08:50:01 #112
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_177810470
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 20:40 schreef probeer het volgende:

[..]

PvdD mss? Al moet ik toegeven dat ik daar niet bijzonder veel van af weet.
Heb ik op gestemd. Hoewel ik niet zo'n voorstander ben van veel van hun standpunten vind ik klimaat en dierenrechten belangrijke topics. Vandaar erop gestemd.
  woensdag 14 maart 2018 @ 08:50:30 #113
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_177810476
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 08:41 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Van ons wel, maar van je partij niet.
Van Jesse Klaver vooral niet.
pi_177810603
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 08:41 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Van ons wel, maar van je partij niet.
dat anti-blank gevoel van figuren als klaver is wel de kanker in de partij. :r
pi_177810715
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 20:42 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Als ze er nu nog steeds zo over zouden denken, dan hebben ze mijn stem al binnen.
En met mij nog een enorm aantal Nederlanders.
En de mijne, maar het gaat denk ik niet gebeuren, ja, wel effe voor de verkiezingen, maar daarna draaien ze weer om als een blad aan de boom en heulen met die zielige moslims! Er zit in die partij een groot links blok, niet echt voor de arbeiders maar sjw'ers!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_177811015
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 03:15 schreef crystal_meth het volgende:
aantal blanke boeren en het aantal moorden werd gegeven, maar het leek alsof ze enerzijds blanke eigenaars of boerderijen telden en anderzijds moorden op mensen die op de boerderijen werkten of woonden, mensen in de omgeving, familieleden die niet op de boerderij woonden en er ook niet gedood werden...
Complete boerengezinnen worden uitgemoord en gemarteld. In de statistieken wordt dat dan vaak weergegeven als gewapende overvallen met enkele doden. Maar het lijkt meer op genocide.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_177814196
quote:
99s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 23:20 schreef bijdehand het volgende:
Geen marsen voor blanke doden dus :)
Nee helaas niet.

[ Bericht 3% gewijzigd door HSG op 14-03-2018 13:54:41 ]
Ô mon citoyens vous serez unis.
  woensdag 14 maart 2018 @ 13:08:20 #118
168739 Red_85
'echt wel'
pi_177814925
quote:
99s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 23:20 schreef bijdehand het volgende:
Geen marsen voor blanke doden dus :)
Want anders ben je extreem rechts.

Jawel, zie hier de logica van nieuw links.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 14 maart 2018 @ 13:09:00 #119
168739 Red_85
'echt wel'
pi_177814948
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 09:24 schreef HSG het volgende:
Het geeft aan hoe racistisch en fascistisch linkse mensen zijn.
Dit.
Ze zijn geworden wat ze het meest haten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 14 maart 2018 @ 13:22:21 #120
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_177815269
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 13:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Want anders ben je extreem rechts.

Jawel, zie hier de logica van nieuw links.
Dat was deze club al even hoor...
Het is eerder de logica van nieuw rechts dat oud extreem rechts eigenlijk best wel aardige luitjes zijn die het helemaal zo slecht niet bedoelen. Je ze geen extreem rechts meer mag noemen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 14 maart 2018 @ 13:24:46 #121
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_177815328
Al met al,jammer dat zo'n ernstig onderwerp wordt misbruikt. En dat neem ik de tegenbetogers ook kwalijk.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 14 maart 2018 @ 13:52:02 #122
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_177816011
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 19:17 schreef -AMG- het volgende:
Dus eigenlijk wel een terechte vergelding volgens links omwille van de apartheid? Zo komt het wel een beetje over.
Dan kastijden deze white knights zichzelf maar.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_177816236
In eerste instantie dacht ik wat is het probleem met het onder de aandacht brengen van deze wantoestanden in Zuid Afrika. Tot ik even rond ging lezen over de NSV... het zijn gewoon rechts-extremisten in hart en nieren.

Jammer dat gematigden eigenlijk nooit dit soort zaken opzetten. Want nu heb je gelijk de rascistische versie die een logische tegenreactie krijgt van links.

http://www.dewereldmorgen(...)ou-weten-over-de-nsv

quote:
“Sommigen verslijten ons voor mietjes en watjes, fasco’s en nazi’s, professionele amokmakers, straatvechters, beroepsbetogers… Ze hebben gelijk.” – Jeroen De Gussem, NSV-voorzitter Gent, 2002
quote:
Een groepje dat speciaal werd opgericht om straatgeweld te plegen, is de Autonome Kameraden (AK). Dit gemaskerde groepje vormt het 'zwarte blok' van extreemrechts in Vlaanderen. Geïnspireerd op de Freie Kameradschaften in Duitsland, loopt ook deze groep rond met gekaapte linkse symbolen en in een zwarte tenue, waarvoor inspiratie gezocht werd bij het anarchistische black bloc. De AK maakt er zijn handelsmerk van om linkse actiemethodes te kopiëren. Hoewel dit groepje niet erg groot is en regelmatig wisselt van bezetting is het de moeite waard hen te vermelden. Onder deze gemaskerden bevinden zich immers tal van NSV'ers. Zo werd de praeses van de NSV!-Mechelen herkend op een foto toen hij met de AK in oktober 2009 een bijeenkomst bestormde van de Actief Linkse Studenten. Formeel heeft AK niets met de NSV! te maken. Toch kondigde de organisatie steevast een aantal NSV!-activiteiten op haar website aan. In het Vlaams-Nationalistisch wereldje is het een publiek geheim dat de AK bestaat uit NSV'ers die af en toe geweld willen gebruiken zonder hun studentenclub in diskrediet te brengen.

Door het straatgeweld te plegen onder de vlag van de AK probeert de NSV! zijn imago naar de buitenwereld te verbeteren. De recente erkenning van de club toont aan dat dit ook daadwerkelijk gelukt is. Een oude 'Vlaamsche volkswijsheid' luidt dat een vos wel zijn haren verliest, maar niet zijn streken.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_177816404
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 14:02 schreef ender_xenocide het volgende:
In eerste instantie dacht ik wat is het probleem met het onder de aandacht brengen van deze wantoestanden in Zuid Afrika. Tot ik even rond ging lezen over de NSV... het zijn gewoon rechts-extremisten in hart en nieren.

Jammer dat gematigden eigenlijk nooit dit soort zaken opzetten. Want nu heb je gelijk de rascistische versie die een logische tegenreactie krijgt van links.

http://www.dewereldmorgen(...)ou-weten-over-de-nsv

[..]

[..]

Ik las dat ze Di Rupo eens een taart in z'n gezicht hadden gemieterd. Als ik NWS goed begrijp is dat een terroristische daad.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_177816606
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_177816749
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 20:38 schreef TheJanitor het volgende:
Laat die blanken lekker terugkeren naar Europa. Het is geen ideale oplossing, maar misschien wel de beste.

Dan kan Afrika ook tenminste weer een utopia worden.
:') :') :')

Ja joh, want sinds de ANC het overnam in 1994 in Zuid Afrika is de gemiddelde levensstandaard ook helemaal niet drastisch gekelderd voor iedereen.... :')

Waarom het welvaartsniveau van iedereen verlagen, totdat iedereen gelijk is op de bodem, als je ook het welvaartsniveau van mensen in de lagere segmenten der samenleving op kan krikken tot een hoger niveau?

pi_177816811
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 14:16 schreef habitue het volgende:
Wat is je punt?
Eigenlijk vooral dat ik dankzij die link een paar youtube filmpjes van haar bekeek en de volgende dag wordt ze tot racist verklaart.
pi_177817052
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 14:24 schreef Wup2 het volgende:

[..]

Eigenlijk vooral dat ik dankzij die link een paar youtube filmpjes van haar bekeek en de volgende dag wordt ze tot racist verklaart.
Tja wat ik er van lees kan ik die aantijging niet serieus nemen.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_177817350
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 14:35 schreef habitue het volgende:
Tja wat ik er van lees kan ik die aantijging niet serieus nemen.
En in Zuid-Afrika was ze dus blijkbaar wel gewoon welkom.
pi_177820731
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 08:38 schreef Murdera het volgende:

[..]

ik ga voor de gemeenteraadsverkiezingen GL stemmen. Mag ik het dan wel nog fucked up vinden dat er daar mensen worden vermoord om hun huidskleur?
Ja hoor, maar jij bent dan wel de uitzondering die de regel bevestigt.
  woensdag 14 maart 2018 @ 18:14:06 #132
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_177820860
Ik drop deze viddy want ook in Gent.

pi_177820892
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 19:39 schreef Lothiriel het volgende:
NSV is een Vlaams-nationalistische studentenvereniging met rechtse inslag, maar zeker niet fascistisch op welke manier dan ook. Neigt er zelfs niet naar toe.

Tegenreactie is dan ook totaal onnodig en volledig misplaatst.
Nationalistisch en fascistisch wordt door sommige figuren nou eenmaal gezien alsof het één en hetzelfde is. En dan krijg je dus zulke stompzinnige betogingen.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_177849603
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 18:15 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Nationalistisch en fascistisch wordt door sommige figuren nou eenmaal gezien alsof het één en hetzelfde is. En dan krijg je dus zulke stompzinnige betogingen.
Een nationalistische studentenvereniging die op cantussen (en op café) regelmatig de partijhymne van de NSDAP (Horst Wessellied) zong...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_177850446
Australië heeft plannen voor versnelde visa's voor de blanke boeren. Ik hoop dat ze allemaal naar Australië vertrekken en dat ZA in de afgrond stort. En dan nog eens vragen of ze daar zo blij zijn met deze politieke koers.
pi_177850629
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 22:37 schreef Saer_Llongau het volgende:
Australië heeft plannen voor versnelde visa's voor de blanke boeren
Da's mooi. hopelijk willen ze ook idd. vertrekken.
Maar ja, zal wel weer racistisch gevonden worden.
  donderdag 15 maart 2018 @ 22:56:10 #137
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_177851085
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 22:37 schreef Saer_Llongau het volgende:
Australië heeft plannen voor versnelde visa's voor de blanke boeren. Ik hoop dat ze allemaal naar Australië vertrekken en dat ZA in de afgrond stort. En dan nog eens vragen of ze daar zo blij zijn met deze politieke koers.
Eigenlijk is het verstrekken van die visa ook een vorm van het faciliteren van het etnisch zuiveren van Zuid-Afrika.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 15 maart 2018 @ 22:56:20 #138
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_177851089
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 22:34 schreef Ali_boo het volgende:
Kunnen we niet een deal maken met de ZA'se overheid ? Zij sturen ons wat boeren en wij sturen op ons buurt paar negertjes hun kant op
Wat leef jij toch ook in een niet realistisch wereldje hè? |:(
Krekker is de bom!
  donderdag 15 maart 2018 @ 22:59:49 #139
286575 Roces18
Chef de party
pi_177851224
Tijd om de fok knokploeg op een vlucht naar zuid Afrika te zetten
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  donderdag 15 maart 2018 @ 23:01:17 #140
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_177851289
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 22:56 schreef LXIV het volgende:

[..]

Eigenlijk is het verstrekken van die visa ook een vorm van het faciliteren van het etnisch zuiveren van Zuid-Afrika.
Regering die aanmoedigt tot geweld tegen blanken moet gewoon net zo hard tegengewerkt worden als de regering die de zwarten in het verleden onderdrukte. Dus wat mij betreft zelfde beleid/sancties/protesten tegen een dergelijke regering.

Wat betreft crimineel gedrag dat niet vanuit de overheid komt:
Geweld tegen blanke hardwerkende boeren is heel erg. Geweld tegen de (kleinere groep niet regeringsgezinde) zwarte boeren/knechten/hardwerkende burgers is dit echter ook.

Net zoals dat "black live matters" soms terecht "all live matters" als reactie oproept, waarom zou die niet gelden voor ZA (maar dan als in white live matters = all live matters). Feit blijft, er zijn nog steeds ook extreem veel zwarte doden door geweld. Maar nu opeens roepen lui hier: "omdat het blank geweld is komt het niet in het nieuws!!!" Eh, wacht eens even, alsof het recent geweld tegen zwarten in ZA dit wel komt... En ja... het komt wel in het nieuws, maar niet vaker dan het andere geweld.
Krekker is de bom!
pi_177851858
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 19:25 schreef Hamzoef het volgende:
Persoonlijke observatie. Extreem rechts dekt de lading misschien niet helemaal, maar laten we het dan houden op mensen uit een bepaalde politieke hoek.

GL/D66/PVDA stemmers zie ik zich hier eigenlijk nooit druk om maken.
Kijk, daarmee heb je precies de partijen opgenoemd die vol zitten met racisten, met uitzondering van Bij1 zitten bij die partijen de grootste blankenhaters.
pi_178039429
Beelden van de mars


Mooi. _O_

Maar om echt sancties te nemen tegen het stalinistische ANC regime zouden we met duizenden moeten zijn.
  maandag 26 maart 2018 @ 20:19:30 #143
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_178107287
Hier nog goeie docu over de genocide op blanken in suid afrika
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  maandag 26 maart 2018 @ 20:39:05 #144
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_178107886
En toch jammer voor de blanke Afrikanen dat hun lot hier gekaapt wordt door clubjes met een dubbele agenda.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')